abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138256314
De oorlog beginnen op vrijdagavond. Slim....
Rusland zou dan wel erg hard op weg zijn om een echte paria staat te worden.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_138258227
Nog meer troepen aan de grens, er zijn ook al hele ritsen aan tanks gespot:

Het lijkt erop dat dit of een laatste 'show of force' is of dat Rusland nu toch echt de grens over gaat als de beurzen in Moskou sluiten. Als ze maandag dan weer open gaan is (Oost)-Oekrane van Rusland.
pi_138258287
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:50 schreef Nintex het volgende:

Het lijkt erop dat dit of een laatste 'show of force' is of dat Rusland nu toch echt de grens over gaat als de beurzen in Moskou sluiten. Als ze maandag dan weer open gaan is (Oost)-Oekrane van Rusland.
Het is wel erg stil aan de kant van de russen, tenminste op diplomatiek gebied.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:54:23 #79
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138258353
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:52 schreef theNull het volgende:

[..]

Het is wel erg stil aan de kant van de russen, tenminste op diplomatiek gebied.
Dat zal de tactiek wel zijn: niet laten weten wat je denkt of wil houdt je onberekenbaar.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_138258534
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:54 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dat zal de tactiek wel zijn: niet laten weten wat je denkt of wil houdt je onberekenbaar.
Impliciete dreiging? Als het Westen de sancties uitbreidt nemen ze Oost-Oekraine over...
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:04:09 #81
361691 DeJori
pi_138258623
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:00 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Impliciete dreiging? Als het Westen de sancties uitbreidt nemen ze Oost-Oekraine over...
Zoiets lijkt me wel. Als ze dreigementen uitspreken heeft dat gevolgen in de vorm van economische sancties, als ze te hard ontkennen dat ze iets van plan zijn neemt niemand ze serieus. Waarschijnlijk horen we daarom ook geen verhalen over oost Oekrane van Poetin of Lavrov, maar zo tussendoor van de Minister van Defensie.

Ben benieuwd of er de komende dagen iets gaat gebeuren, maar ik verwacht het nog steeds niet echt :9
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:14:43 #82
192592 SureD1
------------------------------
pi_138258884
Zo het is al even rustig hier, dus maar even terug.

Schijnbaar is de Amerikaanse inlichtingendienst het met me eens dat die troepen niet voor de grens met het Oosten van Ukrane staan om te oefenen. Zijn er concrete aanwijzingen dat dat vanavond zou gaan beginnen?

De oproep van Janoekovitsj garandeert natuurlijk pro-Russen op straat in het Oosten die om een referendum gaan roepen, met alle mogelijkheden om te provoceren en te destabiliseren van dien.

Ik ben eens benieuwd..ik denk dat vanavond wat vroeg is...
pi_138258978
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:14 schreef SureD1 het volgende:
Zo het is al even rustig hier, dus maar even terug.

Schijnbaar is de Amerikaanse inlichtingendienst het met me eens dat die troepen niet voor de grens met het Oosten van Ukrane staan om te oefenen. Zijn er concrete aanwijzingen dat dat vanavond zou gaan beginnen?

De oproep van Janoekovitsj garandeert natuurlijk pro-Russen op straat in het Oosten die om een referendum gaan roepen, met alle mogelijkheden om te provoceren en te destabiliseren van dien.

Ik ben eens benieuwd..ik denk dat vanavond wat vroeg is...
Het zijn alleen geruchten, dat een eventuele aanval begint nadat de Russische beurzen gesloten zijn.
De russen zouden ook een veldhospitaal op een kleine 20km van de oekrainse grens hebben opgezet.
pi_138259034
Obama lijkt nu wakker te worden, via CBS News die straks een interview gaan uitzenden

quote:
Pres Obama says Russian troops have massed near the Ukraine border "under the guise" of military exercises.
quote:
"It may simply be an effort to intimidate Ukraine," says Pres Obama of Russian troops, "or it may be - they've got additional plans."
quote:
Pres Obama says the US rejects the notion that there's a western "sphere of influence" that "justifies Russia invading other countries."
Meer hier:
https://twitter.com/markknoller
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:25:21 #85
192592 SureD1
pi_138259137
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:50 schreef Nintex het volgende:

Techniek op het veld -klimovski rayon is de titel van het filmpje...

Klimovski ligt ten noorden van Ukrane en de afstand van daar naar Kiev(!) is helemaal niet zo groot...
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:31:53 #86
361691 DeJori
pi_138259293
Livestreampje van het interview:

http://www.time4tv.com/2013/08/cbs.php

Even stream 2 kiezen, de eerste doet het niet.

Edit: ze gaan vanavond pas echt verder, nu alleen wat gebrabbel over de Paus.
pi_138259388
Om het even van de Russische kant te bekijken:

- Timosjenko is de frontrunner voor de verkiezingen. Zij zal zo snel mogelijk proberen om de kracht van het leger te herstellen en de Krim terug te winnen op Putin.

- pro-Russen in (Oost)-Oekrane, zitten helemaal niet te wachten op een oorlog met Rusland en staan zelfs aan de Russische kant.

- Oplossing van Interim regering is IMF leningen en bezuinigingen (niet populair)

- Interim regering probeert Right Sector in te dammen en te verbieden, maar ze hebben die fanatiekelingen ook nodig om tegen de Russen te 'strijden'.

- Het leger van Oekrane is nog steeds een puinhoop. De NAVO en Europa hebben nog steeds niet de noodzakelijke stappen gezet qua logistiek en mobilisatie om te kunnen reageren (de NAVO heeft een fast-response groep die ze hadden kunnen oproepen). De bescherming lijkt zich te beperken tot de NAVO staten zelf (Polen o.a.)

- Obama heeft al aangegeven niet militair in te grijpen als de Russen verder Oekrane in trekken, maar zich nog steeds te beperken tot sancties. Putin zet troepen neer > Amerika zegt terugtrekken > Putin zet meer troepen neer > Amerika zegt nogmaals terugtrekken etc.

Als er 1 moment is waarbij Putin zou kunnen doorstoten dan is het nu, politiek ligt Oekrane op zijn gat, economisch is het failliet en militair stelt het momenteel helemaal niets voor.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:38:05 #88
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138259482
Als die foto's van die treinen met tanks en pantservoertuigen op verschillende plekken in Rusland zo nep waren volgens een aantal hier, hoe zijn die tanks dan toch bij de grens van Oekrane gekomen? Vanuit een vliegtuig gegooit?
Say what?
pi_138259507
Het valt me wel op dat, als Rusland alleen de Krim wil consolideren, ze wel heel veel tanks/artillerie/luchtafweer vervoeren naar de Krim.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:42:58 #90
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138259859
Rusland zit gewoon een derde wereld oorlog uit te lokken. Je gaat toch europa niet aanvallen in 2014, dan ben je toch niet goed wijs?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138259934
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:38 schreef Romanus het volgende:
Het valt me wel op dat, als Rusland alleen de Krim wil consolideren, ze wel heel veel tanks/artillerie/luchtafweer vervoeren naar de Krim.
Dat was volgens de Russen voor oefeningen, maar nu valt mensen dus op dat er helemaal geen oefeningen zijn en er alleen maar meer troepen naartoe zijn verplaatst (100k volgens Oekrane, 80k volgens diverse media, 50k volgens de Amerikanen). Waaronder zeer loyale eenheden die normaal Putin in Moskou 'beschermen' en grote artillerie wapens uit alle uithoeken van Rusland.

Kortom, er komen steeds meer eenheden naar de grens en die graven zich niet in, zoals bij de Krim, maar zetten veldhospitaals op wachtend op orders van de top. In Siberi zijn wel oefeningen aan de gang en daar zie je dus vergelijkbare beelden als eerder in Oekrane (met wat tanks over een veld rijden, met wapens op nep-doelen schieten etc.), maar de troepen aan de grens met Oekrane zijn zich alleen maar aan het voorbereiden en voorraden aan het aanleggen.
pi_138260025
Gaat spannend worden.
Ура для россии
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:14:45 #94
361691 DeJori
pi_138260589
b_judah twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 12:57:10 President Obama says Russia must move troops back from Ukraine's border and de-escalate situation. reageer retweet
whitegl twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 12:58:32 Russian Foreign Ministry says West needs to "take an aspirin" over fears of buildup on #ukraine border http://t.co/bFlaXTGbYr reageer retweet
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:20:53 #95
192592 SureD1
pi_138260747
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:14 schreef DeJori het volgende:
b_judah twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 12:57:10 President Obama says Russia must move troops back from Ukraine's border and de-escalate situation. reageer retweet
whitegl twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 12:58:32 Russian Foreign Ministry says West needs to "take an aspirin" over fears of buildup on #ukraine border http://t.co/bFlaXTGbYr reageer retweet
Die laatste tweet :D

Ik ben bang dat er dingen te gebeuren staan... Slechte ontwikkelingen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:21:09 #96
361691 DeJori
pi_138260760
quote:
Russia says all Kiev troops are out of Crimea

Russia's Defence Minister says that all Ukrainian servicemen loyal to Kiev have left Crimea and all military installations on the Black Sea peninsula are under Russian control, Interfax news agency has reported.

Sergei Shoigu said on Friday that he told President Vladimir Putin to return Ukrainian military vessels and airplanes which belong to forces that did not show their allegiance toward Russia.

Putin congratulated the Russian armed forces for their role in the takeover of Crimea, saying they had showed the new capacities of the Russian army.

"The recent events in Crimea were a serious test. They demonstrated the new capacities of our armed forces in terms of quality and the high moral spirit of the personnel," he said, quoted by Russian news agencies.

The Russian president ordered troops to assemble by the border with Ukraine, a move denounced by US President Barack Obama.

Obama urged Russia to pull back troops from the Ukrainian border, saying it was out of the ordinary and called on Moscow to begin talks to defuse tensions.

"You've seen a range of troops massing along that border under the guise of military exercises," he said, speaking to CBS News, "but these are not what Russia would normally be doing".

Obama said the moves might be no more than an effort to intimidate Ukraine, but also could be a precursor to other actions. "It may be that they've got additional plans," he said.

Interfax news agency quoted a Russian security official as saying that Western nations were seeking to weaken Russia's influence in vitally important region, and that Russia was taking an "offensive counterintelligence measures," in response.

But Obama said that Putin might be entirely misreading the West. "He's certainly misreading American foreign policy."

"We have no interest in circling Russia and we have no interest in Ukraine beyond letting Ukrainian people make their own decisions about their own lives," he said.

http://www.aljazeera.com/(...)328104920303934.html
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:22:48 #97
361691 DeJori
pi_138260799
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:20 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die laatste tweet :D

Ik ben bang dat er dingen te gebeuren staan... Slechte ontwikkelingen.
Die retoriek is wel opgevallen de afgelopen tijd: Lavror over dat de G8 'maar een informeel clubje is', Obama over dat Rusland een 'regionale macht, handelend uit zwakte' is. En dit soort opmerkingen... :9
  † In Memoriam † vrijdag 28 maart 2014 @ 13:49:55 #98
230491 Zith
pls tip
pi_138261475
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:49 schreef firefly3 het volgende:
Rusland zit gewoon een derde wereld oorlog uit te lokken. Je gaat toch europa niet aanvallen in 2014, dan ben je toch niet goed wijs?
En dan te bedenken dat ze gewoon lekker hadden kunnen blijven handelen, kennis delen, geld verdienen... maar uit 'angst' voor de NAVO (ongegrond IMO) alle vertrouwen willen weggooien..
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 28 maart 2014 @ 13:50:55 #99
230491 Zith
pls tip
pi_138261505
Nu twijfelen om aandelen te verkopen ;( als het gaat escaleren gaan we hard naar beneden de eerste paar dagen..
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_138261554
quote:
Het lijkt er steeds meer op dat Rusland een inval in Oekrane voorbereidt. Het Pentagon meldt dat geprobeerd wordt het werkelijke aantal militairen te verbergen door middel van camouflage, om ze onzichtbaar maken voor spionagesatellieten. Het zouden er 30.000 kunnen zijn, maar ook 80.000 wordt genoemd. In de afgelopen dagen zouden er nog zo'n 30.000 soldaten naar de grens zijn gebracht.

Terwijl het officieel om een militaire oefening gaat, is daar volgens het Pentagon geen sprake van. Daarvoor zijn er simpelweg teveel soldaten bijeen gebracht. Uit militaire kringen weet de Wall Street Journal te melden dat er in het Pentagon bezorgdheid is om het aanleggen van voorraden, onder meer van voedsel en reserve-onderdelen. Dat kan toch op een oefening duiden, maar evenzeer op een invasie. "Daar zijn ze in alle opzichten klaar voor'', aldus een militaire bron.

De Amerikaanse inlichtingendienst meent dat er meer dan ooit aanwijzingen zijn dat Rusland Oekrane binnen wil vallen. Die opvatting is vooral een analyse van openbare informatie, zoals de steeds hoogdravender retoriek van de Russische president Vladimir Poetin en zijn bewering dat de Russisch sprekende bevolking in het oosten van Oekrane te lijden heeft onder de manier waarop de Oekraens sprekende inwoners met hen om gaan. ''Hij bereidt de eigen bevolking voor op een nieuwe militaire actie", aldus een welingelichte bron tegenover Fox News.

Een andere bron weet weer te melden dat de troepenopbouw doet denken aan de situatie voorafgaand aan de invasies in Tsjetsjeni en Georgi. Verwacht wordt dat een Russische invasie van Oost-Oekrane ''bij lange na niet zo geweldloos verloopt als die van de Krim'', nu drie weken geleden. Tegelijkertijd wordt het Oekraense leger kansloos geacht tegen de Russen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')