Ik ook niet hoor. En het is al meerdere keren gezegd van die auto. Die moesten ze verkopen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan lees jij iets heel anders dan ik. Ik lees twee vrouwen die er alles aan doen om werk te krijgen.
Maar dat past natuurlijk niet in jouw plaatje van de luie uitkeringstrekker...
Overigens zitten zowel Snake-lady als ik niet in de bijstand.
Diegene had al wel een antilliaans rijbewijs, weet niet of het dan als een goedkopere moeite gezien wordt dan vanaf nul...quote:
Nou als het een baan oplevert ? Cursussen worden ook vergoed, wordt per geval beoordeelt.quote:
Voor hoeveel sollicitaties buiten de eigen stadsregio gaat de gemiddelde bijstandsgerechtigde de deur uit dan iedere maand en weegt dat op tegen de kosten van het OV?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Want een auto is niet noodzakelijk ?
Nee ze kunnen beter het duurdere OV nemen, zeker met kinderen.
En fietsen kosten net zo goed geld.
Je verwacht het niet.quote:
Want ze gebruiken die auto alleen voor sollicitatiegesprekken ?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:25 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Voor hoeveel sollicitaties buiten de eigen stadsregio gaat de gemiddelde bijstandsgerechtigde de deur uit dan iedere maand en weegt dat op tegen de kosten van het OV?
Want je hebt nogal wat posten bij een auto, eventuele mankementen, keuringen, benzine, wegenbelasting etc. en om die nou maandelijks te moeten budgetteren van je bijstandsbedrag voor die paar gesprekken (over het algemeen) in de maand.
Ze hebben gewoon extreem veel moeite met lezen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu heeft de gemiddelde bijstander spontaan ineens 2 auto's volgens jou?
Ik vind het geen probleem dat ze het krijgen, maar waarom zou je een rijbewijs gesponsord krijgen als ze de auto toch niet mogen hebben?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou als het een baan oplevert ? Cursussen worden ook vergoed, wordt per geval beoordeelt.
Het is niet zo dat iedereen een rijbewijs of cursus cadeau krijgt.
Dat zijn stuk voor stuk banen waarbij men verwacht dat je mobiel bent, zoals ik al zei, behoudens die banen waarbij je expliciet op de weg zit. En de helft heeft die eis trouwens niet eensquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Heb je zelf al eens gekeken hoe dat zit voor je begint te roepen dat het niet bestaat?
http://jobsearch.monsterboard.nl/vacatures/?q=bezit-auto&cy=nl
Op de eerste pagina staan er al een paar tussen, de systeembeheerder in Woerden en die in Rotterdam, de Oproep-BOA in Brabant .. en geen pré maar harde eis.
Fijn, ik al een paar 100, nieuwe anti lekbanden, nieuw voorwiel, nieuw licht.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:25 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Voor hoeveel sollicitaties buiten de eigen stadsregio gaat de gemiddelde bijstandsgerechtigde de deur uit dan iedere maand en weegt dat op tegen de kosten van het OV?
Want je hebt nogal wat posten bij een auto, eventuele mankementen, keuringen, benzine, wegenbelasting etc. en om die nou maandelijks te moeten budgetteren van je bijstandsbedrag voor die paar gesprekken (over het algemeen) in de maand.
Mijn fiets heeft mij het afgelopen jaar maar liefst 1,20 gekost voor een reparatiekit.![]()
Mijn auto kost me ongeveer 100 euro p/m all in, dus ook benzine.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:25 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Mijn fiets heeft mij het afgelopen jaar maar liefst 1,20 gekost voor een reparatiekit.![]()
Afhankelijk van de waarde van de auto, inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:28 schreef Mystikvm het volgende:
De auto moest er daarom uit. Ik vond dat niet heel onredelijk.
Dat is dus het punt; jij geeft altijd voorbeelden waarom iets niet kan , met een onrealistische situatieschets als onderbouwing. Dat is dan ook primair de reden waarom jij in de situatie zit waarin je zit. Je excuusgedrag dringt door tot in je werkzaamheden en werkgevers zijn daar allergisch voor.quote:
Nou bijvoorbeeld zodat ze ergens in een auto van de zaak kunnen rijden?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem dat ze het krijgen, maar waarom zou je een rijbewijs gesponsord krijgen als ze de auto toch niet mogen hebben?
Mijn vriendin moest ook een tijdje bijstand. De auto moest er daarom uit. Ik vond dat niet heel onredelijk.
Wat heeft de waarde ermee te maken? Een auto is toch een auto?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de waarde van de auto, inderdaad.
Dan - en zeker i.c.m jouw werkzaamheden - is het niet meer dan normaal dat je dat ding voor de deur laat staan en begrijp me niet verkeerd hoor, als mensen ook gewoon rond kunnen komen met die benzineslurper voor de deur moeten ze dat ding vooral houden. Ik ben er echt niet voor om iedereen met bijstand/op bijstandsniveau een droge cracker te laten eten om maar in te zien dat ze uitschot zijn ofzo.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn auto kost me ongeveer 100 euro p/m all in, dus ook benzine.
Gelukkig heb ik een neef die erg handig is met auto's dus als er iets mis is dan kan hij dat maken voor een leuke prijs. Maar ik rij Toyota, dus er is zelden iets mis met de auto.
max 5500 bezit inc goederen. Weet niet of dat verdubbelt wordt voor 2 bijstanders.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat heeft de waarde ermee te maken? Een auto is toch een auto?
Dan is er toch niks aan de hand?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nou bijvoorbeeld zodat ze ergens in een auto van de zaak kunnen rijden?
Je moet niet alleen kijken naar de waarde van de auto, maar ook naar onderhoud, afschrijving, benzine en belasting. Dan zijn er maar weinig scenario's te bedenken waarin het aanhouden van een auto en per maand veel geld kwijt zijn opweegt tegen die auto tijdelijk te schorsen/weg te doen en een (andere) auto weer aanschaffen nadat je werk hebt gevonden. Keuzes he.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de waarde van de auto, inderdaad.
ik ben er ook niet tegen dat een kleine groep van de bijstanders (een deel) van een rijbewijs vergoed krijgt, als het veel zou schelen in de baankansen.quote:
Als je in de bijstand zit mag je niet boven een bepaald vermogen zitten met spaargeld en/of auto.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat heeft de waarde ermee te maken? Een auto is toch een auto?
Een scooter kost ook geld, een fiets ook.. Maar die zijn volgens jou gratis in het gebruik.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet niet alleen kijken naar de waarde van de auto, maar ook naar onderhoud, afschrijving, benzine en belasting. Dan zijn er maar weinig scenario's te bedenken waarin het aanhouden van een auto en per maand veel geld kwijt zijn opweegt tegen die auto tijdelijk te schorsen/weg te doen en een (andere) auto weer aanschaffen nadat je werk hebt gevonden. Keuzes he.
Die kosten liggen toch echt een stuk lager hoor, een fiets haal je voor 25 euro al van Marktplaats.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Een scooter kost ook geld, een fiets ook.. Maar die zijn volgens jou gratis in het gebruik.
Het OV is ook gratis, wist je dat niet?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Een scooter kost ook geld, een fiets ook.. Maar die zijn volgens jou gratis in het gebruik.
Ik woon dan ook niet in de Randstad. Wat ik wilde zeggen is dat die Randstedelingen die zo gillen dat het OV in heel Nederland zo goed te bereiken is en dat je eigenlijk voldoende werk kunt vinden in een straal van max 20 km, zelf vaak nooit over hun stadsgrenzen heenkijken en juist daarom werkeloos blijven.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Amsterdam-Apeldoorn is weer prima te doen met de trein, De Valk-Apeldoorn is daarentegen drama met het OV, terwijl het met de auto ruim een kwartier is. Maar dan zit je ook buiten de Randstad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |