abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2014 @ 12:29:25 #101
37843 lady-wrb
kortaf
pi_138188184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

:*

Het roept kennelijk heftige emoties op. Ik snap dat wel.
ik heb het meegemaakt. bij de crematie van mijn vader kwamen familieleden waar wij (mijn moeder, mijn zus en ik) enorme problemen mee hadden en die ervoor gezorgd hadden dat mijn vaders laatste jaren een hel zijn geweest.
ik weet ook wel dat mijn vader het geen probleem vond, vooral ikzelf had er een enorm probleem mee. vooral ook omdat één ervan nogal theatraal liep te doen voorafgaand aan de dienst.
pi_138188521
Ik denk hier heel anders over namelijk:

TS geeft aan dat ze een goede band heeft gehad met haar ex-schoonvader. Dan ga ik ervan uit dat die ex-schoonvader het had gewild dat zij bij zijn afscheid zou zijn.

Als dit zo de situatie is vind ik het juist egoïstisch van de familie om hier moeilijk over te gaan doen. Vooral op zo'n dag.
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:48:03 #103
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_138188685
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:29 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb het meegemaakt. bij de crematie van mijn vader kwamen familieleden waar wij (mijn moeder, mijn zus en ik) enorme problemen mee hadden en die ervoor gezorgd hadden dat mijn vaders laatste jaren een hel zijn geweest.
ik weet ook wel dat mijn vader het geen probleem vond, vooral ikzelf had er een enorm probleem mee. vooral ook omdat één ervan nogal theatraal liep te doen voorafgaand aan de dienst.
Dat is heel vervelend voor je, maar dan hoef je dat toch niet zo op TS te projecteren? Je hebt geen idee wat er daar speelde dus er is geen enkele reden om je als een hysterisch viswijf zoals in je eerste post in dit topic op te stellen.
Gourmetten of steengrillen?
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2014 @ 12:48:56 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_138188705
voor mij heeft die hele poppenkast bij de crematie ervoor gezorgd dat ik heb gezegd dat mijn nabestaanden zelf mogen bepalen wie op mijn uitvaart mag komen, aangezien ik toch dood ben en zij die dag door moeten komen.
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2014 @ 12:49:26 #105
37843 lady-wrb
kortaf
pi_138188717
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:48 schreef Silenus het volgende:

[..]

Dat is heel vervelend voor je, maar dan hoef je dat toch niet zo op TS te projecteren? Je hebt geen idee wat er daar speelde dus er is geen enkele reden om je als een hysterisch viswijf zoals in je eerste post in dit topic op te stellen.
maar joh, ik ben gewoon een hysterisch viswijf. dat je dat niet wist :o
pi_138188757
quote:

[..]

Oh ik heb dat ook meegemaakt. Bij de begrafenis van mijn oma waren ook mijn 2 neefjes aanwezig. Die alleen maar bij haar langskwamen als er geld te halen viel (oma gaf altijd met de feestdagen geld aan de kleinkinders) en ik weet dat mijn oma daardoor viel verdriet heeft gehad.

En wie zaten het hardst te janken? Juist.
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:55:15 #107
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_138188885
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:49 schreef lady-wrb het volgende:
h viswijf zoals in je eerste post in dit topic op te stellen.
maar joh, ik ben gewoon een hysterisch viswijf. dat je dat niet wist
Excuus, wist ik niet. :@

Nee maar even serieus, TS komt in dit topic op me over als een vrij integer persoon. Niemand weet wat de achterliggende reden zijn, misschien was de familie juist wel heel onredelijk in de kwestie. Weten wij veel.

Bij een begrafenis/crematie moet je je juist even over die dingen heen kunnen zetten en iedereen die daar behoefte aan heeft moet de overledene zijn/haar laatste eer kunnen bewijzen. Dan vergeet je die vetes uit het verleden maar even. En natuurlijk moet TS dan niet krijsend vooraan in de kerk aan de kist gaan liggen, maar zich een beetje discreet opstellen en niet bij de koffiedate alle koffie en cake soldaat maken. Lijkt me logisch.

Maargoed, ik zeg er wel bij dat ik zelf geen ervaring heb met familievetes en moeilijk gedoe uit verleden etc etc.
Gourmetten of steengrillen?
pi_138189094
Wat ben je dan voor een rancuneuze simpele ziel als je je op de begrafenis van een familielid bezig gaat houden met mensen die je niet wil zien. :{ Blijkbaar zijn een hoop vrouwelijke fokkers zo :{ Jeetje.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:06:27 #109
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138189169
quote:

[..]

Ik kan me voorstellen dat zoiets de crematie een nare bijsmaak geeft. Je wil je niet ergeren aan iemand op zo'n moment maar je kunt bijna niet anders als diegene aanwezig is. Terwijl je je eigenlijk alleen maar bezig wil houden met afscheid nemen.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:35:40 #110
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138190119
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je gaat naar een begrafenis om de nabestaanden te ondersteunen en je medeleven te tonen. Om het lijk te bekijken en afscheid te nemen is meestal eerder gelegenheid. Als daar niet op de dagen voorafgaand gelegenheid voor wordt gegeven kan dat voorafgaand aan de plechtigheid (waarna je er dus ook voor kan kiezen weer weg te gaan) Nabestaanden zitten bij zo'n intiem moment als een crematie of begrafenis niet te wachten op vijanden
pi_138190244
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:06 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat zoiets de crematie een nare bijsmaak geeft. Je wil je niet ergeren aan iemand op zo'n moment maar je kunt bijna niet anders als diegene aanwezig is. Terwijl je je eigenlijk alleen maar bezig wil houden met afscheid nemen.
Is toch helemaal aan jezelf om je niet aan iemand te ergeren? Om maar een voorbeeldje te noemen, afgelopen donderdag hebben wij oma begraven, tijdens die dienst ben ik met niemand anders bezig geweest dan mezelf. Mijn emoties, niets meer, niets minder, dan is er helemaal geen plek voor anderen die je wel of niet mag.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:41:26 #112
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138190295
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:39 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Is toch helemaal aan jezelf om je niet aan iemand te ergeren? Om maar een voorbeeldje te noemen, afgelopen donderdag hebben wij oma begraven, tijdens die dienst ben ik met niemand anders bezig geweest dan mezelf. Mijn emoties, niets meer, niets minder, dan is er helemaal geen plek voor anderen die je wel of niet mag.
Vind je het nodig dat iemand met wie jij in onmin leeft, getuige is van jouw emoties op zo'n kwetsbaar moment? (mooie zin, zeg)
pi_138190327
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:41 schreef the-eye het volgende:

[..]

Vind je het nodig dat iemand met wie jij in onmin leeft, getuige is van jouw emoties op zo'n kwetsbaar moment? (mooie zin, zeg)
Kan mij geen reet verrotten. Ik zit daar om mijn geliefde een laatste eer te bewijzen, en om die dood een plekje te geven. Niet voor iemand anders.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:43:17 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138190356
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:39 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Mogen mensen nog zelf uitmaken wie ze uitnodigen voor een uitvaart?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:44:33 #115
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138190402
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:42 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Kan mij geen reet verrotten. Ik zit daar om mijn geliefde een laatste eer te bewijzen, en om die dood een plekje te geven. Niet voor iemand anders.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
pi_138190406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:41 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er was ook iemand met wie ik in onmin ben op mijn oma haar begrafenis maar dat heeft me eigenlijk geen moment gestoord. Ben daar ook niet echt mee bezig geweest. Daarbij had ze wel het respect voor mij om niet bij het condoleren aanwezig te zijn. Maar zij had net zoveel recht om afscheid te nemen als ieder ander. Maar ik moet daarbij wel zeggen dat bij ons niemand bij mijn oma kon komen voor de begrafenis.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:45:54 #117
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138190443
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:44 schreef Seduzione het volgende:

[..]

Er was ook iemand met wie ik in onmin ben op mijn oma haar begrafenis maar dat heeft me eigenlijk geen moment gestoord. Ben daar ook niet echt mee bezig geweest. Daarbij had ze wel het respect voor mij om niet bij het condoleren aanwezig te zijn. Maar zij had net zoveel recht om afscheid te nemen als ieder ander. Maar ik moet daarbij wel zeggen dat bij ons niemand bij mijn oma kon komen voor de begrafenis.
Dat is een andere situatie. Jij had nog contact met je oma voor haar overlijden
pi_138190495
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:45 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat is een andere situatie. Jij had nog contact met je oma voor haar overlijden
Maar zij niet. Zij had mijn oma niet al 15 jaar niet meer gesproken. Maar vond het toch belangrijk genoeg om te komen. En van die kant kan je het ook zien. Dat mensen het toch belangrijk genoeg vinden om te komen. Ondanks de rotte dingen die er spelen.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:48:54 #119
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138190558
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:47 schreef Seduzione het volgende:

[..]

Maar zij niet. Zij had mijn oma niet al 15 jaar niet meer gesproken. Maar vond het toch belangrijk genoeg om te komen. En van die kant kan je het ook zien. Dat mensen het toch belangrijk genoeg vinden om te komen. Ondanks de rotte dingen die er spelen.
Ik vind dat raar. Als je geen contact meer had met de overledene en ruzie met de rest heb je daar niets te zoeken. Klinkt meer alsof er gecheckt werd of er nog iets te halen viel
pi_138190577
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mogen mensen nog zelf uitmaken wie ze uitnodigen voor een uitvaart?
Uit naam van de overledene? Want die mensen bepalen wie afscheid mag nemen van iemand en wie niet?

Natuurlijk mogen ze dat, maar ik snap die haat naar TS in dit topic niet.
pi_138190621
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:44 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Daar hoor ik maar vrede mee te hebben, die mensen hadden blijkbaar iets met de overledene, en willen afscheid nemen. Wie ben ik dan om hun dat recht te ontzeggen? Leuk is anders, maar zoals ik al zei, waarom zou je je daar op zo'n moment mee bezighouden?
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:50:54 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138190626
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:49 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Uit naam van de overledene? Want die mensen bepalen wie afscheid mag nemen van iemand en wie niet?

Natuurlijk mogen ze dat, maar ik snap die haat naar TS in dit topic niet.
Ach, haat is een groot woord.

Je gaat niet naar een uitvaart waar je aanwezigheid duidelijk niet gewenst is.
pi_138190640
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ach, haat is een groot woord.

Je gaat niet naar een uitvaart waar je aanwezigheid duidelijk niet gewenst is.
Want?
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:51:54 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138190658
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:50 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Daar hoor ik maar vrede mee te hebben, die mensen hadden blijkbaar iets met de overledene, en willen afscheid nemen. Wie ben ik dan om hun dat recht te ontzeggen? Leuk is anders, maar zoals ik al zei, waarom zou je je daar op zo'n moment mee bezighouden?
Omdat je je daarmee wel bezig moet houden, als je gaat bepalen wie je uitnodigt en wie niet.

Het is geen openbare happening.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:52:14 #125
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_138190665
Ik ga naar een uitvaart om mijn respect te betuigen aan de nabestaanden. Als ik zeker weet dat ze me niet willen zien, dan getuigt het imo niet bepaald van respect om daar toch bij te willen zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')