Sportbonden hebben geen humor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zou het niet gewoon een vervroegde 1 april grap zijn?
Waarschijnlijk hebben ze gewoon verkeerd op de kalender gekeken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zou het niet gewoon een vervroegde 1 april grap zijn?
quote:UCI wil indoorsporten verplaatsen naar Winterspelen
Gepubliceerd: 25 maart 2014 18:24 | Laatst gewijzigd: 25 maart 2014 18:32
De internationale wielerunie UCI pleit ervoor om het baanwielrennen in de toekomst te verplaatsen naar de Winterspelen.
Brian Cookson vindt dat de opzet van de Olympische Spelen onder de loep genomen moet worden om de drukte op het zomerse evenement wat te verlichten.
"Als we het nou hebben over de Winterspelen: waarom moet het persé sneeuw en ijs zijn?", vraagt de preses van de UCI zich af in gesprek met de BBC.
De Brit is van mening dat indoorsporten prima tijdens de Winterspelen afgewerkt kunnen worden. "Als je op de Zomerspelen problemen ondervindt omdat alles te druk is door te veel faciliteiten, te veel sporten en te veel atleten, waarom zou je dat dan niet overwegen?"
Cookson neemt sporten als judo en badminton als voorbeeld, maar noemt ook het baanwielrennen. "Dat biedt bovendien de mogelijkheid tot meer disciplines en meer medailles, dus dat zou een mooie oplossing zijn."
Evaluatie
Thomas Bach, voorzitter van het internationaal olympisch comité (IOC), liet eerder al weten dat het olympische programma uitgebreid geëvalueerd zal worden en dat de uitkomsten aan het einde van het jaar gepresenteerd worden in Monaco.
Door: NU.nl
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:25 schreef Steven184 het volgende:
Voor de rest is het vandaag blijkbaar internationale onzindumpdag voor de geestelijk minder bedeelden.
Nog meer problemen creëren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze gewoon verkeerd op de kalender gekeken.
Ik vraag me af voor welk probleem al die veranderingen een oplossing zijn.
Maar effe serieus.quote:
Men wil dat de toppers het hele jaar tegen elkaar rijden, niet dat het ene deel voor P-N kiest en het andere deel voor T-A. Wat men even vergeet is dat de renners dan nog steeds een keuze maken. Of denkt de UCI werkelijk dat men week 1 P-N rijdt, week 2 T-A en week 3 Ronde van Catalonië?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar effe serieus.
Wat is het probleem dat Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico elkaar gedeeltelijk overlappen?
Waarom moeten ploegen kleiner worden en moeten ze minder wedstrijden rijden (dat is juist minder exposure voor de sponsor)?
Het liefste zetten ze er dan wedstrijden in China voor in de plaats.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:30 schreef Wombcat het volgende:
Kortom: zinloze actie die waarschijnlijk weer wat wedstrijden de nek omdraait.
Curling kan dan prima naar de zomerspelen. Als we toch bezig zijn.quote:
Prima, als het maar ook op de winterspelen blijft.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Curling kan dan prima naar de zomerspelen. Als we toch bezig zijn.
Is de gedachte erachter niet gewoon dat je niet naar beide tegelijk kan kijken? En zenders dus niet voor beide evenementen de rechten willen kopen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar effe serieus.
Wat is het probleem dat Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico elkaar gedeeltelijk overlappen?
Waarom moeten ploegen kleiner worden en moeten ze minder wedstrijden rijden (dat is juist minder exposure voor de sponsor)?
Misschien door het feit dat de Winterspelen georganiseerd zouden moeten worden in een skigebied en dat men daar niet meteen een boodschap heeft aan het bouwen van een wielerbaan ???quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:07 schreef Steven184 het volgende:
"Als we het nou hebben over de Winterspelen: waarom moet het persé sneeuw en ijs zijn?"
Dubai Tour komt, tezamen met Oman en Qatar op hetzelfde niveau als Eneco Tour en dergelijke, tweede niveau dusquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Het liefste zetten ze er dan wedstrijden in China voor in de plaats.
De geldkwestie is nog steeds veel belangrijker. NOS koopt geen Parijs-Nice meer in. Als straks Parijs-Nice en Tirreno niet meer gelijktijdig gereden worden, verandert daar toch niets aan? Als je het niet aantrekkelijker maakt om uit te zenden, dan kan je schuiven met kalenders zoveel als je wilt, dat levert niets op.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is de gedachte erachter niet gewoon dat je niet naar beide tegelijk kan kijken? En zenders dus niet voor beide evenementen de rechten willen kopen?
Ik dacht eigenlijk dat het vorig jaar iets beter bezet was. Was vorig jaar Dwars door vlaanderen op zaterdag, E3 op woensdag en Gent Wevelgem op Zondag? Of heb ik het fout?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:37 schreef Marcoss het volgende:
Prima deelnemersveld toch? De echte toppers voor de komende klassiekers slaan deze koers meestal over, volgens mij, zeker zo kort na MSR. Boonen had ook niet gereden als hij "gewoon" was gestart in MSR.
Ben wel benieuwd naar Valverde, dat lijkt me wel een type die meteen mee kan doen om de winst in dit soort wedstrijden, ook al heeft hij ze nog nooit gereden.
Dwars door Vlaanderen is volgens mij al jaren op woensdag. Sinds een paar jaar is Gent-Wevelgem naar de zondag voor de Ronde van Vlaanderen verhuisd. E3 is toen van zaterdag naar vrijdag gegaan. Brabantse Pijl is dan weer opgeschoven naar de woensdag voor de Amstel Gold Race.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:02 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat het vorig jaar iets beter bezet was. Was vorig jaar Dwars door vlaanderen op zaterdag, E3 op woensdag en Gent Wevelgem op Zondag? Of heb ik het fout?
quote:De renners mogen vandaag op het fietspaadje dat naast de lange kasseienstrook van de Varent in Kerkhove ligt.
[...]
‘De fietspad-regel is duidelijk’, zei Coca gisteren. ‘Er is vorige week een interpretatie van het reglement verschenen. Het is toegelaten, want er is geen gevaar voor het publiek. Als er publiek staat en ze rijden erachter, dan is het een ander verhaal.
http://www.sporza.be/cm/s(...)door_Vlaanderen_2014quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dat is gewoon een apart fietspad naar mijn inziens. Maarja in het artikel te lezen reed Boonen over dat strookje. En tsja dan kan het in België natuurlijk wel.
Off-topic. Is er ergens een live ticker van deze wedstrijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |