Inderdaad. Sommigen betalen 500/600 euro p.m. p.p. om met tig man in een bouwval te mogen wonen. Niet echt een situatie om jaloers op te zijn inderdaad.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
150 ¤ is niet een vaste huurprijs voor Polen lijkt me. Ik heb wel eens andere dingen gelezen en gezien op tv, hoge woonlasten, lange werkdagen, onderbetaald en in een woning gepropt die niet voldoet aan veiligheid. Ik vind het sowieso uitbuiten van mensen, niks om jaloers op te zijn.
In de IT zie je dat juist iedereen weer terugrent van het hele outsource verhaal. Wij zouden ook snel overbodig blijken bladieblaquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:22 schreef CoolGuy het volgende:
Ik volg de discussie hier even, maar ik vraag me wel af wat de mensen die hier zo hard ageren tegen Polen dan eigenlijk voor werk doen?
In mijn beleving zijn de polen die hier komen werken nou niet direct hoog opgeleid. Daar is helemaal niks mis mee uiteraard, maar ik heb in al de jaren dat ik nu werk sinds school geen enkele pool in mijn werkomgeving gehad, omdat die goedkoper was dan een Nederlander.
Waar ik het wel veel over hoor is dat ze in de transportsector binnen dringen bijvoorbeeld, maar dan eigenlijk op uitvoerend niveau, bv chauffeur of dergelijke dingen, maar ik hoor nooit iets over kantoorbanen die ingepikt worden door Polen.
Dat worden ze dan ook niet. De salarissen voor hoger opgeleid werk in Polen worden steeds hoger, je begint op zo'n 2500 zloty (625 euro) p.m. Dat is genoeg om een appartement van te huren, je rekeningen te betalen, eten te kopen, af en toe uit eten te gaan en 1x per week uit te gaan volgens Poolse vrienden van mij. Ook gaat het na een aantal jaar werken richting de 1000 euro. Die mensen kunnen nu goed leven in Polen en zullen dus ook niet weggaan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:22 schreef CoolGuy het volgende:
Ik volg de discussie hier even, maar ik vraag me wel af wat de mensen die hier zo hard ageren tegen Polen dan eigenlijk voor werk doen?
In mijn beleving zijn de polen die hier komen werken nou niet direct hoog opgeleid. Daar is helemaal niks mis mee uiteraard, maar ik heb in al de jaren dat ik nu werk sinds school geen enkele pool in mijn werkomgeving gehad, omdat die goedkoper was dan een Nederlander.
Waar ik het wel veel over hoor is dat ze in de transportsector binnen dringen bijvoorbeeld, maar dan eigenlijk op uitvoerend niveau, bv chauffeur of dergelijke dingen, maar ik hoor nooit iets over kantoorbanen die ingepikt worden door Polen.
Als je de woonlasten van 1000 euro huur en 200 euro G/W/L/ met 6 man deelt ben je maar 200 euro p.p. kwijt aan het wonen. Zelfs als je niet op de cent let bij het boodschappen doen en iedere dag 1 liter stolichnaya in je keel giet hou je nog minimal 1 modaal maandsalaris in het herkomstland over. En zolang het verschil in inkomen zo groot is blijft het voor hun de moeite om hier te komen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, als ze gewoon alle onkosten moeten betalen net als wij, dan is het voor hun vaak niet eens de moeite om hier te komen.
En dan ook geen voorrang krijgen op huizen, ook gewoon 6 jaar ingeschreven moeten staan eer je recht hebt op een sociale huurwoning.
Die ervaring heb ik ook. Outsourcing/off-shoring was t buzzword paar jaar geleden, met outsoucringprojecten naar bv India en de Filipijnen, waar ik zelf toen bij betrokken was maar de gevolgen die geroepen werden heb ik nooit gezien.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In de IT zie je dat juist iedereen weer terugrent van het hele outsource verhaal. Wij zouden ook snel overbodig blijken bladieblaniks van gemerkt.
Typerend. Mensen mogen hier niet aankomen met Schultenbrau maar Stolichnaya mag wel in de discussie worden gegooidquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je de woonlasten van 1000 euro huur en 200 euro G/W/L/ met 6 man deelt ben je maar 200 euro p.p. kwijt aan het wonen. Zelfs als je niet op de cent let bij het boodschappen doen en iedere dag 1 liter stolichnaya in je keel giet hou je nog minimal 1 modaal maandsalaris in het herkomstland over. En zolang het verschil in inkomen zo groot is blijft het voor hun de moeite om hier te komen.
Het zal ook te maken hebben met de taalbarriere.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat worden ze dan ook niet. De salarissen voor hoger opgeleid werk in Polen worden steeds hoger, je begint op zo'n 2500 zloty (625 euro) p.m. Dat is genoeg om een appartement van te huren, je rekeningen te betalen, eten te kopen, af en toe uit eten te gaan en 1x per week uit te gaan volgens Poolse vrienden van mij. Ook gaat het na een aantal jaar werken richting de 1000 euro. Die mensen kunnen nu goed leven in Polen en zullen dus ook niet weggaan.
Dat zijn uitzonderingen, die bij jou altijd de regel lijken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Typerend. Mensen mogen hier niet aankomen met Schultenbrau maar Stolichnaya mag wel in de discussie worden gegooid. Er zijn ook gewoon Polen die koopwoningen betrekken hoor, bij mijn ouders in de buurt woont een Pools gezin.
Ook. En hoogopgeleide Polen kijken wat dat betreft eerder naar Duitsland. Overigens kunnen Polen best redelijk Engels tegenwoordig hoorquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het zal ook te maken hebben met de taalbarriere.
Hoogopgeleide Polen kunnen niet zo goed Engels en Nederlands wordt helemaal lastig en dat is bij hoogopgeleide banen wel een probleem in Nederland.
Er is geen reden om persoonlijk te worden toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderingen, die bij jou altijd de regel lijken.
Ja redelijk. Ze zullen inderdaad eerder naar andere landen gaan. Nederland krijgt sowieso meest laagopgeleide gelukszoekers.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook. En hoogopgeleide Polen kijken wat dat betreft eerder naar Duitsland. Overigens kunnen Polen best redelijk Engels tegenwoordig hoor
Ja, maar het is ook absoluut niet zo dat al die Polen zo goedkoop wonen. Er vindt veel uitbuiting plaats. Overigens moet je voor de uitzonderingen die de regel lijken bij Ouder1 wezen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderingen, die bij jou altijd de regel lijken.
Met dank aan de PvdA en ook de VVD.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja redelijk. Ze zullen inderdaad eerder naar andere landen gaan. Nederland krijgt sowieso meest laagopgeleide gelukszoekers.
Heeft hij ook gedaan. En de meeste Polen kopen geen huis hier toch ?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Er is geen reden om persoonlijk te worden toch?
Ik heb hoogstens gezegd dat jij uit je nek lult met je bewering dat bedrijventerreinen niet met het OV te bereiken zijn, wat ze namelijk wel zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Heeft hij ook gedaan. En de meeste Polen kopen geen huis hier toch ?
Nee ik was bijstandsgerechtigde omdat ik hier heel de dag postte, wat niet waar is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb hoogstens gezegd dat jij uit je nek lult met je bewering dat bedrijventerreinen niet met het OV te bereiken zijn, wat ze wel zijn.
Daar heb jij toch geen last van? Tenzij je zelf net zo laag opgeleidt bent en ze dus in jouw vaarwater zitten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja redelijk. Ze zullen inderdaad eerder naar andere landen gaan. Nederland krijgt sowieso meest laagopgeleide gelukszoekers.
Ach, ik ben in een vorige topicreeks met een nazi vergeleken omdat ik niet meeging met sommige van de zieligheidsverhaaltjes hier. Ik ben best bereid tot een redelijke discussie, maar sommige users posten hier de meest onwaarschijnlijke verhalen (zoals dat je een auto en een droger nodig zou hebben in de bijstand, en dat je niet voor 16.50 euro per dag kunt eten met zijn vieren). Halen verder continu de eigen situatie aan als rechtvaardiging voor een beleid wat over honderdduizenden mensen gaat. En de ondertoon is: ik ben zielig. Sorry, daar ga ik niet in meequote:Op woensdag 26 maart 2014 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Er is geen reden om persoonlijk te worden toch?
Nee je betaalt alleen zoveel belasting en ik heb er wel last van als Polen minder zorgpremie betalen en 3 maanden met WW op vakantie gaan in Polen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar heb jij toch geen last van? Tenzij je zelf net zo laag opgeleidt bent en ze dus in jouw vaarwater zitten.
Dat heb ik niet gezegd. Ga niet liegen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee ik was bijstandsgerechtigde omdat ik hier heel de dag postte, wat niet waar is.
Wel. Topic 10 of 11.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Ga niet liegen.
Je hebt meer last van bejaarden die minder zorgpremie betalen en straks massaal aan het zorginfuus zitten. De Polen zijn wat dat betreft je minste zorg. En voordat je gaat zeggen dat ik harteloos richting bejaarden ben: ik vel er verder geen waardeoordeel over.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee je betaalt alleen zoveel belasting en ik heb er wel last van als Polen minder zorgpremie betalen en 3 maanden met WW op vakantie gaan in Polen.
Niet, dat was ik niet. Je moet geen leugens over mijn persoon gaan verspreiden. Ik heb in geen één topic gezegd dat jij een uitkeringstrekker was omdat je hier de hele dag post. Ik geloof dat jij die discussie met Scorpie had, maar ik weet niet of hij het was die het gezegd had.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wel. Topic 10 of 11.
Maakt niet uit hoor.
Bejaarden betalen dezelfde premie en nog hoger. Mijn moeder van 82 betaalt 123 euro premie.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hebt meer last van bejaarden die minder zorgpremie betalen en straks massaal aan het zorginfuus zitten. De Polen zijn wat dat betreft je minste zorg. En voordat je gaat zeggen dat ik harteloos richting bejaarden ben: ik vel er verder geen waardeoordeel over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |