Nee dus: in Amerika zijn er drie landen die Verenigde Staten zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:03 schreef Teslynd het volgende:
De mensen van de niet-VS-landen, zijn dus ook Amerikanen en een deel blijkt grote bezwaren te hebben tegen Amerikaan waar VS'er bedoeld wordt. Gelijk hebben ze, het zijn geen kleine reststukjes land in dat werelddeel. En dat kan je uiteraard doortrekken naar andere landen/confederaties.
Momenteel zeggen we de VS omdat er maar eentje is. Straks zijn het er twee en zijn de A of E noodzakelijke toevoegingen.en we kunnen nu alvast overpeinzen of we Nederlander blijven of als dan niet vrijwillig ons als Europeaan gaan betitelen.
De afleiding Holland uit houtland is omstreden. Onder andere omdat het gebied dat we nu Holland noemen voornamelijk uit moeras en blubber bestond en bestaat. In een moeras groeit weinig bruikbaar hout.quote:[..]
America in Limburg ontdekte ik pas later. Eerder wist ik al dat er een Amerika in Drenthe ligt.
Heel lang dacht ik dat de Hollanden elders memory-names waren. Maar nee, zoals we weten betekent het Houtland en er zijn veel regio's waar ze een houtland/Holland hebben. De schrijvers die Holland heten, zijn meestal niet van Nederlandse afkomst.
Nieuw-Zeeland wordt nog steeds gebruikt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 01:02 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe naam wordt nu pas 10 jaar langer gebruikt.
Komt omdat voetbalsupports dom zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, en dat ja. 'We' gillen met z'n allen om de twee jaar 'Hup Holland Hup!', en niet 'Hup, Netherlands, Hup'![]()
Vet van mij: daar geloof ik niks van. Maar ik zoek het op.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:32 schreef Sauslepel het volgende:
Ik zeg altijd dat ik uit Eindhoven kom (hoewel ik daar niet vandaan kom), maar iedereen kent het. Meestal PSV, of omdat dat het enige plekje in Nederland is wat ze bezocht hebben, omdat de low-cost-airline daarheen vliegt.
Ook dat mensen denken dat je duitser bent als je Dutch zegt
Maar in het Hongaars is het woord voor iets wat met Nederland te maken heeft gewoon 'holland', dus er wordt meestal over holland gesproken, niet over netherlands.
Meestal zeg ik Netherlands/Dutch, maar als men dat niet begrijpt ben ik best bereid om over te gaan op Holland (zowel voor land van afkomst, als nationaliteit, als gesproken taal).
Ook wel eens gehad dat ze dachten dat ik Poland zei, wat natuurlijk ook kan impliceren dat ik onduidelijk spreek..
Er bestaat wel een term voor de lage landen. Németalföld, maar dat is dus niet Nederland, maar meer de Benelux. Koninkrijk der Nederlanden staat dan weer bekend als Holland Királyságquote:Op donderdag 15 mei 2014 00:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij: daar geloof ik niks van. Maar ik zoek het op.
In het Fins bestaat er een apart woord voor Nederland, afwijkend van Nederland.
Ik meen me Nizozemski te herinneren, maar misschien is dat wel een andere taal.
De Nederlanden, Low Countriesquote:Op donderdag 15 mei 2014 06:26 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Er bestaat wel een term voor de lage landen. Németalföld, maar dat is dus niet Nederland, maar meer de Benelux.
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Nederlanden, Low Countries
[ afbeelding ]
Én holland vagyok , de beszélek egy kicsit magyarul. Te holland vagy? Te beszélsz hollandul?quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij: daar geloof ik niks van. Maar ik zoek het op..
Te ki vagy? Magyar?quote:
Igen, magyarországon lakik.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:09 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Te ki vagy? Magyar?
-edit- laat maar. Zie het al. Woon je in Hongarije of wat?
leer fatsoenlijk hollands als dit verschil je zoveel uitmaaktquote:Op donderdag 1 mei 2014 02:01 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Komt omdat voetbalsupports dom zijn.
(the) Netherland(s)
Als iemand vraagt of ik uit Holland kom zeg ik dat ik niet uit Holland kom, want daar kom ik ook niet weg.
Hollanderquote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
leer fatsoenlijk hollands als dit verschil je zoveel uitmaakt
Hollands is per definitie dialect, net zoals Gronings of Brabants.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
leer fatsoenlijk hollands als dit verschil je zoveel uitmaakt
Waar komt deze kaart vandaan?quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Nederlanden, Low Countries
[ afbeelding ]
Een taal is een dialect met een legerquote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hollands is per definitie dialect, net zoals Gronings of Brabants.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |