Kleine zwarte puntjes? Heel normaal. Ik heb in veel erger gedoucht en heb nog altijd nergens last vanquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:02 schreef JohnDDD het volgende:
Vraag. Ik woon sinds een tijd met een nieuwe huisgenoot.
Hij klaagt vaak over de zwarte schimmelplekjes in de voegen van de douchecabine.
Zelf zie ik dit als iets redelijk normaals en ik doe dan ook relatief weinig moeite om dat schoon te houden. Het valt me zelfs niet eens op.
Hij is er echter nogal fobisch voor en wil niet meer douchen sinds zich schimmelplekjes op de voegen hebben gevormd. Hij zegt dat het slecht voor de gezondheid en onhygiënisch is.
Ik vind het echter te veel werk om het schoon te gaan schrobben.
Wat zeggen jullie? Is het normaal? Of moet het weg?
Ditquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:05 schreef IceDustbin2 het volgende:
Ga 1x per half jaar met een spuitbus HG door de badkamer en klaar
Bij het douchen op 3 zetten en even aan laten (5 min) dan lucht het beter door.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:09 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn huisgenoot wordt dus panisch als ik dat één of twee weken niet doe en er dan kleine vlekjes ontstaan. Het zijn echt geen grote pikzwarte plekken, maar echt redelijk sporadische zwarte vlekjes.
Het huis is vrij nieuw, maar we hebben de ventilatie (ivm geluidsoverlast) wel op het minimum staan.
Ik heb deze maand "badkamerdienst". Dat is een beetje een lastig punt dus. Ik vind dat hij onredelijk is en dat het onnodig is om meer dan eens per maand die voegen schoon te maken. Hij vindt dat het elke week moet gebeuren. Je moet elkaar natuurlijk altijd tegemoet komen, maar ik weet niet of hij beseft dat hij volgens mij wel redelijk afwijkt van de norm.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Dan maakt ie het toch zelf schoon?
Dit ....quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Dan maakt ie het toch zelf schoon?
Zie daar de oorzaak. Tijdens het douchen en daarna tot het droog is moet de ventilatie maximaal draaien.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:09 schreef JohnDDD het volgende:
Het huis is vrij nieuw, maar we hebben de ventilatie (ivm geluidsoverlast) wel op het minimum staan.
Misschien moet je andere afspraken maken over het schoonmaken. Als hij zo panisch is over de badkamer en er niet wil douchen als hij denkt dat het niet goed is schoongemaakt: laat hem dan zelf de badkamer schoonmaken. Kunnen jullie vast wel verzinnen hoe je dan de overige taken redelijk verdeelt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb deze maand "badkamerdienst". Dat is een beetje een lastig punt dus. Ik vind dat hij onredelijk is en dat het onnodig is om meer dan eens per maand die voegen schoon te maken. Hij vindt dat het elke week moet gebeuren. Je moet elkaar natuurlijk altijd tegemoet komen, maar ik weet niet of hij beseft dat hij volgens mij wel redelijk afwijkt van de norm.
Deze werkt ook heel goed:quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:20 schreef Symphonic het volgende:
of koop gewoon zo'n fles HG badkamerreiniger...
Oeh, dat is nieuw voor mij, maar wel een tripje naar de Action waard!quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:21 schreef patrick_1980 het volgende:
Een tip is ook de schimmelreiniger van de Action. Naar horen en zeggen werkt die erg goed en kost een fractie van de HG reiniger
die bedoelde ik ook eigenlijk, dat spul werkt echt heel goed jaquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Deze werkt ook heel goed:
[ afbeelding ]
Die kan je gewoon bij de supermarkt of drogist halen. Even spuiten en het is weer voor een tijdje weg.
Je huisgenoot is een zeurpiet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb deze maand "badkamerdienst". Dat is een beetje een lastig punt dus. Ik vind dat hij onredelijk is en dat het onnodig is om meer dan eens per maand die voegen schoon te maken. Hij vindt dat het elke week moet gebeuren. Je moet elkaar natuurlijk altijd tegemoet komen, maar ik weet niet of hij beseft dat hij volgens mij wel redelijk afwijkt van de norm.
Zeg maar dat hij in een plastieken bubbel moet gaan wonen. Ik zou die mafkees direct niet meer serieus nemen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
En waarschijnlijk piest ie ook onder de douche. Om jou te pesten..quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Zeg maar dat hij in een plastieken bubbel moet gaan wonen. Ik zou die mafkees direct niet meer serieus nemen.
Niet douchen is natuurlijk veel gezonder en hygiënischer...quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:02 schreef JohnDDD het volgende:
Hij is er echter nogal fobisch voor en wil niet meer douchen sinds zich schimmelplekjes op de voegen hebben gevormd. Hij zegt dat het slecht voor de gezondheid en onhygiënisch is.
Echt he. Je afvragen of schimmel normaal is, en dan ook gewoon mensen die roepen dat dat heel normaal is.quote:
Je moet het zo zien; als ik die plekjes tussen mijn benen zou hebben, zou dat ook normaal zijn? Het antwoord is NEE TS, dat is niet normaal.quote:
Als je dat soort dingen heel normaal vindt dan denk ik.altijd maar dat je bent opgegroeid in een omgeving waar dat blijkbaar normaal wordt gevonden. Het is schimmel, natuurlijk is dat niet normaal. Fix je shit gewoon.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet het zo zien; als ik die plekjes tussen mijn benen zou hebben, zou dat ook normaal zijn? Het antwoord is NEE TS, dat is niet normaal.
Is het dan wel normaal dat er haar uit je badkamermuur groeit?quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet het zo zien; als ik die plekjes tussen mijn benen zou hebben, zou dat ook normaal zijn? Het antwoord is NEE TS, dat is niet normaal.
Scherp.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:25 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Is het dan wel normaal dat er haar uit je badkamermuur groeit?
Lekker wachten tot de schimmel op hem staatquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:02 schreef JohnDDD het volgende:
Vraag. Ik woon sinds een tijd met een nieuwe huisgenoot.
Ik vind het echter te veel werk om het schoon te gaan schrobben.
Wat zeggen jullie? Is het normaal? Of moet het weg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |