abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:38:02 #201
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_138222907
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

:'). Meer dagen/weken werken op lokatie bij een goed betalende klant (noemen we maar even bedrijf Y voor het gemak) voor mijn werkgever, ik zie niet in hoe dat nadelig kan zijn voor de werkgever? Ik weet niet hoe ik hier gelul uit mijn nek van kan maken...
Dus als jij dat werk niet kan doen, dan is het zomaar opeens verdwenen en kan niemand anders binnen het bedrijf het, eventueel iets later, overnemen? Als je dus een maand ziek zou zijn, zou het bedrijf allerlei klanten kwijtraken omdat een maand niemand iets kan doen voor die klanten?

[ ] Geloofwaardig
[x] Ongeloofwaardig
pi_138223224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:08 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Zo werkt het toch echt. Zie ook Metalektro CAO artikel 9.2.4
En wat vind je van artikel 9.2.6 Zou een van deze punten ook niet van toepassing zijn waardoor 9.2.2 tm 9.2.5 vervallen.

Altijd mooi selectief dingen uit regelingen pakken maar de uitrzonderings regels vergeten. :D

quote:
Wanneer de werkgever in de ondernemingsraad aantoont dat sprake is van:
a. aanneming van werk, indien de werkzaamheden geschieden door personeel in
dienst van de betreffende (onder)aannemer en waarbij
1. de (onder)aannemer aansprakelijk is voor het opgeleverde werk;
2. de werknemers onder rechtstreeks toezicht en verantwoordelijkheid van de
(onder)aannemer staan;
3. de (onder)aannemer economisch risico loopt ten aanzien van prijs, kwaliteit of
levertijd;
b. collegiaal uitlenen zonder winstoogmerk;
c. werkzaamheden door werknemers in dienst van de leverancier terzake van montage
ingebruikstelling en onderhoud van een geleverd produkt;
d. een gemeenschappelijk door ondernemers in de Metalektro in stand gehouden
arbeidsreserve zonder winstoogmerk,
is het bepaalde in de leden 2 tot en met 5 niet van toepassing.
In dit geval zal de werkgever de ondernemingsraad niettemin informeren omtrent:
- naam en adres van degene(n) bij wie de niet in dienst zijnde werknemers in dienst
zijn;
- aard en geschatte duur van de werkzaamheden.
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:30:03 #203
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_138224327
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:25 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Ook dat weet ik voort. Het uurtarief waartegen ik weg ben gezet weet ik pas sinds kort (men is niet zo happig om dit soort informatie naar buiten te brengen en ben er min of meer per toeval achter gekomen). Daar zit per uur een verschil van ¤15 a 20,- bruto tussen. Dat is, naast andere redenen zoals persoonlijke ontwikkeling, een reden waarom ik ontslag heb genomen, nadat ik meerdere kansen aan mijn werkgever heb gegeven om mijn salaris te verhogen (dan wel door het "CAO geld" te betalen, dan wel gewoon mijn salaris te verhogen)..

Blijft mijn vraag staan waarom mijn werkgever niet aan de constructie wil meewerken genoemd in de OP. Mijn werkgever kennende is zet die zijn moeder nog te koop als het geld oplevert, dus aan een misplaatst ethisch besef zal het niet liggen lijkt me.
Bij mijn vorige werkgever as de vuistregel uurtarief = 3% bruto maand salaris
Nu had dat bedrijf behoorlijk veel overhead en dat was voor de crisis.

Mijn record is:
inkomen 2500 gulden bruto (was toen minimum loon)
tarief : 250 gulden per uur.

Niet helemaal eerlijk omdat Ik toen in een omscholingstraject zat en het tarief was tijdelijk (Y2K analyse) Uitgaande van 200% extra kosten voor de werkgever omdat ik een auto had en regelmatig enkele maanden in een hotel verbleef zat er nog meer dan 200 gulden marge per uur tussen mijn inkomen en mijn tarief.

Nu zit er ook 25 euro tussen mijn interne tarief en mijn bruto uur tarief.
maar dan werk ik op een interne IT afdeling van een bedrijf. Daar zou het verschil een stuk lager moeten zijn dan voor een commercieel bedrijf.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_148244513
TS zou terugkomen op dit topic, bij deze:

- Een maand na mijn genomen ontslag eerste opdracht als ZZP'er binnengehaald.
- Geen enkele vorm van uitkering ontvangen overigens (en daar ook niet meer achteraan gegaan).
- Geen werk meer gemaakt van verschuldigde bedrag bij oud-werkgever; laten rusten en energie volledig in eigen onderneming gestopt. Zelfs in herfst 2014 nog een opdrachtje bij oud-werkgever gedaan.
- Oud-werkgever inmiddels op randje faillissement; er zijn al afgeketste overname-gesprekken geweest tussen oud-werkgever en investeerders.
- Verwachtte omzet eigen onderneming eerste half jaar 2015 45-50k (exclusief btw uiteraard), Tweede helft 2015 nog geen orders, maar jaar duurt nog lang uiteraard en projecten worden vaak pas kort voor aanvangsdatum aanbesteedt door opdrachtgevers.
pi_148244666
En als je nou terugkijkt op het hele gebeuren, heb je dan zelf ook door dat je nogal een pannenkoek was met je hele lulverhaal over win/win situatie en de absurde eis die je bij je werkgever wilde neerleggen over ontslag met wederzijds goedvinden? Of ben je nog steeds er heilig van overtuigt dat de rest van de wereld gek is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2015 15:32:15 ]
pi_148246089
@Scorpie, ben je werkelijk zo naïef dat je niet denkt dat er vaak een ontslag met wederzijds goedvinden wordt opgeschreven om (eenvoudig) aanspraak te kunnen doen op WW terwijl de feitelijke situatie anders ligt? Ik ken namelijk zo'n geval in mijn vriendengroep en hij was het me ook die mij hier attent op maakte. Hij kreeg het wel voor elkaar bij zijn werkgever (een detacheerder in de zorg overigens) waar hij zelf ontslag nam en ik niet; pech gehad. Dus nee, ik voel me niet bepaald een pannenkoek in deze; nooit geschoten, altijd mis. Wel een dure les dat je als werknemer weinig te vertellen hebt en dat ik hier ook scherp op zal moeten zijn als opdrachtnemer t.o.v. een opdrachtgever waarbij een vergelijkbare machtspositie geldt. En dan doel ik vooral m.b.t. de genoemde CAO regeling in dit topic waaraan mijn werkgever niet wilde voldoen en wat mij +5k heeft gekost. Daarover voel ik me nog steeds genaaid; genoeg andere bureau's die werknemers bij bedrijf X hebben gedetacheerd en die hier wel netjes aan voldeden. Maar ja, zoals nu blijkt maakt een kat in het nauw rare sprongen en kan ik fluiten naar die centen.

Een tip die ik iedereen nog wil meegeven: ben je in de mogelijkheid voor jezelf te beginnen en ondernemend ingesteld: DOE HET!
pi_148246450
Zo mooi dat stukje:

Oude werkgever bijna failliet. Alsof dat komt omdat TS weg is daar :')
Zelfde als dat mensen alleen kunnen zeiken op hun ex
pi_148246556
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:15 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
@Scorpie, ben je werkelijk zo naïef dat je niet denkt dat er vaak een ontslag met wederzijds goedvinden wordt opgeschreven om (eenvoudig) aanspraak te kunnen doen op WW terwijl de feitelijke situatie anders ligt? Ik ken namelijk zo'n geval in mijn vriendengroep en hij was het me ook die mij hier attent op maakte. Hij kreeg het wel voor elkaar bij zijn werkgever (een detacheerder in de zorg overigens) waar hij zelf ontslag nam en ik niet; pech gehad. Dus nee, ik voel me niet bepaald een pannenkoek in deze; nooit geschoten, altijd mis. Wel een dure les dat je als werknemer weinig te vertellen hebt en dat ik hier ook scherp op zal moeten zijn als opdrachtnemer t.o.v. een opdrachtgever waarbij een vergelijkbare machtspositie geldt. En dan doel ik vooral m.b.t. de genoemde CAO regeling in dit topic waaraan mijn werkgever niet wilde voldoen en wat mij +5k heeft gekost. Daarover voel ik me nog steeds genaaid; genoeg andere bureau's die werknemers bij bedrijf X hebben gedetacheerd en die hier wel netjes aan voldeden. Maar ja, zoals nu blijkt maakt een kat in het nauw rare sprongen en kan ik fluiten naar die centen.

Een tip die ik iedereen nog wil meegeven: ben je in de mogelijkheid voor jezelf te beginnen en ondernemend ingesteld: DOE HET!
Ja, en dat sommige mensen illegaal aanspraak maken op sociale voorzieningen zoals WAO en ermee wegkomen betekent niet dat ik het daarom toejuich.

Zelfde geldt voor de WW.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 5 januari 2015 @ 06:30:00 #209
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_148346166
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:26 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
TS zou terugkomen op dit topic, bij deze:

- Een maand na mijn genomen ontslag eerste opdracht als ZZP'er binnengehaald.
- Geen enkele vorm van uitkering ontvangen overigens (en daar ook niet meer achteraan gegaan).
- Geen werk meer gemaakt van verschuldigde bedrag bij oud-werkgever; laten rusten en energie volledig in eigen onderneming gestopt. Zelfs in herfst 2014 nog een opdrachtje bij oud-werkgever gedaan.
- Oud-werkgever inmiddels op randje faillissement; er zijn al afgeketste overname-gesprekken geweest tussen oud-werkgever en investeerders.
- Verwachtte omzet eigen onderneming eerste half jaar 2015 45-50k (exclusief btw uiteraard), Tweede helft 2015 nog geen orders, maar jaar duurt nog lang uiteraard en projecten worden vaak pas kort voor aanvangsdatum aanbesteedt door opdrachtgevers.
Mijn eerste gedachte was dat ik het goed vond dat je gewoon verder bent gegaan.

Jammer genoeg moet je een punt maken over de situatie bij je vorige werkgever, waardoor je voor mij verandert van iemand die volwassen zijn leergeld neemt tot een rancuneus F-side mannetje.
Zonde.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_148350120
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:27 schreef fotostarter het volgende:
Zo mooi dat stukje:

Oude werkgever bijna failliet. Alsof dat komt omdat TS weg is daar :')
Zelfde als dat mensen alleen kunnen zeiken op hun ex
Zo zag ik het eigenlijk niet, maar hij maakte blijkbaar wel de juiste keuze en het verklaart ook waarom hij onderbetaald werd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')