De Volkskrant vindt PEC favoriet.quote:PEC Zwolle kan er niet omheen: de ploeg van trainer Ron Jans is woensdagavond favoriet in de halve finales van het KNVB-bekertoernooi tegen NEC.
Niet alleen speelt de club uit Overijssel voor eigen publiek, ook op basis van de resultaten tot dusver in dit seizoen hebben de Zwollenaren de beste vooruitzichten op een zeldzame plaats in de finale op 20 april in De Kuip.
Vijf wedstrijden voor het einde van de competitie staat PEC met de achtste plaats comfortabel in de middenmoot, met kans op deelname aan de play-offs om Europees voetbal. NEC daarentegen strijdt al het hele seizoen tegen degradatie. De ploeg van trainer Anton Janssen staat op de 17e plaats, met 2 punten meer dan hekkensluiter Roda JC. In Zwolle zullen de Nijmegenaren de perikelen in de eredivisie even opzij moeten zetten.
Jans was zondag na de nederlaag bij AZ (2-1) nog des duivels op zijn ploeg. Hij had zich kapot geërgerd aan de slappe instelling van spelers, vooral in de eerste helft. 'Dit was een waardeloze generale voor de wedstrijd van woensdag tegen NEC', foeterde Jans. Na zijn tirade kon AZ-collega Dick Advocaat maar één conclusie trekken: 'Als de spelers van PEC dit verhaal van Jans horen of lezen, hoeven ze in elk geval niet meer te worden gemotiveerd', merkte de voormalige bondscoach schalks op.
Ondanks de wanprestatie van PEC in Alkmaar sprak voorzitter Adriaan Visser daarna nog maar eens zijn grote vertrouwen uit in Jans. 'Het moge duidelijk zijn dat wij uitermate tevreden zijn over het functioneren van de selectie en staf van PEC Zwolle. We hebben de intentie om met trainer Ron Jans nog vele jaren samen te werken', liet de preses weten. De oud-speler van PEC Zwolle tekende begin dit jaar al tot medio 2015 bij als hoofdcoach.
PEC Zwolle haalde in 1977 in het betaalde voetbal voor de eerste en laatste keer de bekerfinale, als club uit de eerste divisie nog wel. Jans behoorde destijds tot de Zwolse selectie, maar kwam in de eindstrijd tegen FC Twente (0-3) niet in actie. NEC haalde vier keer de finale, in 1973, 1983, 1994 en 2000. Ook de Nijmeegse club wist de KNVB-beker echter nog nooit te winnen.
Beide ploegen kwamen elkaar dit seizoen in de eredivisie al twee keer tegen. In augustus wonnen de Zwollenaren met 5-1 in De Goffert. In Zwolle eindigde het onderlinge duel begin deze maand in 3-3. PEC verspeelde toen op eigen veld twee keer een voorsprong (2-0 en 3-2). Dus favoriet of niet, de ploeg van Jans zal de vijfde bekerzege op rij dit seizoen zeker niet cadeau krijgen van NEC.
Op basis van de ranglijst is PEC dat toch ook?quote:
Dat klopt, maar dat is wel heel makkelijk. NEC was beter in Zwolle drie weken geleden. Ik denk dat PEC boven zijn stand staat door het falen van clubs als Groningen en Utrecht en NEC juist ver er onder. Schat ze wel redelijk gelijkwaardig.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:28 schreef blistah het volgende:
[..]
Op basis van de ranglijst is PEC dat toch ook?
Met Boer onder de lat is penals wel waar ik het minst bang voor benquote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:17 schreef Afwazig het volgende:
Alsjeblieft laat het niet aankomen op penals. Dan ga ik echt dood.
Ja. Heb je ook gezien hoe die werden ingeschoten? Ik ben er echt niet gerust opquote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met Boer onder de lat is penals wel waar ik het minst bang voor benDie stopt er zo veel hè.
Deed hij altijd al, maar de afgelopen drie allemaal
Die van Eagles was goed ingeschoten hoor, voor zover je dat kunt zeggen van een gemiste penalty. Die tegen AZ was inderdaad slecht maar als je de verkeerde hoek kiest gaat 'ie er alsnog in. De derde kan ik zo even niet voor de geest halen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:22 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ja. Heb je ook gezien hoe die werden ingeschoten? Ik ben er echt niet gerust op.
Denk ook 50-50, maar voor beide clubs een unieke gelegenheid om wellicht Europees te spelen volgend seizoen. Aan motivatie zal het niet mogen ontbreken vanavondquote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:28 schreef Tchock het volgende:
Dat klopt, maar dat is wel heel makkelijk. NEC was beter in Zwolle drie weken geleden. Ik denk dat PEC boven zijn stand staat door het falen van clubs als Groningen en Utrecht en NEC juist ver er onder. Schat ze wel redelijk gelijkwaardig.
Dat is helemaal niet relevantquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ondanks dat het voor PEC heel leuk zou zijn, hoop ik verder dat jullie Europa niet in gaan. We kunnen elk puntje op de coefficientenlijst goed gebruiken. En ik zie PEC niet de groepsfase EL halen
Over geluk heeft Zwolle deze jaargang idd niet te klagen. Maar gefeliciteerd desondanksquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel zware tegenstanders die jullie hebben verslagen om zo ver te komen
twitter:finalePECZwolle twitterde op woensdag 26-03-2014 om 22:52:57PEC Zwolle heeft een plekje weten te bemachtigen in de KNVB Bekerfinale. Over een uur zijn wy te volgen op http://www.finalepeczwolle.nl #peczwolle reageer retweet
Ik hoop gewoon dat Ajax AZ verslaat en AZ zich op eigen kracht plaatst.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ondanks dat het voor PEC heel leuk zou zijn, hoop ik verder dat jullie Europa niet in gaan. We kunnen elk puntje op de coefficientenlijst goed gebruiken. En ik zie PEC niet de groepsfase EL halen
Je kunt op de site van Veronica de vorige wedstrijden terugkijken, dus ik neem aan dat PEC-NEC ook wel online komt binnenkort.quote:Op donderdag 27 maart 2014 00:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Weet iemand waar ik de samenvatting van de wedstrijd kan zien? Ik zie wel dat ze op foxsports.nl staan maar daar ehb ik geen abo
Geen aandacht aan besteden, vooral niet op in gaan. Lekker boeiend zeg. Als hij zelf een club supportte zou hij ook clubbelang boven die ranglijst laten gaan, maar dat kun je nu natuurlijk niet zeggen. Bovendien, slechter dan Utrecht en Vitesse dit seizoen kan sowieso niet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 01:42 schreef Elfletterig het volgende:
Sneu figuur zit PEC af te kraken: KLB / Nietsbetekenende club gaat waarschijnlijk Europa in [spoiler voetbal]
Nee hoor. Volgens mij moet Ajax dan tegen de nr. 2 van de competitie.quote:Op donderdag 27 maart 2014 07:43 schreef Pino112 het volgende:
"PEC Zwolle maakt ook een reële kans om finale Johan Cruijff schaal te spelen. Dat gebeurd ook als Ajax kampioen wordt en de beker wint."
Ik zat in de auto dus even snel gepost, maar je hebt idd gelijk nu ik het opzoek.quote:Op donderdag 27 maart 2014 07:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nee hoor. Volgens mij moet Ajax dan tegen de nr. 2 van de competitie.
Driemaal is scheepsrecht, of we nu moeten winnen van AZ of tegen Ajax verliezenquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Juist, lekker boeiend die ranglijst. Pure cult als PEC Europa in mag.
AZ was met Verbeek een leuke club, mooi team. Maar eens forza Ajax! En die uithoeken van Europa zou ik met PEC een stuk minder erg vindenquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:26 schreef Afwazig het volgende:
Hup Ajax.
Deze zomer lekker naar een uithoek van Europa dan.
Haha ik zag het jaquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:45 schreef Intellectueel het volgende:
Verplichte bus- en autocombi dus naar de Kuip. Niet mogelijk met de trein te reizen, en ook is een seizoens- of clubcard verplicht. Dat is jammer.
Maar dat mag de pret niet drukken.
[ afbeelding ]
Ik zat hier dus; 1 minuut na deze foto brak het hek en lagen we met zijn allen met ons muil op de grond.
Ga zitten, hou je bek werd er toch gezongenquote:Vanaf de gelijkmaker die N.E.C. Nijmegen scoorde begon de businessgroep uit Nijmegen zich nadrukkelijk te manifesteren, tegen de gedragsregels en afspraken in. Dit gaf irritatie en reactie. PEC Zwolle betreurt het dat deze situatie zich heeft voorgedaan, maar is er trots op dat deze businessgroep met gezang in de tweede helft is overstemd door ons eigen publiek.
uhuh.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:39 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Ga zitten, hou je bek werd er toch gezongen![]()
?
En buiten het stadion werd er ff flink op los getimmerdquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:39 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Ga zitten, hou je bek werd er toch gezongen![]()
?
Gefeliciteerd man. Voor wie ben je dan straks in de finale?quote:
Ik zie Stone Island op deze foto, wat een tuigquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:45 schreef Intellectueel het volgende:
Verplichte bus- en autocombi dus naar de Kuip. Niet mogelijk met de trein te reizen, en ook is een seizoens- of clubcard verplicht. Dat is jammer.
Maar dat mag de pret niet drukken.
[ afbeelding ]
Ik zat hier dus; 1 minuut na deze foto brak het hek en lagen we met zijn allen met ons muil op de grond.
Nog niet te vroeg juichen. Ajax moet eerst zorgen dat ze kampioen worden.quote:
Ja. Wij gaan sowieso. Kijken of het te combineren valt met stedentrip.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:45 schreef Afwazig het volgende:
Mochten we Europa in gaan, gaan er nog meer mensen sowieso mee hier?
Wij zijn ook tuig.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik zie Stone Island op deze foto, wat een tuig
Mensen zoals jou gun ik het dan wel. Gefeliciteerd en hopen op een mooie club in een mooie stad al is die kans klein in de 2e voorronde.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja. Wij gaan sowieso. Kijken of het te combineren valt met stedentrip.
Dat is onzin. Met deze loting had natuurlijk zowat elke club het gered. Alles zit ze gewoon mee dit jaar.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:56 schreef Slobeend het volgende:
Geweldig dit, gefeliciteerdAls je dit twee jaar geleden had gezegd...
quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:57 schreef Intellectueel het volgende:
Betekent dit dat we nu ook gewoon om de Johan Cruijff Schaal spelen tegen Ajax?
Loon naar werken voor de mensen binnen Zwolle. Sinds dat Everse daar weg is, is het alleen maar beter en beter met die club gegaan. Zowel binnen- als buiten het veld.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:56 schreef Slobeend het volgende:
Geweldig dit, gefeliciteerdAls je dit twee jaar geleden had gezegd...
Loting zat zeker mee, maar twee jaar geleden speelden ze nog Jupiter Liek he. Dan nu dit halen + middenmoot Eredivisie is leuk om te zien, en gewoon goed.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:57 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Dat is onzin. Met deze loting had natuurlijk zowat elke club het gered. Alles zit ze gewoon mee dit jaar.
Wij zeggen al 2 jaar dat als het gebeurt dat we sowieso gaan. Ongeacht waarheen. Dus ben benieuwdquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja. Wij gaan sowieso. Kijken of het te combineren valt met stedentrip.
Als Ajax de schaal en de beker pakt gaat de Cruijff schaal tussen Ajax en de nr 2 uit de eredivisiequote:Op donderdag 27 maart 2014 22:57 schreef Intellectueel het volgende:
Kijken hoe ze er over een paar jaar voor staan. Eerste jaren draaien nieuwkomers altijd nog wel redelijk mee. Je ziet nu al dat de betere spelers ook bij Zwolle vertrekken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:01 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Loting zat zeker mee, maar twee jaar geleden speelden ze nog Jupiter Liek he. Dan nu dit halen + middenmoot Eredivisie is leuk om te zien, en gewoon goed.
Zit wel aardig wat jeugd aan te komen dacht ik en Zwolle heeft relatief goede financiele mogelijkheden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:07 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Kijken hoe ze er over een paar jaar voor staan. Eerste jaren draaien nieuwkomers altijd nog wel redelijk mee. Je ziet nu al dat de betere spelers ook bij Zwolle vertrekken.
Ik ben wel benieuwd. Eigenlijk zijn wij nog het laatste team wat zich er vast tussen genesteld heeft. Sparta hield het na de promotie ook nog redelijk lang vol, maar de meesten doen aan heen en weer met als dieptepunt toch wel Willem 2.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:09 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Zit wel aardig wat jeugd aan te komen dacht ik en Zwolle heeft relatief goede financiele mogelijkheden.
Daarentegen halen ze wel spelers terug om het team te versterken zoals Mokotjo, Klich en Karagounis. Er wordt gewoon goed beleid gevoerd en dat betaalt zich uit in een plek voor play-offs en bekerfinale.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:07 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Kijken hoe ze er over een paar jaar voor staan. Eerste jaren draaien nieuwkomers altijd nog wel redelijk mee. Je ziet nu al dat de betere spelers ook bij Zwolle vertrekken.
Klopt ja. Heracles heeft ook altijd leuke spelers gehad, dit seizoen is het minst leuke team sinds de promotie denk ik.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:12 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd. Eigenlijk zijn wij nog het laatste team wat zich er vast tussen genesteld heeft. Sparta hield het na de promotie ook nog redelijk lang vol, maar de meesten doen aan heen en weer met als dieptepunt toch wel Willem 2.
Zwolle is de laatste jaren toch wel behoorlijk goed in het binnenhalen van onbekende goede spelers! Wellicht kan er volgend seizoen weer een volgende stap gezet worden met Europees voetbal in het verschiet. En wordt tijd dat er eens iemand (bijv. Mokotjo) voor een paar mio verkocht wordt..quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:07 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Nijlandquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:13 schreef portie het volgende:
[..]
Daarentegen halen ze wel spelers terug om het team te versterken zoals Mokotjo, Klich en Karagounis. Er wordt gewoon goed beleid gevoerd en dat betaalt zich uit in een plek voor play-offs en bekerfinale.
Ik vind het allemaal nog net iets te enthousiast. Vergeet niet dat na dat goeie begin Zwolle niet veel beter is dan andere teams. Zoals Sjaak ook zegt heeft Heracles nu het slechtste team sinds jaren en toch staan ze maar 4 punten onder Pec! Sjaak heeft ook gelijk dat wij en Pec zich eigenlijk weinig zorgen hoeven te maken als je ziet waar voor een teams er volgend jaar ook inzitten. Misschien zelfs Dordrecht er bij met een begroting van 5? Miljoenquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:14 schreef Strikes het volgende:
[..]
Zwolle is de laatste jaren toch wel behoorlijk goed in het binnenhalen van onbekende goede spelers! Wellicht kan er volgend seizoen weer een volgende stap gezet worden met Europees voetbal in het verschiet. En wordt tijd dat er eens iemand (bijv. Mokotjo) voor een paar mio verkocht wordt..
Daarom hoop ik op degradatie voor die 2 clubs, zodat wij er toch een stuk bij kunnen weglopen zeker met het nieuwe stadion in het verschiet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:14 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Klopt ja. Heracles heeft ook altijd leuke spelers gehad, dit seizoen is het minst leuke team sinds de promotie denk ik.
Komende jaren wordt het wel steeds makkelijker om je er tussen te nestelen. Helemaal als een paar gevestigde Eredivisieclubs (Roda, NEC) wegvallen.
Klich is komende zomer ook wel weg. Zou hem graag bij Feyenoord zien.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:13 schreef portie het volgende:
[..]
Daarentegen halen ze wel spelers terug om het team te versterken zoals Mokotjo, Klich en Karagounis. Er wordt gewoon goed beleid gevoerd en dat betaalt zich uit in een plek voor play-offs en bekerfinale.
Mokotjo ook...quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:19 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Klich is komende zomer ook wel weg. Zou hem graag bij Feyenoord zien.
Als Ajax de dubbel pakt dan gaat de JC schaal tussen Ajax en de tweede van de Eredivisie.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:57 schreef Intellectueel het volgende:
Klich bij Feyenoord? Zie ik nog niet zo snel gebeuren. Denk eerder eerst een club als Groningen oid.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:19 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Klich is komende zomer ook wel weg. Zou hem graag bij Feyenoord zien.
2.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:27 schreef Slobeend het volgende:
Welke EL-ronde zou PEC instromen als verliezend finalist?
Lekker tegen de nr. 8 van Letlandquote:
quote:
quote:
Ajax bedankt, Ajax bedankt, Ajax, Ajax, Ajax bedankt!quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:42 schreef Joosie200 het volgende:
Moet Ajax ons wel eerst even Europa in helpen
Hoeveel kans maken ze nu op een amateurclub als tegenstander?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ach ze gaan het sowieso niet slechter doen dan een Utrecht of Feyenoord
Nee hoor, maar je moet toegeven dat het een belachelijk rijtje is om in de bekerfinale te komen.quote:
So what, dat maakt het echt niet minder hoor.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 01:08 schreef Mark het volgende:
[..]
Nee hoor, maar je moet toegeven dat het een belachelijk rijtje is om in de bekerfinale te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |