Hoe kan dit ineens? Is de CITO-toets makkelijker geworden, of de normering aangepast zodat meer kinderen de maximumscore halen? Straks haalt heel Nederland 550 op de CITO-toets! Inflatie van de 550!quote:In 2014 hebben 7.991 kinderen de maximale score van 550 gehaald. Dit is gelijk aan 5,16% van alle leerlingen die de eindtoets maakten. In 2013 was dit percentage 5,06%. In 2012 en eerder lag dit percentage aanzienlijk lager, met 2,87% in 2012 en 2,99% in 2011.
http://educatie-en-school(...)indtoets-scores.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
551 toch? Bonuspunt vanwege de eveneens voor FOK!kers typische erectie van 30 cm.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Iedereen op FOK! haalt toch 550 dus is het toch niet bijzonder
Oh ja dat was ik even vergetenquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:15 schreef 2thmx het volgende:
[..]
551 toch? Bonuspunt vanwege de eveneens voor FOK!kers typische erectie van 30 cm.
De scoretelling begint kennelijk bij 501, zie het artikel uit de OP. Denk dat ze 't gedaan hebben zodat debieletjes niet te horen krijgen dat ze een score van 1 hebben ofzoquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:15 schreef Deetch het volgende:
Sowieso een beetje een rare scoremethode.
550 is VWO+
500 is VMBO
Waarvoor zou je die andere 500 punten dan nog hebben?
Normeer de score gewoon van 0-100% waarbij 100% dan betekent dat je de allerhoogste score hebt en 0% de allerlaagste score van dat jaar.
Gewoon hoog eindigen op het hboquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:15 schreef Homijn het volgende:
De Cito-toets stelt sowieso geen ruk voor. Het is alleen een indicatie van welk schooltype het beste is voor de aanstaande brugklasser. Er zijn genoeg brugklassers voor wie dat schooltype te hoog gegrepen is. En het omgekeerde gebeurt ook: jongeren die laag beginnen, maar uiteindelijk een Hbo-opleiding afronden.
Erectie van 30 cm? Die 30 cm betreft toch de slappe toestand.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:15 schreef 2thmx het volgende:
[..]
551 toch? Bonuspunt vanwege de eveneens voor FOK!kers typische erectie van 30 cm.
Je CITO-toets doe je op je 12e hč. Laten we wel reëel blijven, dan gaat een slappe van 30cm zelfs voor de FOK!ker te ver.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:18 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Erectie van 30 cm? Die 30 cm betreft toch de slappe toestand.
en bij een temperatuur van -20 °Cquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:18 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Erectie van 30 cm? Die 30 cm betreft toch de slappe toestand.
Ja dat past natuurlijk nooitquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:20 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Je CITO-toets doe je op je 12e hč. Laten we wel reëel blijven, dan gaat een slappe van 30cm zelfs voor de FOK!ker te ver.
Precies, die beukt dan steeds tegen je tafeltje aan als de juf voorbij looptquote:
Toen ik 4 was heb ik opnieuw moeten leren lopen, gebruikte het verkeerde been.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:20 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Je CITO-toets doe je op je 12e hč. Laten we wel reëel blijven, dan gaat een slappe van 30cm zelfs voor de FOK!ker te ver.
Omdat jij een fraudeur 1e klas bent.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:13 schreef Dumpafval het volgende:
Ik had 547 G's en ze twijfelden nog of ik vwo aan kon
Ja, volgens mij kreeg ik de uitslag ook in procenten op de basisschool.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:15 schreef Deetch het volgende:
550 is VWO+
500 is VMBO
Normeer de score gewoon van 0-100% waarbij 100% dan betekent dat je de allerhoogste score hebt en 0% de allerlaagste score van dat jaar.
Omdat het anders teveel lijkt op een intelligentiemeting.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:15 schreef Deetch het volgende:
550 is VWO+
500 is VMBO
Is het geen intelligentiemeting dan?quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:31 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Omdat het anders teveel lijkt op een intelligentiemeting.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:22 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Toen ik 4 was heb ik opnieuw moeten leren lopen, gebruikte het verkeerde been.
Dat wordt alleen gezegd door mensen die een lage score hadden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:15 schreef Homijn het volgende:
De Cito-toets stelt sowieso geen ruk voor.
fixedquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:18 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Erectie van 30 cm? Die 30 cm betreft toch de slappe geamputeerde toestand.
Dat intellect devalueert toch weer in de puberale fase door alle drugs en drank experimenten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:48 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
[..]
Dat wordt alleen gezegd door mensen die een lage score hadden.
Ik had 545/550quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:48 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
[..]
Ik snap nooit dat mensen zoals jij daadwerkelijk denken dat andere mensen nu onder de indruk zijn van je statement.Wie geeft een fuck? Menselijke ego... slechte zaak, slechte zaak.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:51 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ik had 545/550
Cito stelt geen ruk voor. Had dus bijna maximum, ze zeiden: ga maar havo doen, vwo is 547-550. Ik heb het hele vwo bijna kunnen slapen zeg ik je.
Als jij denkt dat ik hier ben gekomen met de intentie om indruk te maken dan bied ik mijn excuses aan. Dat was niet mijn bedoeling. Ik zei dat om het contrast te tonen tussen het cito-advies en de realiteit.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:53 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ik snap nooit dat mensen zoals jij daadwerkelijk denken dat andere mensen nu onder de indruk zijn van je statement.Wie geeft een fuck? Menselijke ego... slechte zaak, slechte zaak.
Dit bedoel ik.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:51 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ik had 545/550
Cito stelt geen ruk voor.
Klopt. Ik had 550 punten op mijn cito. Ik ben intelllegunt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Iedereen op FOK! haalt toch 550 dus is het toch niet bijzonder
548 lijkt me niet laag. Het is gewoon realisme. De Cito-toets is een momentopname; het geeft een indicatie van iemands vaardigheden, niet meer dan dat.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:48 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
[..]
Klopt, dat vond ik ook prima, maar het ging om die laatste zin. Dat 'erdoorheen slapen', vind ik altijd wat overdreven, ik hoor het ook vaak in het echt. Om mensen die met trots vertellen dat ze maar een halve dag geleerd hebben voor een tentamen en toch een voldoende gehaald!!!!quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:54 schreef GhpH het volgende:
[..]
Als jij denkt dat ik hier ben gekomen met de intentie om indruk te maken dan bied ik mijn excuses aan. Dat was niet mijn bedoeling. Ik zei dat om het contrast te tonen tussen het cito-advies en de realiteit.
Sowieso ontwikkelt je cognitie ook nog tot je 24ste ofzoquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:58 schreef Homijn het volgende:
[..]
548 lijkt me niet laag. Het is gewoon realisme. De Cito-toets is een momentopname; het geeft een indicatie van iemands vaardigheden, niet meer dan dat.
Geen excuses aanbieden, dat deed je niet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:54 schreef GhpH het volgende:
Als jij denkt dat ik hier ben gekomen met de intentie om indruk te maken dan bied ik mijn excuses aan. Dat was niet mijn bedoeling. Ik zei dat om het contrast te tonen tussen het cito-advies en de realiteit.
Dat is natuurlijk iets dat ik uit kunstlessen heb meegepakt, contrast en overdrijving vergroten het effect, en zie hier. Een directe reactiequote:Op woensdag 26 maart 2014 16:03 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Klopt, dat vond ik ook prima, maar het ging om die laatste zin. Dat 'erdoorheen slapen', vind ik altijd wat overdreven, ik hoor het ook vaak in het echt. Om mensen die met trots vertellen dat ze maar een halve dag geleerd hebben voor een tentamen en toch een voldoende gehaald!!!!, dan denk ik ok. Leuk maar wie geeft een fuck.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:22 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Toen ik 4 was heb ik opnieuw moeten leren lopen, gebruikte het verkeerde been.
Er zijn nu zelfs leerlingen die helemaal de pan uitrijzen met hun scores. Zag daar laatst een filmpje van:quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:14 schreef _Meredith het volgende:
http://www.hartvannederla(...)cito-toets-foutloos/
Nu hebben ineens 7k leerlingen dat? Of is foutloos niet hetzelfde als 550 punten hebben? Oftewel; je kan met fouten nog steeds 550 punten halen?
quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:15 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Er zijn nu zelfs leerlingen die helemaal de pan uitrijzen met hun scores. Zag daar laatst een filmpje van:
Ik had iets van 25-30 fouten en 550 als score.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:14 schreef _Meredith het volgende:
http://www.hartvannederla(...)cito-toets-foutloos/
Nu hebben ineens 7k leerlingen dat? Of is foutloos niet hetzelfde als 550 punten hebben? Oftewel; je kan met fouten nog steeds 550 punten halen?
Klopt. Martin Paapquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:37 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Zie nu ineens dat een deel van je UI uit het filmpje van "Tik er een tegen z'n jassie" komt![]()
En vanwaar bert en ernie?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Klopt. Martin Paap
"Maakt me geen fuck uit, al zijn ze paars".
Met dank aan Houniet die em toendertijd voor me gemaakt heeft
Omdat cool.quote:
Ik had 547 en mocht helemaal niet naar vwo. Teringlijers!quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:13 schreef Dumpafval het volgende:
Ik had 547 G's en ze twijfelden nog of ik vwo aan kon
Ik ook niet. En ik weet niet hoe oud jij bent maar voor mij is die helequote:Op woensdag 26 maart 2014 15:12 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ik kan me die hele citotoets noch het puntensysteem meer herinneren
Dan was je score waarschijnlijk niet bijster goed.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:01 schreef vera166 het volgende:
[..]
Ik ook niet. En ik weet niet hoe oud jij bent maar voor mij is die hele
citotoets niet eens bijster lang geleden.
Dat kan maar zoquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:05 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Dan was je score waarschijnlijk niet bijster goed.
Zit verdrongen in de diepste krochten van je lange termijngeheugen.quote:
Betekent dit dat ik binnenkort onder hypnose dit moet gaan verwerken?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:09 schreef Piye het volgende:
[..]
Zit verdrongen in de diepste krochten van je lange termijngeheugen.
Nee, want dan word je straks betast onder hypnose en moet je dat ook weer verwerken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:10 schreef vera166 het volgende:
[..]
Betekent dit dat ik binnenkort onder hypnose dit moet gaan verwerken?
Man man man wat een strugglesquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:13 schreef Piye het volgende:
[..]
Nee, want dan word je straks betast onder hypnose en moet je dat ook weer verwerken.
serieus? Dat is zo achterlijkquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:16 schreef jelfrikandel het volgende:
549. De scores zijn ook op basis van hoe andere mensen het gemaakt hebben geloof ik toch?
lijnen snuiven pillen vreten alles hardleefquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:18 schreef Piye het volgende:
[..]
Gewoon diep wegstoppen, doe ik ook altijd.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:33 schreef TwentyFourr het volgende:
Ik maar VMBO maar ben ook kankerslim dus ja zegt niets man inderdaad je hebt gelijk
Dacht het wel. Maar dat is met alle testen zo hoor. Alle uitslagen van alle testen zijn gebaseerd op een gemiddelde van een populatie. Presteer je boven gemiddeld, is je uitslag dus een x aantal punten boven het gemiddelde.quote:
Bij mij komt het gewoon doordat ik oud ben.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:01 schreef vera166 het volgende:
[..]
Ik ook niet. En ik weet niet hoe oud jij bent maar voor mij is die hele
citotoets niet eens bijster lang geleden.
Ik kreeg aantal punten, vergelijkingen met andere leerlingen ( zoveel procent had lager en zoveel procent had hoger dan jou ) en ook de percentages en dat is dan nog onderverdeeld in de verschillende vakken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:31 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, volgens mij kreeg ik de uitslag ook in procenten op de basisschool.
er is een norm,maar over het algemeen is het van hoeveel je goed hebt. dus het ene jaar mag je 12ft goed hebben voor 550 een andere keer 15ft.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:16 schreef jelfrikandel het volgende:
549. De scores zijn ook op basis van hoe andere mensen het gemaakt hebben geloof ik toch?
O hoort het zo?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:30 schreef vera166 het volgende:
[..]
lijnen snuiven pillen vreten alles hardleef
Dat is voor gevorderdenquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:04 schreef Piye het volgende:
[..]
O hoort het zo?Ik deed altijd pillen snuiven, lijnen vreten.
Verschillende disciplines hebben ook andere wegingen. Ik had taal en rekenen foutloos en in totaal had ik iets van 25-30 fouten, mijn score was 550quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:56 schreef mapima het volgende:
[..]
er is een norm,maar over het algemeen is het van hoeveel je goed hebt. dus het ene jaar mag je 12ft goed hebben voor 550 een andere keer 15ft.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:11 schreef 2thmx het volgende:
Ik lees hier net:
[..]
Hoe kan dit ineens? Is de CITO-toets makkelijker geworden, of de normering aangepast zodat meer kinderen de maximumscore halen? Straks haalt heel Nederland 550 op de CITO-toets! Inflatie van de 550!
550 hebben en dan nog inflatie en deflatie niet uit elkaar kunnen houden. Dit vind ik als 549'er een directe belediging voor mijn intellect.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En stel je hebt dankzij die extra training vwo-advies te pakken. Wat dan? Ga je dan 6 jaar lang elke dag tot 1.00uur 's nachts aan je huiswerk om een krappe 6 te kunnen scoren?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:54 schreef mapima het volgende:
Dat kinderen steeds vaker 550 halen komt doordat steeds meer kids van pappa en mamma naar de citocursus moeten.
En scholen worden afgerekend op gemiddelde citoscores dus gaanz e zelf ook oefenen om het omhoog te krikken.
Nee, want het niveau wordt toch wel omlaag gegooid zodat meer mensen het kunnen halen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:00 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
En stel je hebt dankzij die extra training vwo-advies te pakken. Wat dan? Ga je dan 6 jaar lang elke dag tot 1.00uur 's nachts aan je huiswerk om een krappe 6 te kunnen scoren?
Lijkt me wel lullig voor zo'n kind.
Dit. In Nederland is het doorgaans zo dat docenten je op een middelbare school niet snel naar een ander niveau sturen, ook al excelleer je.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:06 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vermoed dat het voor het grote deel komt doordat scholen steeds effectiever op de cito-toets trainen, die toets wordt immers alweer een aantal jaar gegeven. En hoe hoger de uitslag van de citotoets, hoe meer zo'n basisschool dan kan pronken met die cijfers, op bijv. een open dag. En daar draait het allemaal om.
Verder vind ik die Cito over het algemeen ook onzin, ik pleit er voor om het eerste jaar (op de uitschieters naar boven en naar onder na) alle niveau's in een klas te stoppen en op basis daarvan een onderscheid te maken. Cito zegt niet zo gek veel.
ah ben ik niet de enigequote:Op woensdag 26 maart 2014 15:12 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ik kan me die hele citotoets noch het puntensysteem meer herinneren
ja die nederlands docent haar rokje kan ik mij ook wel heugenquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:19 schreef hakunamatafaka het volgende:
Ik snap niet hoe iedereen dit nog kan onthouden. Ik weet alleen dat ik mijn eerste boner had door juffrouw op de basisschool, maar citoscores, nee.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:19 schreef hakunamatafaka het volgende:
Ik weet alleen dat ik mijn eerste boner had door juffrouw op de basisschool
Mijn Engels lerares in de brugklas was een regelrechte donkerharige milf. Altijd hakken aan, strak jurkje met een dieeeeeeepe Vhals en inkijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:19 schreef hakunamatafaka het volgende:
Ik snap niet hoe iedereen dit nog kan onthouden. Ik weet alleen dat ik mijn eerste boner had door juffrouw op de basisschool, maar citoscores, nee.
Door dat soort docentes gewoon uitkijken naar de volgende lessenquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:36 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Mijn Engels lerares in de brugklas was een regelrechte donkerharige milf. Altijd hakken aan, strak jurkje met een dieeeeeeepe Vhals en inkijk.Ongelofeloos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |