Oeh,Won! Ik kan nog even n m'n zak steken dat Pia op twitter zegt dat ze de jongens van Rent goeie stemmen vond hebbenquote:
Weg.quote:
quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Oeh,Won! Ik kan nog even n m'n zak steken dat Pia op twitter zegt dat ze de jongens van Rent goeie stemmen vond hebbenyessss, BAM!
En dan is RENT nu, na ruim een jaar, echt echt ECHT voorbij.
Next?
Aha. En nu?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:31 schreef Dirk. het volgende:
wonderer,. DE SHOOT
. wordt verzet naar het weekend.
Omdat niet iedereen vlakbij werkt, of überhaupt doordeweeks kan.
Nu is het zaterdag om 14:00u.quote:
Mja, als het me niet 15 zou kosten om er te komen, zou ik het wel doen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:38 schreef Dirk. het volgende:
[..]
Nu is het zaterdag om 14:00u.
Even goede vrienden als je daar geen zin in hebt of het simpelweg niet schikt.
Mocht je wel kunnen/willen:.
Ghehehe, heb je al een titel?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Jouw biograaf zijn wordt steeds leuker
STEPS... doet me denken aan de erg leuke Australische serie "Please like me".quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:18 schreef LeBeau het volgende:
STEPS.
Al deze dancerige late jaren 90 muziek stimuleert me ontzettend, ik zit praktisch te dansen achter m'n bureau.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:11 schreef Dirk. het volgende:
Ok, done.
Maar dat doe ik dan vanuit mijn eigen zak en niet vanuit PR, dus noem het dan niet tegen de rest.
Tuurlijk.quote:
Steps is superleuk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:18 schreef LeBeau het volgende:
STEPS.
Al deze dancerige late jaren 90 muziek stimuleert me ontzettend, ik zit praktisch te dansen achter m'n bureau.
Dat was ook het nummer wat voorbij kwam.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
STEPS... doet me denken aan de erg leuke Australische serie "Please like me".
Daar komt dat nr steeds in voor: 5 6 7 8!!!
Bijlmer-oostquote:
Ik geloof dat heel zuidoost in iets van 15 wijken is opgedeeld. Alleen de Bijlmer heeft al tien stuks (A-K geloof ik).quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:34 schreef Dirk. het volgende:
[..]
The Bijlmer comes in windrichtingen?.
Een dubbele a-kant met Heartbeat, toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:32 schreef LeBeau het volgende:
Dat was ook het nummer wat voorbij kwam.Volgens mij heb ik nog ergens "Tragedy" als cd-single.
The Butterfly Effectquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Tuurlijk.
"Vlindertje, of: truth is stranger than fiction"
En S CLub 7 ook denk ik.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:30 schreef Dirk. het volgende:
[..]
Steps is superleuk.
Heeft in Engeland het imago dat K3 hier heeft. Ontzettend "not-done". (.)
Ja volgens mij met de CH van... uh... Chlamydia, toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:39 schreef Dirk. het volgende:
Spreek je 't uit met een harde G?
(Zo spreek ik 't ook altijd uit, maar zeg dan altijd tegen mezelf 'owwwww, 't is Misha', onterecht dus?.)
Harde G ja, als in Michaël.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:39 schreef Dirk. het volgende:
Spreek je 't uit met een harde G?
(Zo spreek ik 't ook altijd uit, maar zeg dan altijd tegen mezelf 'owwwww, 't is Misha', onterecht dus?.)
Nah, de G van Geweldig.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja volgens mij met de CH van... uh... Chlamydia, toch?
Ik noem je wel gewoon Kees.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:42 schreef wonderer het volgende:
Overigens ben ik het wel gewend dat mensen het anders uitspreken
Doe dan Karel, zo heette ik tot ik geboren werdquote:
Noemen we jou dan Drik?quote:
Michael is Mai-kel ja, met de K-klank.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:44 schreef LeBeau het volgende:
Dat is dan wel een erg harde G, of niet? Want die in Michael is voor mij meer een K. Bij ch die je uitspreekt als een harde G denk ik eerder aan hoe je de ch in Michiel uitspreekt.
Daarom deed ik ook een trema op de equote:Op woensdag 26 maart 2014 10:44 schreef LeBeau het volgende:
Dat is dan wel een erg harde G, of niet? Want die in Michael is voor mij meer een K. Bij ch die je uitspreekt als een harde G denk ik eerder aan hoe je de ch in Michiel uitspreekt.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Daarom deed ik ook een trema op de emi-cha-el, op z'n bijbels, niet op z'n engels.
En op "EEY! JIJ!!!!!" ?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:47 schreef wonderer het volgende:
Overigens reageer ik ook op mishka en миха
Nee, want ik kan me niet voorstellen dat iemand die mijn naam niet kent mijn aandacht wil trekkenquote:
Ik vind het ook wel mooi, alleen die g past niet zo goed.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:49 schreef LeBeau het volgende:
Angdriël is trouwens ook zo gek nog niet, als je kijkt naar veel gebruikte namen voor engelen.
Taaltechnisch gezien is het best simpel hoor, Micha. Volgens mij kun je daar alleen Mi-cholamydia-a van maken, of Mika. Maar Misha is toch wele cht een andere schrijfwijzequote:Op woensdag 26 maart 2014 10:49 schreef LeBeau het volgende:
Het is wel een verwarrende naam, dus tenzij je hebt gezegd hoe je het uit moet spreken (zoals bij die domme doos aan de telefoon) ben je volgens mij wettelijk verplicht om overal op te reageren, Mie-ha.
Ja, ik heb dit natuurlijk wel helemaal aan mezelf te dankenquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Taaltechnisch gezien is het best simpel hoor, Micha. Volgens mij kun je daar alleen Mi-cholamydia-a van maken, of Mika. Maar Misha is toch wele cht een andere schrijfwijze
Ach, ik ben gewend dat mensen ook mijn naam verkeerd schrijven. met een F ipv PH, maar dat is de schuld van moeilijke ouders
Champagne, champignon, charlatan, charme. Een ch gevolgd door een a wordt volgens mij in de meeste gevallen als 'sha' uitgesproken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Taaltechnisch gezien is het best simpel hoor, Micha. Volgens mij kun je daar alleen Mi-cholamydia-a van maken, of Mika. Maar Misha is toch wele cht een andere schrijfwijze
Ja, in het Frans wel. Dit is hebreeuws.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:57 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Champagne, champignon, charlatan, charme. Een ch gevolgd door een a wordt volgens mij in de meeste gevallen als 'sha' uitgesproken.
Kloptquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:49 schreef LeBeau het volgende:
Angdriël is trouwens ook zo gek nog niet, als je kijkt naar veel gebruikte namen voor engelen.
In t begin van het woord ja, niet in t midden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:57 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Champagne, champignon, charlatan, charme. Een ch gevolgd door een a wordt volgens mij in de meeste gevallen als 'sha' uitgesproken.
M'n punt is dat het voor Nederlanders niet vreemd is om de fout te maken als ze de naam alleen lezen (niet zoals wonderer zei, wanneer ze het horen), omdat er zoveel leenwoorden uit het Frans zijn waarin die 'cha' combinatie als 'sja' wordt uitgesproken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
In t begin van het woord ja, niet in t midden.
Daarom zei ik ook specifiek een ch gevolgd door een a.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:01 schreef Ang3l het volgende:
Anders wordt LICHT ook... uh... Lisjt. Of Likt.
Neequote:Op woensdag 26 maart 2014 11:03 schreef LeBeau het volgende:
[..]
M'n punt is dat het voor Nederlanders niet vreemd is om de fout te maken als ze de naam alleen lezen (niet zoals wonderer zei, wanneer ze het horen), omdat er zoveel leenwoorden uit het Frans zijn waarin die 'cha' combinatie als 'sja' wordt uitgesproken.
Als er zoveel woorden zijn waarin de 'ch' als 'sj'/niet als een harde g uitgesproken wordt dan heeft dat niks met domheid te maken als mensen niet automatisch de juiste keuze maken. Chimpansee, chips, choquerend, chocolade, macho...quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
NeeNooit excuses verzinnen voor domheid!
Pas als ze het blijven doen na correctie wordt het irritant.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:10 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Als er zoveel woorden zijn waarin de 'ch' als 'sj'/niet als een harde g uitgesproken wordt dan heeft dat niks met domheid te maken als mensen niet automatisch de juiste keuze maken. Chimpansee, chips, choquerend, chocolade, macho...
En wellicht is het ook beter om het niet teveel te hebben over een harde G met een Brabander.![]()
En als je tegen iemand je naam zegt en ze zeggen het dan nog verkeerd, dan is er pas echt sprake van domheid.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:13 schreef wonderer het volgende:
[..]
Pas als ze het blijven doen na correctie wordt het irritant.
Spreek uit: Kuh-*tongklik*-Tjee-wah-ie-no-oh.quote:
Ja, wij kiezen de mooiste variantquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:10 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Als er zoveel woorden zijn waarin de 'ch' als 'sj'/niet als een harde g uitgesproken wordt dan heeft dat niks met domheid te maken als mensen niet automatisch de juiste keuze maken. Chimpansee, chips, choquerend, chocolade, macho...
En wellicht is het ook beter om het niet teveel te hebben over een harde G met een Brabander.![]()
Luh-beej-auw!quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:18 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Spreek uit: Kuh-*tongklik*-Tjee-wah-ie-no-oh.
Dat weet je ook gewoon, of zeg je maar wat?quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:18 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Spreek uit: Kuh-*tongklik*-Tjee-wah-ie-no-oh.
Ik roep gewoon maar wat. Als ik ingewikkelde, Afrikaans-klinkende namen verzin dan moet er altijd een tongklik in.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:21 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat weet je ook gewoon, of zeg je maar wat?
D'r zat iemand bij QI een poosje terug die die taal sprak. Dat klonk wel vet eigenlijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:22 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Ik roep gewoon maar wat. Als ik ingewikkelde, Afrikaans-klinkende namen verzin dan moet er altijd een tongklik in.
Zo'n soort Mass Effect Alien taalquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:22 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Ik roep gewoon maar wat. Als ik ingewikkelde, Afrikaans-klinkende namen verzin dan moet er altijd een tongklik in.
Misschien moeten we nog eens een weekendje bootlegs kijken inplannenquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:28 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb allemaal musicalnummers in m'n hoofd. En ik ben helemala niet zo'n musical-type
Petticoat, petticoat..... kom naar t wateeeeeeeeer!... sta op en looooooop .... anything goes!
Ik was een wandelende belediging toen ik toegaf Les Miserables nooit gezien te hebben
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Misschien moeten we nog eens een weekendje bootlegs kijken inplannenDa's ook alweer 8 jaar geleden
I know, right?quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:33 schreef Dirk. het volgende:
Oh my gay, de ultieme horror cloud from hell komt aanzetten.
Ja, en TMM had heerlijke lasagne gemaaktquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]Ja dat was nog op de boerderie! Met Dracula, en.... Avenue Q?
Ik wel. Ik moet naar Ikea om spūlies te halen voor de Kinkerstraat.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:34 schreef wonderer het volgende:
I know, right?Gelukkig hoef ik niet naar buiten.
Zijn het geen spullen die je gewoon online kunt bestellen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:35 schreef Dirk. het volgende:
[..]
Ik wel. Ik moet naar Ikea om spūlies te halen voor de Kinkerstraat.
Bezorgen is duur bij ikea.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:37 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Zijn het geen spullen die je gewoon online kunt bestellen?
Het is echt 5 minuutjes lopen. Daarbij moet het allemaal vanavond de was in (beddengoed enzo) zodat het vrijdag "bewoonbaar" is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:37 schreef LeBeau het volgende:
Zijn het geen spullen die je gewoon online kunt bestellen?
Het hagelt hier keihardquote:
Te idioot gewoonquote:
O jaquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, en TMM had heerlijke lasagne gemaaktEn die kast...
Nee die leeft nog, maar sinds ie een studie volgt (zoals eigenlijk zeker half Nederland wel heeft gedaan) denkt ie ineens dat ie nergens tijd meer voor heeftquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:36 schreef Dirk. het volgende:
Waar ís TMM?
Hij is dood hè? Vermoord door zijn Grindr date. En jullie stoppen het in the deaf dyke!
Hier is t nu ook begonnen. Had t bij je gehoudenquote:
Sorry. Ik slingerde het richting Dirk maar iets te hard. Ik ken mijn eigen krachten niet geloof ikquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hier is t nu ook begonnen. Had t bij je gehouden
Of met zo'n lispel. Smoessies!quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:07 schreef LeBeau het volgende:
Als je smoothies als smoetties uitspreekt moet je eigenlijk je tong verliezen.
Een overdreven Amerikaanse uitspraak was een tijdje een grapje op een ander forum. En een lol dat ze hadden met die "r"quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:51 schreef LeBeau het volgende:
Ik wilde een hele Nederlandse uitspraak van 'wonderer' doen, maar dat verschilt heul niet zo veel van de Engelse.
Met jullie bekakte R'en niet neequote:Op woensdag 26 maart 2014 14:51 schreef LeBeau het volgende:
Ik wilde een hele Nederlandse uitspraak van 'wonderer' doen, maar dat verschilt heul niet zo veel van de Engelse.
Nou ja, als ze eenmaal ingeburgerd zijn klinkt juist het perect Engels uitspreken van die woorden weer een beetje overdreven en raar.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:59 schreef wonderer het volgende:
Sowieso Engelse woorden op z'n Nederlands uitspreken
Hoi, volgens mij ben je nog niet vaak in de omgeving Den Haag/Rotterdam/Westland geweest. Bekakt.quote:
Ik doelde op de bovenrivierse kinderen voor kinderen Rquote:Op woensdag 26 maart 2014 14:59 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Hoi, volgens mij ben je nog niet vaak in de omgeving Den Haag/Rotterdam/Westland geweest. Bekakt.
Nee nee, zo gaat dat van oudsherquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:10 schreef LeBeau het volgende:
Boven de rivieren is er qua dialecten denk ik toch net teveel variatie om iedereen's R over een kam te scheren, Bengeltje.
Net als de opmerking dat er boven de rivieren te veel variatie is in dialect. Wat denk je van onder? Heb je alleen Limburg als eens gehoord? Iemand uit Sittard kan iemand uit Weert of Maastricht amper verstaanquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:34 schreef LeBeau het volgende:
Als iemand die net buiten het Westland is opgegroeid kan ik daar alleen maar heel erg om lachen.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:52 schreef LeBeau het volgende:
Waar is Dirkje eigenlijk? Zouden er problemen zijn bij de IKEA?
Jouw baas is Premier Rutte?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:08 schreef Ang3l het volgende:
Over uitspraken gesproken: het engels van mijn baas.
Great = Kreet
"Yes, kreet. I just keem intoe die offis ent aj hiert de foon"
Is dat een dating app?quote:
Zo tussen Wim Kok en Mark Rutte in ergens denk ikquote:
Gayromeo, jij nep-Duitserquote:
Ik deed dan ook geen over-een-kam-scheren wat betreft mensen van onder de rivieren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Net als de opmerking dat er boven de rivieren te veel variatie is in dialect. Wat denk je van onder? Heb je alleen Limburg als eens gehoord? Iemand uit Sittard kan iemand uit Weert of Maastricht amper verstaanEn da's dan binnen 1 provincie.
Maar het is wel iets want onderdeel uitmaakt van een dialect. Iemand die wat voor variant van een Hollands dialect dan ook heeft, zul je niet met een zachte G horen.quote:Sowieso is de ch en g en Rrrrr en r meer accent dan dialect. Maar goedKniesoor.
Een grote berg glastuinbouw, een stuk kerkelijker dan omliggende gemeentes/plaatsen, en het klinkt allemaal erg boers.quote:Ikw eet evrder niks van het Westland. Behalve dat dat wel in t Westen zal liggen
Ik wou geen Duitsers daten dus daar ben ik nooit aan begonnenquote:
Ja oke, maar ik kan wel gewoon niet-dialect praten en dan nog steeds de zachte G hebben... want dat is mijn accent. Als ik dialect ga praten, wat ik eigenlijk nooit heb geleerd omdat mijn ouders uit verschillende dorpen in Brabant komen en dus het dialect al weer anders is, dan is dat echt een heeeel stuk raarderquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:17 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Ik deed dan ook geen over-een-kam-scheren wat betreft mensen van onder de rivieren.
[..]
Maar het is wel iets want onderdeel uitmaakt van een dialect. Iemand die wat voor variant van een Hollands dialect dan ook heeft, zul je niet met een zachte G horen.
[..]
Ewquote:Een grote berg glastuinbouw, een stuk kerkelijker dan omliggende gemeentes/plaatsen, en het klinkt allemaal erg boers.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:20 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik wou geen Duitsers daten dus daar ben ik nooit aan begonnen
Dit klopt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:21 schreef Ang3l het volgende:
Ja in Duitsland is dat volgens mij wel de nr 1 app, groter dan grindr heb ik t idee
En ik ben natuurlijk sowieso niet op zoek naar sekscontact dus dan heb ik zo'n app helemaal niet nodigquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja in Duitsland is dat volgens mij wel de nr 1 app, groter dan grindr heb ik t idee (berlijn weekendje)
Nee, dat was het tweede weekendje Berlijn.quote:
Je kan er ook andere contacten mee leggen dan alleen seks hoorquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
En ik ben natuurlijk sowieso niet op zoek naar sekscontact dus dan heb ik zo'n app helemaal niet nodig
Ik zit op OKCupid, dat werkt ook wel redelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je kan er ook andere contacten mee leggen dan alleen seks hoorAl is gayromeo (planetromeo, whatever) wel iest meer seksgericht dan een gay.nl heb ik 't idee ja
Hier dan weer totaal niet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:26 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik zit op OKCupid, dat werkt ook wel redelijk.
Dit klopt ook!quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:25 schreef Ang3l het volgende:
Al is gayromeo wel iets meer seksgericht dan een gay.nl heb ik 't idee
Ik vang er voornamelijk expats mee. Ook wel een paar Nederlanders maar op de een of andere manier trekken die me totaal niet aan verder, heel gek.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hier dan weer totaal niet.
Ik ken t van de serie Looking
Ik heb ook meer met buitenlanders en culturenquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik vang er voornamelijk expats mee. Ook wel een paar Nederlanders maar op de een of andere manier trekken die me totaal niet aan verder, heel gek.
AUquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:32 schreef wonderer het volgende:
Native engelssprekers, maakt niet zo veel uit waar ze vandaan komen, eigenlijk. NZ, AU, US, UK...
Heheh. Maar goed, zolang er niks meer dan een aftastende date gebeurt, wil ik me ook nergens op vastleggen verderquote:
Je gaat niet meteen down under op een AU?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:33 schreef wonderer het volgende:
[..]
Heheh. Maar goed, zolang er niks meer dan een aftastende date gebeurt, wil ik me ook nergens op vastleggen verder
AU is de enige waar ik nog geen ervaring mee heb (qua contact en dergelijke)quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je gaat niet meteen down under op een AU?
Is Darmstadt naast Zeikstad?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
AU is de enige waar ik nog geen ervaring mee heb (qua contact en dergelijke)Die Nieuw-Zeelander was wel leuk, maar ja, die woont in Darmstadt
Bij Piesbaden in de buurt.quote:
Ik zie het wateeeeeeer!quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Bij Piesbaden in de buurt.
Oh nee Wiesbaden.
Huh?quote:
Geeft niks, stuur maar door!quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:30 schreef Ang3l het volgende:
Als ik geheel vooroordeel technisch mag denken mogen ze Turken, Marokkanen en t hele Oostblok houden van me qua mannen.
Liedje uit Urinetown wat ik de hele tijd in m'n kop heb sinds de AMA'squote:
Heb je iets te klussen thuis dan?quote:
Die gebeurd niet?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:40 schreef Dirk. het volgende:
[..]
Ja, er is iets mis met mijn afzuiging.
quote:
Staat je zachte G dan helemaal los van je dialect? Want als ik globaal kijk (en dus niet naar plaatselijke/lokale dialecten) praten mensen uit Noord-Brabant dus gewoon (Noord-)Brabants of Limburgs (in een klein deel van de provincie), wat los van mogelijke plaatselijke variaties in accent en woordgebruik gewoon allemaal gepaard gaat met een zachte G.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja oke, maar ik kan wel gewoon niet-dialect praten en dan nog steeds de zachte G hebben... want dat is mijn accent. Als ik dialect ga praten, wat ik eigenlijk nooit heb geleerd omdat mijn ouders uit verschillende dorpen in Brabant komen en dus het dialect al weer anders is, dan is dat echt een heeeel stuk raarder
quote:
nee ik ook nietquote:
Geen idee. Je dialect zal best bepalend zijn voor je accent. Voor de G meer dan de R, want grofweg de indeling zachte G / harde G klopt wel met de rivier. En de R niet. Maar het is zeer zeker niet hetzelfde. Ik kan makkelijk zonder dialect praten, zonder accent wordt moeilijker voor mequote:Op woensdag 26 maart 2014 16:46 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Staat je zachte G dan helemaal los van je dialect? Want als ik globaal kijk (en dus niet naar plaatselijke/lokale dialecten) praten mensen uit Noord-Brabant dus gewoon (Noord-)Brabants of Limburgs (in een klein deel van de provincie), wat los van mogelijke plaatselijke variaties in accent en woordgebruik gewoon allemaal gepaard gaat met een zachte G.
Dirk. Die had afzuigproblemen.quote:
Oh ja, mijn amerikaanse moet nog...quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:59 schreef Cosmo. het volgende:
Belastingaangifte ook nog maar even gedaan, bijna vergeten. Moet wel 28 euro extra betalen, maar dat vinden ze het niet waard dus niks.
Heb je nog iets met de USA van doen dan?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:00 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oh ja, mijn amerikaanse moet nog...
Ja, zolang je een greencard hebt, ook al is ie verlopen en mag je het land niet meer in daarmee, ben je belastingplichtig. Ik heb hem vorig jaar mei ingeleverd, dus moet aangifte doen over jan-mei vorig jaar.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Heb je nog iets met de USA van doen dan?
Ah zo. Nasleepjes dusquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, zolang je een greencard hebt, ook al is ie verlopen en mag je het land niet meer in daarmee, ben je belastingplichtig. Ik heb hem vorig jaar mei ingeleverd, dus moet aangifte doen over jan-mei vorig jaar.
Kwestie van een paar dingen invullen op taxact.com maar ik moet het wel nog even doen.
Heeft Burd een peepee dan?quote:
Als ik mijn greencard had gehouden, had ik tot in lengte van dagen moeten betalen, zelfs al zette ik geen voet meer in het landquote:
Greencard is om te mogen werken toch? Als je dat niet meer wil, maar alleen vakantie, zou ik zeggen: Weg er mee! Toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als ik mijn greencard had gehouden, had ik tot in lengte van dagen moeten betalen, zelfs al zette ik geen voet meer in het landAmerika is een van de weinige landen die dat heeft.
Greencard is verblijfsvergunning (die verloopt als je langer dan een jaar het land uit bent). Dus ik had er sowieso al niks meer aan. Alleen als ik nu weer in Amerika wil gaan wonen, moet ik opnieuw beginnen met de procedure.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:09 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Greencard is om te mogen werken toch? Als je dat niet meer wil, maar alleen vakantie, zou ik zeggen: Weg er mee! Toch?
Ja oke, dat bedoel ik. Als je op vakantie zou willen daar dan heb je nu toch gewoeg aan een visum. Dus dat ding had toch al weinig nut meer leek me. Tenzij je van plan was er weer te gaan wonen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:10 schreef wonderer het volgende:
[..]
Greencard is verblijfsvergunning (die verloopt als je langer dan een jaar het land uit bent). Dus ik had er sowieso al niks meer aan. Alleen als ik nu weer in Amerika wil gaan wonen, moet ik opnieuw beginnen met de procedure.
Ja, precies. Daarom heb ik hem ook ingeleverdquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja oke, dat bedoel ik. Als je op vakantie zou willen daar dan heb je nu toch gewoeg aan een visum. Dus dat ding had toch al weinig nut meer leek me. Tenzij je van plan was er weer te gaan wonen.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:08 schreef Stroekie het volgende:
nou dan pak ik utrecht wel weer de trein terug naar Bijlmer arena
bij de Billy afspreken ? Of ballenbak ? Al keurt etten leur dat laatste vast niet goedquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:15 schreef Dirk. het volgende:
[..].
Zullen we afspreken bij Ikea. Daar loopt nog meer te cruisen!.
zo vaak ben ik in die ones geweest. Ben bang dat ik je dan pas morgen ga vinden. Jou zo snel treffen als in Londen gaat vast niet nog een keer lukkenquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:46 schreef Dirk. het volgende:
Hahahaha! Ja nee, laten we dat maar niet doen!.
Er is een lamp die Foto heet..
Laten we daar afspreken!
quote:
Gelukkig is dit zo'n catwalk outfitje... die belanden vaak niet zo snel op de rekken in de winkel...quote:
Gestruikeld in de badkamer in alle consternatie het douchegordijn eraf gerukt?quote:
Hallo SAJ.quote:
Idd.. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit ooit gewoon bij H&M zal liggen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:28 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Gelukkig is dit zo'n catwalk outfitje... die belanden vaak niet zo snel op de rekken in de winkel...
Kan het ook zijn dat het iets hoger is dan huurtoeslag? Dat is vaak wel ietsquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:08 schreef wonderer het volgende:
Nou, dat was best een tof appartement. Maar je gaat je wel afvragen waarom het al zo lang leegstaat terwijl de prijs 1 euro boven de sociale huurgrens ligt...
700 euro netto. Ik heb geen idee verder...quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kan het ook zijn dat het iets hoger is dan huurtoeslag? Dat is vaak wel iets
U vindt mij tussen de neukende pornosterren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:51 schreef Stroekie het volgende:
Jou zo snel treffen als in Londen gaat vast niet nog een keer lukken
quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
700 euro netto. Ik heb geen idee verder...
Varianten ervan uiteindelijk wel. Catwalk mode ligt nooit zo direct in de schappen van winkels. Altijd de afgeslankte water-bij-de-wijn minder extreme variant, geinspireerd op.quote:Op donderdag 27 maart 2014 01:15 schreef Ambiguiteit het volgende:
[..]
Idd.. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit ooit gewoon bij H&M zal liggen.
Ja, ik weet het ook niet. Nog even over nadenken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:29 schreef Dirk. het volgende:
Al is het natuurlijk wel Bijlmer-Oost., eh?
Ja.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:24 schreef Dirk. het volgende:
[..]
Ben ik de enige die het supergaaf vind?
... is wat? Heel groot? Vrijwel niets?quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:33 schreef Ang3l het volgende:
Het verschil tussen Amsterdam Bijlmer en Eindhoven centrum
Ik vind 700 duur, vergeleken met wat ik betaal voor hartje centrum.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:02 schreef Dirk. het volgende:
[..]
... is wat? Heel groot? Vrijwel niets?
quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:05 schreef Ang3l het volgende:
Ik vind 700 duur, vergeleken met wat ik betaal voor hartje centrum.
Tenzij t natuurlijk 150 m2 is of zo, met 3 kamers en een tuin op t zuiden.
Het centrum van wat?quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:06 schreef Renesite het volgende:
Ik heb een hypotheek voor een appel en een ei, 90m2 en net meer dan 100.000 euro in een nette wijk 15min fietsen vanaf het centrum.!
You think?quote:
Ja, maar dan kost alleen de pinguin al 700quote:
Ik wil niet 15 min hoeven fietsen om in t centrum te komenquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:06 schreef Renesite het volgende:
Ik heb een hypotheek voor een appel en een ei, 90m2 en net meer dan 100.000 euro in een nette wijk 15min fietsen vanaf het centrum.!
Ik betaal voor dit nare gebeuren niet twee keer zoveel euro's. Plus van fietsen krijg je een strakke bips!quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik wil niet 15 min hoeven fietsen om in t centrum te komen
Ja precies, ik vind t ook nogal wat. Maar ligt er natuurlijk ook aan hoe groot het is.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:13 schreef LeBeau het volgende:
700 euro voor in Bijlmer-Oost vind ik best veel, nu ik op Google Maps heb gezien waar het ligt. Dat is wel heul ver van het centrum enzo!
Ik betaal minder, en zit een paar minuten (ook wandelend!) van hartje van de stad vandaan.
Ik zou dat persoonlijk niet willen. Ik herken t van wonen in Veldhoven. ja, 15 min fietsen naar centrum Eindhoven maar, klopt. Alleen toch doe je dat dan niet zo snel, ff half uurtje de stad in. Of ff een terrasje pakken als de zon net schijnt. Nu is t voor mij 3 min lopen en doe ik t geregeld. Maar da's wat ieder zelf wil natuurlijk.quote:
Dat. En Amsterdam.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:17 schreef wonderer het volgende:
Ik kom natuurlijk never nooit niet in aanmerking voor sociale huur, dus vrije huur it is. En dat ligt nou eenmaal hoog
Mee eens, alleen als starter (2 jaar aan het werk nuquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik zou dat persoonlijk niet willen. Ik herken t van wonen in Veldhoven. ja, 15 min fietsen naar centrum Eindhoven maar, klopt. Alleen toch doe je dat dan niet zo snel, ff half uurtje de stad in. Of ff een terrasje pakken als de zon net schijnt. Nu is t voor mij 3 min lopen en doe ik t geregeld. Maar da's wat ieder zelf wil natuurlijk.
Ik was ook starter, vandaar Slimmerkopen.nlquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mee eens, alleen als starter (2 jaar aan het werk nu) heb ik niet veel hypotheek te willen.
En huren is sowieso geen optie gebleken.
Ieder z'n keus. Ik zou een beetje in een isolement raken zo ver wegquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:24 schreef wonderer het volgende:
Ik hoef niet in het centrum te wonen. Ik zit toch voornamelijk binnen, en dan woon ik liever dicht bij werk, waar ik elke dag heen moet, dan in het centrum. Ik zat in dezelfde situatie in Frankfurt en het beviel me prima.
Ja, ik ook. Trudo Angel van Mierlo.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:30 schreef Dirk. het volgende:
Wat grappig dat ze allemaal Trudo heten!
Jij bent een sociale vlinder. Ik word gek van meer dan twee keer per week mensen zienquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ieder z'n keus. Ik zou een beetje in een isolement raken zo ver weg
De social hoer!quote:
Ik zag hem in een foto van een andere kerel op OKCupidquote:
Foto in een mensenmassa gemaakt en TMM stond naast de kerel van het profiel (wel onherkenbaar maar met dat haar en die bril blijf je apartquote:
Nee, sinds t ineens een studentenleven meent te moeten hebben heeft t nergens meer tijd voor en is t saai serieus geworden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:47 schreef Dirk. het volgende:
Ik dacht dat je dood was, Dick! Vermoord via Grindr. Had bijna YPPY al gebeld.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:48 schreef Steve het volgende:
Ik heb ook al best wat fokkers op tinder voorbij zien komen.
Wij halen het altijd bij een chinees vrouwtje op de marktquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:05 schreef Ang3l het volgende:
Bapao... die vind ik echt NIET te pruimen. Ik probeer ze zo af en toe nog wel eens, maar dat deeg vind ik werkelijkwaar zo klef en smaken als ongerezen deeg wat nog minstens 20 min in de oven moetIk zou er alleen de inhoud uit pulken
Altijd weer die fallusvorm, huh?quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:16 schreef LeBeau het volgende:
Als ik iets Oosters moet halen op de markt dan zou het toch echt een loempia zijn.
Hmmm, kan ook nog. Vond de pasteitjes ook wel lekkerquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:16 schreef LeBeau het volgende:
Als ik iets Oosters moet halen op de markt dan zou het toch echt een loempia zijn.
Ook al geen bal aanquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:16 schreef LeBeau het volgende:
O dat klinkt best Brabantsquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:17 schreef wonderer het volgende:
Geels: tzekt (=het regent dat het giet)
Over dialect gesproken
Ja, dat zei je al.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:41 schreef Ang3l het volgende:
Nee, sinds t ineens een studentenleven meent te moeten hebben heeft t nergens meer tijd voor en is t saai serieus geworden.![]()
Niet in een goede loempia.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ook al geen bal aanStomme tauge filler shit vaak.
Of glasnoedels, nog erger.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ook al geen bal aanStomme tauge filler shit vaak.
Gister wel sushi gaan eten
Ja, ook smakeloos.quote:
Dirkje, ik wil morgen na die shoot nog even terug naar het appartement van vandaag om in de buurt rond te kijken. Je hebt zeker geen tijd om even mee te gaan (om te kijken of er genoeg lekkere mocro's rondlopen natuurlijkquote:
Intimideren of chanteren?quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:33 schreef LeBeau het volgende:
WONDERER IS DIRKJE SEKSUEEL AAN HET INTIMIDEREN.
*popcorn*
Verleidenquote:
Niks wat 4,5 ml GHB en een snuif poppers niet kunnen fixen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:15 schreef Renesite het volgende:
A freshtwinkman on a sunny day on the beach.
En een stalen bois.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:15 schreef Dirk. het volgende:
[..]
Niks wat 4,5 ml GHB en een snuif poppers niet kunnen fixen.
Figuredquote:Op donderdag 27 maart 2014 15:05 schreef Dirk. het volgende:
Nee, ik kan niet..
Om 14:00u is de shoot en om 15:00u ga ik met mijn beste vriendinnetje hier aan werken. Wordt sowieso al krap denk ik.
Bietje spuug man. T'is toch een vent?!quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:15 schreef Dirk. het volgende:
[..]
Niks wat 4,5 ml GHB en een snuif poppers niet kunnen fixen.
quote:
Da lekt wel 'ne radijs man!quote:
Een radijs met grootheidswaanzin...quote:
Ik ben dan wel geen Luigi, maar Hurtsquote:
Heyquote:
En die boom?quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:42 schreef Renesite het volgende:
Na het werk keistoer twee struiken uit de voortuin geschept. I feel manly <3
Eentje die goed met "wood" om kan gaan ook, zekerquote:Op donderdag 27 maart 2014 20:38 schreef Renesite het volgende:
Nog ff een hoveniertje voor scoren. Een naakte man in een overall dit-dat
20-24 gradenquote:
Zijn niet zo cool.quote:
Je wordt ouder papa, geef t maar toe!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:16 schreef Luigi het volgende:
Gisteren afscheid van een (homo!) collega (echt, dus! geheel ontopic dus ook), amper gedronken, niet echt laat geworden maar ik ben toch helemaal kapot zeg![]()
![]()
![]()
![]()
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |