abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:42:10 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138195919
quote:
11s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:55 schreef slashdotter3 het volgende:
'Gezinnen in bijstand komen structureel tekort'

Een gezin met twee kinderen dat van een bijstandsuitkering rond moet komen, komt maandelijks gemiddeld vijftig euro tekort voor huur, voeding en verzorging. Gezinnen met drie kinderen hebben maandelijks 150 euro te weinig. Geld voor cadeautjes, sport of uitjes is er voor deze gezinnen niet bij. Dat meldt het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) maandag.

De budgetvoorlichter publiceerde maandag een gemiddelde huishoudbegroting voor gezinnen in de bijstand. Een gezin met twee kinderen heeft maandelijks netto 1809 euro te besteden, terwijl 1859 euro minimaal nodig is. In Nederland hebben ongeveer 413 duizend mensen een bijstandsuitkering. Negen procent van hen heeft kinderen.

Het is voor het eerst dat het Nibud constateert dat gezinnen in de bijstand geld tekortkomen voor basisbehoeften. Vorig jaar waarschuwde de budgetvoorlichter al dat de gezinnen geen geld voor sociale participatie overhielden, maar van een tekort was toen nog geen sprake.

Bijstandsgezinnen met één kind houden naar schatting wel iets over: 25 euro. "Dat is voor extra uitgaven, zoals een ijsje of een huisdier", aldus een woordvoerder.

Het structurele tekort leidt er in de dagelijkse praktijk toe dat gezinnen met meer kinderen na het betalen van de vaste lasten moeten bezuinigen op posten als kleding en voeding, zegt het Nibud. "Om rond te kunnen komen staan ze dagelijks voor moeilijke keuzes tussen bijvoorbeeld een warme maaltijd of toch eindelijk nieuwe schoenen voor de jongste."
Het is voor deze gezinnen van belang dat ze goed kunnen budgetteren en alle tegemoetkomingen en toeslagen aanvragen, zegt het Nibud. Onvermijdbare kosten, bijvoorbeeld door ziekte, vormen een groot probleem.
Belangrijkste conclusies n.a.v. het vorige topic:

-Het NIBUD neemt bepaalde normen veel te ruim: 400 euro voor reserveringen?
-16,50 per dag voor 4 personen om te eten is vorstelijk veel. Zoals gedemonstreerd in het vorige topic kan je met 4 personen voor zes euro gewoon een gezonde maaltijd eten. Met lunch en ontbijt en fruit kom je dan op rond de 12 euro uit, waarop ook nog bespaard zou kunnen worden.
-Ook de 676 euro per maand voor eten, fiets en ov lijkt veel te ruim gebudgetteerd.

Kortom: is er een werkelijk tekort of niet?

Game on!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:42:34 #2
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138195935
Aangezien Baas Rudi vergeten is een nieuwe aan te maken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138195984
Baas Rudi constateert dat onomstotelijk is vastgesteld dat bijstandstrekkers niet moeten zeuren maar wel moeten werken.
pi_138195987
Baas Rudi was niet zo goed bezig.
pi_138196042
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:43 schreef Scorpie het volgende:
Baas Rudi was niet zo goed bezig.
Baas Rudi is zich van geen kwaad bewust.
pi_138196149
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:42 schreef snakelady het volgende:

Belangrijkste conclusies n.a.v. het vorige topic:

-Het NIBUD neemt bepaalde normen veel te ruim: 400 euro voor reserveringen?
-16,50 per dag voor 4 personen om te eten is vorstelijk veel. Zoals gedemonstreerd in het vorige topic kan je met 4 personen voor zes euro gewoon een gezonde maaltijd eten. Met lunch en ontbijt en fruit kom je dan op rond de 12 euro uit, waarop ook nog bespaard zou kunnen worden.
-Ook de 676 euro per maand voor eten, fiets en ov lijkt veel te ruim gebudgetteerd.

Kortom: is er een werkelijk tekort of niet?

Game on!
Best apart dat deze topic reeks inmiddels bij deel 14 is terwijl er bij deel 2 al conclusies getrokken zijn die daarna nooit meer zijn gewijzigd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:49:06 #7
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138196166
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:43 schreef Baas_Rudi het volgende:
Baas Rudi constateert dat onomstotelijk is vastgesteld dat bijstandstrekkers niet moeten zeuren maar wel moeten werken.
Dat willen er heel veel ook, het probleem is dat er voor iedere vacature 5 werkelozen is en het aantal werklozen stijgt snel en daar staat steeds minder vacatures tegenover.
pi_138196201
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat willen er heel veel ook, het probleem is dat er voor iedere vacature 5 werkelozen is en het aantal werklozen stijgt snel en daar staat steeds minder vacatures tegenover.
Baas Rudi waagt dat eerste te betwijfelen.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:51:01 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138196222
quote:
10s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:48 schreef eight het volgende:

[..]

Best apart dat deze topic reeks inmiddels bij deel 14 is terwijl er bij deel 2 al conclusies getrokken zijn die daarna nooit meer zijn gewijzigd.
De overige topics waren vooral een combinatie van een "lief dagboek" "doktersromannetje" en "hart in actie" met als gemene deler Ouder1.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:51:53 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138196241
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:50 schreef Baas_Rudi het volgende:

[..]

Baas Rudi waagt dat eerste te betwijfelen.
Je hebt inderdaad gelijk, het is ondertussen meer geworden, het bericht waar ik die cijfers uit haalde is uit 2012, het aantal werkelozen is ondertussen alleen maar toegenomen.
Toen zater er 536.000 mensen zonder baan, nu is dat 643.000

http://nos.nl/artikel/440(...)-vijf-werklozen.html
pi_138196322
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad gelijk, het is ondertussen meer geworden, het bericht waar ik die cijfers uit haalde is uit 2012, het aantal werkelozen is ondertussen alleen maar toegenomen.

http://nos.nl/artikel/440(...)-vijf-werklozen.html
Baas Rudi heeft het artikel gelezen en Baas Rudi heeft niet gezien dat er in het artikel staat dat deze steuntrekkers willen werken.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:55:19 #12
396550 Richestorags
pi_138196348
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:54 schreef Baas_Rudi het volgende:

[..]

Baas Rudi heeft het artikel gelezen en Baas Rudi heeft niet gezien dat er in het artikel staat dat deze steuntrekkers willen werken.
_O-
pi_138196388
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De overige topics waren vooral een combinatie van een "lief dagboek" "doktersromannetje" en "hart in actie" met als gemene deler Ouder1.
Grappig dat jij nou niet reageert op groepen MOE landers die de voorkeur krijgen boven Nederlanders, terwijl die toch niet zo geschikt leken te zijn.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:58:32 #14
396550 Richestorags
pi_138196452
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Grappig dat jij nou niet reageert op groepen MOE landers die de voorkeur krijgen boven Nederlanders, terwijl die toch niet zo geschikt leken te zijn.
Oh ja, er is één quote aangedragen over vrachtwagenchauffeurs die gevaarlijke stoffen vervoeren. Waar ook nog eens stevig voor gelobbied kan zijn door Nederlandse vervoersorganisaties, getuige de dramatische teksten als Nederlandse topchauffeurs. Dat is natuurlijk representatief voor een groep van 400.000 mensen :')
pi_138196501
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oh ja, er is één quote aangedragen over vrachtwagenchauffeurs die gevaarlijke stoffen vervoeren. Waar ook nog eens stevig voor gelobbied kan zijn door Nederlandse vervoersorganisaties, getuige de dramatische teksten als Nederlandse topchauffeurs. Dat is natuurlijk representatief voor een groep van 400.000 mensen :')
Ah je leest het gewoon niet.

Volgens mij ook iets over zorgmedewerkers die geen Nederlands konden.

Maar gewoon alles negeren wat niet in je straatje past.
pi_138196543
Baas Rudi stelt vast dat de werklozen in dit topic meer tijd en energie steken in het vinden van dat ene artikeltje over "discriminerende" werkgevers dan in het vinden van een baan.
  woensdag 26 maart 2014 @ 17:01:01 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138196546
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:54 schreef Baas_Rudi het volgende:

[..]

Er zullen er vast genoeg zijn die niet willen werken, maar de meerderheid wil wel gewoon werken.
Niet werken stopt je namelijk ook in een isolement, het aantal depressieve mensen is het hoogst onder werkelozen.

Psycholoog David Rebergen: 'Uit onderzoek blijkt dat werkloze mensen over het algemeen depressiever zijn, vaker veel drinken en vaker zelfmoord plegen.
  Moderator woensdag 26 maart 2014 @ 17:01:25 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_138196559
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ah je leest het gewoon niet.

Volgens mij ook iets over zorgmedewerkers die geen Nederlands konden.

Maar gewoon alles negeren wat niet in je straatje past.
Maar gewoon passief blijven huilen over wat niet in je straatje past, daar zal je situatie vast beter van worden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_138196583
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar gewoon passief blijven huilen over wat niet in je straatje past, daar zal je situatie vast beter van worden.
Van jullie ook _O-
  Moderator woensdag 26 maart 2014 @ 17:03:57 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_138196642
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Er zullen er vast genoeg zijn die niet willen werken, maar de meerderheid wil wel gewoon werken.
Niet werken stopt je namelijk ook in een isolement, het aantal depressieve mensen is het hoogst onder werkelozen.

Psycholoog David Rebergen: 'Uit onderzoek blijkt dat werkloze mensen over het algemeen depressiever zijn, vaker veel drinken en vaker zelfmoord plegen.
Want iemand die bewust de keuze maakt om uit het leven te stappen, das eigenlijk de verantwoordelijkheid van de overheid, moelanders en /of polen, niet van de persoon zelf?
pi_138196659
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Baas Rudi denkt ook dat het beter is om te werken. Baas Rudi vraagt zich wel af of je een bron hebt waarmee je de stelling "ze willen wel werken" kunt onderbouwen.

Baas Rudi is erg benieuwd naar deze bron.
  Moderator woensdag 26 maart 2014 @ 17:06:02 #22
16180 crew  CoolGuy
pi_138196700
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Van jullie ook _O-
Ik werk niet in een sector dan wel op een niveau dat de eerste de beste pool die van straat wordt geplukt een gevaar op levert voor mijn baan, dus ik huil eerder van leedvermaak dan van frustratie om uitspraken die jij zoal gedaan hebt hoor.
  woensdag 26 maart 2014 @ 17:07:14 #23
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138196742
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Want iemand die bewust de keuze maakt om uit het leven te stappen, das eigenlijk de verantwoordelijkheid van de overheid, moelanders en /of polen, niet van de persoon zelf?
Ehm nee, hoe jij die link legt is me ook een raadsel eigenlijk. :?
pi_138196782
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik werk niet in een sector dan wel op een niveau dat de eerste de beste pool die van straat wordt geplukt een gevaar op levert voor mijn baan, dus ik huil eerder van leedvermaak dan van frustratie om uitspraken die jij zoal gedaan hebt hoor.
Fijn voor je. Ik lach eerder om zoveel onkunde van mensen die blijkbaar allemaal een topopleiding hebben genoten en een topbaan hebben.

En je dan zo druk maken over bijstandsgerechtigden....
pi_138196798
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Er lopen hier zat Polen en Nederlanders rond, maar die zijn allemaal laagopgeleid en mogen net aan onze bureau's installeren en wat kabels trekken, het echte werk laten ze aan ons over :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')