Oeh,Won! Ik kan nog even n m'n zak steken dat Pia op twitter zegt dat ze de jongens van Rent goeie stemmen vond hebbenquote:
Weg.quote:
quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Oeh,Won! Ik kan nog even n m'n zak steken dat Pia op twitter zegt dat ze de jongens van Rent goeie stemmen vond hebbenyessss, BAM!
En dan is RENT nu, na ruim een jaar, echt echt ECHT voorbij.
Next?
Aha. En nu?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:31 schreef Dirk. het volgende:
wonderer,. DE SHOOT
. wordt verzet naar het weekend.
Omdat niet iedereen vlakbij werkt, of überhaupt doordeweeks kan.
Nu is het zaterdag om 14:00u.quote:
Mja, als het me niet 15 zou kosten om er te komen, zou ik het wel doen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:38 schreef Dirk. het volgende:
[..]
Nu is het zaterdag om 14:00u.
Even goede vrienden als je daar geen zin in hebt of het simpelweg niet schikt.
Mocht je wel kunnen/willen:.
Ghehehe, heb je al een titel?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Jouw biograaf zijn wordt steeds leuker
STEPS... doet me denken aan de erg leuke Australische serie "Please like me".quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:18 schreef LeBeau het volgende:
STEPS.
Al deze dancerige late jaren 90 muziek stimuleert me ontzettend, ik zit praktisch te dansen achter m'n bureau.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:11 schreef Dirk. het volgende:
Ok, done.
Maar dat doe ik dan vanuit mijn eigen zak en niet vanuit PR, dus noem het dan niet tegen de rest.
Tuurlijk.quote:
Steps is superleuk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:18 schreef LeBeau het volgende:
STEPS.
Al deze dancerige late jaren 90 muziek stimuleert me ontzettend, ik zit praktisch te dansen achter m'n bureau.
Dat was ook het nummer wat voorbij kwam.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
STEPS... doet me denken aan de erg leuke Australische serie "Please like me".
Daar komt dat nr steeds in voor: 5 6 7 8!!!
Bijlmer-oostquote:
Ik geloof dat heel zuidoost in iets van 15 wijken is opgedeeld. Alleen de Bijlmer heeft al tien stuks (A-K geloof ik).quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:34 schreef Dirk. het volgende:
[..]
The Bijlmer comes in windrichtingen?.
Een dubbele a-kant met Heartbeat, toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:32 schreef LeBeau het volgende:
Dat was ook het nummer wat voorbij kwam.Volgens mij heb ik nog ergens "Tragedy" als cd-single.
The Butterfly Effectquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Tuurlijk.
"Vlindertje, of: truth is stranger than fiction"
En S CLub 7 ook denk ik.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:30 schreef Dirk. het volgende:
[..]
Steps is superleuk.
Heeft in Engeland het imago dat K3 hier heeft. Ontzettend "not-done". (.)
Ja volgens mij met de CH van... uh... Chlamydia, toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:39 schreef Dirk. het volgende:
Spreek je 't uit met een harde G?
(Zo spreek ik 't ook altijd uit, maar zeg dan altijd tegen mezelf 'owwwww, 't is Misha', onterecht dus?.)
Harde G ja, als in Michaël.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:39 schreef Dirk. het volgende:
Spreek je 't uit met een harde G?
(Zo spreek ik 't ook altijd uit, maar zeg dan altijd tegen mezelf 'owwwww, 't is Misha', onterecht dus?.)
Nah, de G van Geweldig.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja volgens mij met de CH van... uh... Chlamydia, toch?
Ik noem je wel gewoon Kees.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:42 schreef wonderer het volgende:
Overigens ben ik het wel gewend dat mensen het anders uitspreken
Doe dan Karel, zo heette ik tot ik geboren werdquote:
Noemen we jou dan Drik?quote:
Michael is Mai-kel ja, met de K-klank.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:44 schreef LeBeau het volgende:
Dat is dan wel een erg harde G, of niet? Want die in Michael is voor mij meer een K. Bij ch die je uitspreekt als een harde G denk ik eerder aan hoe je de ch in Michiel uitspreekt.
Daarom deed ik ook een trema op de equote:Op woensdag 26 maart 2014 10:44 schreef LeBeau het volgende:
Dat is dan wel een erg harde G, of niet? Want die in Michael is voor mij meer een K. Bij ch die je uitspreekt als een harde G denk ik eerder aan hoe je de ch in Michiel uitspreekt.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Daarom deed ik ook een trema op de emi-cha-el, op z'n bijbels, niet op z'n engels.
En op "EEY! JIJ!!!!!" ?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:47 schreef wonderer het volgende:
Overigens reageer ik ook op mishka en миха
Nee, want ik kan me niet voorstellen dat iemand die mijn naam niet kent mijn aandacht wil trekkenquote:
Ik vind het ook wel mooi, alleen die g past niet zo goed.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:49 schreef LeBeau het volgende:
Angdriël is trouwens ook zo gek nog niet, als je kijkt naar veel gebruikte namen voor engelen.
Taaltechnisch gezien is het best simpel hoor, Micha. Volgens mij kun je daar alleen Mi-cholamydia-a van maken, of Mika. Maar Misha is toch wele cht een andere schrijfwijzequote:Op woensdag 26 maart 2014 10:49 schreef LeBeau het volgende:
Het is wel een verwarrende naam, dus tenzij je hebt gezegd hoe je het uit moet spreken (zoals bij die domme doos aan de telefoon) ben je volgens mij wettelijk verplicht om overal op te reageren, Mie-ha.
Ja, ik heb dit natuurlijk wel helemaal aan mezelf te dankenquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Taaltechnisch gezien is het best simpel hoor, Micha. Volgens mij kun je daar alleen Mi-cholamydia-a van maken, of Mika. Maar Misha is toch wele cht een andere schrijfwijze
Ach, ik ben gewend dat mensen ook mijn naam verkeerd schrijven. met een F ipv PH, maar dat is de schuld van moeilijke ouders
Champagne, champignon, charlatan, charme. Een ch gevolgd door een a wordt volgens mij in de meeste gevallen als 'sha' uitgesproken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Taaltechnisch gezien is het best simpel hoor, Micha. Volgens mij kun je daar alleen Mi-cholamydia-a van maken, of Mika. Maar Misha is toch wele cht een andere schrijfwijze
Ja, in het Frans wel. Dit is hebreeuws.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:57 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Champagne, champignon, charlatan, charme. Een ch gevolgd door een a wordt volgens mij in de meeste gevallen als 'sha' uitgesproken.
Kloptquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:49 schreef LeBeau het volgende:
Angdriël is trouwens ook zo gek nog niet, als je kijkt naar veel gebruikte namen voor engelen.
In t begin van het woord ja, niet in t midden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:57 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Champagne, champignon, charlatan, charme. Een ch gevolgd door een a wordt volgens mij in de meeste gevallen als 'sha' uitgesproken.
M'n punt is dat het voor Nederlanders niet vreemd is om de fout te maken als ze de naam alleen lezen (niet zoals wonderer zei, wanneer ze het horen), omdat er zoveel leenwoorden uit het Frans zijn waarin die 'cha' combinatie als 'sja' wordt uitgesproken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
In t begin van het woord ja, niet in t midden.
Daarom zei ik ook specifiek een ch gevolgd door een a.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:01 schreef Ang3l het volgende:
Anders wordt LICHT ook... uh... Lisjt. Of Likt.
Neequote:Op woensdag 26 maart 2014 11:03 schreef LeBeau het volgende:
[..]
M'n punt is dat het voor Nederlanders niet vreemd is om de fout te maken als ze de naam alleen lezen (niet zoals wonderer zei, wanneer ze het horen), omdat er zoveel leenwoorden uit het Frans zijn waarin die 'cha' combinatie als 'sja' wordt uitgesproken.
Als er zoveel woorden zijn waarin de 'ch' als 'sj'/niet als een harde g uitgesproken wordt dan heeft dat niks met domheid te maken als mensen niet automatisch de juiste keuze maken. Chimpansee, chips, choquerend, chocolade, macho...quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
NeeNooit excuses verzinnen voor domheid!
Pas als ze het blijven doen na correctie wordt het irritant.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:10 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Als er zoveel woorden zijn waarin de 'ch' als 'sj'/niet als een harde g uitgesproken wordt dan heeft dat niks met domheid te maken als mensen niet automatisch de juiste keuze maken. Chimpansee, chips, choquerend, chocolade, macho...
En wellicht is het ook beter om het niet teveel te hebben over een harde G met een Brabander.![]()
En als je tegen iemand je naam zegt en ze zeggen het dan nog verkeerd, dan is er pas echt sprake van domheid.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:13 schreef wonderer het volgende:
[..]
Pas als ze het blijven doen na correctie wordt het irritant.
Spreek uit: Kuh-*tongklik*-Tjee-wah-ie-no-oh.quote:
Ja, wij kiezen de mooiste variantquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:10 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Als er zoveel woorden zijn waarin de 'ch' als 'sj'/niet als een harde g uitgesproken wordt dan heeft dat niks met domheid te maken als mensen niet automatisch de juiste keuze maken. Chimpansee, chips, choquerend, chocolade, macho...
En wellicht is het ook beter om het niet teveel te hebben over een harde G met een Brabander.![]()
Luh-beej-auw!quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:18 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Spreek uit: Kuh-*tongklik*-Tjee-wah-ie-no-oh.
Dat weet je ook gewoon, of zeg je maar wat?quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:18 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Spreek uit: Kuh-*tongklik*-Tjee-wah-ie-no-oh.
Ik roep gewoon maar wat. Als ik ingewikkelde, Afrikaans-klinkende namen verzin dan moet er altijd een tongklik in.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:21 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat weet je ook gewoon, of zeg je maar wat?
D'r zat iemand bij QI een poosje terug die die taal sprak. Dat klonk wel vet eigenlijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:22 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Ik roep gewoon maar wat. Als ik ingewikkelde, Afrikaans-klinkende namen verzin dan moet er altijd een tongklik in.
Zo'n soort Mass Effect Alien taalquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:22 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Ik roep gewoon maar wat. Als ik ingewikkelde, Afrikaans-klinkende namen verzin dan moet er altijd een tongklik in.
Misschien moeten we nog eens een weekendje bootlegs kijken inplannenquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:28 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb allemaal musicalnummers in m'n hoofd. En ik ben helemala niet zo'n musical-type
Petticoat, petticoat..... kom naar t wateeeeeeeeer!... sta op en looooooop .... anything goes!
Ik was een wandelende belediging toen ik toegaf Les Miserables nooit gezien te hebben
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Misschien moeten we nog eens een weekendje bootlegs kijken inplannenDa's ook alweer 8 jaar geleden
I know, right?quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:33 schreef Dirk. het volgende:
Oh my gay, de ultieme horror cloud from hell komt aanzetten.
Ja, en TMM had heerlijke lasagne gemaaktquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]Ja dat was nog op de boerderie! Met Dracula, en.... Avenue Q?
Ik wel. Ik moet naar Ikea om spūlies te halen voor de Kinkerstraat.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:34 schreef wonderer het volgende:
I know, right?Gelukkig hoef ik niet naar buiten.
Zijn het geen spullen die je gewoon online kunt bestellen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:35 schreef Dirk. het volgende:
[..]
Ik wel. Ik moet naar Ikea om spūlies te halen voor de Kinkerstraat.
Bezorgen is duur bij ikea.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:37 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Zijn het geen spullen die je gewoon online kunt bestellen?
Het is echt 5 minuutjes lopen. Daarbij moet het allemaal vanavond de was in (beddengoed enzo) zodat het vrijdag "bewoonbaar" is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:37 schreef LeBeau het volgende:
Zijn het geen spullen die je gewoon online kunt bestellen?
Het hagelt hier keihardquote:
Te idioot gewoonquote:
O jaquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, en TMM had heerlijke lasagne gemaaktEn die kast...
Nee die leeft nog, maar sinds ie een studie volgt (zoals eigenlijk zeker half Nederland wel heeft gedaan) denkt ie ineens dat ie nergens tijd meer voor heeftquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:36 schreef Dirk. het volgende:
Waar ís TMM?
Hij is dood hè? Vermoord door zijn Grindr date. En jullie stoppen het in the deaf dyke!
Hier is t nu ook begonnen. Had t bij je gehoudenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |