http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/171/quote:Op maandag 24 maart 2014 23:04 schreef MeningVanNelson het volgende:
[..]
Wauw. Jij bent best dom
Collegae is een oud Nederlands woord.
Collega's is meervoud kiddo
Collegae is gewoon goed Nederlands.quote:Op maandag 24 maart 2014 23:04 schreef MeningVanNelson het volgende:
[..]
Wauw. Jij bent best dom
Vuilnismannen en tegelzetters hebben collega's, mensen met een opleiding hebben collegae.quote:Op maandag 24 maart 2014 23:04 schreef MeningVanNelson het volgende:
Goed Nederlands of juist Nederlands?quote:Op maandag 24 maart 2014 23:05 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Collegae is gewoon goed Nederlands.
Net als forum, fora/forums
Wauw. Jij bent best dom
De eerste wijze opmerkingquote:Op maandag 24 maart 2014 23:07 schreef John5 het volgende:
[..]
Vuilnismannen en tegelzetters hebben collega's, mensen met een opleiding hebben collegae.
godver TS.quote:Op maandag 24 maart 2014 23:08 schreef MeningVanNelson het volgende:
[..]
Goed Nederlands of juist Nederlands?
![]()
![]()
![]()
Wauw, Jij bent best dom.
Sinds wanneer komen hoofdletters na een komma?quote:Op maandag 24 maart 2014 23:08 schreef MeningVanNelson het volgende:
[..]
Goed Nederlands of juist Nederlands?
![]()
![]()
![]()
Wauw, Jij bent best dom.
quote:
Want dit klopte niet wil je zeggen?quote:Op maandag 24 maart 2014 23:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/171/
wijsneus
Sinds wanneer heeft een grammaticale fout ( ivm luiheid ) te maken met heel slegt nederlans spreekende iemand te makenquote:Op maandag 24 maart 2014 23:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Sinds wanneer komen hoofdletters na een komma?
Klopt ook.quote:Op maandag 24 maart 2014 23:11 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Want dit klopte niet wil je zeggen?
Ik kan de ingang niet vinden. Vraag je moeder even haar benen te spreiden zodat ik erheen kanquote:Op maandag 24 maart 2014 23:12 schreef Keukendrol het volgende:
Loop toch naar de hel! En neem je topic mee.
Dan wordt het dus verkeerd gebruikt.quote:Op maandag 24 maart 2014 23:12 schreef MeningVanNelson het volgende:
[..]
Klopt ook.
Maar het wordt ook in enkelvoud gebruikt.
Je kan wel meer niet vinden. Een gevatte opmerking bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 maart 2014 23:13 schreef MeningVanNelson het volgende:
[..]
Ik kan de ingang niet vinden. Vraag je moeder even haar benen te spreiden zodat ik erheen kan
Zou best kunnen. Ik heb ook nooit gezegd dat het goed gebruikt zou worden. Vroeg me gewoon af of er nog meer mensen die het gebruikenquote:Op maandag 24 maart 2014 23:14 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan wordt het dus verkeerd gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |