abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138220815
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[quote]De politie kwam overigens wel bij mijn tante aan de deur om te vertellen dat haar zoon overleden was. Ik vraag me anders af via welke wegen ze het anders te horen had gekregen :X
Waarschijnlijk hadden ze dat dan pas achteraf gehoord...

quote:
Maar goed, ik heb sowieso wel een familie waar veel (in mijn ogen idiote) onenigheid is en waarbij diverse mensen niet welkom zouden zijn op de uitvaart van hun eigen familie. En het gaat echt allemaal nergens over :') Waarschijnlijk gaat dat hele conflict van TS met die ex-schoonfamilie ook echt nergens over.
Ja, de reden hebben we eigenlijk nog niet gehoord, ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar,
vooral omdat die ex dus helemaal géén moeite met TS schijnt te hebben, dat is inderdaad wel vaag :')
pi_138220862
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb meegemaakt dat twee echtparen (de vrouwen zijn zussen) fikse ruzie hadden en het contact was al jaren verbroken. Een van hen overleed plotseling: direct einde van de vete. Zo kan het dan gelukkig ook, al is het dan wel weer jammer dat er een sterfgeval voor 'nodig' was.
Hadden ze het nu maar eerder uitgepraat denk je dan, maar ja... zo gaan die dingen, helaas... ;(
pi_138220897
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Hadden ze het nu maar eerder uitgepraat denk je dan, maar ja... zo gaan die dingen, helaas... ;(
:Y

Daarom, conflicten zo snel mogelijk bijleggen. Koppigheid brengt je nergens en als er één plots overlijdt krijg je spijt. Sinterklaasrijmelarij :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_138220967
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y

Daarom, conflicten zo snel mogelijk bijleggen. Koppigheid brengt je nergens en als er één plots overlijdt krijg je spijt. Sinterklaasrijmelarij :7
Ik heb goddank geen ruzie met geen enkele broer of zus, al zou ik mijn jongste broertje af en toe
wel een schop onder zijn kont willen geven :@ maar ik heb geen ruzie met hem of hij met mij,
ik vind alleen dat ie zich af en toe als een mongool gedraagt :') en dat weet ie ook wel :P
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:34:03 #158
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_138221261
De eerste 2 pagina's (en ook wel meer lees ik nu) van dit topic zit vol met reacties die heel onredelijk zijn. Apart om te lezen. Beschuldigen de ene van een gebrek aan inlevingsvermogen maar hebben het zelf blijkbaar juist niet.
we dan
pi_138222013
In mijn ogen, moet bij een begrafenis (of crematie) álles in het teken staan van de ovérledene. Iédereen die op dat moment met andere belangen bezig is, is in mijn ogen eigenlijk fout (egoïstisch/respectloos) bezig.

Aangezien het de vader van de ex van TS niet meer gevraagd kan worden wat hij zelf het liefste had gewild, een lastig dilemma...

Voor beide kanten valt wat te zeggen, maar ik denk dat ik zélf niet zou zijn gegaan als ik TS was. Ik vind dat het uiteindelijk (bij gebrek aan een stem van de overledene zelf) tóch aan de nabestaanden is om te bepalen wie er wel of niet mogen komen en tja, als deze haar bewúst niet hebben uitgenodigd... Het hangt echter ook af van of en zo ja, in hoeverre die éx van TS wil dat zij aanwezig is en wat zij nog voor elkaar betekenen...
Tails tell tales
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:09:46 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138222201
Het is allemaal niet zo eenvoudig.

Als het de uitdrukkelijke wens van de overledene was dat bepaalde mensen juist wel of juist niet uitgenodigd zouden worden, dan ja: dan respecteer je dat.

Maar het telt ook of zelfs juist wat de nabestaanden graag willen. En je kunt er een oordeel over hebben of hun beweegredenen om bijv. mensen uit te sluiten wel zo 'zuiver' zijn, maar dat is imo bijzaak.
The love you take is equal to the love you make.
pi_138222661
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:09 schreef Lienekien het volgende:
(..)
Maar het telt ook of zelfs juist wat de nabestaanden graag willen. En je kunt er een oordeel over hebben of hun beweegredenen om bijv. mensen uit te sluiten wel zo 'zuiver' zijn, maar dat is imo bijzaak.
Juist. Zelfs al zijn de beweegreden van de nabestaanden nog zo onredelijk, als er een kans is op ongeregeldheden tijdens de uitvaart moet je je maar neerleggen bij de uitsluiting.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_138222700
Ik kom zelf normaliter sowieso niet ergens opdraven, als ik (bewust) niet uitgenodigd ben. Laat staan dat ik verantwoordelijk zou willen zijn voor de verstoring van de begrafenis/verwerking van familieleden, terwijl ik zelf maar een ex van een zoon van de overledene zou zijn. Vooral omdat je ook prima op een ander(e) manier/moment afscheid kunt nemen. Het is mij alleen totaal onduidelijk wat die ex wil (is toch ook een familielid) en hoe sterk de band tussen TS en haar ex (nog) is...

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 27-03-2014 12:40:13 ]
Tails tell tales
pi_138223995
Hier (in schoonfamilie) ook een jarenlange vete (meer dan tien jaar) geweest tussen de ene helft van broeders en zuster en de andere helft. Jarenlang contact vermijden, gelul, kinderachtig doen en na het overlijden van hun moeder zijn er twee maanden waarin je zegmaar tot het reine moet komen met jezelf en ze hebben besloten voor in ieder geval die periode de vete stil te leggen. Toen ging het contact goed en inmiddels is het weer zo goed als koek en ei. _O_

Familiefeestjes _O_
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:27:34 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138224265
Ik vraag me af hoe vaak TS in de afgelopen drie jaar nog contact had met de overleden persoon. In mijn ogen mag dat ook best meespelen bij het bepalen van of iemand wel of niet het recht heeft te komen ondanks dat dat mss tegen uitdrukkelijke wil van anderen is.

'Ik had een goede relatie met die man' klinkt best leuk, maar mss had die man er wel begrip voor dat de rest van de familie TS niet meer wilde zien...

Anyway, als het zo overduidelijk is dat, behalve dan de ex, de rest van de familie mij er niet bij zou willen hebben, dan zou ik dus ook niet gaan.

Natuurlijk draait het niet om TS en zou men met zijn/haar eigen verdriet bezig moeten zijn, maar juist op dat soort hele heftige momenten zijn dit soort dingen voor sommige mensen heel belangrijk. Wie 'hoort' er wel bij de kring van intimie en wie niet.
En aangezien het er wel naar klinkt dat TS dingen gedaan heeft die voor de familie van de ex absoluut niet door de beugel kunnen kan ik me de houding van de familie wel voorstellen.

Wellicht willen zij de ex er ook wel voor behoeden dat die weer opnieuw gekwetst wordt oid...
pi_138225345
Gaat een begrafenis niet om de laatste eer te brengen aan de overledene. Dan doet het toch eigenlijk niet toe wat de verhouding onderling is, zolang je geen scene gaat veroorzaken vind ik eigenlijk gewoon dat het moet kunnen.
pi_138225425
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:03 schreef formerjellybean het volgende:
Gaat een begrafenis niet om de laatste eer te brengen aan de overledene. Dan doet het toch eigenlijk niet toe wat de verhouding onderling is, zolang je geen scene gaat veroorzaken vind ik eigenlijk gewoon dat het moet kunnen.
Dit. Ik zou wel weggaan nadat de plechtigheid is afgelopen. Dus geen bakkie koffie of thee meer nuttigen.
pi_138225460
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dit. Ik zou wel weggaan nadat de plechtigheid is afgelopen. Dus geen bakkie koffie of thee meer nuttigen.
Ja ik id
quote:

[..]

Ja inderdaad ik zou niet uitgebreid de hele rij gaan condoleren wetend dat ze mij niet mogen.... Gewoon de laatste eer bewijzen en weggaan.
pi_138225512
quote:

[..]

Ja dat deed diegene die op mijn oma haar begrafenis was ook. Vond het echt niet erg dat ze haar een laatste eer wilde bewijzen op 1 of andere manier. Maar ze bleef niet voor de koffie enzo.
  donderdag 27 maart 2014 @ 14:16:49 #169
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_138225704
Als ze het nou enkel om haarzelf zou doen had ze gewoon weg moeten blijven en een dag later langs het graf kunnen gaan om een bloemetje te leggen. Nu lees ik zo tussen de regels door dat die ex het wel zou waarderen, in dat geval zou ik wel gaan. Desnoods enkel naar de condoleance. Mede omdat ze wel een goede relatie met de overleden man.

Ga.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_138225762
Het is zo lastig dit. Misschien is het het beste om gewoon met de ex te praten. Iedereen reageert toch anders op zulke dingen.
Als hij graag wil dat zij komt.
pi_138297410
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:18 schreef Double_Bubble het volgende:
sommige fouten nooit kunnen vergeven
je bent vreemd gegaan :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138297499
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:00 schreef murp het volgende:
als jij je er maar goed bij voelt he?

gadverdamme
Damn, wat een zure reactie :')
#superniger2020
pi_138297731
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:
De eerste 2 pagina's (en ook wel meer lees ik nu) van dit topic zit vol met reacties die heel onredelijk zijn. Apart om te lezen. Beschuldigen de ene van een gebrek aan inlevingsvermogen maar hebben het zelf blijkbaar juist niet.
Wel typisch dat het alleen maar reacties van vrouwen zijn.
#superniger2020
  zaterdag 29 maart 2014 @ 16:16:24 #174
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_138298930
Een begrafenis is er niet voor de overledene maar voor de nabestaanden. Heb respect voor de familie en blijf uit de buurt. De overledene zal je in ieder geval niet missen ;)
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_138299024
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:16 schreef Pandaplint het volgende:
Een begrafenis is er niet voor de overledene maar voor de nabestaanden. Heb respect voor de familie en blijf uit de buurt. De overledene zal je in ieder geval niet missen ;)
Dit idd.
pi_138301316
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:16 schreef Pandaplint het volgende:
Vind ik niet. Er staat vaak genoeg in de advertenties dat er NA de dienst gelegenheid is tot condoleren. Als je tijdens de dienst gewoon achterin gaat zitten en na de dienst gelijk weggaat, is er toch niets aan de hand?
pi_138303926
Ik heb een keer zo'n begrafenis gehad, van de oma van mijn ex. Op verzoek van haar, en haar ouders naar die begrafenis gegaan. Er was welgeteld 1 kerel die het stoer vond dat ik gekomen was uit de rest van de familie. Sommigen gaven niet eens een hand.

Maar ik heb alleen gehoor gegeven aan de echte naaste familie, dat lijkt me wel een mooie vuistregel voor dit soort vraagstukken.

Plus, als je echt wilt gaan, gewoon gaan. Voor je ex, of voor jezelf. Je krijgt maar 1 keer kans om naar de uitvaart van iemand te gaan. Zorg dat je jezelf dit later niet gaat verwijten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')