abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138154699
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:03 schreef Metro2005 het volgende:
Ik pak even mijn woon-werk route als voorbeeld (geen rechstreekse verbinding maar een combinatie van metro en tram , dat is (autoroute) 20,3 km. Autorit kost dan dus uitgaande van die 29 cent : ¤ 5,89 en uitgaande van 16 cent ¤ 3.2
De rekenfout die jij maakt is dat jij er van uit gaat dat het OV dezelfde route volgt als de auto. Dat is hier dus heel vaak niet zo. Met het OV moet je dan enorm om rijden en maak je dus meer kilometers.
pi_138154733
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De rekenfout die jij maakt is dat jij er van uit gaat dat het OV dezelfde route volgt als de auto. Dat is hier dus heel vaak niet zo. Met het OV moet je dan enorm om rijden en maak je dus meer kilometers.
Ik ben benieuwd van welk punt jij naar je sollicitatiegesprek bent gegaan waardoor je zo ongeveer via Groningen moest omrijden.
pi_138154735
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom de gemeente? Ik vind de werkgever zelf.
Dat gaat leiden tot situaties waarbij de werkgever alleen mensen uit gaat nodigen die in een straal van 20 kilometer wonen. Scheelt weer centjes.
pi_138154755
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat gaat leiden tot situaties waarbij de werkgever alleen mensen uit gaat nodigen die in een straal van 20 kilometer wonen. Scheelt weer centjes.
Of mensen uitnodigen waar ze daadwerkelijk wat in zien. Scheelt weer gesprekken :)
pi_138154760
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:01 schreef poemojn het volgende:
Bijzonder hoe mensen die vinden dat mensen in de bijstand alleen problemen zien en zich niet constructief opstellen een enorm 12 delen voortdurend afzeiktopic weten te creeren. :X
:Y :Y :Y
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:08:08 #31
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138154762
quote:

[..]

Vrees dat werkgevers dan nog selectiever te werk gaan met het uitnodigen en mensen van verder uit de buurt niet eens uitnodigen omdat het dan een duur geintje kan gaan worden. Buiten dat moeten zij dan iedereen reiskostenvergoeding gaan geven of enkel degene met een minimaal inkomen? :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:08 schreef H.FR het volgende:

[..]

Er is een richtlijn, vanuit de werkgeversbond volgens mij, die dat voorschrijft.
Alleen weet niemand dat :')
Als een richtlijn niet opgevolgd hoeft te worden zou ik er ook vanaf wijken. ;)
Overigens heb ik verschillende keren een vergoeding ontvangen voor mijn reiskosten, overigens ook de reis naar het UWV een keer gewoon vergoed gekregen.
pi_138154765
quote:

[..]

Er is een richtlijn, vanuit de werkgeversbond volgens mij, die dat voorschrijft.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:09:21 #33
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138154796
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus in jouw voorbeeld van net rij je over die 18km met de auto ongeveer 100km met het OV? Want zoveel scheelt het namelijk in de kosten die je neerzet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_138154808
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:08 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Vrees dat werkgevers dan nog selectiever te werk gaan met het uitnodigen en mensen van verder uit de buurt niet eens uitnodigen omdat het dan een duur geintje kan gaan worden. Buiten dat moeten zij dan iedereen reiskostenvergoeding gaan geven of enkel degene met een minimaal inkomen? :P
Lijkt me niet verkeerd eerlijk gezegd. Dat zou betekenen dat de werkgever opeens moeite moet doen om bij voorbaat een grote partij mensen alvast te schiften van de mensen die ze wel graag willen zien.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:10:26 #35
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138154839
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lijkt me niet verkeerd eerlijk gezegd. Dat zou betekenen dat de werkgever opeens moeite moet doen om bij voorbaat een grote partij mensen alvast te schiften van de mensen die ze wel graag willen zien.
Maar dan op basis van woonplaats, dat lijkt me niet bepaald 'fair' naar die mensen toe.
pi_138154841
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:08 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ja klopt. Ik wimpel altijd alle uitnodigingen voor gesprekken af, maar als ik op gesprek zou moeten zouden ze gewoon moeten betalen imo.
pi_138154847
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of mensen uitnodigen waar ze daadwerkelijk wat in zien. Scheelt weer gesprekken :)
Ligt aan de functie. Voor eentje op WO-niveau met specifieke kennis ga je de gesprekken beperken. Zoek je een baliemedewerker, dan nodig je alleen de mensen uit je straat uit.

Ik ben misschien te pessimistisch.
pi_138154890
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:10 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ligt aan de functie. Voor eentje op WO-niveau met specifieke kennis ga je de gesprekken beperken. Zoek je een baliemedewerker, dan nodig je alleen de mensen uit je straat uit.

Ik ben misschien te pessimistisch.
Mwoah, als een bedrijf al 2 euro wil besparen op de sollicitanten die ze willen uitnodigen dan zegt dat genoeg over het bedrijf natuurlijk :)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:13:31 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138154941
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan komen we helemaal op het punt dat het dan verstandig is om een auto hebben, reiskosten met het OV zijn duurder dan benzinekosten dus heb je eerder kans om uitgenodigd te worden. :P

En om in jouw woorden te spreken "ik verwacht een excuses in mijn pm" vanwege je opmerking over Denemarken wat gewoon niet waar is.
Mag overigens ook gewoon in dit topic hoor.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:14:06 #40
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138154955
Overigens zijn die sollicitatieregeltjes natuurlijk ook pure onzin, je moet voldoen aan zoveel sollicitaties in bepaalde periodes waardoor mensen gewoon random gaan reageren op vacatures waar ze toch al van weten dat ze er weinig tot geen kans op maken.

Ik ken er zelf ook zo eentje, die solliciteert als 30'er bewust op allerlei verkoopmedewerkster functies bij de supermarkten en H&M etc. zodat ze toch al weet dat ze niet uitgenodigd wordt, lekker systeem dan wanneer het Werkbedrijf/de gemeente dat als zoete koek slikken en je lekker verder laten solliciteren. _O-
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:14:43 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138154976
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:01 schreef Lastpost het volgende:
Ik blijf erbij dat je gewoon bij de gemeente waarin je woonachtig bent de reiskosten vergoed moet kunnen krijgen wanneer als werkloze/bijstandsgerechtigde een uitnodiging krijgt voor een functie waar je een kans op maakt en die kosten zelf niet kunt missen. Absurd dat je voor het bezoeken van je criminele broertje of zieke oma wél een vergoeding krijgt voor die reiskosten en niet voor hetgeen waar het allemaal om draait, uit de uitkering geraken.

Ongeacht of je dat met eigen vervoer of openbaar vervoer doet. ;)

En vergeet niet dat wanneer zij die auto wegdoet van 100 euro in de maand (inclusief benzine), hier weer OV kosten tegenover gaan staan, dan is het bedrag te verwaarlozen natuurlijk.
Eens.
Waarbij ik het vooral van de zotte vind dat het bezoeken van papa in de bak vergoed kan worden uit de bijzondere bijstand, maar als daar dan ook nog eens tegenover staat dat de reiskosten voor een sollicitatiegesprek niet vergoed kunnen worden is het helemaal absurd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138154999
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe lang heb je je auto al aangehouden en hoe lang ben je al werkloos?
Officieel sinds 1 augustus 2013. Hoezo?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:18:10 #43
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138155062
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eens.
Waarbij ik het vooral van de zotte vind dat het bezoeken van papa in de bak vergoed kan worden uit de bijzondere bijstand, maar als daar dan ook nog eens tegenover staat dat de reiskosten voor een sollicitatiegesprek niet vergoed kunnen worden is het helemaal absurd.
Dat is ook gewoon van de gekke, dan vraag je je echt af wat ze hier in dit land aan het doen zijn allemaal. Het lijkt mij toch dat je iedere poging tot re-integratie op de arbeidsmarkt moet stimuleren. Je kunt als gemeente/UWV wel zeggen dat het goed is dat ze solliciteren op baantjes 150km verder, maar als ze met hun bijstand niet eens de kroepoek bij de bami kunnen kopen moet je niet verwachten dat ze er hardlopend heen gaan omdat ze zo gemotiveerd zijn natuurlijk. _O-

'Ze' strooien her en der met geld alsof het niets is, maar juist op de posten waar geld voor beschikbaar gesteld zou moeten worden gaat er niets heen. Onbegrijpelijk.
pi_138155075
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan komen we helemaal op het punt dat het dan verstandig is om een auto hebben, reiskosten met het OV zijn duurder dan benzinekosten dus heb je eerder kans om uitgenodigd te worden. :P
Mwoah, als een werkgever echt wil maakt het niet zoveel uit. Is ook weer een belasting regeling voor he, voor de werkgever.

quote:
En om in jouw woorden te spreken "ik verwacht een excuses in mijn pm" vanwege je opmerking over Denemarken wat gewoon niet waar is.
Mag overigens ook gewoon in dit topic hoor.
Ik wil een gouden WC, krijg ik ook niet.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:20:32 #45
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138155138
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mwoah, als een werkgever echt wil maakt het niet zoveel uit. Is ook weer een belasting regeling voor he, voor de werkgever.

[..]

Ik wil een gouden WC, krijg ik ook niet.
Slap hoor, ondanks onze meningsverschillen had ik je hoger ingeschat.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138155147
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt het over chauffeurs en ambulante vacatures en dan vind je het gek dat je een eigen auto nodig hebt? Volgens mij had ik in het vorige topic al gezegd dat voor dat soort functies ik logischerwijs verwacht dat je een auto nodig gaat hebben ja :')
http://www.goedzorgfysiot(...)nformatie/vacatures/

Dit is dus geen echte ambulante vacature, gewoon in een gezondheidscentrum. Maar ja. De werkgever vindt het natuurlijk niet zo fijn als iemand onder werktijd een half uur gaat fietsen naar een patiënt die zorg aan huis nodig heeft terwijl dat met de auto in 10 minuten of minder kan.

Waar het in deze discussie over gaat is of je we of niet MEER KANS hebt op werk als je en auto hebt. Ik durf oor 100% te stellen van wel. Zeker als je buiten de Randstad woont en dat doen toch aardig wat mensen.
pi_138155171
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Slap hoor, ondanks onze meningsverschillen had ik je hoger ingeschat.
Ik jou ook.
pi_138155194
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:54 schreef H.FR het volgende:

[..]

Nouja, als ik nu werkloos wordt doe ik m'n auto ook niet direct weg, maar op gegeven moment natuurlijk wel.
Dit.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:22:53 #49
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138155217
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik jou ook.
Ik roep in ieder geval geen verzonnen leugens over jou en doe ze voor als waarheid.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:23:38 #50
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138155244
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:18 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat is ook gewoon van de gekke, dan vraag je je echt af wat ze hier in dit land aan het doen zijn allemaal. Het lijkt mij toch dat je iedere poging tot re-integratie op de arbeidsmarkt moet stimuleren. Je kunt als gemeente/UWV wel zeggen dat het goed is dat ze solliciteren op baantjes 150km verder, maar als ze met hun bijstand niet eens de kroepoek bij de bami kunnen kopen moet je niet verwachten dat ze er hardlopend heen gaan omdat ze zo gemotiveerd zijn natuurlijk. _O-

'Ze' strooien her en der met geld alsof het niets is, maar juist op de posten waar geld voor beschikbaar gesteld zou moeten worden gaat er niets heen. Onbegrijpelijk.
Ik heb sowieso vaak het idee dat de mensen die gemotiveerd zijn om uit de bijstand te komen worden tegengewerkt terwijl in de bijstand blijven bijna wordt gestimuleerd.
Een buurvrouw van mij kreeg geen geld om een aanvullende opleiding te doen om makkelijker een baan te vinden, ze kon het deels zelf betalen (haar moeder wilde meebetalen, dus had ¤250,- nodig wat heel veel is als je het niet hebt), maar kreeg 2 maanden later wel een aanbod van de gemeente om met haar kinderen op vakantie te gaan :') Die is echt pisnijdig geworden.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')