Dat weet je niet, ik zorg voor veel mensen in m'n buurt dat de computer goed blijft werken of het weer gaat doen en heb hier een berg hardware liggen uit allerlei jaartallen en hoef daar ook niets voor. Pas als het écht niet meer te maken valt en ik van die berg hardware ook geen andere kan maken vraag ik er pas iets voor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die tovert geen olie en filter voor niks uit een hoge hoed. En bv remblokken vervangen is dan wel niet moeilijk (zelf ook vaak genoeg vervangen) maar je moet ze wel kopen.
Dat is inclusief brandstof? Dat is niet duur inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mwa, ik rij 800km per maand op de scooter en dat kost me 50 euro (inclusief afschrijving, verzekering en onderhoud)
Dat redt je never niet met een auto voor dat geld. Alleen aan brandstof kost je dat al bijna 90 euro met de auto. Het lijkt onzinnig tientjeswerk maar het tikt als je weinig inkomen hebt behoorlijk aan.
Natuurlijk, daarom zeg ik ook dat ik geluk heb.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Heb jij geluk inderdaad maar je snapt ook wel dat bijna niemand dat mazzeltje heeft
Van mijn vorige auto ex afschrijving:quote:
Als ik naar Denemarken rij is dat ongeveer 700 km en dan betaal ik 70 á 80 euro voor benzine, dat is 1,5 tank.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is inclusief brandstof? Dat is niet duur inderdaad.
800 km in mijn autootje (en goedkoper kan volgens mij niet) kost me ongeveer 160 euro per maand.
Inderdaad. Mij zou hetzelfde ritje naar Denemarken ongeveer 65 euro aan benzine kosten. Maar zo'n ritje kost je niet alleen benzine hé.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als ik naar Denemarken rij is dat ongeveer 700 km en dan betaal ik 80 euro voor benzine.
Nee natuurlijk, ik heb het nu alleen over benzine en dat is voor mij de beste graadmeter aangezien ik anders sporadisch alleen korte stukjes in de omgeving rij.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad. Mij zou hetzelfde ritje naar Denemarken ongeveer 65 euro aan benzine kosten. Maar zo'n ritje kost je niet alleen benzine hé.
¤ 0,29 per km is inderdaad goedkoop maar is het goedkoper dan het OV?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van mijn vorige auto ex afschrijving:
Eerste eigenaar nieuw 1997 - 2006: ¤ 0,16 per km over 122.545 km
Tweede eigenaar: 2006 - 2013: ¤ 0,19 per km over 71.291 km
Derde eigenaar: 01-2013 - 01-2014 ¤ 0,18 per km over 21.048 km
Mijn huidige auto:
¤ 0,29 per km over 25.660 km.
Inclusief brandstof inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is inclusief brandstof? Dat is niet duur inderdaad.
800 km in mijn autootje (en goedkoper kan volgens mij niet) kost me ongeveer 160 euro per maand (verzekering, MRB, onderhoud, afschrijving en brandstof).
Ja, van groot station naar groot station...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
¤ 0,29 per km is inderdaad goedkoop maar is het goedkoper dan het OV?
Pak ik even domweg een route van Rotterdam centraal naar Amsterdam centraal met de trein dan kost dat ¤ 13,60
Tja, dan praat je over centraal naar centraal. Als je nou eens ergens anders in Amsterdam of Rotterdam moet zijn? Dan moet je nog met de bus/metro/tram.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Pak ik even domweg een route van Rotterdam centraal naar Amsterdam centraal met de trein dan kost dat ¤ 13,60
Volgens google maps is dat een rit van 76km maal 0,29 = ¤ 22.91
Waar precies was de auto goedkoper?In dit geval is heen en weer al 18 euro duurder met de auto.
[..]
Inclusief brandstof inderdaad.
Ik had gewoon even een voorbeeld gepakt, ik wil nog wel een ander voorbeeld pakken:quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, van groot station naar groot station...
Klopt, met 2 personen of meer wordt het OV duurder dan de auto.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:00 schreef H.FR het volgende:
[..]
Tja, dan praat je over centraal naar centraal. Als je nou eens ergens anders in Amsterdam of Rotterdam moet zijn? Dan moet je nog met de bus/metro/tram.
Maar inderdaad, als je met 1 persoon bent, ontlopen de kosten elkaar niet veel.
Met meerdere personen is de auto bijna altijd goedkoper.
Mijn Woon-werk:quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik had gewoon even een voorbeeld gepakt, ik wil nog wel een ander voorbeeld pakken:
Ik pak even mijn woon-werk route als voorbeeld (geen rechstreekse verbinding maar een combinatie van metro en tram , dat is (autoroute) 20,3 km. Autorit kost dan dus uitgaande van die 29 cent : ¤ 5,89 en uitgaande van 16 cent ¤ 3.2
Met het OV kost die reis: ¤ 3,18
[..]
Klopt, met 2 personen of meer wordt het OV duurder dan de auto.
Dan snap jij er dus niets van want vaak is die eis of pre omdat men wil dat je ook op vreemde uren én binnen een redelijke termijn aanwezig kunt zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh nee, met eigen vervoer doelt men op het feit dat je zelf daar dient te komen. Hoe, dat maakt de werkgever niets uit.
Hoeveel km. En bereken het eens na met je eigen kilometerkosten en niet wat de ANWB zegt want dat is waarschijnlijk ietwat positief ingeschat.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
Mijn Woon-werk:
Autorit: 40 minuten, ¤ 7,39 (bron: ANWB routeplanner)
OV: 1 uur en 47 minuten, ¤ 11,84 (bron: 9292.nl)
Enkele reis trouwens.
Ja leuk voor als je een keer naar familie of vrienden moet, maar voor woon-werkverkeer of andere zaken waar je niet zelf de tijd voor kunt bepalen of waar bij je niet wilt dat de halve dag al weg is, een bezoek aan een evenement bijvoorbeeld, voordat je überhaupt aankomt en je pas in de avond weer je met je terugreis kunt aanvangen, heb je daar geen ene kloot aan.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:07 schreef Ivo1985 het volgende:
Vergeet niet dat wie regelmatig met de trein reist, de kosten lager worden. Een Dal-voordeel abbo kost maar 60 euro per jaar.
Met éénmaal per 2 maanden een retour Amsterdam-Rotterdam heb je dat er al uit.
Ten eerste stel ik niet dat mijn (huidige) auto goedkoop is, want dat is hij niet, ten tweede is mijn auto altijd de gezinsauto, de enige momenten dat ik er alleen inzit is onderweg van en naar iemand wegbrengen of ophalen, en wanneer ik even in m'n eentje naar Ikea ontsnap, maar dan moet er meestal ook wat mee terug.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Volgens google maps is dat een rit van 76km maal 0,29 = ¤ 22.91
Waar precies was de auto goedkoper?In dit geval is heen en weer al 18 euro duurder met de auto.
Je allergoedkoopste auto kost bijna hetzelfde als met de trein. (al hoort afschrijving gewoon bij de kosten meegekend te worden... )
[..]
Inclusief brandstof inderdaad.
Niet? Ligt maar net aan je vertrektijden. Ik kon 's ochtends vrijwel altijd op dal-tarief reizen toen ik nog op 40 km afstand werkte. De reistijd met het OV was gemiddeld korter en stabieler dan met de auto. De kosten van het OV waren lager dan mijn brandstofkosten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja leuk voor als je een keer naar familie of vrienden moet, maar voor woon-werkverkeer of andere zaken waar je niet zelf de tijd voor kunt bepalen of waar je bij je niet wilt dat de halve dag al weg is, een bezoek aan een evenement bijvoorbeeld, voordat je überhaupt aankomt en je pas in de avond weer je met je terugreis kunt aanvangen, heb je daar geen ene kloot aan.
29 cent is al niet absurd duur hoor en die 16 cent is ronduit spotgoedkoop te noemen. , en zelfs met die 16 cent is het OV niet duurder.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ten eerste stel ik niet dat mijn (huidige) auto goedkoop is, want dat is hij niet, ten tweede is mijn auto altijd de gezinsauto, de enige momenten dat ik er alleen inzit is onderweg van en naar iemand wegbrengen of ophalen, en wanneer ik even in m'n eentje naar Ikea ontsnap, maar dan moet er meestal ook wat mee terug.
Iemand in de bijstand of met een minimumloon die zo'n auto zou rijden is niet helemaal lekker, het is een veel te dure auto (op alle vlakken).
Greenwheels? Voor 5 euro in de maand abbokosten kan je toch altijd een auto ter beschikking hebben wanneer je naar een plaats moet waar het OV niet handig komt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja leuk voor als je een keer naar familie of vrienden moet, maar voor woon-werkverkeer of andere zaken waar je niet zelf de tijd voor kunt bepalen of waar bij je niet wilt dat de halve dag al weg is, een bezoek aan een evenement bijvoorbeeld, voordat je überhaupt aankomt en je pas in de avond weer je met je terugreis kunt aanvangen, heb je daar geen ene kloot aan.
Bullshit. Als dat zo is dan zou dat bij 98% van de vacatures zo staan vermeld. Het gaat doorgaans om locaties die slecht of niet bereikbaar zijn met het OV, functies waarbij het soms voor kan komen dat je naar een klant moet of een boodschap moet doen met eigen vervoer (bij fysiotherapeuten bijvoorbeeld behandelingen aan huis), soms omdat er op tijden gewerkt moet worden wanneer er geen OV daar rijdt en soms omdat men ook 'oproep' of 'nooddiensten' moet draaien waarbij het voor kan komen dat je om 3:00 uit bed wordt gebeld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als er geen eigen vervoer bij staat kan het gaan om een lease auto bijvoorbeeld, of werk vanuit huis. Daarom is 'eigen vervoer' niet gelijk aan 'een auto hebben'. Ik snap wel dat veel mensen dat denken want hey, lekker makkelijk, een verantwoording voor een luxe artikel (droger anyone?), maar zo werkt het niet.
Nee, dat is geen bullshit. Valt het je niet op dat er in die 10 vacatures geen 1 keer het woord auto staat? Vast niet, want je bent nogal gefixeerd op het in stand houden van de mythe dat een auto een vereiste is voor werk, maar het staat er toch echt niet, en hoe hard je ook roept, het gaat er ook niet staan. De werkgever maakt het niet uit hoe je er komt, als je er maar komt. Zo simpel is het, niets meer, niets minder. Geen kromme redenatie of thuissituatie van jou die daar iets aan kan veranderen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bullshit.
Met 'eigen vervoer' wordt NOOIT het OV bedoeld en doorgaans ook geen fiets of brommer.
Nee, Scorpie tracht tegen beter weten in zijn beeld van de luie uitkeringstrekker die niet wil werken en de hele dag al bier drinkend en rokende voor de plasma tv met twee auto's voor de deur, in stand te houden. Dat is goed voor zijn eigen dunk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of je zit te trollen, of je hebt al heel lang geen sollicitatie meer gedaan.
Ik vermoed het eerste.
Werkt wel vooral in de Randstad moet ik zeggen. Veel plekken waar die dingen staan en voor kleine ritjes prima te doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:18 schreef Metro2005 het volgende:
Greenwheels? Voor 5 euro in de maand abbokosten kan je toch altijd een auto ter beschikking hebben wanneer je naar een plaats moet waar het OV niet handig komt.
Ik onderhoud mijn auto ook zelf, onderdelen voor kleine gebakjes zijn niet zo duur.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:48 schreef Metro2005 het volgende:
Die tovert geen olie en filter voor niks uit een hoge hoed. En bv remblokken vervangen is dan wel niet moeilijk (zelf ook vaak genoeg vervangen) maar je moet ze wel kopen.
Volgens mij heb ik een gevoelig snaartje geraakt met mijn opmerking over je zwakke CV en ingedommelde carrière.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, Scorpie tracht tegen beter weten in zijn beeld van de luie uitkeringstrekker die niet wil werken en de hele dag al bier drinkend en rokende voor de plasma tv met twee auto's voor de deur, in stand te houden. Dat is goed voor zijn eigen dunk.
Het zou mij niet verbazen als hij een autistische beroepswerkeloze met een Wajong uitkering is die op zijn zolderkamertje in het huis van zijn moeder af loopt te geven op werkelozen in het waanbeeld dat hij zelf een geslaagd zakenman is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |