Is gewoon zo'n marketingmiep die dat hip vindt klinkenquote:Op donderdag 3 april 2014 02:18 schreef Speculant. het volgende:
De Nederlandse overheid werkt blijkbaar ook gewoon met Holland..
http://www.newtoholland.nl/
http://www.studyinholland.nl/
Misschien toch maar eens campagne voeren dan als niet Hollander zijnde. Ik begrijp dat de meeste dat hier zijn?
Ze begrijpen het ook wel als ik het uitleg, maar 'Holland' is zo ingeburgerd, dat ik het simpelweg overgenomen heb. Het is normaal geworden.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Moet je de Denen dan eens voorstellen om hun land aan te duiden met Jylland! Dan snappen ze het vast wel. (Aan Jutlanders stel je natuurlijk Sjaelland voor!)
Leuk land, ik ben maar twee weken op vakantie geweest maar heb nog wel eens heimwee. Maar goed: ik ben ook wit.
quote:Op donderdag 3 april 2014 08:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is gewoon zo'n marketingmiep die dat hip vindt klinken
Net op de digitale post gedaan, kijken of ze bijtenquote:
quote:LS,
Ik heb een opmerking over de naam van uw site. Ik ben eigenaar van een detacheringsbedrijf dat de meeste werkzaamheden in het oosten van het land verricht. Regelmatig zetten wij hiervoor ook personeel uit het buitenland voor in en deze personen verblijven vaak voor korte tot middellange termijn in Nederland.
Helaas komt het erg vaak voor dat uw site vragen on onduidelijkheid veroorzaakt bij die mensen, zij zijn vaak in de war over het verschil tussen Holland en Nederland. Het komt zelfs af en toe voor dat sommige mensen denken dat de informatie op uw site alleen van toepassing is op de provincies Noord- en Zuid-Holland en dat voor de rest van Nederland aanvullende of andere papieren nodig zijn.
Mijn verzoek is dan ook of u nog eens kritisch naar de naam van uw portal wilt kijken en een andere naam verzint die minder verwarring creëert.
Mvg,
Jos de Bakker
quote:Op donderdag 3 april 2014 15:46 schreef Deshain het volgende:
True story:
Hi where are you from?
> the Netherlands
![]()
> Holland
O wow, so cool! i have family in Michigan
Only in Murica...
Ik weet, alleen in combinatie met the Netherlands al wat lastiger. Als ik dutch had gezegd was ze waarschijnlijk over haar familie in Pensylvania begonnen.quote:
De Pensylvania Dutch zijn eigenlijk Duits.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:55 schreef Deshain het volgende:
Ik weet, alleen in combinatie met the Netherlands al wat lastiger. Als ik dutch had gezegd was ze waarschijnlijk over haar familie in Pensylvania begonnen.
[ afbeelding ]
Dat weet ik ook, maar typisch dat we hier 2:2 lopen en dat Amerikanen dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet gaan halen..quote:Op donderdag 3 april 2014 16:03 schreef Individual het volgende:
[..]
De Pensylvania Dutch zijn eigenlijk Duits.
hehe, maar wel terecht. Die overheidssite van de immigratie is echt erg.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Net op de digitale post gedaan, kijken of ze bijten
[..]
In the middle east ... of Holland.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:14 schreef Erasmo het volgende:
Yes I'm from the Backcorner.
Nah klinkt toch niet zo lekker.
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:30 schreef Individual het volgende:
[..]
In the middle east ... of Holland The Netherlands.
Hinterecke?quote:Op donderdag 3 april 2014 16:14 schreef Erasmo het volgende:
Nee, ik wist gewoon zeker dat die twee het waren.quote:
Dat is dan ook vaak de reden dat mensen in het noord-oosten van de VS denken dat Dutch een vorm van Duits is.... ze weten immers dat de Amish (Pennsylvania Dutch) Duits spreken.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:03 schreef Individual het volgende:
[..]
De Pensylvania Dutch zijn eigenlijk Duits.
Sterk argument! Ik hoorde van asielzoekers die boos waren omdat ze dachten in Holland aan te komen, terwijl ze toch duidelijk kenbaar hadden gemaakt naar Nederland te willen.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Net op de digitale post gedaan, kijken of ze bijten
[..]
I am a Hooker and we höke all day.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:14 schreef Erasmo het volgende:
Dat niemand weet waar het ligt geldt omgekeerd ook. Als je Nederlanders aan de Costa del Sol vraagt op de kaart aan te wijzen waar ze zijn, wijzen ze ook rustig Griekenland aan.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:30 schreef Brainberries het volgende:
Ik zeg altijd 'the Netherlands'. Als ze het niet weten zeg ik 'Holland'. En dan: 'Amsterdam??'
Laatste keer in buitenland was wel leuk, iedereen wist: "Oh oh Netherland! van Persie, Robben [etc., alle Nederlandse voetballers]", en ook: "aaaah Ganja heaven." maar niemand had enig idee waar het lag. Meesten gingen voor USA, omdat ze dachten dat ik Amerikaans was vanwege mijn accent (oh zelfhaat). Like omg that is like so mean, like why would you even say that it's like degrading, like what the fuck? Like like like.
Sterk argument.quote:Op vrijdag 4 april 2014 01:39 schreef Individual het volgende:
Misschien moet de wereld wennen aan alle veranderingen. Holland is ruim 1000 jaar oud en Nederland nog geen 500 jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |