Vrij veel. Bijstand is niet bedoeld voor mensen met (veel) eigen middelen, en voor 10.000 euro op de oprit valt daar natuurlijk ook onder.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat heeft de waarde ermee te maken? Een auto is toch een auto?
Goeie optie. Ik ging ook met mn pa op de brommer naar de orthodontist (30 km ofzo) toen we thuis geen auto hadden. En ja, pa had onregelmatig werk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan 45km berijden met een scooter in één uur. Dat vergroot je straal al aanzienlijk. Bovendien kan je ook zoals geopperd is de auto wegdoen, het geld dat je bespaart opzij zetten en daarvan direct een nieuwe auto aanschaffen zodra je werk hebt. Dan lieg je maar dat je er één hebt bij de incidentele sollicitatie waar ze het vragen.
Exact. Maar het punt is dat je al zoveel meer overhoudt als je dat ding wegdoet. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je in termen van tekorten gaat praten terwijl je een auto hebtquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vrij veel. Bijstand is niet bedoeld voor mensen met (veel) eigen middelen, en voor 10.000 euro op de oprit valt daar natuurlijk ook onder.
Het is onzinnig om iemand te gaan verplichten om een auto van een paarhonderd euro te verkopen. Hoe je die financiert is echter je eigen zaak.
Veel snelwegtankstations zijn voor het personeel ook prima bereikbaar vanaf een secundaire weg, dus per fiets of brommer. Alleen is er vaak geen OV-halte in de buurt omdat het wel een wat afgelegen stuk secundaire weg is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Over het algemeen vinden mensen het niet zo fijn als je met een brommer of fiets over de snelweg gaat om bij een tankstation te komen. :p
En met eigen vervoer in een vacature word eigenlijk altijd een auto en/of motor bedoeld.
Geen fiets of brommer.
Mwah, een barrel dat voor 25 per maand aan MRB doet en nog eens voor 20 aan verzekering, valt al snel weg tegen OV-kosten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. Maar het punt is dat je al zoveel meer overhoudt als je dat ding wegdoet. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je in termen van tekorten gaat praten terwijl je een auto hebt
Is er niet maar de meesten zitten zo in hun eigen wereldje dat zij elke vorm van realiteitszin hebben verloren en ervan uitgaan dat 2x op vakantie gaan een auto hebben en een mooi huis ook moet kunnen als je in de bijstand zit. Met dank aan de ruimhartigheid van de PvdA eind jaren 70 t/m 2000 die vonden dat een ieder in de bijstand sowieso zielig was en niets kon en dus alleen maar met meer geld geholpen was.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:02 schreef Mystikvm het volgende:
De discussie verzandt.
Kan iemand mij een goede reden geven om een auto te moeten willen als je in de bijstand zit?
Totdat dat barrel van 500 euro opeens 1000 euro reparatiekosten heeft en total loss verklaard wordt. Heb je helemaal niks meer; en geen auto en geen geld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, een barrel dat voor 25 per maand aan MRB doet en nog eens voor 20 aan verzekering, valt al snel weg tegen OV-kosten.
Als je hem al hebt dan.... helemaal als dat barrel bij verkoop maar ¤ 500 oplevert, en je niet weet wat je koopt als je een half jaar later weer een andere moet kopen (voor het dubbele bedrag).
Pardon? Wie heeft dat ooit in dit topic beweerd dat 2x op vakantie, een mooi huis en een auto een must is voor als je in de bijstand zit?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:20 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Is er niet maar de meesten zitten zo in hun eigen wereldje dat zij elke vorm van realiteitszin hebben verloren en ervan uitgaan dat 2x op vakantie gaan een auto hebben en een mooi huis ook moet kunnen als je in de bijstand zit. Met dank aan de ruimhartigheid van de PvdA eind jaren 70 t/m 2000 die vonden dat een ieder in de bijstand sowieso zielig was en niets kon en dus alleen maar met meer geld geholpen was.
Ouder1. Vergeet de droger overigens niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Perdon? Wie heeft dat ooit in dit topic beweerd dat 2x op vakantie, een mooi huis en een auto een must is voor als je in de bijstand zit?
Ja ik chargeer een beetje om even aan te dikken dat in de bijstand zitten al jaren als iets normaal wordt gekoesterd terwijl dat van oudsher helemaal niet zo behoort te zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:23 schreef snakelady het volgende:
Pardon? Wie heeft dat ooit in dit topic beweerd dat 2x op vakantie, een mooi huis en een auto een must is voor als je in de bijstand zit?
Of is dat iets wat je nu zelf even verzint om je mening te ondersteunen?
Mijn tante is daar een mooi voorbeeld van. Had een goede baan als manager ergens, heeft zich "ziek" laten keuren ergens begin jaren '70 en zit nog onder zo'n oude regeling waarmee ze lekker geld krijgt. De reden dat mijn moeder haar zo goed als nooit spreekt. Het was vroeger echt zo makkelijk. Gelukkig zijn die tijden wel voorbij. Maar dat komt terug als je op de PvdA stemt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:20 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Is er niet maar de meesten zitten zo in hun eigen wereldje dat zij elke vorm van realiteitszin hebben verloren en ervan uitgaan dat 2x op vakantie gaan een auto hebben en een mooi huis ook moet kunnen als je in de bijstand zit. Met dank aan de ruimhartigheid van de PvdA eind jaren 70 t/m 2000 die vonden dat een ieder in de bijstand sowieso zielig was en niets kon en dus alleen maar met meer geld geholpen was.
Het ligt daarom ook nogal aan het barrel van dienstquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Totdat dat barrel van 500 euro opeens 1000 euro reparatiekosten heeft en total loss verklaard wordt. Heb je helemaal niks meer; en geen auto en geen geld.
Begin jaren 70? Dat is ruim 40 jaar geleden.... die moet dus al bijna in de AOW zitten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mijn tante is daar een mooi voorbeeld van. Had een goede baan als manager ergens, heeft zich "ziek" laten keuren ergens begin jaren '70 en zit nog onder zo'n oude regeling waarmee ze lekker geld krijgt. De reden dat mijn moeder haar zo goed als nooit spreekt. Het was vroeger echt zo makkelijk. Gelukkig zijn die tijden wel voorbij. Maar dat komt terug als je op de PvdA stemt.
Kijk..dat is ook een voorbeeld van de reden waarom ik zei wat ik zei.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:24 schreef Richestorags het volgende:
Mijn tante is daar een mooi voorbeeld van. Had een goede baan als manager ergens, heeft zich "ziek" laten keuren ergens begin jaren '70 en zit nog onder zo'n oude regeling waarmee ze lekker geld krijgt. De reden dat mijn moeder haar zo goed als nooit spreekt. Het was vroeger echt zo makkelijk. Gelukkig zijn die tijden wel voorbij. Maar dat komt terug als je op de PvdA stemt.
Zit ze dan ookquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Begin jaren 70? Dat is ruim 40 jaar geleden.... die moet dus al bijna in de AOW zitten.
Maar mijn moeder is geen uitvreter die al tientallen jaren leeft van ons sociale stelsel. Mijn tante dus wel. En dat ging vroeger maar al te makkelijk. Gelukkig nu niet meer. Een stem op de PvdA brengt ons terug naar die tijden.quote:
OV is voor 1 persoon goedkoper dan met de auto, alleen verschuiven de kosten van bezit en gebruik naar alleen gebruik. Reis je niet dan kost het niks, reis je wel dan kost het je geld. Autogebruik is duurder dan je in eerste instantie denkt omdat de kosten wat meer verspreid zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, een barrel dat voor 25 per maand aan MRB doet en nog eens voor 20 aan verzekering, valt al snel weg tegen OV-kosten.
Dat is wel waar inderdaad. Als je denkt op korte termijn weer werk te vinden moet je hem niet direct wegdoen maar bv de stap van WW naar bijstand zou voor mij het moment zijn om de auto de deur te gaan wijzen.quote:Als je hem al hebt dan.... helemaal als dat barrel bij verkoop maar ¤ 500 oplevert, en je niet weet wat je koopt als je een half jaar later weer een andere moet kopen (voor het dubbele bedrag).
Van oudsher juist wel. Nogmaals; het is ooit ingevoerd met de bedoeling om iedereen een fatsoenlijk bestaan te kunnen gunnen met de nodige luxe, destijds letterlijk zo verwoord in de jaren 60 door mevrouw Klompe.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:24 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja ik chargeer een beetje om even aan te dikken dat in de bijstand zitten al jaren als iets normaal wordt gekoesterd terwijl dat van oudsher helemaal niet zo behoort te zijn.
Van wat ik merk klopt dat niet, ik heb kort in de bijstand gezeten en ik schaamde me, ik wilde er zo snel mogelijk weer uit en dat zie ik om me heen ook.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:24 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja ik chargeer een beetje om even aan te dikken dat in de bijstand zitten al jaren als iets normaal wordt gekoesterd terwijl dat van oudsher helemaal niet zo behoort te zijn.
Ik rij voor net iets minder dan 100 euro.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Vrijwel onmogelijk om goedkoper te rijden dan dit. Dat zou op te brengen kunnen zijn voor een Bijstandsgerechtigde, maar dan moet deze wel bereid zijn op andere zaken te bezuinigen.
Oh maar ik heb zelf een familielid die ook erin zit en die heeft het heel zwaar te meer zij ook kinderen heeft.(3) Maar dat is mijn punt ook niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:31 schreef snakelady het volgende:
Van wat ik merk klopt dat niet, ik heb kort in de bijstand gezeten en ik schaamde me, ik wilde er zo snel mogelijk weer uit en dat zie ik om me heen ook.
Mensen kijken neer op mensen op de bijstand en je hoort regelmatig dat het hun eigen schuld is en dat ze niet willen.
Wat heeft dat met je tante in de AOW te maken, dat krijgt iedere bejaarde, ook als je nooit gewerkt hebt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar mijn moeder is geen uitvreter die al tientallen jaren leeft van ons sociale stelsel. Mijn tante dus wel. En dat ging vroeger maar al te makkelijk. Gelukkig nu niet meer. Een stem op de PvdA brengt ons terug naar die tijden.
Vergeet alleen niet dat je ook een slag mensen hebt die geen enkel probleem hebben met het zitten in de bijstand en de mensen uitlachen die werken. "Haha hij werkt voor 1200 euro in de maand en ik krijg zelf al 925 euro om niets te doen", ze bestaan echt hoor en dat zijn hier (probleemwijken) geen uitzonderingen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van wat ik merk klopt dat niet, ik heb kort in de bijstand gezeten en ik schaamde me, ik wilde er zo snel mogelijk weer uit en dat zie ik om me heen ook.
Mensen kijken neer op mensen op de bijstand en je hoort regelmatig dat het hun eigen schuld is en dat ze niet willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |