Pas als de kinderen komen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vind dat ook niet zo slim. Mensen vragen het wel eens aan me, en zou het echt alleen overwegen als ik een dubbele nationaliteit had kunnen krijgen en dan ook alleen ALS ik zeker zou weten dat we ons hier permanent zouden vestigen.
Sowieso ben ik ook wel gewoon trots op mijn Nederlandse identiteit en nationaliteit.
Vooralsnog lijkt het wel permanent, maar we zijn nog jong, carrière zit nog in de pijplijn, dus ik leg me nergens aan vast.
O wat leuk MoBlo, verwacht je een kind?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe Geert de groeten!quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:35 schreef Individual het volgende:
Trouwens in NL zal ik weer met het woord 'allochtonen' worden geconfronteerd en hoezeer mensen ze haten. Een land waar een extreme partij hoogst staat in de peilingen.. Toch wel vreemd voor zo'n rijk land.
Dan ga ik wel naar een heel blank deel, maar ook daar wordt gezeurd.
Kan me een aantal jaar geleden herinneren dat ik in een vrij grote supermarkt geen enkele 'allochtoon' zag en dat best vreemd voelde.
Ja, zag net je reactie op de FP... wordt meteen weer afkomst bijgehaald bij dat Jumbogebeuren, in plaats van dat men gewoon kijkt naar de persoon die gewoon asociaal en gewelddadig is...quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:35 schreef Individual het volgende:
Trouwens in NL zal ik weer met het woord 'allochtonen' worden geconfronteerd en hoezeer mensen ze haten. Een land waar een extreme partij hoogst staat in de peilingen.. Toch wel vreemd voor zo'n rijk land.
Kan me een aantal jaar geleden herinneren dat ik in een vrij grote supermarkt geen enkele 'allochtoon' zag en dat best vreemd voelde.
Een van de redenen waarom ik niet meer in NL wil wonen. Niet dat ik een buitenlander ben maar mijn vrouw dus wel.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:35 schreef Individual het volgende:
Hebben jullie al eens in NL gewoond of heb je slechte ervaringen met een bezoek? Heeft je vrouw een NL paspoort?quote:Op zaterdag 12 april 2014 03:13 schreef breaky het volgende:
[..]
Een van de redenen waarom ik niet meer in NL wil wonen. Niet dat ik een buitenlander ben maar mijn vrouw dus wel.
Nu zal ik problemen met Marokkanen of andere groepen niet ontkennen, maar ik heb altijd geweigerd een hele groep aan te spreken voor het wangedrag van een paar ellendelingen.
En zodra men een Nederlands paspoort heeft ben je voor mij ook gewoon een Nederlander, met dezelfde rechten en plichten als iedereen. Geen gezeur over terugsturen e.d.
Nee...we hebben nooit in NL gewoond en mijn vrouw heeft alleen een Laotiaans paspoort. Met mijn vrouw heb ik persoonlijk geen negative ervaringen mee gemaakt. Wel met een Curacaose die ik daar voor gedate had. Die kreeg vaak nogal zeer negatieve woorden naar haar hoofd geslingerd....quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Hebben jullie al eens in NL gewoond of heb je slechte ervaringen met een bezoek? Heeft je vrouw een NL paspoort?
Ik heb trouwens een tijd geleden de NL immigratietest niet gehaald. Domme vragen staan erin zeg. De Britse test heb ik ook al niet gehaald. Weet trouwens niet of ik die als EU burger zou moeten doen.
Een NL paspoort zal het maar blijven dan.
Je verzekert iets voor iets wat je niet zelf kan dragen(lees betalen)quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:11 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb nu in een paar landen zorg meegemaakt, en ik ben er ondertussen grondig van overtuigd dat als je het aan de markt overlaat, zonder dat je er een verzekering tussenzet die de kwaliteit van de zorg uitholt, dat je dan een betaalbaar en goed systeem kunt hebben. Is misschien een discussie voor een ander topic, maar toch.
Bij mij ookquote:Op zaterdag 12 april 2014 19:12 schreef CherryOnTop het volgende:
Pffff ik ruik overal BBQ om me heen en wij hebben er nog steeds geen aangeschaftGaat op m'n to do lijstje voor volgende week.
Ik denk dat de associates en daarmee de vooroordelen van Nederlanders ten opzichte van Aziaten nogal verschillen van die van Nederlanders ten opzichte van bijvoorbeeld mensen van Curacao.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:06 schreef breaky het volgende:
Nee...we hebben nooit in NL gewoond en mijn vrouw heeft alleen een Laotiaans paspoort. Met mijn vrouw heb ik persoonlijk geen negative ervaringen mee gemaakt. Wel met een Curacaose die ik daar voor gedate had. Die kreeg vaak nogal zeer negatieve woorden naar haar hoofd geslingerd....
Ja...helaas wel. En met Laos hebben de meeste Nederlanders helemaal geen associaties.quote:Op zondag 13 april 2014 03:24 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik denk dat de associates en daarmee de vooroordelen van Nederlanders ten opzichte van Aziaten nogal verschillen van die van Nederlanders ten opzichte van bijvoorbeeld mensen van Curacao.
Mijn ervaring met Nederland en een buitenlandse partner is niet positief. Alleen het idee al dat je met die lui van immigratie moet gaan praten om in Nederland met een buitenlandse te mogen trouwen. Dat bepalen we toch zelf wel?quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Hebben jullie al eens in NL gewoond of heb je slechte ervaringen met een bezoek? Heeft je vrouw een NL paspoort?
Ik heb trouwens een tijd geleden de NL immigratietest niet gehaald. Domme vragen staan erin zeg. De Britse test heb ik ook al niet gehaald. Weet trouwens niet of ik die als EU burger zou moeten doen.
Toen we in november vorig jaar in NL waren, dachten mensen dat mijn vriendin Marokkaans was. Hoe vooruitstrevend wij wel niet waren met onze interculturele relatie, en de vraag of haar familie het wel ok vondquote:Op zaterdag 12 april 2014 19:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Iedereen weet toch dat Zuid-Korea zo arm is dat kinderen vanaf hun zesde jaar moeten werken op plantages, er geen internet is en men zich verplaatst per muilkar? Pffffffquote:Op zondag 13 april 2014 10:28 schreef Speculant. het volgende:
Mijn ervaring is ook meer zoals bovenstaande. Ze zijn in Nederland nogal beperkt in de kennis van de wereld en wereldbevolking. Het is al snel Chinees, neger of Marokkaan etc.
Daarnaast geldt veelal ook de redenatie "Land A ken ik niet->dus is het een arm land->armoedige bende". Vervolgens gaan ze daar vragen over stellen. Zoiets als: Zijn er veel straatkinderen daar? hebben jullie ook gewoon internet? of rijden jullie ook gewoon met de auto?. zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden. We hebben het dan over landen als Taiwan of Zuid-Korea.
Ja, en Noren zo rijk dat niemand moet werken en we met briefjes van 100¤ onze dikke sigaren aansteken.quote:Op zondag 13 april 2014 10:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Iedereen weet toch dat Zuid-Korea zo arm is dat kinderen vanaf hun zesde jaar moeten werken op plantages, er geen internet is en men zich verplaatst per muilkar? Pffffff
Dat is geen waar dan?quote:Op zondag 13 april 2014 10:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, en Noren zo rijk dat niemand moet werken en we met briefjes van 100¤ onze dikke sigaren aansteken.
Patsers zijn hetquote:Op zondag 13 april 2014 10:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, en Noren zo rijk dat niemand moet werken en we met briefjes van 100¤ onze dikke sigaren aansteken.
Vrij accuraat toch? Maar ja wat moet je ook anders met 11 maanden strenge winter per jaar.quote:Op zondag 13 april 2014 10:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, meestal zijn het slechts briefjes van 50quote:
Beetje jammer dit hoor...quote:Op zondag 13 april 2014 10:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, meestal zijn het slechts briefjes van 50
Wat dat die test die begon met de vraag: "Wat is dit? Een weg of een dijk?" Je zou zweren dat het een weg op een dijk was, maar je moest één optie aankruisen. Met zulke testjes kom ik dus nooit ver.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Een NL paspoort zal het maar blijven dan.![]()
Is dat een nieuwe regeling dat je partnerkeus niet vrij is?quote:Op zondag 13 april 2014 08:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Nederland en een buitenlandse partner is niet positief. Alleen het idee al dat je met die lui van immigratie moet gaan praten om in Nederland met een buitenlandse te mogen trouwen. Dat bepalen we toch zelf wel?
Verder gaat men er in Nederland van uit dat iedereen Nederlands spreekt. In een aantal buitenlanden waar ik ben geweest, zijn ze zo gastvrij om belangrijke zaken in het Engels aan te geven, wel zo handig.
Ik niet, ik mag niet in Nederland wonenquote:Op zondag 13 april 2014 16:03 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb voor de gein de inburgeringstest even online gedaan, ben met de hakken over de sloot geslaagd
Nou ja zegquote:Op zondag 13 april 2014 16:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik niet, ik mag niet in Nederland wonen![]()
Nu Nederland mij niet meer wil, waar zal ik gaan wonen?quote:Op zondag 13 april 2014 16:28 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou ja zegWel achterlijke vragen, volgens mij heb ik er een hoop goed gegokt
Mee eens.quote:
Ja die was leukquote:Op zondag 13 april 2014 22:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moest wel lachen om de vraag wanneer je naar het CIW moet als je ontslagen wordt
Als je niet meer moe bent
Ik had ook 5.5 Ik had eigenlijk iets hoger verwacht, maar ik was dan ook een beetje in de war gebracht door die vragen over "koningin" Beatrix.quote:Op zondag 13 april 2014 22:03 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
Phew.. ik mag terug!![]()
Toen ik de test deed dacht ik vrij zeker te zijn dat ik alles goed antwoordde.
http://educatie.ntr.nl/nationaleinburgeringtest/score.html#
Ik vond die vraag over een acceptabele Nederlandse voortuin raar... "fiets + container", "rotzooi + koelkast", "bier en nog wat"quote:Op zondag 13 april 2014 23:18 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had ook 5.5 Ik had eigenlijk iets hoger verwacht, maar ik was dan ook een beetje in de war gebracht door die vragen over "koningin" Beatrix.
Waar rijd je een cuilcontainer dan. Naast het paard op de gang?quote:Op zondag 13 april 2014 23:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik vond die vraag over een acceptabele Nederlandse voortuin raar... "fiets + container", "rotzooi + koelkast", "bier en nog wat"Weet ik veel, ik deed maar fiets en container geloof ik maar dat vond ik zelf ook niet erg acceptabel, wat doet een container in je voortuin?
Uitslover.quote:Op maandag 14 april 2014 07:53 schreef flipsen het volgende:
6.1, maar ik had hem al een keer gedaan in een grijs verleden.
Ik vind dat Flipsen per direct uitgeleverd moet worden aan Nederland. Zo'n excellente burger kunnen ze natuurlijk niet missen met z'n allen in Nederland.quote:
Eens. Iemand met zo een ongekend hoge score, moet als voorbeeld moet dienen voor de rest van Nederland. Dag Flipsen, we zullen je missenquote:Op maandag 14 april 2014 09:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vind dat Flipsen per direct uitgeleverd moet worden aan Nederland. Zo'n excellente burger kunnen ze natuurlijk niet missen met z'n allen in Nederland.
Hij kan natuurlijk ook geen aflevering van Ik hou van Holland missen he?quote:Op maandag 14 april 2014 09:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Eens. Iemand met zo een ongekend hoge score, moet als voorbeeld moet dienen voor de rest van Nederland. Dag Flipsen, we zullen je missenMaar alles voor het koninkrijk der nederlanden he!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |