Zoek een vriendinnetje uit die al op zichzelf woont. Eitje.quote:hoe kan ik toch zorgen dat ik een appartement kan krijgen, ik heb GEEN inkomen, GEEN werk, en GEEN opleiding. (wel werkzoekende)
Que?quote:Op maandag 24 maart 2014 21:36 schreef JaydenErik het volgende:
ik wil graag een appartement, maar heb het erg moeilijk met werk zoeken, wanneer ik naar de gemeente ga word ik met precies NIKS geholpen, geen geld, niets
het gaat mij erom dat ik op mijn eigen benen kan staan, ik weet dat ik het kan en wil het heel graag.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom denk je recht te hebben op een appartement als je de benodigde middelen niet hebt?
Geen kamertje ofzo, nee een eigen appartement. Hoe komen mensen op zulke ideeen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom denk je recht te hebben op een appartement als je de benodigde middelen niet hebt?
Ga eens een dagje bij een woningcorporatie achter de helpdesk zitten. Je wilt niet weten wat mensen 'willen' en 'nodig hebben'.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Weet niet of dat slecht voor mij is of slecht voor die mensen...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ga eens een dagje bij een woningcorporatie achter de helpdesk zitten. Je wilt niet weten wat mensen 'willen' en 'nodig hebben'.![]()
![]()
Ben niet zelden een uur kwijt geweest aan het uitleggen aan iemand die 'een eengezinswoning nodig had' voor zichzelf, alleen, 'omdat hij regelmatig vrienden over de vloer kreeg en die ook ergens moesten slapen', en hij 'echt geen genoegen kon nemen met een 1-kamerflat... 'omdat zijn vrienden anders op de bank moesten slapen'quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Weet niet of dat slecht voor mij is of slecht voor die mensen...
Wat jij zou willen, gaat echt niet lukken. Naar school of werk vinden zijn de enige opties die open staan. De gemeente gaat je geen appartement geven.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:36 schreef JaydenErik het volgende:
Hallo,
Ik zal mijzelf even voorstellen!
Ik ben Jayden en net 19 jaar geworden, ik heb een opleiding MBO-2 gedaan maar ben er vanaf gegaan na ander half jaar blokken omdat de school erg slecht was en het heeft mij 'Chronische hyperventilatie' gegeven, en heb ik mijn diploma niet gehaald, gelukkig gaat dit weer en heb ik mijn MBO1 wel kunnen halen.
Ik woon thuis en heb het zo gezegd gewoon goed voor elkaar, maar toch wil ik graag uit huis ik wil graag een appartement, maar heb het erg moeilijk met werk zoeken, wanneer ik naar de gemeente ga word ik met precies NIKS geholpen, geen geld, niets! ik zou 4 weken een beetje geld kunnen krijgen maar dan moet ik wel weer naar school alleen het probleem is 'een MBO-2 opleiding lukt mij helaas gewoon niet.
Ik ben geen probleem jonger of iets, ik wil gewoon het huis uit omdat ik niet meer lekker in mijn vel zit, het gaat mij niet om het 'vrij' zijn, het gaat mij erom dat ik op mijn eigen benen kan staan, ik weet dat ik het kan en wil het heel graag.
Alleen mijn vraag is dus, hoe kan ik toch zorgen dat ik een appartement kan krijgen, ik heb GEEN inkomen, GEEN werk, en GEEN opleiding. (wel werkzoekende)
En ik ben bang dat als ik begeleid zou gaan wonen (weet niet of dat kan) dat ik dan gelijk een stempel krijg en heel lastig werk kan krijgen omdat ze dan denken 'oh weer zo een lastige jongen'
Ik hoop dat ik een duidelijk antwoord zou kunnen krijgen.
Met vriendelijke groet,
Jayden
Opleiding gaan afmaken.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:00 schreef JaydenErik het volgende:
Straks ben ik 30 en krijg ik niks meer en dan heb ik spijt dat ik geen MBO-2 heb, wat vinden jullie?
Dit.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:02 schreef Merkie het volgende:
Om één of andere rare reden heb jij het idee dat je dingen zou moeten "krijgen". Alsof er iemand in Nederland is die zomaar een appartement krijgt?
Allemaal negatieve energie; kennelijk heb je het niet van een vreemde, want je moeder zit kennelijk ook zo in elkaar. Ga eens het nodige lezen over negatieve houding, emotie en gedrag. En over het limbisch systeem. Zoek desnoods hulp bij een psycholoog of een neuroloog die het psychische aspect meepakt.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:54 schreef JaydenErik het volgende:
De school was gewoon erg slecht omdat het veel geld kosten, en er stond niemand voor de klas elke dag en daardoor kon ik mijn examens niet halen die ik moest halen en de directeur hielp totaal niet mee en we hadden al aangegeven dat we anders het hogerop zouden zoeken (wat we hebben gedaan) maar er werd pas een onderzoek gestart toen ik er vanaf ben gegaan, mijn moeder heeft me erg geholpen ermee (gesprekken met de directeur etc) alleen werd mijn moeder ziek van de stress en toen begon het bij mij ook, ben er voor behandelt en nu gaat het weer goed, en ik zoek echt dat ik door de gemeente geholpen kan worden begeleid dat ik werk en dan op mezelf een appartementje kan zitten, ben erg gemotiveerd met het werken en solliciteer heel veel
Uit deze post spreekt zoveel narigheid. Klagen over je school, gesprekken met de directeur aangaan, ziek worden van de stress, vinden dat je een appartement moet krijgen.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:54 schreef JaydenErik het volgende:
De school was gewoon erg slecht omdat het veel geld kosten, en er stond niemand voor de klas elke dag en daardoor kon ik mijn examens niet halen die ik moest halen en de directeur hielp totaal niet mee en we hadden al aangegeven dat we anders het hogerop zouden zoeken (wat we hebben gedaan) maar er werd pas een onderzoek gestart toen ik er vanaf ben gegaan, mijn moeder heeft me erg geholpen ermee (gesprekken met de directeur etc) alleen werd mijn moeder ziek van de stress en toen begon het bij mij ook, ben er voor behandelt en nu gaat het weer goed, en ik zoek echt dat ik door de gemeente geholpen kan worden begeleid dat ik werk en dan op mezelf een appartementje kan zitten, ben erg gemotiveerd met het werken en solliciteer heel veel
Ik vraag me toch altijd af hoe al die bijstandsmoeders/ex gedetineerden het dan doen bijv, je schijnt kennelijk wel rond te kunnen komen met een bijstand als je een flat/appartement oid regelt via de sociale huur toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:37 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat jij zou willen, gaat echt niet lukken. Naar school of werk vinden zijn de enige opties die open staan. De gemeente gaat je geen appartement geven.
Succes.
[..]
Opleiding gaan afmaken.
Minimumleeftijd is toch 27 voor bijstand?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:51 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Ik vraag me toch altijd af hoe al die bijstandsmoeders/ex gedetineerden het dan doen bijv, je schijnt kennelijk wel rond te kunnen komen met een bijstand als je een flat/appartement oid regelt via de sociale huur toch?
Niet meer toch? Die wet wonen studeren voor jongeren(weet de exacte naam niet) is vervallen geloof ik. Is nu eerder al?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Minimumleeftijd is toch 27 voor bijstand?
Dit meen je niet!?quote:Op maandag 24 maart 2014 21:36 schreef JaydenErik het volgende:
Ik woon thuis en heb het zo gezegd gewoon goed voor elkaar, maar toch wil ik graag uit huis ik wil graag een appartement, maar heb het erg moeilijk met werk zoeken, wanneer ik naar de gemeente ga word ik met precies NIKS geholpen, geen geld, niets!
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik raad je toch aan een opleiding te zoeken die bij jou past. Hoe leuker je je opleiding vindt, hoe makkelijker het is om de theorie (meestal het struikelblok) te leren. En ga dan op kamers als je zo graag het huis uit wilt. Neem een baantje bij McDonalds oid, dat moet op jouw leeftijd (goedkoop) geen probleem zijn. Het is echt een beetje vaag dat je je richt op een appartement of huis terwijl je geen inkomen hebt en op zich nog niets bereikt hebt in je leven. We leven niet meer in een verzorgingsstaat waar je geen eigen verantwoordelijkheid hebt. Gelukkig niet zeg.
focus je dan eerst op de dingen die je niet goed voor elkaar hebtquote:Op maandag 24 maart 2014 21:36 schreef JaydenErik het volgende:
Hallo,
Ik zal mijzelf even voorstellen!
...Ik woon thuis en heb het zo gezegd gewoon goed voor elkaar,...
Jayden
fucking hell. Dit is gewoon 1 zin.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:54 schreef JaydenErik het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |