abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139239850
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:14 schreef Individual het volgende:

[..]

Ulster is VK dus een Brit, maar Ier mag ook.

Brazilianen en Mexicanen zijn ook Amerikanen, maar worden niet zo genoemd.

De wereld is verwarrend hè? :D
Uhuh. Het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland.
Dus iemand uit Ulster is geen Brit (Engels, Wales of Schots), maar wel UK-burger.

Daar heb je een punt: alleen inwoners van de VSvA worden Amerikanen genoemd. Alle andere inwoners van Amerika worden anders genoemd.

Mwa. Verwarrend? Valt wel mee.
Gewoon niet druk maken!

Blijft voor Nederland gewoon dat Nederland in alle Europese talen een woord heeft.
En dat Holland een ander woord heeft.

Duitsland heeft het veel moeilijker: Allemagne, Tysk, Germany, Duitsland. Er is geen land met zoveel namen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kees22 op 25-04-2014 01:40:48 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 25 april 2014 @ 01:43:08 #202
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139240212
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:23 schreef Kees22 het volgende:

Dus iemand uit Ulster is geen Brit (Engels, Wales of Schots), maar wel UK-burger.

Je begrijpt niet hoe het werkt.
quote:
Gewoon niet druk maken!
Neem je eigen advies ter harte. ;)
reset
  vrijdag 25 april 2014 @ 01:48:13 #203
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139240273
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:53 schreef RobertVH het volgende:
Verbazingwekkend dat je Linda de Mol er nog niet bij de haren bijgesleept hebt met haar 'ik hou van Holland' propaganda, de vuile landverrader :O
Inderdaad, de vuile teef o|O !
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  PR en moderator vrijdag 25 april 2014 @ 07:19:06 #204
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_139241585
'VSvA' :')
Moet elke keer een beetje emo.giffen als ik dat lees :')
Fuck the EBU.
  vrijdag 25 april 2014 @ 07:21:41 #205
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139241596
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:19 schreef Moira. het volgende:
'VSvA' :')
Moet elke keer een beetje emo.giffen als ik dat lees :')
Heel kansloos inderdaad
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139342055
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar heb je een punt: alleen inwoners van de VSvA worden Amerikanen genoemd. Alle andere inwoners van Amerika worden anders genoemd.

Mwa. Verwarrend? Valt wel mee.
Gewoon niet druk maken!

Blijft voor Nederland gewoon dat Nederland in alle Europese talen een woord heeft.
En dat Holland een ander woord heeft.

Duitsland heeft het veel moeilijker: Allemagne, Tysk, Germany, Duitsland. Er is geen land met zoveel namen.
Mensen uit Noord-Ierland zeggen eigenlijk altijd dat ze Brits zijn wanneer ze je naar hun nationaliteit vraagt en dat weet ik uit ervaring want laat ik nou net een verder niet interessant baantje hebben waarbij ik buitenlanders altijd moet vragen naar woonplaats en nationaliteit.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_139360122
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:13 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Mensen uit Noord-Ierland zeggen eigenlijk altijd dat ze Brits zijn wanneer ze je naar hun nationaliteit vraagt en dat weet ik uit ervaring want laat ik nou net een verder niet interessant baantje hebben waarbij ik buitenlanders altijd moet vragen naar woonplaats en nationaliteit.
Er is ook geen naamwoord voor de burger of nationaliteit van het Verenigd Koninkrijk.
Net zo min als voor burger of nationaliteit van een inwoner van de VSvA. Terwijl die wel bestaan voor de VSvB en de VSvM (resp. Braziliaan(s) en Mexicaan(s)).

Een grappige anecdote van een BN-er, die bij de douane van de VSvA als land van herkomst Holland ingevuld had. Dat moest opnieuw, want de douanier wees haar er op dat Holland geen land is.
Ze was er nog verontwaardigd over ook.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:09:37 #208
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139361568
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er is ook geen naamwoord voor de burger of nationaliteit van het Verenigd Koninkrijk.

Die is er wel: Brits.

Demonym British, Briton

http://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom

quote:
Net zo min als voor burger of nationaliteit van een inwoner van de VSvA.

Die is er ook: Amerikaans

Demonym American

http://en.wikipedia.org/wiki/United_States

quote:
Terwijl die wel bestaan voor de VSvB en de VSvM (resp. Braziliaan(s) en Mexicaan(s)).

Klopt, hoewel niemand in die landen echt de uitdrukking Verenigde Staten gebruikt als ze het over hun eigen land hebben. Als ze Verenigde Staten zeggen dan bedoelen ze de Verenigde Staten van Amerika.

quote:
Een grappige anecdote van een BN-er, die bij de douane van de VSvA als land van herkomst Holland ingevuld had. Dat moest opnieuw, want de douanier wees haar er op dat Holland geen land is.
Ik heb wel vaker Holland/Holanda ingevuld op die dingen. Nooit problemen mee gehad. Als ik lui ben vul ik NL in. Ook nog nooit problemen mee gehad.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_139361665
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die is er wel: Brits.

Demonym British, Briton

http://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom

[..]

Die is er ook: Amerikaans

Demonym American

http://en.wikipedia.org/wiki/United_States

[..]

Klopt, hoewel niemand in die landen echt de uitdrukking Verenigde Staten gebruikt als ze het over hun eigen land hebben. Als ze Verenigde Staten zeggen dan bedoelen ze de Verenigde Statne van Amerika.

[..]

Ik heb wel vaker Holland/Holanda ingevuld op die dingen. Nooit problemen mee gehad. Als ik lui ben vul ik NL in. Ook nog nooit problemen mee gehad.
Er blijft licht zitten tussen deze aanduidingen. Maar ja, de wereld is niet logisch. :+
Grappig: als je lui bent, vul je NL in. De meeste mensen vullen Holland in als ze lui zijn.
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:55:20 #210
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139362571
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er blijft licht zitten tussen deze aanduidingen. Maar ja, de wereld is niet logisch. :+
Grappig: als je lui bent, vul je NL in. De meeste mensen vullen Holland in als ze lui zijn.
Ik hoop dat je wat geleerd hebt. ;)

Britain is ook groter dan Great Britain. :P
reset
pi_139398510
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:55 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik hoop dat je wat geleerd hebt. ;)

Britain is ook groter dan Great Britain. :P
Wat lief dat je zo bezorgd bent over mijn leercurve!
pi_139400179
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Net zo min als voor burger of nationaliteit van een inwoner van de VSvA. Terwijl die wel bestaan voor de VSvB en de VSvM (resp. Braziliaan(s) en Mexicaan(s)).

Ik kan echt niet om dat VSvA heenlezen, sorry. Kun je niet gewoon VS schrijven?
For most of history, Anonymous was a woman.
  woensdag 30 april 2014 @ 07:52:08 #213
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139402330
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat lief dat je zo bezorgd bent over mijn leercurve!
Ik zag dat je moeite had met algemeen aanvaarde definities dus besloot te helpen. :Y
reset
pi_139419597
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 00:42 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Ik kan echt niet om dat VSvA heenlezen, sorry. Kun je niet gewoon VS schrijven?
Ik ben wel voor VSA versus het werelddeel A.

VSvB werkt niet niet. Wij zijn (van) de Verenigde Staten van Brazilië? Het gaat om wij zijn Amerikanen maar niet Amerikanen van de confederatie VSA. Hoe noem je dan jezelf? Wij zijn B-Amerikanen: Brazilië-Amerikanen?
Hoe vaak zeggen jullie "ik ben een Europeaan"? Wat zouden de Zwitsersen en de inwoners van nog een paar landen zeggen: wel Europeaan, maar géén EU-Europeaan!? Bekt lekker :Y
  PR en moderator woensdag 30 april 2014 @ 18:10:44 #215
288245 crew  Moira
pi_139419806
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:03 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik ben wel voor VSA versus het werelddeel A.

VSvB werkt niet niet. Wij zijn (van) de Verenigde Staten van Brazilië? Het gaat om wij zijn Amerikanen maar niet Amerikanen van de confederatie VSA. Hoe noem je dan jezelf? Wij zijn B-Amerikanen: Brazilië-Amerikanen?
Hoe vaak zeggen jullie "ik ben een Europeaan"? Wat zouden de Zwitsersen en de inwoners van nog een paar landen zeggen: wel Europeaan, maar géén EU-Europeaan!? Bekt lekker :Y
VS = Verenigde Staten = Verenigde Staten van Amerika.
Dat is gewoon algemeen geaccepteerd en dat is hoe iedereen het gebruikt.
Andere 'Verenigde Staten' noemt men gewoon Brazilië of Mexico of whatever.
Dat de Amerikanen zo veel moeite hadden om hun eigen land een fatsoenlijke naam te geven, en daarom maar gingen puzzelen met de naam van het continent, dat eeuwen later nog misverstanden oproept, moeten ze zelf weten.
Maar ze noemen zichzelf de US, wij noemen ze de VS, en ik heb serieus nog nooit iemand VSvA zien typen.
Het staat echt héél debiel.
Fuck the EBU.
pi_139419831
quote:
14s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:10 schreef Moira. het volgende:

[..]

VS = Verenigde Staten = Verenigde Staten van Amerika.
Dat is gewoon algemeen geaccepteerd en dat is hoe iedereen het gebruikt.
Andere 'Verenigde Staten' noemt men gewoon Brazilië of Mexico of whatever.
Dat de Amerikanen zo veel moeite hadden om hun eigen land een fatsoenlijke naam te geven, en daarom maar gingen puzzelen met de naam van het continent, dat eeuwen later nog misverstanden oproept, moeten ze zelf weten.
Maar ze noemen zichzelf de US, wij noemen ze de VS, en ik heb serieus nog nooit iemand VSvA zien typen.
Het staat echt héél debiel.
En USA?
  PR en moderator woensdag 30 april 2014 @ 18:12:43 #217
288245 crew  Moira
pi_139419858
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:11 schreef Teslynd het volgende:

[..]

En USA?
Wordt in het Engels gebruikt, ja. Maar zowel VSA als VSvA worden nooit gebruikt en met reden, wij noemen het namelijk de VS.

Als je per se wil aanduiden dat het om de Verenigde Staten van Amerika gaat, dan typ je maar lekker de Verenigde Staten van Amerika :9
Fuck the EBU.
  woensdag 30 april 2014 @ 18:14:51 #218
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139419919
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:03 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wat zouden de Zwitsersen en de inwoners van nog een paar landen zeggen: wel Europeaan, maar géén EU-Europeaan!?
Nee, Zwitsers zeggen gewoon dat ze Zwitsers zijn.
pi_139422701
Ik moet als ik "holland" "Netherlands" "dutch" lees aan een korte scene van Seinfeld denken
pi_139426188
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:14 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nee, Zwitsers zeggen gewoon dat ze Zwitsers zijn.
Ik ben wel benieuwd wat de niet-EU-landen doen, als de wel-EU-landen zitten opgescheept met het Verenigde Staten van Europa. Het zijn immers de andere landen van het werelddeel Amerika die zich ergeren aan de algemene aanduiding Amerikaan/Amerikaans.

Hoe doen de Amerikanen in de VS het eigenlijk, zijn ze eerst Amerikaan en dan pas van de specifieke eigen staat of eerst van die staat en dan Amerikaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')