Jij bent hier degene die vast zit in het bedenken van idiote situaties waar 90-95% van de Nederlanders niet mee te maken heeft. FEIT is dat de gemiddelde afstand van woon-werk verkeer met de auto nog geen 23 kilometer is en dat je afstanden tot 30 a 40 kilometer makkelijk op een brommertje kunt afleggen. FEIT is dus dat héél veel woon-werk ritjes die nu met de auto gedaan worden, met gemak op een brommertje gedaan kunnen worden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je zit weer heerlijk vast in je eigen veronderstellingen. Hoezo is die tweede auto altijd een enorme overbodige luxe? Vaak wel, maar zeer zeker niet altijd.
Laat ik maar weer mezelf als voorbeeld nemen. Als ik weer werk heb willen we gaan samenwonen. Nu door naar de tweede ronde voor een vacature op ruim een uur reistijd verderop waarbij ik ook nog eens vaak naar klanten zal moeten dus daar zit een leaseauto bij en een auto is voor mij dan noodzaak ook al is dat dan een leaseauto.. Hij werkt extreem wisselende uren en moet heel vaak (zeker 4 maal per week) op uren beginnen dat het OV hier helemaal niet rijdt. OV is voor hem dus uitgesloten. Brommertje? Mwah.. met de auto is het al zo'n 40 minuten. Met de brommer zou dat dan minimaal een uur zijn. Moet hij om 3:00 beginnen dan zou hij dus om 2:00 moeten vertrekken. In plaats van om 15:00 terug wordt dat dan 15:20 en dat is dan extra kut als hij om 18:00 weer moet komen opdagen omdat die 40 minuten extra reistijd dan gewoon van zijn slaap af gaan. Nee... een brommer zou theoretisch voor hem kunnen maar in de praktijk zou het net de druppel zijn waardoor hij dat zware werk niet meer volhoudt. Zeker geen enorme overbodige luxe dus.
Voordat je blind mensen gaat lopen veroordelen moet je je eens gaan realiseren dat iedereen een eigen verhaal heeft. Als er twee mensen werken binnen een gezin dan kunnen beide auto's net zo noodzakelijk zijn als die ene auto in een gezin waar maar één iemand werkt.
en in veel gevallen verkopen mensen die auto ook wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:27 schreef Lastpost het volgende:
Kortom, er zijn banen op locaties waarbij een auto noodzakelijk is, verdomde handig is, de enige manier om thuis te komen 's nachts, goedkoper is dan het OV of niet te bereiken met het OV en nog veel meer banen waarbij dat ding helemaal niet nodig is en pure geldverspilling wanneer je een laag inkomen hebt. Aangevuld met wat uitzonderingen.
Moraal van het verhaal, een van de eerste grote kostenposten die geloosd kunnen worden in veel (!) gevallen wanneer men in de bijstand beland.
Ik zeg ook niet dat het geen teringlijer is die een nekschot verdient, maar ikzelf heb al op vroege leeftijd geleerd dat je maar 1 iemand kunt vertrouwen en dat ben je zelf. Helaas.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vertrouwde hem, dat was misschien inderdaad dom en naief maar naar zoveel jaar lief en leed te hebben gedeeld verwacht je dit echt niet.
Mee eens, maakt het niet minder naïef natuurlijk maar dit vind ik een gevalletje 'menselijkheid' dat veel mensen zou kunnen overkomen na zoveel jaar, jammer dat het direct zo'n grote impact heeft.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vertrouwde hem, dat was misschien inderdaad dom en naief maar naar zoveel jaar lief en leed te hebben gedeeld verwacht je dit echt niet.
Ehm? Je bent in 12 minuten vanaf Rotterdam Centraal in Barendrecht. Vanaf daar kan je met de fiets of scooter verderquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik werk in Rotterdam Centrum, vlakbij en prima met OV en fiets,
Maar een auto is wel makkelijker bij veel bedrijventerreinen. Ik geef net vb waar ik met de auto binnen een half uur ben en met OV 2 uur.
Als ik naar Barendrecht moet met OV ben ik al 1,5 uur kwijt, dan is op 2 km.
Maar geen rechtstreekse verbinding.
Weet je hoeveel zo'n fiets kost, die wordt toch minstens 1 keer per maand gejat. Reparaties a 50 euro in de maand en extra eten wegens de inspanning, zit je zo aan de 200 euro in de maand hoor, is de auto goedkoper!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ehm? Je bent in 12 minuten vanaf Rotterdam Centraal in Barendrecht. Vanaf daar kan je met de fiets of scooter verderJezus Christus zeg.
Inderdaad, dat je dat uberhaupt overweegtquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:47 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Weet je hoeveel zo'n fiets kost, die wordt toch minstens 1 keer per maand gejat. Reparaties a 50 euro in de maand en extra eten wegens de inspanning, zit je zo aan de 200 euro in de maand hoor, is de auto goedkoper!
Door al die reacties in dit topic dacht ik in eerste instantie ook dat dit een serieuze post was. Dat is geen goed tekenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:47 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Weet je hoeveel zo'n fiets kost, die wordt toch minstens 1 keer per maand gejat. Reparaties a 50 euro in de maand en extra eten wegens de inspanning, zit je zo aan de 200 euro in de maand hoor, is de auto goedkoper!
Extra eten, lekker onderweg even een kibbelingetje meepakken om bij te komen van die zware fietstocht. Ik heb in een vorig topic namelijk gelezen dat je dat bij etensuitgaven moet budgetteren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:47 schreef Lastpost het volgende:
[..]
1? 4 !! Weet je wel niet hoeveel honger je krijgt van fietsenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Extra eten, lekker onderweg even een kibbelingetje meepakken om bij te komen van die zware fietstocht. Ik heb in een vorig topic namelijk gelezen dat je dat bij etensuitgaven moet budgetteren.
Sorry, het was een idioot gedachtenspinseltje. Een auto is een eerste levensbehoefte. Het schijnt dat bij die VN-voedselhulppakketten voor Afrika, iedereen ook een auto krijgt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat je dat uberhaupt overweegthet idee alleen al.
Ja, hoe kun je anders die pakketten mee naar huis nemen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sorry, het was een idioot gedachtenspinseltje. Een auto is een eerste levensbehoefte. Het schijnt dat bij die VN-voedselhulppakketten voor Afrika, iedereen ook een auto krijgt.
Exact. Je bespaart zo 60 euro in de maand aan wegenbelasting en verzekering. Daarnaast heb je geen jaarlijke APK en reparaties meer. Zet dat geld opzij (desnoods gebruik je er 20 euro extra van voor leuke dingen) en je hebt zo weer een waggie als je aan een baan komt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:57 schreef ssebass het volgende:
Overigens kun je de auto verkopen en wanneer je een baan hebt waar dit nodig is koop je een andere. Geld apart zetten, geen kosten meer voor wegenbelasting, afschrijving, verzekeringen, benzine en je kunt nog wat rendement over het geld verdienen. Hoe is dit ongunstig?
Inderdaad:quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:58 schreef Richestorags het volgende:
Een auto is een eerste levensbehoefte. Het schijnt dat bij die VN-voedselhulppakketten voor Afrika, iedereen ook een auto krijgt.
Shit man, je hebt gelijk. En natuurlijk even een colaatje erbij om die smaak van die zoute kibbeling weg te spoelen. En daarna nog een flesje water voor onderweg om de dorst van de cola te lessen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1? 4 !! Weet je wel niet hoeveel honger je krijgt van fietsenkost je zo 200 euro extra in de maand, nee, voor dat geld gewoon liever een auto.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ja, hoe kun je anders die pakketten mee naar huis nemen?
Je kan 45km berijden met een scooter in één uur. Dat vergroot je straal al aanzienlijk. Bovendien kan je ook zoals geopperd is de auto wegdoen, het geld dat je bespaart opzij zetten en daarvan direct een nieuwe auto aanschaffen zodra je werk hebt. Dan lieg je maar dat je er één hebt bij de incidentele sollicitatie waar ze het vragen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:01 schreef snakelady het volgende:
Ik beweer overigens nergens dat iedereen een auto zou moeten hebben, mijn vriend heeft ook geen auto maar woont gunstig dus kan overal, zelfs laat op de avond, met het openbaar vervoer en hij hefet ene auto van de zaak.
Het enige wat ik zeg is dat voor sommige mensen, die ergens achteraf in een dorpje wonen zonder goede OV connecties en op zoek moeten naar een baan op meer dan 20 km afstand, het zeker wel kan helpen om hun kans op een baan te vergroten.
Mijn auto kost me nog net geen 100 euro in de maand all in, dus dan zou ik 100 euro kunnen sparen, stel voor ik koop dan een auto van 800 euro moet ik dus 8 maanden sparen, ik hoop eigenlijk dat ik binnen nu en 8 maanden wel al een vaste baan heb gevonden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan 45km berijden met een scooter in één uur. Dat vergroot je straal al aanzienlijk. Bovendien kan je ook zoals geopperd is de auto wegdoen, het geld dat je bespaart opzij zetten en daarvan direct een nieuwe auto aanschaffen zodra je werk hebt. Dan lieg je maar dat je er één hebt bij de incidentele sollicitatie waar ze het vragen.
Je krijgt er natuurlijk ook geld voor bij verkoop. Hoever woon jij van de school van je kinderen af?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn auto kost me nog net geen 100 euro in de maand all in, dus dan zou ik 100 euro kunnen sparen, stel voor ik koop dan een auto van 800 euro moet ik dus 8 maanden sparen, ik hoop eigenlijk dat ik binnen nu en 8 maanden wel al een vaste baan heb gevonden.
Daarnaast is al eerder uitgelegd dat sommige mensen ook kinderen hebben, die kinderen moeten om half 9 op school zijn, als je om 9 uur op je werk moet zijn red je dat dus niet.
Dan zou je kunnen kiezen voor voorschoolse opvang maar dat zou uiteindelijk net zo duur zijn als een auto rijden.
Zoals sommige opperde, dan breng je je kinderen naar iemand anders om ze naar school te brengen, ten eerste, de verre meerderheid in mijn omgeving werkt en daarnaast zit niet iedereen iedere ochtend op twee kinderen van een ander te wachten, dan zou ik ze daarvoor een vergoeding kunnen geven maar dan zit je weer in dezelfde situatie als met de voorschoolse opvang.
Niet ver, daarom gaan we ook lopend of op de fiets naar school.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je krijgt er natuurlijk ook geld voor bij verkoop. Hoever woon jij van de school van je kinderen af?
En hoeveel betaal je per maand aan dat ding?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet ver, daarom gaan we ook lopend of op de fiets naar school.
En als ik mijn auto nu verkoop krijg ik als ik geluk heb er 200 euro voor.
100 euro in totaal, inclusief benzine.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En hoeveel betaal je per maand aan dat ding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |