abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:49:14 #2
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_138156006
Zou het niet gewoon een vervroegde 1 april grap zijn?
Net efkes anges
pi_138158418
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Sportbonden hebben geen humor.
pi_138162780
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Waarschijnlijk hebben ze gewoon verkeerd op de kalender gekeken.

Ik vraag me af voor welk probleem al die veranderingen een oplossing zijn.
pi_138164924
quote:
UCI wil indoorsporten verplaatsen naar Winterspelen
Gepubliceerd: 25 maart 2014 18:24 | Laatst gewijzigd: 25 maart 2014 18:32
De internationale wielerunie UCI pleit ervoor om het baanwielrennen in de toekomst te verplaatsen naar de Winterspelen.

Brian Cookson vindt dat de opzet van de Olympische Spelen onder de loep genomen moet worden om de drukte op het zomerse evenement wat te verlichten.

"Als we het nou hebben over de Winterspelen: waarom moet het persé sneeuw en ijs zijn?", vraagt de preses van de UCI zich af in gesprek met de BBC.

De Brit is van mening dat indoorsporten prima tijdens de Winterspelen afgewerkt kunnen worden. "Als je op de Zomerspelen problemen ondervindt omdat alles te druk is door te veel faciliteiten, te veel sporten en te veel atleten, waarom zou je dat dan niet overwegen?"

Cookson neemt sporten als judo en badminton als voorbeeld, maar noemt ook het baanwielrennen. "Dat biedt bovendien de mogelijkheid tot meer disciplines en meer medailles, dus dat zou een mooie oplossing zijn."

Evaluatie
Thomas Bach, voorzitter van het internationaal olympisch comité (IOC), liet eerder al weten dat het olympische programma uitgebreid geëvalueerd zal worden en dat de uitkomsten aan het einde van het jaar gepresenteerd worden in Monaco.

Door: NU.nl
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:25 schreef Steven184 het volgende:

Voor de rest is het vandaag blijkbaar internationale onzindumpdag voor de geestelijk minder bedeelden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_138165154
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze gewoon verkeerd op de kalender gekeken.

Ik vraag me af voor welk probleem al die veranderingen een oplossing zijn.
Nog meer problemen creëren. :')
pi_138165259
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Nog meer problemen creëren. :')
Maar effe serieus.
Wat is het probleem dat Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico elkaar gedeeltelijk overlappen?
Waarom moeten ploegen kleiner worden en moeten ze minder wedstrijden rijden (dat is juist minder exposure voor de sponsor)?
pi_138165892
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar effe serieus.
Wat is het probleem dat Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico elkaar gedeeltelijk overlappen?
Waarom moeten ploegen kleiner worden en moeten ze minder wedstrijden rijden (dat is juist minder exposure voor de sponsor)?
Men wil dat de toppers het hele jaar tegen elkaar rijden, niet dat het ene deel voor P-N kiest en het andere deel voor T-A. Wat men even vergeet is dat de renners dan nog steeds een keuze maken. Of denkt de UCI werkelijk dat men week 1 P-N rijdt, week 2 T-A en week 3 Ronde van Catalonië?

Maar verder weet/snap ik het ook niet.

Overigens mogen de A1 ploegen ook gewoon wedstrijden op lager niveau rijden dus van minder wedstrijddagen is geen sprake.
pi_138166148
Kortom: zinloze actie die waarschijnlijk weer wat wedstrijden de nek omdraait.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:06:22 #10
14505 OProg
A Life in Music
pi_138170762
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:30 schreef Wombcat het volgende:
Kortom: zinloze actie die waarschijnlijk weer wat wedstrijden de nek omdraait.
Het liefste zetten ze er dan wedstrijden in China voor in de plaats. ;(
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:15:57 #11
14505 OProg
A Life in Music
pi_138171305
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:07 schreef Steven184 het volgende:

Curling kan dan prima naar de zomerspelen. Als we toch bezig zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_138171926
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:15 schreef OProg het volgende:

[..]

Curling kan dan prima naar de zomerspelen. Als we toch bezig zijn.
Prima, als het maar ook op de winterspelen blijft.
pi_138172399
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar effe serieus.
Is de gedachte erachter niet gewoon dat je niet naar beide tegelijk kan kijken? En zenders dus niet voor beide evenementen de rechten willen kopen?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 23:35:26 #14
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_138178667
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:07 schreef Steven184 het volgende:
"Als we het nou hebben over de Winterspelen: waarom moet het persé sneeuw en ijs zijn?"
Misschien door het feit dat de Winterspelen georganiseerd zouden moeten worden in een skigebied en dat men daar niet meteen een boodschap heeft aan het bouwen van een wielerbaan ???

(dat je daar nog veldrijden organiseert , daar kan ik nog inkomen dat is een tijdelijk parcours, maar een wielerbaan ???)

Of gaan we in de toekomst echt alleen nog winterspelen organiseren in strandgebieden met een berg dichtbij zoals Sotchi ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 26 maart 2014 @ 03:26:37 #15
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_138181810
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:06 schreef OProg het volgende:

[..]

Het liefste zetten ze er dan wedstrijden in China voor in de plaats. ;(
Dubai Tour komt, tezamen met Oman en Qatar op hetzelfde niveau als Eneco Tour en dergelijke, tweede niveau dus :')
  woensdag 26 maart 2014 @ 03:35:51 #16
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_138181842
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Is de gedachte erachter niet gewoon dat je niet naar beide tegelijk kan kijken? En zenders dus niet voor beide evenementen de rechten willen kopen?
De geldkwestie is nog steeds veel belangrijker. NOS koopt geen Parijs-Nice meer in. Als straks Parijs-Nice en Tirreno niet meer gelijktijdig gereden worden, verandert daar toch niets aan? Als je het niet aantrekkelijker maakt om uit te zenden, dan kan je schuiven met kalenders zoveel als je wilt, dat levert niets op.

Bovendien heb je te maken met verzadiging. Ik kijk graag wielrennen, maar eerst een complete week Parijs-Nice, dan een complete week Tirreno, direct weer gevolgd door Catalonië, weer gevolgd door Baskenland, weer gevolgd door Romandië met tussendoor ook nog een zooi klassiekers, dat wordt wel een beetje overkill hè als mensen dag in dag uit live, veelal vanuit werk, zouden moeten gaan kijken. Vind het wel best dat Parijs-Nice en Tirreno een paar dagen overlappen, dan heb ik ook nog wat dagen 'vrij'. En mensen die niet zo into wielrennen zijn, ga je ook echt niet omkrijgen door de kalender wat verder uit te smeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zelva op 26-03-2014 03:41:12 ]
pi_138182190
Vanmiddag Dwars door Vlaanderen, live op Sporza.
sig verwijderd door FA
pi_138182819
Het deelnemersveld is wat minder dan anderen jaren, of niet?
pi_138183848
Prima deelnemersveld toch? De echte toppers voor de komende klassiekers slaan deze koers meestal over, volgens mij, zeker zo kort na MSR. Boonen had ook niet gereden als hij "gewoon" was gestart in MSR.

Ben wel benieuwd naar Valverde, dat lijkt me wel een type die meteen mee kan doen om de winst in dit soort wedstrijden, ook al heeft hij ze nog nooit gereden.
pi_138184259
Die opmerking over betere live coverage zou idd eens door UCI moeten worden opgepakt.
De keren dat ik gewoon lekker via de tablet de Tour of California zit te kijken, heerlijk. Dat zijn echt perfecte apps.

Daarnaast zie ik het inderdaad al helemaal voor me: een 1A ploeg realiseert in augustus dat ze te weinig punten hebben en dreigen te degraderen. Sponsoren dreigen met terugtrekken bij degradatie (immers, geen hond die de andere kutkoersjes kijkt, geef ze eens ongelijk). Ploegleider wordt wanhopig, en gaat van alles proberen om zijn renners sterker te krijgen. Dat worden nog leuke wapenwedlopen in de Vuelta, waar volgespoten sprinters elkaar met 70 km/u te lijf gaan. Fijn!

Eerst maar even lekker DDV. Kijken of onzer Moreno nog goede benen heeft!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138185875
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:37 schreef Marcoss het volgende:
Prima deelnemersveld toch? De echte toppers voor de komende klassiekers slaan deze koers meestal over, volgens mij, zeker zo kort na MSR. Boonen had ook niet gereden als hij "gewoon" was gestart in MSR.

Ben wel benieuwd naar Valverde, dat lijkt me wel een type die meteen mee kan doen om de winst in dit soort wedstrijden, ook al heeft hij ze nog nooit gereden.
Ik dacht eigenlijk dat het vorig jaar iets beter bezet was. Was vorig jaar Dwars door vlaanderen op zaterdag, E3 op woensdag en Gent Wevelgem op Zondag? Of heb ik het fout?
pi_138187034
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:02 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat het vorig jaar iets beter bezet was. Was vorig jaar Dwars door vlaanderen op zaterdag, E3 op woensdag en Gent Wevelgem op Zondag? Of heb ik het fout?
Dwars door Vlaanderen is volgens mij al jaren op woensdag. Sinds een paar jaar is Gent-Wevelgem naar de zondag voor de Ronde van Vlaanderen verhuisd. E3 is toen van zaterdag naar vrijdag gegaan. Brabantse Pijl is dan weer opgeschoven naar de woensdag voor de Amstel Gold Race.
pi_138187224
Dit wordt overigens een steeds absurdere soap:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140325_01041355

quote:
De renners mogen vandaag op het fietspaadje dat naast de lange kasseienstrook van de Varent in Kerkhove ligt.
[...]
‘De fietspad-regel is duidelijk’, zei Coca gisteren. ‘Er is vorige week een interpretatie van het reglement verschenen. Het is toegelaten, want er is geen gevaar voor het publiek. Als er publiek staat en ze rijden erachter, dan is het een ander verhaal.

De grens tussen wanneer het mag en wanneer het niet mag wordt wel erg dun nu. Wat als zo'n weg om een bochtje gaat en je ziet niet dat er na de bocht dus een persoon publiek tussen de kasseien en het fietspad staat. Lijkt mij dat het juist alleen maar voor gevaarlijkere taferelen gaat zorgen, omdat renners dan plotseling gaan manouvreren om niet achter 'het publiek' langs te hoeven rijden.

Gewoon helemaal afschaffen, dan is het duidelijk.. maarja, dan maakt de UCI zichzelf natuurlijk alweer met terugwerkende kracht belachelijk.
In the coolest little capital of the world
  woensdag 26 maart 2014 @ 11:57:21 #24
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_138187306
Dat is gewoon een apart fietspad naar mijn inziens. Maarja in het artikel te lezen reed Boonen over dat strookje. En tsja dan kan het in België natuurlijk wel.
Off-topic. Is er ergens een live ticker van deze wedstrijd?
Net efkes anges
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 maart 2014 @ 11:58:21 #25
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138187337
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dat is gewoon een apart fietspad naar mijn inziens. Maarja in het artikel te lezen reed Boonen over dat strookje. En tsja dan kan het in België natuurlijk wel.
Off-topic. Is er ergens een live ticker van deze wedstrijd?
http://www.sporza.be/cm/s(...)door_Vlaanderen_2014
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')