In Nederland ben ik gediagnosticeerd met prikkelbaar darmsyndroom, maar dat was meer hapsnap want de dokter wilde mij nooit verder laten onderzoeken. Ik was immers dik, dus dan kon ik volgens hem geen coeliakie hebben. Want mensen met coeliakie zijn altijd mager (dit is dus een inmiddels achterhaald idee, zegt mijn dokter hier). Ik heb het er lang bij gelaten, dacht dat het tussen mijn oren zat en dat was ook min of meer wat de dokter zei.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sterkte met dat onderzoek *ril* Maar dan weet je in ieder geval wel precies waar je aan toe bent. Heeft nooit iemand in Nederland dit uit willen zoeken? Matig hoor.
Haha nee dat leek me niet echt een aansprekende titel voor een CUL chatquote:Op donderdag 27 maart 2014 11:19 schreef Lonaa het volgende:
In mijn actieve topics staat "stoofschotels" uit de tt op een nieuwe regel eronder, waardoor ik aannam dat "pruttelende" gevolgd zou worden door "darmen" omdat we het daar over hadden.
Dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:20 schreef Selestha het volgende:
[..]
Haha nee dat leek me niet echt een aansprekende titel voor een CUL chat
Ja, daar ben ik erg blij meequote:Op donderdag 27 maart 2014 11:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Het is wel heel fijn dat je arts je serieus neemt. Dat is echt heerlijk.
Klink allemaal voorlopig positief, Vork.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:59 schreef Vork het volgende:
Dat ging volgens plan en verwachting. Bedrijf X is inderdaad het bedrijf waarvan ik dacht dat dat 'm wel moest zijn, ik voldoe op een klein puntje voor de rest prima aan de (standaard) vacature(tekst) en het zal toch wel gek lopen als ik niet volgende week ofzo een sollicitatiegesprek heb.
Rodekool stamppot?quote:
*rilquote:
Bij het uitzendbureau willen ze me in elk geval wel helpen/ondersteunen hiermee. Het is wel fijn dat ik in elk geval een gevoel van medewerking ervaar, in plaats van dat je als een van de vele kandidaten eigenlijk meer in de weg zit. Die markt is ook heel erg veranderd en niet echt positief jegens de werkzoekenden. Aan de andere kant, ik blijf een van de 3 of 4 kandidaten, dus mijn kans op werk komt hiermee op 25%.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:17 schreef golfer het volgende:
Klink allemaal voorlopig positief, Vork.
Zou zo fijn zijn als het eindelijk eens zou gaan lukken.
Ik blijf duimen voor je.
Nee prettig is anders, vooral omdat ik ook flink kribbig kan worden van het steeds kramp hebben. Gelukkig is staat Lief erachter en is hij bereidt het te ondergaan voor mijn gezondheidquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:18 schreef golfer het volgende:
En vervelend dat je voor die onderzoeken tijdelijk weer gluten moet gaan eten, Selstha.
De onderzoeken op zich zijn ook al niet leuk.
Omdat het problemen geeft op werk en in meerdere andere dingen. Ik heb bijvoorbeeld heel veel slaap nodig, zo'n 10 uur per nacht. En na een jaar zijn nog niet al mijn klachten verdwenen; het beinvloed mijn stemming bijvoorbeeld sterk. Ik doe het niet om iets te bewijzen, ik doe het omdat ik nog steeds niet 100% functioneer en we willen uitvinden wat er aan de hand is. Als het bijvoorbeeld echt coeliakie is, moet ik zelfs contact met kruimels brood vermijden. Nu doe ik dat nog niet. Misschien veroorzaakt dat de blijvende klachten, of er is toch iets anders aan de hand. Dat proberen we nu uit te vindenquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:04 schreef AnneX het volgende:
Maar...maar....Selestha....
Als jij je nu goed voelt na een jaar en in balans met je aangepaste levenswijze,
waarom zou je dan vervelend en pijnlijk onderzoek ondergaan om te " bewijzen" dat je goed bezig bent.
All for evidence-based?
Hmmm....daar heb ik nooit over nagedacht, maar op zich wel een tof idee. Hoeveel rucola op hoeveel aardappelen gebruik je dan?quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:20 schreef Lonaa het volgende:
Morgen eten we rucolastamppot met gerookte makreel. Ben benieuwd.
Oeh.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:10 schreef PdeHoog het volgende:
Net een zak chocolade druppels gehaald. Binnenkort eens experimenteren met chocola tempereren en bonbons maken
Ow, er zijn nog " rest" verschijnselen om te duiden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
Omdat het problemen geeft op werk en in meerdere andere dingen. Ik heb bijvoorbeeld heel veel slaap nodig, zo'n 10 uur per nacht. En na een jaar zijn nog niet al mijn klachten verdwenen; het beinvloed mijn stemming bijvoorbeeld sterk. Ik doe het niet om iets te bewijzen, ik doe het omdat ik nog steeds niet 100% functioneer en we willen uitvinden wat er aan de hand is. Als het bijvoorbeeld echt coeliakie is, moet ik zelfs contact met kruimels brood vermijden. Nu doe ik dat nog niet. Misschien veroorzaakt dat de blijvende klachten, of er is toch iets anders aan de hand. Dat proberen we nu uit te vinden
Wat ik heel lekker vind is met paksoy, tauge, gebakken spekjes en rode paprikaquote:
Herkenbaarquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:04 schreef Myraela het volgende:
Wat is het toch lastig om voor een hele week te bedenken wat je wilt eten. Waar ik elke week sowieso 7 nieuwe recepten wil proberen. En geen onbeperkt budget heb.
Deze week in ieder geval dumplings, ei-potje uit de oven en crème brûlée.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |