abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138218685
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:58 schreef klumsy het volgende:

Als iemand nog tips heeft om te leren ergens af te gaan als ze er opgeklommen is graag :P
Nu gaat ze gewoon eerst met haar handen en hoofd naar beneden,
maar nou niet bepaald veilig is... Maar krijg het er niet in dat ze eerst met haar benen moet....
pi_138218741
Kyara groep 1 stoelen! Welke heb je?
Loj wat knap van Ow! Lekker hoor. En ben benieuwd naar het tienminutengesprek :)
Omen lekker, een half dagje.

L is net van de bank gevallen op zijn hoofd :X hij huilde meteen en daarna heb ik er niks meer van gemerkt (gewoon gespeeld enzo). Dan hoef ik verder niks te doen toch?
pi_138219121
Los lopen doet M. ook nog steeds niet. Op het kdv heeft hij daar trouwens geen last van. Hij gaat gewoon naar buiten en is van de dreumessen het minst bang voor de groten als ik zijn leidsters mag geloven.

Fieder wat zielig dat vallen. ;(

MM wat schattig O+

BMR was hier wel heftig, hij is een dag of drie goed ziek geweest.

Ow lekker doorgeslapen *O*

Hier gaat ook alles zijn gangetje. M. loopt nu wel achter een loopkarretje. Alleen het ding draaien snapt ie nog niet zo goed. Dus hij loopt heel enthousiast achter het karretje aan, knalt ie tegen de muur en dan gaat ie heel hard huilen :'( tot ik het karretje weer omdraai en meneer weer verder kan lopen... :')
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:34:38 #4
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138221273
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:50 schreef Fieder het volgende:
Loj wat knap van Ow! Lekker hoor. En ben benieuwd naar het tienminutengesprek :)

L is net van de bank gevallen op zijn hoofd :X hij huilde meteen en daarna heb ik er niks meer van gemerkt (gewoon gespeeld enzo). Dan hoef ik verder niks te doen toch?
Het is wel valdag zo te lezen :') echt sneu zeg. Wordt het ook blauw? Als hij gewoon helder is en gewoon beweegt gaat het in principe goed.

Lauren viel vanochtend met haar voorhoofd tegen de stoelpoot (hoe is me nog steeds een raadsel), ik dacht dat het wel mee viel maar gezien het blauwe ei op haar voorhoofd was het toch erger dan gedacht. Daarna nathan's kamer schoongemaakt waar ze op en af Nathan's bed aan het klimmen was duikt ze er op een gegeven moment head first af dus heeft ze ook nog een blauw oog. Charmante kids, i have them... Van alle huilbuien was ze zo moe daar ik haar naar bed heb gebracht... Ik ben erg blij dat CB bezoek pas in mei is :@
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:16:18 #5
381212 Gulara
From the future
pi_138222357
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:50 schreef Fieder het volgende:

De mijnes is ook al een paar keer van bed/bank afgevallen. (Ik ben niet zo handig als Omen, grijp steeds mis ;( ).
Ik kijk hoe het gaat. Of ie niet raar suf is ofzo.
Maar meestal kunnen ze er wel tegen. Was het niet boven de één-meter-zoveel dat je sowieso langs de huisarts moest?
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:18:37 #6
381212 Gulara
From the future
pi_138222414
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 10:06 schreef Zolena het volgende:

Hier gaat ook alles zijn gangetje. M. loopt nu wel achter een loopkarretje. Alleen het ding draaien snapt ie nog niet zo goed. Dus hij loopt heel enthousiast achter het karretje aan, knalt ie tegen de muur en dan gaat ie heel hard huilen :'( tot ik het karretje weer omdraai en meneer weer verder kan lopen... :')
Aah, wat een ellende kan dat zijn hè, zo'n opstakel.
Pi begint dan een heel verhaal: bladoroega meenennooga. Dat is denk ik zoiets als "lieve mama, kun je m'n fiets even omdraaien.
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:22:46 #7
381212 Gulara
From the future
pi_138222521
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:34 schreef pessie het volgende:

[..]

Het is wel valdag zo te lezen :') echt sneu zeg. Wordt het ook blauw? Als hij gewoon helder is en gewoon beweegt gaat het in principe goed.

Lauren viel vanochtend met haar voorhoofd tegen de stoelpoot (hoe is me nog steeds een raadsel), ik dacht dat het wel mee viel maar gezien het blauwe ei op haar voorhoofd was het toch erger dan gedacht. Daarna nathan's kamer schoongemaakt waar ze op en af Nathan's bed aan het klimmen was duikt ze er op een gegeven moment head first af dus heeft ze ook nog een blauw oog. Charmante kids, i have them... Van alle huilbuien was ze zo moe daar ik haar naar bed heb gebracht... Ik ben erg blij dat CB bezoek pas in mei is :@
Haha, ik vind het er altijd wel karakteristiek uitzien. Van die kinderen met altijd blauwe schenen en geschaafde ellebogen. O+
Pi viel net z'n lip kapot tijdens het stoeien. Maar hij was denk ik bang dat ie maar bed zou moeten als ie ging huilen. Dus hij rolde en klauterde al kirrend ons hele bed door. Dus het hele bed zit nu onder de bloedvlekjes. :')
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:25:09 #8
381212 Gulara
From the future
pi_138222569
Kwartetpost overdag! :o
pi_138223715
Loj. Fijn dat ie doorgeslapen heeft *O*
En spannend vanavond. Maar ze vinden hem vast heul leuk O+

Fieder wat zielig. Meestal als ze meteen reactie geven (dus huilen) hoef je verder niks te doen. Maar wel even in de gaten houden gewoon :*

Zolena wat een dappere dreumes dat hij het minst bang is voor de groten
Volgens mij gaan ze dat loopwagentje omdraaien als ze lopen? Riley deed namelijk ook eerst tegen iets aan lopen en dan moesten wij het draaien, maar sinds ze loopt draait ze hem zelf. Maar goed met 1 kind kan ik geen echte conclusies trekken :D

Pessie wat een pechochtend had Lauren. Ik snap dat je blij bent dat je pas in mei naar het CB hoeft. Hopelijk heeft ze dan geen andere blauwe plekken :D

Gulara dat ik Riley ving verbaast me nog steeds. Ik faal normaal ontzettend in zulke dingen
:* voor Pi met zijn kapotte lip
*O* voor de kwartetpost overdag

Kyara hoe waren de stats? En hoe gingen de prikjes? En waren ze verder nog tevreden?
pi_138224242
Dank jullie voor de lieve woorden O+

Omen, C wordt over vijf weken 2 jaar.

Fieder, wat lijkt me dat schrikken :o
pi_138224957
Dames zijn weer goedgekeurd. Afspraak zelf stelde niet veel voor. Het gaat goed, ze vroeg naar praten en fijne motoriek maar dat waren allemaal dingen die ze niet doen (puzzels maken bijvoorbeeld :? ). Ze heeft verder ook geen testjes gedaan, alleen even lichamelijke check. BMR en Men C zitten er in. Ze waren vrij snel weer over de schrik heen en nu dus even afwachten.

De stats:
D was 9185 gram en 76,5 cm, J is 9625 gram en 77 cm. De verschillen zijn dus hetzelfde gebleven :D

Grafiekjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138225077
*O* fijn dat ze goedgekeurd zijn
Mooie stats. En ik duim dat ze geen last van de prikjes krijgen

Ik wil trouwens binnenkort schoentjes voor Riley kopen. Wat zijn goede en leuke schoentjes voor een jonge dreumes :D
pi_138225119
Zo het is zeker valdag! Kleine bikkels! Haha Pessie ik dacht ook meteen aan het cb. Maar het was eerst een rode plek en na vallen-en-stoten gel zie ik er nu niks meer van. Ik merk verder ook niks raars aan hem. Gelukkig maar :) L zit sowieso onder de blauwe plekken op zijn benen en knieën.

Kyara wat een goede stats!! En fijn dat ze snel over de prikjes heen waren. Duimen dat ze er niet te ziek van zullen zijn
pi_138225478
Omen, vooral de zool is belangrijk, die moet soepel zijn. Er zijn diverse goede merken: shoesme, richter, ecco of Elefanten. Elefanten verkopen ze bij Van Haren.

Ik wilde nog een paar (zomer)aapies voor de meiden bestellen maar ze gaan zo hard dat ik dat nog niet wil doen, misschien lopen ze volgende maand al :o

Qua autostoel moest het sowieso een Maxicosi Pearl worden omdat die op de Family Fix past. Ik ging met er even in verdiepen omdat de gangbare prijs ¤ 229 is (en dat dan keer 2 :X ) en de Prenatal heeft nu een mooie aanbieding. Ik kwam alleen nog een knalroze versie tegen via een of andere site voor ¤ 149 dus ik ben blij *O*
pi_138225598
Mooie stats Kyara!

Wij zijn voor een Romer Versafix gegaan met de gedachte dat we de familyfix/ cosi-combo voor een tweede zouden kunnen gebruiken.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:54 schreef Omentielvo het volgende:
*O* fijn dat ze goedgekeurd zijn
Mooie stats. En ik duim dat ze geen last van de prikjes krijgen

Ik wil trouwens binnenkort schoentjes voor Riley kopen. Wat zijn goede en leuke schoentjes voor een jonge dreumes :D
De Bardossa'tjes die ik van KZ overnam zijn geniaal O+
pi_138225727
Ik hoor ook goede dingen over de Romer inderdaad. Hier ging de combi family fix en mc ook over op de 2e (en de 3e, mijn moeder had ook een base in haar auto) ;)

Zijn jullie weer begonnen Ophelia? Of wil je wachten tot Otje zelf klaar is met bv?
pi_138226287
Ik wacht nog even af, maar stimuleer haar i.i.g niet meer om te drinken, ik merk wel dat het iets minder wordt en dat ze meer water begint de drinken. Ik hoop dat zo een beetje natuurlijk afbouwt zeg maar.

WIj hebben sinds vanmorgen een dierentuinabbo. Muppet was me toch een partij boos dat ze geen zebra kon aaien. _O- O+
pi_138227366
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mooie stats Kyara!

Wij zijn voor een Romer Versafix gegaan met de gedachte dat we de familyfix/ cosi-combo voor een tweede zouden kunnen gebruiken.

[..]

De Bardossa'tjes die ik van KZ overnam zijn geniaal O+
8-) bedankt ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:54:07 #19
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_138230723
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
WIj hebben sinds vanmorgen een dierentuinabbo. Muppet was me toch een partij boos dat ze geen zebra kon aaien. _O- O+
O+
Wij gaan misschien dit jaar voor een abbo op Safaripark Beekse Bergen. Voor 50 euro pp en J. gratis kan dat nooit erg tegenvallen toch?

Hij is nog nooit in de dierentuin geweest :@ , maar vindt dieren op de kinderboerderij geweldig interessant...
pi_138236280
L toont eigenlijk pas sinds kort interesse in dieren als we wandelen. Hij vindt vooral de andere kinderen interessant om naar te kijken haha. Wij gaan een abonnement op avifauna nemen, dat is hier om de hoek! O+ lekker op zondagmiddag een stukje wandelen en naar de megaspeeltuin, heb er nu al zin in
pi_138236583
Ik ga denk ik voor die Elefanten. Die zien er mooi uit

Ophelia hopelijk gaat het afbouwen zo lukken. Dat lijkt me toch het fijnst stoppen. Als je er beide aan toe bent
En leuk een abonnement op de dierentuin
Die wil ik ook -O-
pi_138236990
Omen: Flexzool is fijn ! Loopt ze nu nog niet buiten ?

Leuk al die dierentuin abbo's ! Hier Artis. De duiven blijven met stip op 1 staan :D

bitterend: O+ eeuwige dank !

Ophelia: O+ Fijn te horen/lezen !

Kyara: prachtige stats zeg !

Fieder: Ai ! :*

Pessie: Ai ! :*

Zolena: Knap en lief klinkt dat, zo'n loopkarretje O+

Gulara: Ai ! :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_138237379
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:54 schreef mousemicky het volgende:

[..]

O+
Wij gaan misschien dit jaar voor een abbo op Safaripark Beekse Bergen. Voor 50 euro pp en J. gratis kan dat nooit erg tegenvallen toch?

Hij is nog nooit in de dierentuin geweest :@ , maar vindt dieren op de kinderboerderij geweldig interessant...

Die hebben wij dus ;) heel betaalbaar inderdaad. Eén van mijn redenen was dat ze geitjes heel cool vindt maar je er hier in Tilburg nergens gewoon tussen mag rondlopen. En het is overzichtelijk genoeg om gewoon voor een uurtje of anderhalf heen te gaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:17 schreef bitterend het volgende:

[..]

8-) bedankt ;)
Ik wist dat jij de hoofdschuldige was ja. ;) Bedankt voor die nieuwe dure hobby. :P
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:15:20 #24
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_138237810
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
Die hebben wij dus ;) heel betaalbaar inderdaad. Eén van mijn redenen was dat ze geitjes heel cool vindt maar je er hier in Tilburg nergens gewoon tussen mag rondlopen. En het is overzichtelijk genoeg om gewoon voor een uurtje of anderhalf heen te gaan.
Ha, ik wist helemaal niet dat je in de buurt woont :D. Geiten worden hier ook heel cool bevonden, net als eenden en kippen. Konijnen aaien was nog wel wat eng, maar deze durfal kruipt dan wel weer op mega-grote honden af. Dat wordt dus nog wat met leeuwen >:) :+
pi_138238029
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:15 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ha, ik wist helemaal niet dat je in de buurt woont :D. Geiten worden hier ook heel cool bevonden, net als eenden en kippen. Konijnen aaien was nog wel wat eng, maar deze durfal kruipt dan wel weer op mega-grote honden af. Dat wordt dus nog wat met leeuwen >:) :+
Ik wist het van jou door de URL van je foto's volgens mij. Staat daar niet iets met BE in? (of haal ik nou dingen door elkaar?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')