quote:Tijdens de bijeenkomst van de PVV in Den Haag heeft PVV-leider Wilders zijn publiek laten scanderen dat er minder Marokkanen moeten komen in Nederland. Met die uitspraak veroorzaakte hij vorige week veel ophef.
Wilders vroeg eerst: "Willen jullie meer of minder Europa? De zaal riep: "Minder, minder, minder." Daarna gebeurde hetzelfde met de vraag of de PVV'ers meer of minder PvdA willen.
Niet strafbaar
Tot slot wees Wilders op de vrijheid van meningsuiting en zei hij dat hij vorige week niets strafbaars heeft gezegd over Marokkanen. Hij vroeg vervolgens: "Willen jullie meer of minder Marokkanen in jullie stad en in Nederland? Het antwoord van de zaal luidde: "Minder, minder, minder!"
Wilders zei na afloop van zijn speech dat hij van die drie punten er al bijna twee heeft gerealiseerd. Minder PvdA "heb ik volgens mij vanavond al voor elkaar gekregen als ik naar de peilingen kijk".
Over Europa zei Wilders dat de burger op 22 mei tijdens de Europese verkiezingen kan kiezen voor minder Europa. "Vanaf vandaag voeren wij campagne voor het Europarlement." Hij wil "Nederland terugveroveren op de elite van Brussel die lak heeft aan wat de burger wil. Ze moeten de macht teruggeven aan de burger."
Enkeltje
Volgens Wilders zijn de Marokkanen die niets verkeerd doen de eersten die profiteren van minder Marokkanen in Nederland. Hij wil dat het Nederlandse paspoort van criminele Marokkanen wordt afgepakt en dat ze "een enkeltje Marokko" krijgen.
http://nos.nl/artikel/625563-pvv-scandeert-minder-marokkanen.html
quote:
Van Vliet uit PVV-fractie
Kamerlid Roland van Vliet stapt uit de PVV-fractie. Aanleiding zijn de omstreden uitspraken van PVV-leider Wilders over Marokkanen.
Van Vliet ervaart de lijn van de PVV als een glijdende schaal. "Eerst waren het islamitische uitwassen en toen oververtegenwoordiging in bepaalde statistieken, maar nu gaat het over de hele groep."
Wilders reageerde teleurgesteld: "Ik betreur zijn vertrek, was volgens mij onnodig. Jammer."
Eenmansfractie
Van Vliet zit sinds 2010 in de Kamer. Hij voerde voor de PVV onder meer het woord over belastingzaken. Van Vliet is voorzitter van de enquêtecommissie woningcorporaties.
Hij zegt dat hij nu voor zichzelf iets moest goedpraten en dat hij dat niet kan. Van Vliet vindt dat er veel Marokkanen in Nederland zijn die het goed doen.
Hij gaat door als eenmansfractie.
Druppel
De aanleiding voor het vertrek is het gedrag van de partijleider op de verkiezingsavond. Wilders vroeg toen zijn aanhangers of er meer of minder Marokkanen moesten komen, waarna het publiek "minder, minder" scandeerde.
Van Vliet noemt de gebeurtenissen van gisteren de druppel die de emmer doet overlopen. Vorige week kwam al in het nieuws, dat Van Vliet een overstap naar de VVD heeft overwogen.
'Wijs besluit'
Van Vliet is sinds de verkiezingen van 2012 het tweede PVV-Kamerlid dat een eigen fractie vormt. Eerder werd Louis Bontes uit de de fractie gezet, nadat hij naar Wilders had uitgehaald.
Hij reageerde meteen via Twitter op het nieuws. "Wijs besluit Roland. Anderen binnen de PVV kunnen een voorbeeld aan je nemen. Heel veel succes!"
http://nos.nl/artikel/625973-van-vliet-uit-pvvfractie.html
quote:
Meer PVV'ers breken met partij
Een groot aantal PVV-politici, zowel op lokaal, provinciaal als Europees niveau, heeft grote kritiek naar buiten gebracht op Geert Wilders. Aanleiding zijn de uitspraken die hij deed over Marokkanen.
Bijna de hele PVV-fractie in de Almeerse gemeenteraad distantieert zich van Wilders' uitspraken. Acht van de negen leden nemen "uitdrukkelijk afstand van de handelwijze van de heer Wilders". De gevolgen daarvan onderkennen ze en accepteren ze, staat in een persverklaring van de gemeenteraadsfractie (.pdf).
Statenfractie
Het grootste deel van de PVV-fractie in de Provinciale Staten van Flevoland gaat verder en breekt met de PVV. Vier van de zes Statenleden scheiden zich af, heeft Statenlid Chris Jansen bevestigd tegenover het ANP. Hijzelf blijft de PVV wel trouw.
Volgens de Statenleden die opstappen "kon Wilders weten wat het gevolg zou zijn van de wijze waarop hij de standpunten heeft verwoord" en heeft hij bovendien "geen afstand genomen van zijn handelwijze". Op de Statenleden Chris Jansen en Kees Kok na willen de PVV'ers "de gevolgen daarvan'' niet voor hun rekening nemen, meldt het ANP.
De dissidenten zeggen dat ze nog wel achter het PVV-partijprogramma staan, maar dat het standpunt van Wilders "niet het onze" is.
Europarlement
Ook de PVV-leider in het Europees Parlement, Laurence Stassen, breekt met Wilders.
Stassen: "Ik betreur het zeer dat ik deze beslissing heb moeten nemen, maar doorgaan was voor mij na deze uitspraken geen optie. Ik leg per direct mijn functie als delegatieleider voor de PVV in het Europees Parlement neer en zal tot de verkiezingen op 22 mei als onafhankelijk lid doorgaan. Ik stel mijn Provinciale Staten-zetel ter beschikking aan de PVV."
http://nos.nl/artikel/626487-meer-pvvers-breken-met-partij.html
Hij gaat altijd te ver, totdat er weer een gekkie opstaat en hem onverwacht de kogel verkoopt. Beveiliging of niet, er hoeft maar snel iemand langs te fietsen en het is mis....quote:Op dinsdag 25 maart 2014 00:27 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Wilders is ook een mens en maakt ook fouten.
Soms heeft hij best een punt en soms kan hij te ver gaan.
Hij gaat nooit te ver want, tot nu toe, is ie nooit ergens voor veroordeeld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 00:46 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Hij gaat altijd te ver, totdat er weer een gekkie opstaat en hem onverwacht de kogel verkoopt. Beveiliging of niet, er hoeft maar snel iemand langs te fietsen en het is mis....
(Hoop van niet, aangezien dat Geert tot 'martelaar' maakt)
Nooit gedacht dat jij net zo dom dacht als D66'ers die hun moraal ophangen aan Het Wetboek.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:18 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Hij gaat nooit te ver want, tot nu toe, is ie nooit ergens voor veroordeeld.
Nu zou ik kunnen zeggen: dat doen hunnie ook massaal de laatste dagen, maar dat zal ik niet doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat jij net zo dom dacht als D66'ers die hun moraal ophangen aan Het Wetboek.
Ik kan ook zeggen dat je moeder een lelijke hoer is en je vader een alcoholistische pooier. Word ik ook niet voor veroordeeld, maar het gaat wel wat verquote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:18 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Hij gaat nooit te ver want, tot nu toe, is ie nooit ergens voor veroordeeld.
Best wel, zeker omdat beiden overleden zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:31 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Ik kan ook zeggen dat je moeder een lelijke hoer is en je vader een alcoholistische pooier. Word ik ook niet voor veroordeeld, maar het gaat wel wat ver
Emotie onzin.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:35 schreef Hathor het volgende:
Wilders gaat gewoon te ver, alleen weten we allemaal dat het een dorpsidioot is, en dat zijn dan meteen verzachtende omstandigheden als het op een rechtzaak aan zou komen.
Mwoah, met een aanklacht wegens laster kom je best ver hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:31 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Ik kan ook zeggen dat je moeder een lelijke hoer is en je vader een alcoholistische pooier. Word ik ook niet voor veroordeeld, maar het gaat wel wat ver
jammerquote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:58 schreef .Masturbatron. het volgende:
het verbaast me dat ie nog leeft he
Tokkie PVVers die zogenaamd voor de echte Nederlandse waarden garant staan terwijl ze de grootste Nederlandse waarde, de Rechsstaat, niet serieus nemen en willen afbreken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat jij net zo dom dacht als D66'ers die hun moraal ophangen aan Het Wetboek.
Ook leuk zijn die pvv'erts die zeiken over mensen die de Nederlandse taal niet spreken. Maar als je dan bijvoorbeeld op de faceboekpagina van Wilders gaat kijken vraag je je af of een boel van zulke types ooit wel eens een school van binnen hebben gezien.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:39 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Tokkie PVVers die zogenaamd voor de echte Nederlandse waarden garant staan terwijl ze de grootste Nederlandse waarde, de Rechsstaat, niet serieus nemen en willen afbreken.
Wel huilen vanwege islamisten maar zelf net zo gekeerd zijn tegen de Nederlandse waarden als die islamisten.
Even logisch: Volkert v d Graaf: doodstraf, ophangen, vierendelen. Iedereen is voor!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:39 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Tokkie PVVers die zogenaamd voor de echte Nederlandse waarden garant staan terwijl ze de grootste Nederlandse waarde, de Rechsstaat, niet serieus nemen en willen afbreken.
Wel huilen vanwege islamisten maar zelf net zo gekeerd zijn tegen de Nederlandse waarden als die islamisten.
Jij hangt het op aan de jungle?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik hoop dat er nog een paar uit de Tweede Kamerfactie stappen vandaag.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 00:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.isereenpvveropgestapt.nl/
Ik heb de chips al klaar staanquote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat er nog een paar uit de Tweede Kamerfactie stappen vandaag.
Gewoon geen ruggegraat.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:42 schreef remlof het volgende:
Ik hoop dat er nog een paar uit de Tweede Kamerfactie stappen vandaag.
Algemener en terug aan de rechtse kant, bedoel je?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon geen ruggegraat.
Kijk, ik ben het er niet mee eens dat Wilders alles op de Marokkanen gooit.
Als hij het allemaal wat algemener houdt, zouden minder mensen er een probleem mee hebben.
En uiteraard gelden ideeën die Wilders nu uit, niet alleen voor Marokkanen, want dat kan niet.
Wat wordt het dan, mocht hij zijn zin krijgen?
Criminelen met (ook) een andere nationaliteit, binnen de grenzen van de wet, uit Nederland zetten. (dan hebben we het niet over kleine criminaliteit)
Niet geïntegreerde 'buitenlanders', stimuleren om naar het land van herkomst terug te gaan.
Strenge voorwaarden voor het vestigen in Nederland.
- ik denk dan aan, bijvoorbeeld, het hebben van een woning, we hebben zwervers genoeg, het hebben van een redelijk inkomen en het voldoende beheersen van de Nederlandse taal.
Volgens mij is het al 1000 keer uitgelegd maar jij blijft het negeren. Het gaat niet alleen maar om criminele Marokkanen. Wilders wil minder Marokkanen in het algemeen. Minder criminele Marokkanen, minder niet-criminele Marokkanen, minder oudere Marokkanen, etc.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon geen ruggegraat.
Als hij het allemaal wat algemener houdt, zouden minder mensen er een probleem mee hebben.
En uiteraard gelden ideeën die Wilders nu uit, niet alleen voor Marokkanen, want dat kan niet.
Criminelen met (ook) een andere nationaliteit, binnen de grenzen van de wet, uit Nederland zetten. (dan hebben we het niet over kleine criminaliteit)
Niet geïntegreerde 'buitenlanders', stimuleren om naar het land van herkomst terug te gaan.
- ik denk dan aan, bijvoorbeeld, het hebben van een woning, we hebben zwervers genoeg, het hebben van een redelijk inkomen en het voldoende beheersen van de Nederlandse taal.
Hij wil minder moslims, dacht ik.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Volgens mij is het al 1000 keer uitgelegd maar jij blijft het negeren. Het gaat niet alleen maar om criminele Marokkanen. Wilders wil minder Marokkanen in het algemeen. Minder criminele Marokkanen, minder niet-criminele Marokkanen, minder oudere Marokkanen, etc.
Dan kan veel pvvee wel inpakken, kijk voor de grap eens op de faceboekpagina van de GBL. Veel figuren die nog geen fatsoenlijke zin weten te typen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon geen ruggegraat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |