abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:10:57 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138148008
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en gek genoeg moet je ook weleens een half uur wachten of lopen.
teh horror.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138148017
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Veel bedrijventerreinen zijn moeilijk bereikbaar. Denk aan Moerdijk, Maasvlakte bv. In de Randstad.

Als ik naar Botlek moet vanuit Ridderkerk ben ik meer dan 2 uur kwijt. Voor wat, 40 km ?

Maar goed ik werk daar niet. En ik krijg nu 40% vergoeding reiskosten OV.
Ja en? Je hebt dan toch werk? Dat is toch beter dan thuis zitten? Dus je gaat de eerste weken met het OV, superkut, en koopt daarna een barreltje waarmee je naar je werk kunt gaan. Het hebben van die auto om werk te krijgen is een heel zwak argument.

Je weet dat ik een groot voorstander van de bijstand ben en vind dat mensen die daarin zitten worden onderdrukt. Maar het hebben van een auto als eis stellen om werk te kunnen bemachtigen is echt een onredelijke eis.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:12:28 #28
80443 snakelady
ssss...ssss...
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:13:45 #29
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138148063
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Veel bedrijventerreinen zijn moeilijk bereikbaar. Denk aan Moerdijk, Maasvlakte bv. In de Randstad.

Als ik naar Botlek moet vanuit Ridderkerk ben ik meer dan 2 uur kwijt. Voor wat, 40 km ?

Maar goed ik werk daar niet. En ik krijg nu 40% vergoeding reiskosten OV.
Kap nou eens met die onzin, ridderkerk <> Botlek is 20 tot 25km afhankelijk van waar je moet zijn. In minder dan 1 uur te fietsen of te scooteren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:12 schreef snakelady het volgende:
overigens.

10 moesten het er zijn toch? Waar eigen vervoer een pre of een vereiste is?
Eigen vervoer <> auto
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_138148071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja en? Je hebt dan toch werk? Dat is toch beter dan thuis zitten? Dus je gaat de eerste weken met het OV, superkut, en koopt daarna een barreltje waarmee je naar je werk kunt gaan. Het hebben van die auto om werk te krijgen is een heel zwak argument.

Je weet dat ik een groot voorstander van de bijstand ben en vind dat mensen die daarin zitten worden onderdrukt. Maar het hebben van een auto als eis stellen om werk te kunnen bemachtigen is echt een onredelijke eis.
Ik werk in Rotterdam Centrum, vlakbij en prima met OV en fiets,

Maar een auto is wel makkelijker bij veel bedrijventerreinen. Ik geef net vb waar ik met de auto binnen een half uur ben en met OV 2 uur.

Als ik naar Barendrecht moet met OV ben ik al 1,5 uur kwijt, dan is op 2 km.
Maar geen rechtstreekse verbinding.
pi_138148100
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:13 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Kap nou eens met die onzin, ridderkerk <> Botlek is 20 tot 25km afhankelijk van waar je moet zijn. In minder dan 1 uur te fietsen of te scooteren.
Onzin ik fiets naar Rotterdam centrum in 40 min, naar Botlek is 1,5 uur.
pi_138148102
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik werk in Rotterdam Centrum, vlakbij en prima met OV en fiets,

Maar een auto is wel makkelijker bij veel bedrijventerreinen. Ik geef net vb waar ik met de auto binnen een half uur ben en met OV 2 uur.

Als ik naar Barendrecht moet met OV ben ik al 1,5 uur kwijt, dan is op 2 km.
Maar geen rechtstreekse verbinding.
Makkelijker, jazeker. Maar daarom kan je dus, als je aangenomen bent, direct geld opzij zetten voor een autootje. Ik zal niet ontkennen dat 2 uur OV heel kut is. Maar zit je liever 4 uur in het OV voor een paar weken dan misschien nog wel maanden thuis, met alle repressie van de bijstand?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:15:35 #34
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138148109
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Stel dat jij nu ergens werkt, en je hebt geen rijbewijs. Je wordt ontslagen en komt uiteindelijk in de bijstand. Moet jou in de bijstand dan ook maar een rijbewijs worden betaald? Om je kansen te vergroten?
Nee, maar dat zegt toch ook niemand?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138148144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Makkelijker, jazeker. Maar daarom kan je dus, als je aangenomen bent, direct geld opzij zetten voor een autootje. Ik zal niet ontkennen dat 2 uur OV heel kut is. Maar zit je liever 4 uur in het OV voor een paar weken dan misschien nog wel maanden thuis, met alle repressie van de bijstand?
Zie hierboven.

En ga maar solliciteren bij uitzendbureaus voor Moerdijk, ze stellen je niet eens voor, want ze denken dat je dat niet vol gaat houden qua reistijd.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:17:54 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138148167
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:10 schreef Leandra het volgende:
Overigens zou mijn zoon met het OV enorm veel meer reistijd kwijt zijn dan met de auto, maar die zit dan ook op de Veluwe op 45 km afstand van z'n werk (ook op de Veluwe).

Maar goed, werk hebben en werk krijgen zijn verschillende dingen, een rijbewijs zal eerder een vereiste zijn dan een auto, en als je een goedkoop brik hebt staan dat geen bal meer waard is maar nog wel goed is dat levert het verkopen vrijwel niets op, en een andere kopen als je weer een auto nodig hebt om op je werk te komen kost een hoop.

Dus ik snap de afweging wel het oude brik te houden, het alternatief is immers ook niet gratis, en met 2 kinderen in de bus kost in sommige gevallen al meer dan hetzelfde ritje met de auto.
En dat alles al even afgezien van lokatie.
Dat dus inderdaad, iedere situatie is persoonlijk en er zijn een hoop variabelen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138148169
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, maar dat zegt toch ook niemand?
Er zijn hier mensen die beweren dat het hebben van een auto in de bijstand een must is. Ik vind van niet. Ja, dat het voor sommige banen een eis is, dat weet ik. Maar ja, van de 92.000 vacatures zijn er zoveel waarvoor je niet in aanmerking komt.

Dus vandaar mijn opmerking over mensen die helemaal geen rijbewijs hebben. Die zijn dan dubbel in het nadeel en dat is dan ineens niet oneerlijk?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:18:54 #38
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138148193
quote:
Erg knap hoor (al lees ik bij verschillende dat dit ook prima een brommer kan zijn), gewoon zoeken op bezorgers en functies waarbij je op locatie moet komen. :')
Punt is alleen dat tegen iedere baan met deze eisen er minstens 100 op staan waar die eis niet aanwezig is en dat maakt een auto an sic voor een werkloze dus een luxe-middel en geen noodzaak.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:19:42 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138148217
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:18 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er zijn hier mensen die beweren dat het hebben van een auto in de bijstand een must is. Ik vind van niet. Ja, dat het voor sommige banen een eis is, dat weet ik. Maar ja, van de 92.000 vacatures zijn er zoveel waarvoor je niet in aanmerking komt.

Dus vandaar mijn opmerking over mensen die helemaal geen rijbewijs hebben. Die zijn dan dubbel in het nadeel en dat is dan ineens niet oneerlijk?
Nee, het is in sommige situaties een must om je kans op een baan te vergroten.
pi_138148221
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:18 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee want je kan zelf een rijbewijs halenn.

Maar waarom moeten bijstandsgerechtigden die auto dan wegdoen verplicht ?
Ze moeten er toch alles aan doen om zich aantrekkelijk te maken voor banen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:20:44 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138148241
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:19 schreef macca728 het volgende:
Volgens mij is dat niet beweerd. Maar da's nog altijd iets anders dan dat de bijstand te laag zou zijn omdat je daar geen auto van kan betalen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138148256
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zie hierboven.

En ga maar solliciteren bij uitzendbureaus voor Moerdijk, ze stellen je niet eens voor, want ze denken dat je dat niet vol gaat houden qua reistijd.
Fair enough. Maar dat brengt mij dan weer op het verhaal van mensen die nooit een rijbewijs hebben gehad. Wat doen we daar dan mee?
pi_138148257
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Stel dat jij nu ergens werkt, en je hebt geen rijbewijs. Je wordt ontslagen en komt uiteindelijk in de bijstand. Moet jou in de bijstand dan ook maar een rijbewijs worden betaald? Om je kansen te vergroten?
Dat gebeurt. In Rotterdam tenminste, toen ik daar leste werd er weleens iemand opgehaald of gebracht die het lessen gesponsord kreeg ivm baankansen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:21:46 #44
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138148266
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:18 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Erg knap hoor (al lees ik bij verschillende dat dit ook prima een brommer kan zijn), gewoon zoeken op bezorgers en functies waarbij je op locatie moet komen. :')
Punt is alleen dat tegen iedere baan met deze eisen er minstens 100 op staan waar die eis niet aanwezig is en dat maakt een auto an sic voor een werkloze dus een luxe-middel en geen noodzaak.
Dit is maar van een site, en ik heb er 10 gevonden in 5 minuten tijd.
En daarnaast heb je dan dus al een voorsprong op een van deze banen als je een auto hebt, er zullen dan minder mensen op reageren of in aanmerking komen in vergelijking met de baan waar de auto geen pre of vereiste is, wat de kans op een baan dus ook weer vergroot.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:21:47 #45
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138148267
quote:

[..]

Dat hoeft voor mij helemaal niet hoor, alleen moeten diezelfde personen dan ook niet jammeren als ze niet rond kunnen komen van die karige bijstandsuitkering. :+
pi_138148289
quote:

[..]

Nee want je kan zelf een rijbewijs halenn.

Ze moeten er toch alles aan doen om zich aantrekkelijk te maken voor banen.
Ja, die kan je halen, maar niet als je in de bijstand zit. Als we het niet nodig vinden dat mensen zonder rijbewijs er eentje halen om een auto te mogen hebben in de bijstand, dan wordt de auto dus tot luxe verklaard. Ook voor de mensen die er al één hebben.
pi_138148298
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, je hoeft het mij niet uit te leggen. Ik lees gewoon weer een topic vol met excuses waarom werken echt compleet onmogelijk is.
Dan lees jij iets heel anders dan ik. Ik lees twee vrouwen die er alles aan doen om werk te krijgen.
Maar dat past natuurlijk niet in jouw plaatje van de luie uitkeringstrekker...
Overigens zitten zowel Snake-lady als ik niet in de bijstand.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:23:07 #48
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138148300
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

Onzin ik fiets naar Rotterdam centrum in 40 min, naar Botlek is 1,5 uur.
Waar kom je vandaan dan?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_138148303
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:21 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat hoeft voor mij helemaal niet hoor, alleen moeten diezelfde personen dan ook niet jammeren als ze niet rond kunnen komen van die karige bijstandsuitkering. :+
Want een auto is niet noodzakelijk ?

Nee ze kunnen beter het duurdere OV nemen, zeker met kinderen.
En fietsen kosten net zo goed geld.
pi_138148313
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat gebeurt. In Rotterdam tenminste, toen ik daar leste werd er weleens iemand opgehaald of gebracht die het lessen gesponsord kreeg ivm baankansen.
Door de overheid?

Bijzonder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')