abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138220553
Beste,

Om even onzinnige reacties te voorkomen, vooraf even de informatie dat ik nergens mee zit of me kut voel of iets dergelijks. Ben gewoon benieuwd hoe mijn mede-FOK!ers hier tegenover staan. Gewoon wat advies en meningen zijn gewenst.

Tijdens de carnaval is TS een meisje tegen gekomen waar deze een paar leuke avonden mee heeft gehad. Iedereen kent het wel, een beetje aanscharrelen en wat rotzooien, helemaal niks mis mee. Nooit echt de intentie gehad om deze persoon leuk te gaan vinden, geen idee waarom maar op dat moment had ik niet echt behoefte aan iets serieus. Na de carnaval bleef het contact aanhouden en vervolgens afgesproken om wat leuks te gaan doen. Zo gezegd zo gedaan, het was allemaal heel gezellig etc. dus hier ook helemaal niks mee.

Nu het punt waar ik graag wat meningen over zou willen weten:
Dit meisje is sinds 2 maanden uit een relatie, haar ex-vriend heeft haar beoorlijk laten vallen doordat deze een ander meisje leuk is gaan vinden en het niet durfde te zeggen door haar thuis situatie (ouders liggen in een scheiding en meisje is meer de ouder dan de ouders zelf; kortom: kinderachtig gedrag naar elkaar waar zij precies tussenin staat). Ze is er vervolgens zelf achter gekomen met alle gevolgen van dien.

Alles goed en wel, het is twee maanden geleden en zegt zelf dat ze er klaar mee is. Haar ex-vriend heeft in de tussentijd beoorlijk veel spijt gekregen van wat hij gedaan heeft en beseft eindelijk wat hij heeft laten gaan. Wat resulteert een meerdere telefoontjes/smsjes per week waar hij mededeeld dat hij het er moeilijk mee heeft. Je zou zeggen, zij is er wel klaar mee dus wat maakt het uit? Toch vindt ze het ook zielig voor hem aangezien hij ook niet de makkelijkste situatie heeft thuis, waardoor ze toch regelmatig naar hem toe gaat om gewoon met hem te praten.

Op zich heb ik hier totaal geen problemen mee, als persoon vind ik gewoon dat een band met een ex-vriend geaccepteerd moet worden, althans, als ze beide van mening zijn dat het niets meer wordt, wat in eerste instantie ook het geval was. Nu zit ik mij persoonlijk steeds meer aan het feit te ergeren dat ze zelf zegt ik ben er klaar mee, maar vervolgens niet het lef heeft om hem dan ook maar op de harde manier moet leren dat er niks meer in zit. Ik respecteer haar wel omdat ze zich bekommerd om iemand anders, maar ik vind het veel belangrijker dat ze zich nu gaat richten op zich zelf en haar situatie thuis

Telkens vraag ik aan haar of ze wel echt klaar is voor iets nieuws? De ene keer zegt ze ja, de andere keer zegt ze dat weet ik zelf ook niet maar ik vind je zo leuk. Mijn antwoord daarop is dan altijd: ga dat dan is eerst uitzoeken voordat we hiermee verder gaan. Maar nog geen dag later krijg ik alweer een bericht met de vraag of ik iets leuks wil gaan doen. Ik heb hier totaal geen problemen mee want persoonlijk vind ik dat ook gewoon gezellig (ik denk wel is; is dit verstandig? Maar je volgt toch je gevoel).

Ik begin me een beetje af te vragen waar ik eigenlijk mee bezig ben, heb ik hier wel zin in? Steeds weer het gezever met die ex-vriend (alle respect naar die kerel, weet hoe hij zich voelt), dan zeggen dat ze niet weet of ze klaar is voor iets nieuws en vervolgens toch telkens vragen of ik iets leuks wil doen. Ik vraag me af wat ik hier het beste mee kan doen, ik weet dat haar ex-vriend een hele goede vriend is geworden tijdens hun relatie, dat wil ik haar ook afnemen.

Iemand ervaringen met zo'n situatie?
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:07:48 #2
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_138220616
nee
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:09:43 #3
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_138220663
Dus haar ex wil haar terug, jij bent jaloers, je hebt niks met haar gedaan, je wilt alleen een relatie omdat je haar zielig vindt en ze is nieteens je scharrel?
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_138220733
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:09 schreef imikethat het volgende:
Dus haar ex wil haar terug, jij bent jaloers, je hebt niks met haar gedaan, je wilt alleen een relatie omdat je haar zielig vindt en ze is nieteens je scharrel?
Jaloers? Nee, zei ook al meteen dat ik me nergens kut over voelde. Een relatie omdat ik iemand zielig vind, nooit. Als je leest staat er dat ik het leuk vind en mijn gevoel volg.
pi_138220761
Rebound.
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:16:31 #6
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_138220826
Als jij niet haar als je vriendin behandeld dan blijft ze jojo'en een tijdje. Je bent wat te tolerant, zachtaardig denk ik.
we dan
pi_138221134
Klinkt als een problematische situatie. Zij is niet degene die het uit heeft gemaakt met haar ex, en ex wil haar terug. Ik kan je nu al zeggen dat haar ex geen enkele intentie heeft om vrienden met haar te zijn. Deze twee gaan als ze daadwerkelijk "vriendjes" blijven seks met elkaar hebben, ongetwijfeld, tenzij ze echt niets voor hem voelt maar wel voor jou, maar zelfs dan is het niet ondenkbaar, het is immers vertrouwt. En het is nog maar twee maanden geleden dat ze nog bij elkaar waren?
Verder ben je inderdaad te zachtaardig. Denk eens aan je eigen grenzen, in plaats van die "ik wil haar haar band niet ontnemen met haar ex". De band die zij hebben is die van een intieme relatie, niet alleen een vriendschappelijke. Een vriendschappelijke situatie tussen die twee is vrijwel ondenkbaar. Stel je eigen grenzen en maak duidelijk wat jij wil. Anders zie ik het somber in voor jou en je gevoelens.
pi_138221435
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:29 schreef Cockwhale het volgende:
Klinkt als een problematische situatie. Zij is niet degene die het uit heeft gemaakt met haar ex, en ex wil haar terug. Ik kan je nu al zeggen dat haar ex geen enkele intentie heeft om vrienden met haar te zijn. Deze twee gaan als ze daadwerkelijk "vriendjes" blijven seks met elkaar hebben, ongetwijfeld, tenzij ze echt niets voor hem voelt maar wel voor jou, maar zelfs dan is het niet ondenkbaar, het is immers vertrouwt. En het is nog maar twee maanden geleden dat ze nog bij elkaar waren? Verder ben je inderdaad te zachtaardig. Denk eens aan je eigen grenzen, in plaats van die "ik wil haar haar band niet ontnemen met haar ex". De band die zij hebben is die van een intieme relatie, niet alleen een vriendschappelijke. Een vriendschappelijke situatie tussen die twee is vrijwel ondenkbaar. Stel je eigen grenzen en maak duidelijk wat jij wil. Anders zie ik het somber in voor jou en je gevoelens.
Kijk, bedankt. Ik deel dezelfde mening, wou voorkomen dat ik dalijk onterecht de klootzak uit ging hangen. Ze zegt overigens wel dat ze voor mij wil gaan, heb daar wel altijd mijn twijfels bij gehouden en mijn gevoel niet te ver laten gaan. Ik denk dat ik haar daar maar is mee ga confronteren.,
pi_138221559
duidelijk aangegeven dat ze toch een keuze moet gaan maken!
of "vriendjes" blijven met haar ex (dat word gegarandeerd sex hebben tussen die 2)
of voor jouw gaan en het contact met die ex verbreken!

simpel lijkt me!
pi_138223008
Zomaar een scharrel dus voor je.

Uh-huh

:')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_138223531
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:41 schreef PBateman1978 het volgende:
Zomaar een scharrel dus voor je.

Uh-huh

Dat was het inderdaad ook in eerste instantie, doe je niks aan als die dingen veranderen he :')
pi_138223565
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:00 schreef keesbanaan het volgende:

[..]

Dat was het inderdaad ook in eerste instantie, doe je niks aan als die dingen veranderen he :')
Klopt maar ik vind het wel grappig dat je begint met dat je er helemaal niet mee zit en het zomaar een scharrel is e.d. en daarna het hele verhaal komt waaruit blijkt dat je er toch wel degelijk mee zit. ;)
pi_138223568
Ik denk eigenlijk dat je een beetje gebruikt word om de ex te vergeten.
pi_138223609
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:01 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Klopt maar ik vind het wel grappig dat je begint met dat je er helemaal niet mee zit en het zomaar een scharrel is e.d. en daarna het hele verhaal komt waaruit blijkt dat je er toch wel degelijk mee zit. ;)
Ben ik het niet met je eens, ik zit er ook niet mee. Heb ook helemaal geen wrok gevoelens e.d. Vroeg me gewoon af hoe ik hier het beste mee om kan gaan.
pi_138223625
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:01 schreef formerjellybean het volgende:
Kan ook inderdaad.
pi_138223644
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:03 schreef keesbanaan het volgende:

[..]

Ben ik het niet met je eens, ik zit er ook niet mee. Heb ook helemaal geen wrok gevoelens e.d. Vroeg me gewoon af hoe ik hier het beste mee om kan gaan.
Dat mag, het feit dat je er een topic over opent zegt mij voldoende, het geeft verder niks ofzo. :D
pi_138224221
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:04 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat mag, het feit dat je er een topic over opent zegt mij voldoende, het geeft verder niks ofzo. :D
Daar heb je een punt
pi_138226243
Waarom wil zij vrienden blijven met haar ex dan, als dat het geval is..? Hij heeft haar immers gedumpt voor een ander, dus op vriendschappelijk gebied zijn ze vast niet al te hecht geweest de afgelopen tijd.
pi_138226461
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:01 schreef formerjellybean het volgende:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:13 schreef Scorpie het volgende:
Rebound.
  donderdag 27 maart 2014 @ 14:57:38 #20
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_138226818
Elke keer weer van dit soort topics met dit soort vragen... als je al twijfelt, niet doen zeg ik altijd.
Ze gaan toch seks hebben als ze afspreken, mark my words.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:44:34 #21
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_138228172
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:57 schreef 2NutZ het volgende:

Ze gaan toch seks hebben als ze afspreken, mark my words.
gemarked :')

Maar je hebt gelijk!
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_138230791
Ik ben een jongen, maar in soortgelijke situatie gezeten. Alleen had IK het uitgemaakt met het meisje.

Even korte situatieschets:

- 2 jaar lang gehad met A.
- Toen B ontmoet op een avond.
- Stiekem 2 maanden met B afgesproken en zodoende verliefd geworden.
- In deze 2 maanden ging het trouwens heel kut met A.
- Uitgemaakt met A, met heel wat drama, maar nooit laten merken dat ik B heb ontmoet.
- Nog een paar weken 'gelukkig' geweest met B
- Begon toch te twijfelen over alles en of ik dit allemaal wel wilde en A wel moest laten gaan.
- Contact verbroken met B en gevochten om weer met A te zijn (lullige actie, ik weet)

Maar probleem is nu dat B contact blijft zoeken en ik weer twijfel of ik stiekem niet B wil in plaats van A. Al helemaal gezien dat het nu weer zwaar kut gaat met A.

Je voelt je als ware in een strijd, want je wilt beiden. Maar het is onmogelijk om een goeie keuze te maken. Aan de ene kant heb je een relatie die je 'kent', waar je je 'op je gemak' voelt met iemand die je al hele lange tijd kent. En aan de andere kant heb je een nieuwe 'vlam' waarbij alles nog perfect is, maar je constant twijfelt of je wel alles moet opgeven voor die nieuwe persoon.

Het is als het ware een rebound dilemma. En heel eerlijk? Ik ben er zelf nog niet uit of ik A of B wil. Maar ik weet wel dat ze beiden heel erg aan het pushen zijn voor een antwoord.

Misschien raar, maar als je dit meisje dus echt echt wilt. Dan vraag je haar om alle contact met haar ex te verbreken en zorg je dat je de perfecte persoon bent. Anders blijft het een interne tweestrijd voor haar.
pi_138230891
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:05 schreef keesbanaan het volgende:
Beste,

Om even onzinnige reacties te voorkomen, vooraf even de informatie dat ik nergens mee zit of me kut voel of iets dergelijks. Ben gewoon benieuwd hoe mijn mede-FOK!ers hier tegenover staan. Gewoon wat advies en meningen zijn gewenst.

Tijdens de carnaval is TS een meisje tegen gekomen waar deze een paar leuke avonden mee heeft gehad. Iedereen kent het wel, een beetje aanscharrelen en wat rotzooien, helemaal niks mis mee. Nooit echt de intentie gehad om deze persoon leuk te gaan vinden, geen idee waarom maar op dat moment had ik niet echt behoefte aan iets serieus. Na de carnaval bleef het contact aanhouden en vervolgens afgesproken om wat leuks te gaan doen. Zo gezegd zo gedaan, het was allemaal heel gezellig etc. dus hier ook helemaal niks mee.

Nu het punt waar ik graag wat meningen over zou willen weten:
Dit meisje is sinds 2 maanden uit een relatie, haar ex-vriend heeft haar beoorlijk laten vallen doordat deze een ander meisje leuk is gaan vinden en het niet durfde te zeggen door haar thuis situatie (ouders liggen in een scheiding en meisje is meer de ouder dan de ouders zelf; kortom: kinderachtig gedrag naar elkaar waar zij precies tussenin staat). Ze is er vervolgens zelf achter gekomen met alle gevolgen van dien.

Alles goed en wel, het is twee maanden geleden en zegt zelf dat ze er klaar mee is. Haar ex-vriend heeft in de tussentijd beoorlijk veel spijt gekregen van wat hij gedaan heeft en beseft eindelijk wat hij heeft laten gaan. Wat resulteert een meerdere telefoontjes/smsjes per week waar hij mededeeld dat hij het er moeilijk mee heeft. Je zou zeggen, zij is er wel klaar mee dus wat maakt het uit? Toch vindt ze het ook zielig voor hem aangezien hij ook niet de makkelijkste situatie heeft thuis, waardoor ze toch regelmatig naar hem toe gaat om gewoon met hem te praten.

Op zich heb ik hier totaal geen problemen mee, als persoon vind ik gewoon dat een band met een ex-vriend geaccepteerd moet worden, althans, als ze beide van mening zijn dat het niets meer wordt, wat in eerste instantie ook het geval was. Nu zit ik mij persoonlijk steeds meer aan het feit te ergeren dat ze zelf zegt ik ben er klaar mee, maar vervolgens niet het lef heeft om hem dan ook maar op de harde manier moet leren dat er niks meer in zit. Ik respecteer haar wel omdat ze zich bekommerd om iemand anders, maar ik vind het veel belangrijker dat ze zich nu gaat richten op zich zelf en haar situatie thuis

Telkens vraag ik aan haar of ze wel echt klaar is voor iets nieuws? De ene keer zegt ze ja, de andere keer zegt ze dat weet ik zelf ook niet maar ik vind je zo leuk. Mijn antwoord daarop is dan altijd: ga dat dan is eerst uitzoeken voordat we hiermee verder gaan. Maar nog geen dag later krijg ik alweer een bericht met de vraag of ik iets leuks wil gaan doen. Ik heb hier totaal geen problemen mee want persoonlijk vind ik dat ook gewoon gezellig (ik denk wel is; is dit verstandig? Maar je volgt toch je gevoel).

Ik begin me een beetje af te vragen waar ik eigenlijk mee bezig ben, heb ik hier wel zin in? Steeds weer het gezever met die ex-vriend (alle respect naar die kerel, weet hoe hij zich voelt), dan zeggen dat ze niet weet of ze klaar is voor iets nieuws en vervolgens toch telkens vragen of ik iets leuks wil doen. Ik vraag me af wat ik hier het beste mee kan doen, ik weet dat haar ex-vriend een hele goede vriend is geworden tijdens hun relatie, dat wil ik haar ook afnemen.

Iemand ervaringen met zo'n situatie?
Gast, ik kan je vertellen. Dit wordt helemaal niks. Laten gaan en op naar de volgende.
pi_138253022
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:55 schreef Warrick21 het volgende:
Ik ben een jongen, maar in soortgelijke situatie gezeten. Alleen had IK het uitgemaakt met het meisje.

- Uitgemaakt met A, met heel wat drama, maar nooit laten merken dat ik B heb ontmoet.
- Begon toch te twijfelen over alles en of ik dit allemaal wel wilde en A wel moest laten gaan.
- Contact verbroken met B en gevochten om weer met A te zijn (lullige actie, ik weet)

Maar probleem is nu dat B contact blijft zoeken en ik weer twijfel of ik stiekem niet B wil in plaats van A. Al helemaal gezien dat het nu weer zwaar kut gaat met A.

Je voelt je als ware in een strijd, want je wilt beiden. Maar het is onmogelijk om een goeie keuze te maken. Aan de ene kant heb je een relatie die je 'kent', waar je je 'op je gemak' voelt met iemand die je al hele lange tijd kent. En aan de andere kant heb je een nieuwe 'vlam' waarbij alles nog perfect is, maar je constant twijfelt of je wel alles moet opgeven voor die nieuwe persoon.

Het is als het ware een rebound dilemma. En heel eerlijk? Ik ben er zelf nog niet uit of ik A of B wil. Maar ik weet wel dat ze beiden heel erg aan het pushen zijn voor een antwoord.

Misschien raar, maar als je dit meisje dus echt echt wilt. Dan vraag je haar om alle contact met haar ex te verbreken en zorg je dat je de perfecte persoon bent. Anders blijft het een interne tweestrijd voor haar.
Thanks. Gister toch maar de klootzak uitgehangen en gedaan waar ik goed in ben; gezegd waar het op staat. Gezegd dat ik geen zin had in dat gezeik met d'r ex elke keer en dat ze echt een keuze moest gaan maken. Daar schrok ze wel even van en ze zegt dat ik haar wel even een spiegel voor heb gehouden. Al met al een slimme keuze geweest, wat er uit komt ligt helemaal aan haar. Ze weet iig dat ik geen spelletjes met me laat spelen en dat ik zo weg ben mocht het me niet aan staan.

We zullen dus wel zien waar het heen gaat.
pi_138253076
Mee stoppen joh. Direct afkappen als ze twijfelen/rekken. Weet uit ervaring (zeer recent nog) dat het nooit iets zal worden op termijn als ze op die manier met je omgaan. Dus vooral niet in meegaan.
pi_138253252
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 07:56 schreef Apuleius het volgende:
Mee stoppen joh. Direct afkappen als ze twijfelen/rekken. Weet uit ervaring (zeer recent nog) dat het nooit iets zal worden op termijn als ze op die manier met je omgaan. Dus vooral niet in meegaan.
Gister ook meteen gezegd, als ze er over twijfelt stop ik er direct mee. Bedankt voor de tip!
pi_138253260
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:16 schreef keesbanaan het volgende:

[..]

Gister ook meteen gezegd, als ze er over twijfelt stop ik er direct mee. Bedankt voor de tip!
Groot gelijk man. Succes met alles.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 08:20:23 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138253295
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:55 schreef Warrick21 het volgende:

En je hebt niet zoiets van; miss zijn ze beiden geen relatiemateriaal voor me? :?
Aangezien je niet kan kiezen, bij beiden weg wilt om weer naar de ander te willen.

Ipv gewoon de conclusie te trekken dat het metbiden nooit ideaal wordt en je beter voor nr 3 kan gaan.
pi_138253332
Ik denk eigenlijk dat je het groter maakt dan het is.
Als ze echt zo'n zorgzaam type is zoals jij nu beschrijft maakt ze zich alleen maar zorgen om haar ex, niet omdat ze hem nog terug wilt maar omdat ze hem goed kent en begaan met hem is.
pi_138253755
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En je hebt niet zoiets van; miss zijn ze beiden geen relatiemateriaal voor me? :?
Aangezien je niet kan kiezen, bij beiden weg wilt om weer naar de ander te willen.

Ipv gewoon de conclusie te trekken dat het metbiden nooit ideaal wordt en je beter voor nr 3 kan gaan.
Nu je dat zegt, zou dat best goed kunnen! Ook denk ik soms dat ik juist misschien helemaal geen relatiemateriaal ben. Al helemaal omdat ik zoiets heb geflikt en altijd nog geïnteresseerd ben en blijf in anderen. En al helemaal er nu zelfs langzaam een nr. 3 aan het verschijnen is.

Maar dat is even mijn leven en daar zijn we niet voor in dit topic :)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:04:40 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138253888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:56 schreef Warrick21 het volgende:

Nu je dat zegt, zou dat best goed kunnen! Ook denk ik soms dat ik juist misschien helemaal geen relatiemateriaal ben. Al helemaal omdat ik zoiets heb geflikt en altijd nog geïnteresseerd ben en blijf in anderen. En al helemaal er nu zelfs langzaam een nr. 3 aan het verschijnen is.

Maar dat is even mijn leven en daar zijn we niet voor in dit topic :)
Klinkt vooral als bang om alleen te zijn :X
pi_138290868
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:23 schreef Fripsel het volgende:
Ik denk eigenlijk dat je het groter maakt dan het is.
Als ze echt zo'n zorgzaam type is zoals jij nu beschrijft maakt ze zich alleen maar zorgen om haar ex, niet omdat ze hem nog terug wilt maar omdat ze hem goed kent en begaan met hem is.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_138290995
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:40 schreef Koral het volgende:

[..]

:') :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: