Ja, want alle bijstandtrekkers zijn van het type dat thuis in de voortuin schultenbrau drinkt, shag rookt en ondertussen een wietplantage op zolder heeft staan om extra geld te verdienen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Internetten kan vaak gewoon op school en in de bibliotheek. Bij die laatste instantie kan ook de bijstandstrekker zelf terecht voor die ene keer dat 'ie eens op het idee komt om werk te gaan zoeken.
Dat waag ik te betwijfelen of ze allemaal hun best doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De meeste Bijstanders doen wel hun best hoor, en om nou dagelijks die pc in de bieb bezet te houden is ook zo wat.
Zoveel kost internet maandelijks ook niet btw.
Ik zeg dan ook nadrukkelijk niet allemaal maar de meesten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen of ze allemaal hun best doen.
Ook dat kun je je afvragen natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nadrukkelijk niet allemaal maar de meesten.
Zodat het helemaal niet meer loont om te gaan werken vanuit een uitkering, bedoel je.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:14 schreef hpeopjes het volgende:
Hoog tijd dat de bijstand met een paarhonderd euro omhoog gaat!
Wat denk jij nou? Dat ik m'n rekeningen niet hoef te betalen? Doe niet zo waus man.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:14 schreef hpeopjes het volgende:
Hoog tijd dat de bijstand met een paarhonderd euro omhoog gaat! Dat zou pas echt goed zijn voor de economie. De rijken blijven toch alleen maar op hun geld zitten.
Bovendien is de bijstand sinds de jaren tachtig in reële termen alleen maar gedaald. De koopkracht van de bijstandstrekker is nog nooit zo laag geweest. Iedereen die daar laatdunkend over doet, is vergeten hoe makkelijk hij/zij het zelf heeft.
En hoeveel MOE-landers inmiddels? 400.000?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nadrukkelijk niet allemaal maar de meesten.
Maar goed, al zou wel iedereen met de volle 100% zich inzetten voor het vinden van werk, dan nog loop je aan tegen 92.000 vacatures op 700.000 werklozen.
Jep. Maar ja, dat geeft geen status.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder voorgesteld: bijstandstrekkers kunnen voor hun spullen prima terecht bij de kringloop o.i.d.
Dat scheelt ook een hele berg afval.
Niet zo flauw en vooral onrealistisch gaan doen nu. Inderdaad, ik heb geen filters aangezet en iets te snel geconcludeerd. Maar 75% als onzin af doen, klopt niet. Ik heb even doorgeklikt met de filters 'zo goed als nieuw' en 'gebruikt'. En dan selecteer je even beelddiagonalen (want die heb je bij adapters en stekkers niet) en dan blijven er nog steeds 1.748 tv's over. Los van percentages (want je loopt echt schromelijk te overdrijven in de hoop een punt te maken), geeft dat aan dat er tweedehands voldoende beschikbaar is voor niets of bijna niets.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)0%2C00¤tPage=2
75% zijn gewoon adapters en stekkers hoor, overdrijven, overdrijven.
Ja, ik ga hoer worden, goed voorbeeld voor mijn kinderen, en mijn vriend zal dat ook geweldig vinden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:14 schreef Baas_Rudi het volgende:
OMG... Wallen en zo zijn nog zat ramen te huur. Dus wat nou geen werk
Aansteller. Jij kunt ze tenminste betalen, makkelijk zelfs.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:16 schreef Baas_Rudi het volgende:
[..]
Wat denk jij nou? Dat ik m'n rekeningen niet hoef te betalen? Doe niet zo waus man.
Dat kan, wellicht voelt het prettig om een hele groep mensen weg te zetten als lui en ongemotiveerd.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook dat kun je je afvragen natuurlijk.
Jouw vriend kan er toch financieel van meeprofiteren? En de kids ook... Dan kan opeens dat dagje Efteling en die week naar Spanje wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, ik ga hoer worden, goed voorbeeld voor mijn kinderen, en mijn vriend zal dat ook geweldig vinden.![]()
Troll
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Aansteller. Jij kunt ze tenminste betalen, makkelijk zelfs.
Omdat ik mijn handjes laat wapperen in plaats van ze op te houden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Aansteller. Jij kunt ze tenminste betalen, makkelijk zelfs.
Dat zou best kunnen, ik ken de aantallen niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
En hoeveel MOE-landers inmiddels? 400.000?
En hoeveel MOE-landers inmiddels?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat kan, wellicht voelt het prettig om een hele groep mensen weg te zetten als lui en ongemotiveerd.
Maar het is niet de realiteit naar mijn beleving althans.
Bovendien, al zou wel iedereen zich voor de volle 100% inzetten voor het vinden van een nieuwe baan, dan nog loop je aan tegen het feit dat er slechts 92.000 vacatures zijn op 700.000 werklozen.
Dat is een ander probleem. Dat komt niet doordat de bijstand te hoog is, maar doordat de lonen te laag zijn. De oorzaak daarvoor ligt weer in het ongebreidelde graaien door de bovenlaag, de zogenaamde "toppers", die met hun onaflatende hebzucht de hele economie om zeep helpen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zodat het helemaal niet meer loont om te gaan werken vanuit een uitkering, bedoel je.
400.000 volgens mij en ze doen voornamelijk het werk waarvoor de Nederlandse uitkeringstrekker zich niet weet te motiveren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, ik ken de aantallen niet.
Maar veel MOE-landers werken via allerlei constructies goedkoper dan dat een Nederlander daarvoor kan werken.
Ja, dat zal het zijnquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:19 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat is een ander probleem. Dat komt niet doordat de bijstand te hoog is, maar doordat de lonen te laag zijn. De oorzaak daarvoor ligt weer in het ongebreidelde graaien door de bovenlaag, de zogenaamde "toppers", die met hun onaflatende hebzucht de hele economie om zeep helpen.
Dat waag ik dan weer te betwijfelen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
400.000 volgens mij en ze doen voornamelijk het werk waarvoor de Nederlandse uitkeringstrekker zich niet weet te motiveren.
We kunnen prima leven zonder Efteling en een week naar Spanje.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:18 schreef Baas_Rudi het volgende:
[..]
Jouw vriend kan er toch financieel van meeprofiteren? En de kids ook... Dan kan opeens dat dagje Efteling en die week naar Spanje wel.
Als iemand z'n inkomen niet doorgeeft kom je net boven de 600 euro uit. Doet iemand dat wel dan is de BVV 90% van het inkomen. Op het inkomen van een alleenstaande circa 100 euro dus. Bij de rest is dat meer. Dus dat het de rente nog niet eens dekt is onzin.quote:
Ben je al begonnen dan op de Wallen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
We kunnen prima leven zonder Efteling en een week naar Spanje.
Musea kan je vaak gratis of goedkoop naartoe en als ik op vakantie wil kan ik wel gesponsord door vriendlief en familie naar Denemarken of IJsland.
Als iemand z'n inkomen niet doorgeeft dan halveren ze de BVV, maar dat is niet de norm. Meestal geven mensen gewoon hun inkomen door.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als iemand z'n inkomen niet doorgeeft kom je net boven de 600 euro uit. Doet iemand dat wel dan is de BVV 90% van het inkomen. Op het inkomen van een alleenstaande circa 100 euro dus. Bij de rest is dat meer. Dus dat het de rente nog niet eens dekt is onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |