Godsamme je hebt wel een plaat voor de kop of niet?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewoon hetzelfde doen als die Polen. In de praktijk zal dat er op neer gaan komen dat je op de payroll van een Poolse firma staat en uit wordt gezonden naar Nederland. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet.
Op de payroll staan van een buitenlandse firma en naar NL uitgezonden worden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vertel mij eens hoe je dat in Nederland op legale wijze kan doen dan?
Nee dacht ik al.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewoon hetzelfde doen als die Polen. In de praktijk zal dat er op neer gaan komen dat je op de payroll van een Poolse firma staat en uit wordt gezonden naar Nederland. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet.
Zou wellicht kunnen (als ZZP-er of zwart werk, want legaal onder de CAO voorwaarden duiken lijkt me niet mogelijk), maar een Nederlander zit met het 'probleem' dat die nog z'n vaste lasten moet betalen. Een Pool neemt het voor lief dat die enkele maanden moet afzien en opgehokt zit met 10 Polen in een huisje, maar die gaat met een, voor Poolse begrippen, vermogen terug naar Polen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het staat een Nederlander vrij om ook met een dergelijke constructie aan de slag te gaan.
Dat is goed nieuws. Kan ik de huur wat opslaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:46 schreef macca728 het volgende:
Nog meer voordelen voor de POlen
Overwerk van bijvoorbeeld Polen of Roemenen in de land- en tuinbouw wordt voordeliger, meldde LTO Nederland. De brancheorganisatie heeft met de Belastingdienst afgesproken dat buitenlandse seizoensarbeiders hun gemaakte overuren voortaan onbelast kunnen inzetten voor de kosten van hun huisvesting en reiskosten van en naar het thuisland.
Dus je bedoeld als Nederlander op papier naar Polen verhuizen om in Nederland te kunnen werken tegen hetzelfde tarief?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
De meeste Polen blijven gewoon hier.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zou wellicht kunnen (als ZZP-er of zwart werk, want legaal onder de CAO voorwaarden duiken lijkt me niet mogelijk), maar een Nederlander zit met het 'probleem' dat die nog z'n vaste lasten moet betalen. Een Pool neemt het voor lief dat die enkele maanden moet afzien en opgehokt zit met 10 Polen in een huisje, maar die gaat met een, voor Poolse begrippen, vermogen terug naar Polen.
Ja. Alleen is het bedoelt en niet bedoeld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus je bedoeld als Nederlander op papier naar Polen verhuizen om in Nederland te kunnen werken tegen hetzelfde tarief?
Ja in jouw wereldquote:
quote:Iets minder dan de helft van de Polen en iets meer dan een kwart van de Bulgaren denkt in Nederland te blijven. Dat is een van de conclusies uit een dinsdag gepubliceerd rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).
Foto: scp.nl
De meeste Polen (61 procent) die zich in de afgelopen anderhalf jaar hebben laten registreren in het bevolkingsregister, hadden het echter meer naar hun zin in hun thuisland. Van de Bulgaren die migreren naar Nederland vinden de meesten juist dat hun levenssituatie is verbeterd (66 procent). Het is een van de vele verschillen tussen de twee groepen, zo blijkt uit het rapport.
De Bulgaren ervaren bijvoorbeeld nauwelijks discriminatie en werken vaker als zelfstandig ondernemer, maar hebben minder vaak een baan en doen minder vaak moeite om Nederlands te leren dan hun Poolse medemigranten. Anderzijds hebben beide groepen moeite om Nederlands te verstaan; twee op de drie kan de taal niet of nauwelijks volgen. Ook doen beide groepen vaak laaggewaardeerd werk.
Dat geldt ook voor de hoger opgeleide Polen, zo blijkt. De meeste Bulgaren zijn laagopgeleid, vooral onder de Turkse minderheid uit Bulgarije is het opleidingsniveau laag. Ongeveer de helft van de Bulgaren heeft dan ook maar werk in Nederland. De Bulgaren die wel werk hebben, werken vaak weinig uren per week. Het salaris is echter een stuk hoger dan in het thuisland.
Hoewel het merendeel van de migranten weer vertrekt op termijn, groeit het aantal Polen en Bulgaren in Nederland. Er zijn er nu respectievelijk 111.000 en 21.000.
Maar dan nog, zelfs bij alleenstaanden is er wel wat te halen. Vorderingen worden vrijwel alleen afgeschreven als iemand naar het buitenland is vertrokken of voor langere tijd geen vaste woon- of verblijfplaats heeft.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als iemand z'n inkomen niet doorgeeft dan halveren ze de BVV, maar dat is niet de norm. Meestal geven mensen gewoon hun inkomen door.
Er staat "denkt"....quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja in jouw wereld
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_keren_terug__.html
Ja bijna helft Polen wil blijven. Betekent meer dan helft Polen wil terug.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er staat "denkt"....
http://www.volkskrant.nl/(...)iet-meer-terug.dhtml
http://www.spitsnieuws.nl(...)_willen_blijven.html
Bij die deal met die zorgnota's is een flink deel al afgeschreven terwijl ze best weten waar die mensen uithangen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar dan nog, zelfs bij alleenstaanden is er wel wat te halen. Vorderingen worden vrijwel alleen afgeschreven als iemand naar het buitenland is vertrokken of voor langere tijd geen vaste woon- of verblijfplaats heeft.
Welke deal?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij die deal met die zorgnota's is een flink deel al afgeschreven terwijl ze best weten waar die mensen uithangen.
'Willen' en 'doen' zijn twee heel verschillende dingen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja bijna helft Polen wil blijven. Betekent meer dan helft Polen wil terug.
Dat is dus al niet mogelijk, ik kan bv niet naar het buitenland verhuizen, niet zonder toestemming van mijn ex, ik heb namelijk kinderen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Alleen is het bedoelt en niet bedoeld.
Met de gemeente Rotterdam en wat zorgverzekeraars. Daar hadden we het in het vorige deel over.quote:
Misschien moet je dan wat aan je kosten doen? Probleem is meestal niet dat er te weinig binnenkomt, maar dat er teveel uit gaat.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is dus al niet mogelijk, ik kan bv niet naar het buitenland verhuizen, niet zonder toestemming van mijn ex, ik heb namelijk kinderen.
en ik kan niet op papier naar Polen verhuizen en dan ook nog hier al mijn kosten betalen met minimumloon.
Je kan dan wel goed zijn in taal, maar echt slim ben je niet als je denkt dat dit een legale oplossing is.
Dat de gemeente de gehele achterstand voorschiet om zo te zorgen dat mensen van het CVZ af zijn? Ja, en?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met de gemeente Rotterdam en wat zorgverzekeraars. Daar hadden we het in het vorige deel over.
De meeste willen gewoon terug naar hun familie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
'Willen' en 'doen' zijn twee heel verschillende dingen.
Alsof die mensen hun NL salaris zomaar inruilen voor een paar tientjes op het Poolse platteland.
Er is ook een deel kwijtgescholden. En van dat voorschieten is het nog maar de vraag of de gemeente dat geld terug gaat zien.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat de gemeente de gehele achterstand voorschiet om zo te zorgen dat mensen van het CVZ af zijn? Ja, en?
De meeste Roemenen nemen hun familie gewoon mee.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
De meeste willen gewoon terug naar hun familie.
Dat kunnen ze inhouden op de bijstand. Overigens snap ik nog steeds niet wat dat heeft te maken met je onzinnige claim dat er van mensen in de bijstand niets is in te houden. Bij zorg leg je beslag op de zorgtoeslag. Bij huur op de huurtoeslag. Bij andere vorderingen op de uitkering.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is ook een deel kwijtgescholden. En van dat voorschieten is het nog maar de vraag of de gemeente dat geld terug gaat zien.
Jaloers zeker?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:53 schreef macca728 het volgende:
Dat mensen met zo'n grote plaat ooit een baan hebben gevonden.
Nee beter dan in Roemenië.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
De meeste Roemenen nemen hun familie gewoon mee.Zo slecht wordt er dus niet betaald in de kassen en in de bouw.
Het probleem is dat ik zelfstandige ben en op het moment wegens drukkende concurrentie en wegens de economische crisis te weinig inkomsten genereer om alles te kunnen blijven betalen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien moet je dan wat aan je kosten doen? Probleem is meestal niet dat er te weinig binnenkomt, maar dat er teveel uit gaat.
Valt vaak gewoon geen drol te plukken, zeker niet als er nog andere schulden zijn. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kunnen ze inhouden op de bijstand. Overigens snap ik nog steeds niet wat dat heeft te maken met je onzinnige claim dat er van mensen in de bijstand niets is in te houden. Bij zorg leg je beslag op de zorgtoeslag. Bij huur op de huurtoeslag. Bij andere vorderingen op de uitkering.
Dat ze geen Nederlanders aannemen is onzin natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik zelfstandige ben en op het moment wegens drukkende concurrentie en wegens de economische crisis te weinig inkomsten genereer om alles te kunnen blijven betalen.
Het probleem is dat ik nu al even opzoek ben naar een andere baan maar dat dat met de juiste papieren erg moeilijk gaat.
Het probleem is dat ik me wil laten omscholen maar er het geld niet voor heb, geen recht heb op studiefinanciering en geen persoonlijke lening krijg.
Het probleem is dat ik niet in de kassen en/of in de zorg kan gaan werken wegens oneerlijke concurrentie en dat ze geen Nederlanders meer aannemen.
Ja, en kennelijk voldoende om in Nederland te kunnen leven.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee beter dan in Roemenië.
Maar de moeten nog komen hoor, de meeste.
Het gaat niet hard wellicht, maar je geld is vaak wel terug te halen hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:56 schreef Halcon het volgende:
Valt vaak gewoon geen drol te plukken, zeker niet als er nog andere schulden zijn.
Vaker niet dan wel, zeker als het gaat om vorderingen die hoger zijn dan een paar honderd euro.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het gaat niet hard wellicht, maar je geld is vaak wel terug te halen hoor.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)niet-te-solliciterenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ze geen Nederlanders aannemen is onzin natuurlijk.
En als zelfstandige is het zwaar inderdaad, geen idee in welke branche je actief bent. Veel ondernemers houden zichzelf met wat creativiteit wel op de been.
Wat je baseert op je grote duim.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vaker niet dan wel, zeker als het gaat om vorderingen die hoger zijn dan een paar honderd euro.
Ja maar het is natuurlijk ook best lastig werk te vinden als je bezweet van het fietsen aankomt!quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:50 schreef Scorpie het volgende:
Het wachten is op Ouder1 die zich tot Pool heeft naturaliseren en wel even komt vertellen dat het helemaal zo'n vetpot niet is.
Mooie is dat. Enerzijds moord en brand schreeuwen dat er te weinig binnenkomt, maar wel dit soort voordeeltjes gaan geven. Die lui krijgen straks allemaal een 1-uur contract en maken heel veel overurenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:46 schreef macca728 het volgende:
Nog meer voordelen voor de POlen
Overwerk van bijvoorbeeld Polen of Roemenen in de land- en tuinbouw wordt voordeliger, meldde LTO Nederland. De brancheorganisatie heeft met de Belastingdienst afgesproken dat buitenlandse seizoensarbeiders hun gemaakte overuren voortaan onbelast kunnen inzetten voor de kosten van hun huisvesting en reiskosten van en naar het thuisland.
Daar moet ik helaas toch bij melden dat dat ook hier (regio Zuid-Holland) gewoon het geval is. Ik zat met een maatje naar een uitzending te kijken van een of ander programma van de publieke omroep en daar stelde een van de tuinbouw bedrijven uit het Westland dat ze gewoon geen Nederlanders kunnen krijgen omdat die het werk niet willen doen, er werden toen bepaalde bedragen vermeld en wij dachten: Prima, gaan we samen doen!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ze geen Nederlanders aannemen is onzin natuurlijk.
En dan gewoon zeggen dat Nederlanders het werk niet willen doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:23 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Daar moet ik helaas toch bij melden dat dat ook hier (regio Zuid-Holland) gewoon het geval is. Ik zat met een maatje naar een uitzending te kijken van een of ander programma van de publieke omroep en daar stelde een van de tuinbouw bedrijven uit het Westland dat ze gewoon geen Nederlanders kunnen krijgen omdat die het werk niet willen doen, er werden toen bepaalde bedragen vermeld en wij dachten: Prima, gaan we samen doen!
Nou niet dus hé, het lag allemaal iets gecompliceerder toen we een afspraak wilde maken. Bleek dus gewoon te maken te hebben met allerlei regeltjes, subsidies en belastingvoordelen die ze niet hebben bij Nederlanders. Ging onze baan.
Whoehaaa!! Van alle berichten hier over link je juist dezequote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.binnenlandsbes(...)act-in.7890272.lynkx
Nou....
Tja.. die zijn goedkoper hé?quote:Wethouder Marco Florijn was wegens vakantie niet bereikbaar voor commentaar, maar in zijn brief aan de raadscommissie zegt hij dat werkgevers in het Westland nog steeds sceptisch zijn over het aanbod en liever met arbeidsmigranten, scholieren of studenten werkt. ‘Daarover moeten we de discussie aangaan met de werkgevers’, aldus Van Oers. ‘Het heeft ook met de ongelukkige timing te maken’, weet ze. ‘Werkgevers hadden al veel mensen geregeld voor de zomer toen ons project begon. In september verwachten we een betere instroom.’
Zijn niet alleen goedkoper, werken ook nog eens harder. Geeft de wethouder zelfs toe. Ik snap je uiting van vreugde dan ook niet zo. Ben je weer een ronde verder, of heb je toevallig een ander verhaal dat je graag wil delen met ons?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Whoehaaa!! Van alle berichten hier over link je juist deze
[..]
Tja.. die zijn goedkoper hé?
En het ging hier dus allereerst om dwangarbeid en niet om betaalde banen.
Ach, ik ben niet bang voor een zolderkamer autist en een huisjesmelker voor MOElanders.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:17 schreef Scorpie het volgende:
Trouwens wel lachen dat je je nog durft te vertonen in dit topic.
over wie heb je t in hemelsnaam?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach, ik ben niet bang voor een zolderkamer autist en een huisjesmelker voor MOElanders.
Dus je hebt niet door dat de helft van het vorige topic men alleen maar bezig was jou en je uitspraken belachelijk te maken? Oke, gooi dat dan maar onder de noemer 'niet bang'.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach, ik ben niet bang voor een zolderkamer autist en een huisjesmelker voor MOElanders.
Halcon verhuurt woningen, en blijkbaar ben ik de zolderkamerautist zonder baan.quote:
en gaat trouwen en dan heb je t salaris van je vriendin nog niet mee gerekend en de leasebak en je crib en en en...quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Halcon verhuurt woningen, en blijkbaar ben ik de zolderkamerautist zonder baan.
die wel meer binnenharkt dan zij en d'r vriend samen![]()
Jij bedoel je? Dat was wel duidelijk. Trollen om te trollen. Jammer dat je zo dit subforum verneukt. Ga lekker naar klaagbaak of zo.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je hebt niet door dat de helft van het vorige topic men alleen maar bezig was jou en je uitspraken belachelijk te maken? Oke, gooi dat dan maar onder de noemer 'niet bang'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |