abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138155300
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik roep in ieder geval geen verzonnen leugens over jou en doe ze voor als waarheid.
Nee, je roept dat ik troll als ik je verhaal debunk of het niet eens ben met je opmerkingen, dat is inderdaad van een hele andere orde :') wees nou niet de schijnheilige hier.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:25:25 #52
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_138155311
Jaja mensen die een uitkering hebben moeten alles wat naar een klein beetje luxe ruikt maar de deur uit doen en vergeet vooral de huisdieren niet die moeten als eerste weg. Want zolang men dit zich nog allemaal kan permitteren kan zo'n uitkering best nog wat omlaag. Helaas denken een hoop Nederlanders er ook nog eens zo over, tot ze het zelf eens meemaken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:26:38 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138155349
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, je roept dat ik troll als ik je verhaal debunk of het niet eens ben met je opmerkingen, dat is inderdaad van een hele andere orde :') wees nou niet de schijnheilige hier.
Dat is mijn persoonlijke mening, geen feit.
Dat je me dom, naief en weet ik veel wat heb genoemd val ik ook niet over, dat is jouw persoonlijke mening en je hebt alle recht om die te hebben.
Gewoon zaken verzinnen en liegen om je gelijk proberen te halen is van een andere orde.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138155372
1 aspect uit de OP:
quote:
Het NIBUD neemt bepaalde normen veel te ruim: 400 euro voor reserveringen?
M.i. niet. Denk aan de eigen risico van zorgverzekeringen en snelle slijtage van dingen als fietsen, magnetrons, en wasmachines als je 2 of meer kinderen hebt. Of wat die kinderen gedurende een jaar per ongeluk slopen. Je hebt een behoorlijke buffer nodig, en je moet genoeg ruimte hebben om die buffer binnen 2 of 3 maanden op te kunnen vullen; 400 euro garandeert dat.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_138155393
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:57 schreef H.FR het volgende:

[..]

Als je je auto hebt verkocht, hoef je dat geld natuurlijk niet direct uit te geven.
Dat kun je gewoon op je spaarrekening zetten voor als je ooit weer een auto moet kopen.
Ik heb mijn oude Matiz voor ¤150.- verkocht. Na wat kleine reparaties heeft die garage hem verkocht voor ¤999.-.
Je kunt gewoon geen auto kopen voor het geld dat je voor een oud gebakje kunt krijgen. Dus als je nog kans maakt op werk en je kan het nog betalen, dan kan je beter je oude autootje houden. Zeker in de WW.
pi_138155400
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is mijn persoonlijke mening, geen feit.
Dat je me dom, naief en weet ik veel wat heb genoemd val ik ook niet over, dat is jouw persoonlijke mening en je hebt alle recht om die te hebben.
Gewoon zaken verzinnen en liegen om je gelijk proberen te halen is van een andere orde.
Nou vooruit, je gaat niet elke 2 weken naar Denemarken, dat had ik bij het verkeerde eind.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:28:47 #57
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138155417
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou vooruit, je gaat niet elke 2 weken naar Denemarken, dat had ik bij het verkeerde eind.
Dank je! ^O^
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:28:52 #58
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138155422
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:25 schreef controlaltdelete het volgende:
Jaja mensen die een uitkering hebben moeten alles wat naar een klein beetje luxe ruikt maar de deur uit doen en vergeet vooral de huisdieren niet die moeten als eerste weg. Want zolang men dit zich nog allemaal kan permitteren kan zo'n uitkering best nog wat omlaag. Helaas denken een hoop Nederlanders er ook nog eens zo over, tot ze het zelf eens meemaken.
Inderdaad. Huisdieren zijn een overbodige luxe voor mensen die van de gemeenschap leven.
pi_138155502
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Inderdaad. Huisdieren zijn een overbodige luxe voor mensen die van de gemeenschap leven.
Ho ho, als ze nou honden houden, die zijn not eetbaar. Scheelt weer in de kosten.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:31:44 #60
189978 controlaltdelete
pi_138155505
quote:

[..]

Tja wat moeten ze dan met zo'n beestje gaan doen als iemand werkeloos wordt? Dumpen in het bos, of zelf de nek omdraaien? Want naar het asiel kan niet want dat kost geld.
Jij hebt vast een passende oplossing.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:32:20 #61
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138155524
quote:

Jaja mensen die een uitkering hebben moeten alles wat naar een klein beetje luxe ruikt maar de deur
Als het echt niet anders kan gaan de katten weg natuurlijk, maar de oudste kat heeft mijn oudste dochter al vanaf haar geboorte, ze is gek op dat beest, dat is haar kat, zou ik die weg moeten doen zou dat haar hart breken.
Dat zou echt een allerlaatste optie zijn, kinderen in de bijstand hebben al heel erg weinig en als je ze dan ook nog eens hun maatje gaat ontnemen is het toch wel heel erg triest.
pi_138155531
quote:

[..]

Ga toch weg man. :')

Men mag iemand met een uitkering nog wel iets gunnen hoor. Bovendien is het onwenselijk als iedereen die in een uitkering belandt hun huisdieren moet wegdoen.

Daarnaast zorgen huisdieren voor de nodige ontspanning / stressverlaging. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138155555
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Men mag iemand met een uitkering nog wel iets gunnen hoor. Bovendien is het onwenselijk als iedereen die in een uitkering belandt hun huisdieren moet wegdoen.

Ja, alleen wel tranen met tuiten als ze geen geld hebben voor medische behandelingen van een paar honderd euro.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:33:58 #64
189978 controlaltdelete
pi_138155570
quote:

[..]

Precies. Maar goed, bekrompen personen zien dit helemaal anders.
pi_138155571
quote:

[..]

Maar ook voor de nodige kosten. Helaas.
Wat mij betreft mogen mensen prima hun beestjes hebben als ze er ook voor kunnen zorgen. Wat je nogal eens ziet is dat het beestje verwaarloosd is omdat men de medicijnen niet kon betalen of een behandeling niet kon betalen. Best triest, gun je dat beestje natuurlijk ook niet.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:34:31 #66
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138155582
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:27 schreef trancethrust het volgende:
1 aspect uit de OP:

[..]

M.i. niet. Denk aan de eigen risico van zorgverzekeringen en snelle slijtage van dingen als fietsen, magnetrons, en wasmachines als je 2 of meer kinderen hebt. Of wat die kinderen gedurende een jaar per ongeluk slopen. Je hebt een behoorlijke buffer nodig, en je moet genoeg ruimte hebben om die buffer binnen 2 of 3 maanden op te kunnen vullen; 400 euro garandeert dat.
Ik weet niet hoor maar bijna 5.000 euro per jaar aan reserveringen ? Stel dat je alle 4 in het gezin ziek zwak en misselijk bent dan ben 1440 aan verplicht eigen risico kwijt, dan kan je nog 5 nieuwe wasmachines per jaar kopen én elk jaar 4 nieuwe fietsen én elk jaar een nieuwe magnetron.. Lijkt me een kleeeeeeeeein beetje vreselijk heel erg absurd debiel overdreven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als het echt niet anders kan gaan de katten weg natuurlijk, maar de oudste kat heeft mijn oudste dochter al vanaf haar geboorte, ze is gek op dat beest, dat is haar kat, zou ik die weg moeten doen zou dat haar hart breken.
Dat zou echt een allerlaatste optie zijn, kinderen in de bijstand hebben al heel erg weinig en als je ze dan ook nog eens hun maatje gaat ontnemen is het toch wel heel erg triest.
Eens. Een bestaand huisdier doe je niet weg maar het is ook niet zo slim om er 1 te nemen als je al in de bijstand zit natuurlijk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_138155587
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:33 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies. Maar goed, bekrompen personen zien dit helemaal anders.
Ik denk dat die mensen vooral de uitgavenpost zien groeien en bijstandmensen dat niet zien.
pi_138155597
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:01 schreef Lastpost het volgende:
Ik blijf erbij dat je gewoon bij de gemeente waarin je woonachtig bent de reiskosten vergoed moet kunnen krijgen wanneer als werkloze/bijstandsgerechtigde een uitnodiging krijgt voor een functie waar je een kans op maakt en die kosten zelf niet kunt missen. Absurd dat je voor het bezoeken van je criminele broertje of zieke oma wél een vergoeding krijgt voor die reiskosten en niet voor hetgeen waar het allemaal om draait, uit de uitkering geraken.

Ongeacht of je dat met eigen vervoer of openbaar vervoer doet. ;)

En vergeet niet dat wanneer zij die auto wegdoet van 100 euro in de maand (inclusief benzine), hier weer OV kosten tegenover gaan staan, dan is het bedrag te verwaarlozen natuurlijk.
Daarnaast is het belangrijk om zo goed mogelijk voor de dag te komen bij een sollicitatie. Bij wat langere afstanden vallen de fiets (zweet), brommer (helm) en de snorfiets (wind) dus al af.
pi_138155613
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:01 schreef H.FR het volgende:

[..]

Die auto van 800 euro is best waardevast hoor. Dus het is even een investering, maar als je hem daarna toch weer moet verkopen ga je er niet/nauwelijks op achteruit.
_O-
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:35:54 #70
396550 Richestorags
pi_138155625
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat die mensen vooral de uitgavenpost zien groeien en bijstandmensen dat niet zien.
Ik misgun niemand wat, maar vanuit het oogpunt dat bijstandsgezinnen te weinig geld hebben, is het niet nemen of het wegdoen van een huisdier toch een logische keuze? Kom op zeg.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:36:53 #71
396550 Richestorags
pi_138155650
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daarnaast is het belangrijk om zo goed mogelijk voor de dag te komen bij een sollicitatie. Bij wat langere afstanden vallen de fiets (zweet), brommer (helm) en de snorfiets (wind) dus al af.
_O- Jezus Christus zeg. Dan zorg je dat je er een half uur eerder bent, neem je wat deo (of gel mee) en fatsoeneer je je even op de wc. Ouder1, jij bent echt zowat de slechtste reclame voor werkloze mensen die er is. Met jou hebben werkloze mensen geen vijanden nodig.
pi_138155668
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik misgun niemand wat, maar vanuit het oogpunt dat bijstandsgezinnen te weinig geld hebben, is het niet nemen of het wegdoen van een huisdier toch een logische keuze? Kom op zeg.
Klopt, geldt ook voor kinderen.

Alleen wat mensen al hebben aan levende wezen kan je ze niet weg laten doen. Ik zou daar een lijn trekken.
pi_138155684
quote:

[..]

:')
pi_138155691
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:01 schreef poemojn het volgende:
Bijzonder hoe mensen die vinden dat mensen in de bijstand alleen problemen zien en zich niet constructief opstellen een enorm 12 delen voortdurend afzeiktopic weten te creeren. :X
Ja joh, je zou als werkzoekende eens investeren in het jezelf aantrekkelijk maken voor zo veel mogelijk werkgevers. Zou niet moeten mogen, toch?
pi_138155700
quote:

[..]

Ik heb wel het idee dat jij heel hard probeert om altijd je gelijk te halen, en daar de meest bizarre situaties bij wilt halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')