Omroepen met voornaam staat hier in het protocol bij calamiteiten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:54 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ondernemer noem ik wel u, maar alleen omdat de asm's en sm dat ook doenAnders zou ik er niet eens aan denken om hem met u aan te spreken. Sm noem ik trouwens gewoon met de voornaam in bijzijn van klanten. Alleen met omroepen zeg ik meneer en achternaam. Laatst riep iemand hem om met zijn voornaam, vond ik toch een beetje raar klinken
Dat vind ik niet bijdehand. Je hebt gedaan wat je kon doen en je hebt de ASM gewoon op de gevolgen gewezen. Denk dat er maar weinig mensen zijn bij AH die na zo'n korte periode het RE-systeem zo doorhebben. Je ASM had gewoon actie moeten ondernemen en dat is niet gebeurt. Slecht.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:53 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Jaa, maar ik was gister eigenlijk gewoon betweterig, ik vertel het verhaal wel gewoon even...
Dus vorige week zondag toen ik aan het bijbestellen was voor de volgende zondag toen zag ik dat er hele grote voorraadverschillen waren in het grootbrood (bake-off), en toen heb ik een briefje bij de computer van het management neergelegd met (verkorte versie): "bij het bijbestellen zag ik dat de voorraad van het grootbrood totaal niet klopt, daardoor krijgen we waarschijnlijk steeds te weinig grootbrood geleverd. Het grootbrood moet gewoon even een keer geteld worden, maar ik zelf weet niet hoe." En toen zag ik dus afgelopen zondag toen ik weer aan het bijbestellen was dat die voorraadverschillen nog steeds niet weg waren dus weer een briefje bij management: "de voorraadverschillen van het grootbrood beginnen echt heel groot te worden, er moet echt geteld worden want anders krijgen we geen grootbrood meer binnen." En precies wat ik had voorspeld gebeurde dus de dag daarna (gisteren), er was bijna geen grootbrood meer, en al helemaal geen boulogne/Madeleine/tijger, en ik kon dus ook gewoon bijna niks meer bakken voor de avond (ik werkte van 16-21) en de afdeling was eigenlijk gewoon praktisch leeg, en toen ben ik naar de ASM (met wie ik een hele goede band heb overigens) en heb ik dit gezegd: "ik wil niet bijdehand doen, want ik weet dat ik niet in de positie ben om bijdehand te mogen doen, maar ik wil wel graag zeggen dat ik hier vorige week zondag al voor gewaarschuwd heb in mijn briefje, en nu hebben we dus dit *gebaart naar lege afdeling* en hier is voor mij dus gewoon écht geen trots mee te behalen vanavond..."
En daarom heb ik dus vandaag m'n excuses aangeboden.
Hmm slim. Neem ik mee.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:55 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Omroepen met voornaam staat hier in het protocol bij calamiteiten.
Bij ons niet, maar ik ben eerlijk gezegd vergeten wat je dan moet omroepenquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:55 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Omroepen met voornaam staat hier in het protocol bij calamiteiten.
Je had mijns inziens je excuses niet hoeven aanbieden. Je stelt je te nederig op, lijkt het wel. Je staat in je volste recht je onvrede hierover te uiten en er wat van te zeggen als er simpelweg niet gehandeld wordt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:53 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Jaa, maar ik was gister eigenlijk gewoon betweterig, ik vertel het verhaal wel gewoon even...
Dus vorige week zondag toen ik aan het bijbestellen was voor de volgende zondag toen zag ik dat er hele grote voorraadverschillen waren in het grootbrood (bake-off), en toen heb ik een briefje bij de computer van het management neergelegd met (verkorte versie): "bij het bijbestellen zag ik dat de voorraad van het grootbrood totaal niet klopt, daardoor krijgen we waarschijnlijk steeds te weinig grootbrood geleverd. Het grootbrood moet gewoon even een keer geteld worden, maar ik zelf weet niet hoe." En toen zag ik dus afgelopen zondag toen ik weer aan het bijbestellen was dat die voorraadverschillen nog steeds niet weg waren dus weer een briefje bij management: "de voorraadverschillen van het grootbrood beginnen echt heel groot te worden, er moet echt geteld worden want anders krijgen we geen grootbrood meer binnen." En precies wat ik had voorspeld gebeurde dus de dag daarna (gisteren), er was bijna geen grootbrood meer, en al helemaal geen boulogne/Madeleine/tijger, en ik kon dus ook gewoon bijna niks meer bakken voor de avond (ik werkte van 16-21) en de afdeling was eigenlijk gewoon praktisch leeg, en toen ben ik naar de ASM (met wie ik een hele goede band heb overigens) en heb ik dit gezegd: "ik wil niet bijdehand doen, want ik weet dat ik niet in de positie ben om bijdehand te mogen doen, maar ik wil wel graag zeggen dat ik hier vorige week zondag al voor gewaarschuwd heb in mijn briefje, en nu hebben we dus dit *gebaart naar lege afdeling* en hier is voor mij dus gewoon écht geen trots mee te behalen vanavond..."
En daarom heb ik dus vandaag m'n excuses aangeboden.
nvmquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:56 schreef SLP_ het volgende:
Bij ons niet, maar ik ben eerlijk gezegd vergeten wat je dan moet omroepenGa het morgen maar gelijk effetjes opzoeken
Van mij had je nog mogen zeggen dat je vind dat ik de opmerkingen niet heb opgevolgd met mijn team en dit niet gecontroleerd heb. Want ik heb in dit geval gewoon mijn werk verzuimt. Terwijl het voor me gesignaleerd is. (als het dus bij mij was geweest)quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:53 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Jaa, maar ik was gister eigenlijk gewoon betweterig, ik vertel het verhaal wel gewoon even...
Dus vorige week zondag toen ik aan het bijbestellen was voor de volgende zondag toen zag ik dat er hele grote voorraadverschillen waren in het grootbrood (bake-off), en toen heb ik een briefje bij de computer van het management neergelegd met (verkorte versie): "bij het bijbestellen zag ik dat de voorraad van het grootbrood totaal niet klopt, daardoor krijgen we waarschijnlijk steeds te weinig grootbrood geleverd. Het grootbrood moet gewoon even een keer geteld worden, maar ik zelf weet niet hoe." En toen zag ik dus afgelopen zondag toen ik weer aan het bijbestellen was dat die voorraadverschillen nog steeds niet weg waren dus weer een briefje bij management: "de voorraadverschillen van het grootbrood beginnen echt heel groot te worden, er moet echt geteld worden want anders krijgen we geen grootbrood meer binnen." En precies wat ik had voorspeld gebeurde dus de dag daarna (gisteren), er was bijna geen grootbrood meer, en al helemaal geen boulogne/Madeleine/tijger, en ik kon dus ook gewoon bijna niks meer bakken voor de avond (ik werkte van 16-21) en de afdeling was eigenlijk gewoon praktisch leeg, en toen ben ik naar de ASM (met wie ik een hele goede band heb overigens) en heb ik dit gezegd: "ik wil niet bijdehand doen, want ik weet dat ik niet in de positie ben om bijdehand te mogen doen, maar ik wil wel graag zeggen dat ik hier vorige week zondag al voor gewaarschuwd heb in mijn briefje, en nu hebben we dus dit *gebaart naar lege afdeling* en hier is voor mij dus gewoon écht geen trots mee te behalen vanavond..."
En daarom heb ik dus vandaag m'n excuses aangeboden.
Ja, op die manier maak je onderscheid tussen wanneer er snel (direct, met spoed) gehandeld moet worden en wanneer het eventjes kan wachten als er omgeroepen wordt. Ook is het voor ons duidelijk wat er moet gebeuren, en sluit je door alleen bepaalde dingen te zeggen uit, dat eventuele kwaadwillenden er teveel informatie uit kunnen halen. Ik wil je wel uitleggen hoe ons protocol werkt, via DM, als je dat zou willen.quote:
Ongeschikt..... beetje dom om niet op te volgen als iemand dit gewoon voor je opmerkt!quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:56 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat vind ik niet bijdehand. Je hebt gedaan wat je kon doen en je hebt de ASM gewoon op de gevolgen gewezen. Denk dat er maar weinig mensen zijn bij AH die na zo'n korte periode het RE-systeem zo doorhebben. Je ASM had gewoon actie moeten ondernemen en dat is niet gebeurt. Slecht.
Maar op zondag bestellen voor zondag
Ja, bijbestellen, ik moet elke zondag kijken waar te weinig van is besteld, en wat dus al vrij vroeg op is, en dat voor de week erop 2 of meer (naar eigen inschatting van populariteit van product) bijbestellen...quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:56 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat vind ik niet bijdehand. Je hebt gedaan wat je kon doen en je hebt de ASM gewoon op de gevolgen gewezen. Denk dat er maar weinig mensen zijn bij AH die na zo'n korte periode het RE-systeem zo doorhebben. Je ASM had gewoon actie moeten ondernemen en dat is niet gebeurt. Slecht.
Maar op zondag bestellen voor zondag
Inderdaad. Dus broccoli, geen reden voor paniek. Je hebt gedaan wat je kon.quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:00 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ongeschikt..... beetje dom om niet op te volgen als iemand dit gewoon voor je opmerkt!
Hij moet zichzelf eerder schuldig voelen over dat hij een blinde vink is. Bestelprocessen en voorraden moeten gewoon op orde zijn, en als een medewerker aangeeft dat er iets niet klopt, hoort hij daar tijdig en naar vermogen daartoe te handelen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:03 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Ja, bijbestellen, ik moet elke zondag kijken waar te weinig van is besteld, en wat dus al vrij vroeg op is, en dat voor de week erop 2 of meer (naar eigen inschatting van populariteit van product) bijbestellen...
En ik voelde me er gewoon niet goed over, hij doet altijd echt heel erg aardig tegen me en als ik hulp nodig heb ofzo dan staat hij altijd meteen voor me klaar, dus ik vond het gewoon vervelend hoe ik had gedaan...
Eensquote:Op woensdag 26 maart 2014 01:06 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Hij moet zichzelf eerder schuldig voelen over dat hij een blinde vink is. Bestelprocessen en voorraden moeten gewoon op orde zijn, en als een medewerker aangeeft dat er iets niet klopt, hoort hij daar tijdig en naar vermogen daartoe te handelen.
Of klink ik nu heel dom en bot?
Eens!quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:06 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Hij moet zichzelf eerder schuldig voelen over dat hij een blinde vink is. Bestelprocessen en voorraden moeten gewoon op orde zijn, en als een medewerker aangeeft dat er iets niet klopt, hoort hij daar tijdig en naar vermogen daartoe te handelen.
Of klink ik nu heel dom en bot?
eens,quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:06 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Hij moet zichzelf eerder schuldig voelen over dat hij een blinde vink is. Bestelprocessen en voorraden moeten gewoon op orde zijn, en als een medewerker aangeeft dat er iets niet klopt, hoort hij daar tijdig en naar vermogen daartoe te handelen.
Of klink ik nu heel dom en bot?
Hij wilde ook eerst mijn excuses niet aanvaarden, omdat hij ook zei dat het zijn schuld was, maar ik zei dat het niet uitmaakt wiens schuld het is, ik hoor gewoon niet zo bijdehand te doen. En toen na veel aandringen zei hij "okee nou, excuses aanvaard dan". Hahahaquote:Op woensdag 26 maart 2014 01:09 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
eens,
het word voor hem gesignaleerd. Ideaal, hoef je niks voor te doen. Ja een compliment geven aan degene die het heeft gezien.
Leeftijd is irrelevant in deze.quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:22 schreef Broccolitaartje het volgende:
En ik weet niet of ik dat al verteld heb, maar ik ben 17.
Ik vind het toch wel dat je je als 17-jarige puber een beetje moet gedragen tegenover je ASM, ik vind dat als je wat ouder bent je wat makkelijker iets zoals dit kan zeggen tegen een ASM...
Jaa okee, hij was toen ik het maandag zei ook niet boos op mij ofzo, hij zei toen al dat ik gelijk had, en toen ik dinsdag mijn excuses wilde aanbieden zei hij weer dat het zijn schuld was en dat ik geen excuses aan hoefde te bieden maar ik vond mijn gedrag gewoon ongepast...quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:26 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Leeftijd is irrelevant in deze.
Of je nu 17 of 23 bent, je bent gewoon gelijk aan al je andere collega's. Er zou geen verschil in gemaakt mogen worden, behalve dat er misschien wel rekening gehouden wordt met enige enigszins leeftijdsgebonden mentaliteitskwesties.
Een VRO artikel heeft geen verkoopwaarde, maar natuurlijk wel een inkoopwaarde. Dit wordt gewoon belast via de goederenfactuur. Ik neem aan dat het bij WWM ongeveer hetzelfde is?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:54 schreef exelletor het volgende:
[..]
Maar hoe duur zijn ze voor de franchisers? Net als impulstafels enzo moeten ze wat kosten, toch?
Het is ook een rare combinatie, en ik hoor het ook de hele dag van allerlei klanten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En de chocolade staat nu naast de wijn.
Rare combi, dat wel.
Ondernemer met u aansprekenquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:54 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ondernemer noem ik wel u, maar alleen omdat de asm's en sm dat ook doenAnders zou ik er niet eens aan denken om hem met u aan te spreken. Sm noem ik trouwens gewoon met de voornaam in bijzijn van klanten. Alleen met omroepen zeg ik meneer en achternaam. Laatst riep iemand hem om met zijn voornaam, vond ik toch een beetje raar klinken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |