abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138134305
Hallo,

Ik zal mijzelf even voorstellen!

Ik ben Jayden en net 19 jaar geworden, ik heb een opleiding MBO-2 gedaan maar ben er vanaf gegaan na ander half jaar blokken omdat de school erg slecht was en het heeft mij 'Chronische hyperventilatie' gegeven, en heb ik mijn diploma niet gehaald, gelukkig gaat dit weer en heb ik mijn MBO1 wel kunnen halen.

Ik woon thuis en heb het zo gezegd gewoon goed voor elkaar, maar toch wil ik graag uit huis ik wil graag een appartement, maar heb het erg moeilijk met werk zoeken, wanneer ik naar de gemeente ga word ik met precies NIKS geholpen, geen geld, niets! ik zou 4 weken een beetje geld kunnen krijgen maar dan moet ik wel weer naar school alleen het probleem is 'een MBO-2 opleiding lukt mij helaas gewoon niet.

Ik ben geen probleem jonger of iets, ik wil gewoon het huis uit omdat ik niet meer lekker in mijn vel zit, het gaat mij niet om het 'vrij' zijn, het gaat mij erom dat ik op mijn eigen benen kan staan, ik weet dat ik het kan en wil het heel graag.

Alleen mijn vraag is dus, hoe kan ik toch zorgen dat ik een appartement kan krijgen, ik heb GEEN inkomen, GEEN werk, en GEEN opleiding. (wel werkzoekende)

En ik ben bang dat als ik begeleid zou gaan wonen (weet niet of dat kan) dat ik dan gelijk een stempel krijg en heel lastig werk kan krijgen omdat ze dan denken 'oh weer zo een lastige jongen'

Ik hoop dat ik een duidelijk antwoord zou kunnen krijgen.

Met vriendelijke groet,

Jayden
pi_138134528
Het is simpel. Als je een diagnose hebt kun je een PGB aanvragen of een Wajong. Heb je dat niet dan moet je je melden het UWV om bijstand aan te vragen maar zij zullen jou doorverwijzen naar een MBO om een startkwalificatie te behalen.
  maandag 24 maart 2014 @ 21:40:09 #3
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_138134607
Dat wordt kraken.
Maarja je hebt toch geld nodig om te kunnen blijven leven. Zoek gewoon een baan. Misschien in een supermarkt of iets dergelijks?
  Redactie Frontpage maandag 24 maart 2014 @ 21:42:14 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_138134732
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 24 maart 2014 @ 21:43:38 #5
141854 John5
Coujonjeur
pi_138134827
quote:
hoe kan ik toch zorgen dat ik een appartement kan krijgen, ik heb GEEN inkomen, GEEN werk, en GEEN opleiding. (wel werkzoekende)
Zoek een vriendinnetje uit die al op zichzelf woont. Eitje.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_138134886
John dat doe ik al hahahahah
  maandag 24 maart 2014 @ 21:49:17 #7
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_138135143
Waarom was de school slecht?
Hoezo heeft de school je chronische hyperventilatie gegeven? Is dit door jou verzonnen of door een arts?
  maandag 24 maart 2014 @ 21:49:29 #8
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_138135154
Op eigen benen staan lukt niet als je enkel weet dat je het kan. Een huisbaas geeft je geen huis omdat je weet dat je de huur gaat betalen, je moet gewoon daadwerkelijk betalen. Heb je dat geld niet, dan lukt het niet.

Nu is er wel ongeschoold werk waar je nog flink wat geld mee binnenharkt, zoals ploegendienst, maar ik denk dat de banen daar ook niet meer voor het oprapen liggen.
pi_138135452
De school was gewoon erg slecht omdat het veel geld kosten, en er stond niemand voor de klas elke dag en daardoor kon ik mijn examens niet halen die ik moest halen en de directeur hielp totaal niet mee en we hadden al aangegeven dat we anders het hogerop zouden zoeken (wat we hebben gedaan) maar er werd pas een onderzoek gestart toen ik er vanaf ben gegaan, mijn moeder heeft me erg geholpen ermee (gesprekken met de directeur etc) alleen werd mijn moeder ziek van de stress en toen begon het bij mij ook, ben er voor behandelt en nu gaat het weer goed, en ik zoek echt dat ik door de gemeente geholpen kan worden begeleid dat ik werk en dan op mezelf een appartementje kan zitten, ben erg gemotiveerd met het werken en solliciteer heel veel
pi_138135536
Beetje fout gezegd, de examens kostten veel geld omdat ik niet begeleid werd terwijl ik er om vroeg en er stond niemand voor de klas dus telkens alles betalen betalen betalen dat bedoel ik met duur.
pi_138135562
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:36 schreef JaydenErik het volgende:
ik wil graag een appartement, maar heb het erg moeilijk met werk zoeken, wanneer ik naar de gemeente ga word ik met precies NIKS geholpen, geen geld, niets

het gaat mij erom dat ik op mijn eigen benen kan staan, ik weet dat ik het kan en wil het heel graag.

Que?
Geen referral hier.
pi_138135905
Ik zie dat ik top advies en goed opbouwend kritiek krijg op mij forum!
Mijn dank in ieder geval, misschien moet ik toch overwegen om weer een opleiding te gaan proberen..
Het liefste zou ik gewoon werken, ik pak al het werk altijd aan hoe rot het ook is.
Maar de vraag is natuurlijk hoelang ga je rotbaantjes krijgen?
Straks ben ik 30 en krijg ik niks meer en dan heb ik spijt dat ik geen MBO-2 heb, wat vinden jullie?
pi_138136092
Troll is obvious :')
pi_138139174
Terug naar school lijkt me geen overbodige luxe. Je schrijft nog net kat niet met een u, maar verder is je niveau droevig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138140943
troltopic...
pi_138145278
Je kunt wel denken dat je op je eigen benen kunt staan, maar dat kun je dus niet, want je hebt geen werk, geen inkomen, geen geld.
Daarnaast zou ik mezelf maar heel gauw bij elkaar rapen als ik jou was en toch een studie gaan afronden wat je interesseert, tenzij je de rest van je leven ongeschoold kutwerk wilt blijven doen. Ik heb ook op zo'n waardeloze school gezeten waar nooit les werd gegeven en ja dat is klote, maar uiteindelijk doe je de studie voor niemand anders dan voor jezelf dus ik heb er gewoon voor gezorgd dat ik mijn studietaken en tentamens maakte en heb zo de opleiding afgerond. Ben nu bezig met mijn HBO.
Leest een hoop, post een beetje.
pi_138147058
Gewoon een leuke baan zoeken en van daaruit verder kijken wat voor appartementen in jouw straatje vallen als je écht niet verder wilt studeren. Maar misschien kan je beter gewoon je opleiding afmaken of een andere (praktijkgerichte) opleiding doen, bijv. met 75% stage's of zoiets? Misschien dat dat je gemakkelijker af gaat.

Begeleid wonen zou ik als ik jou was niet aan beginnen, ik ken een aantal mensen die dat doen en er wordt wel een enorme stempel op hen gedrukt. (mensen denken dat het crimineeltjes zijn of licht verstandelijk gehandicapten of zoiets. Al zijn een aantal mensen dat ook natuurlijk, maar dat terzijde.)
Begeleid wonen duurt natuurlijk ook niet voor altijd, dit zijn vaak trajecten van ongeveer 2 jaar (hier in de buurt tenminste) en je kansen om daarna een eigen huis en baan te vinden zijn dan wel een stukje kleiner dan normaal.

Wat je CH betreft, misschien is het ook verstandig om uit te pluizen waar het nu direct door komt en hoe je er weer vanaf kan komen. Het gaat waarschijnlijk wel even duren eerdat je daar vanaf bent, maar ik denk dat dit wel een grotere prioriteit moet hebben dan een eigen huisje zoeken. Eerst jezelf goed op de rails krijgen, zodat je weer goed in de vel zit. Dan is de stap om op jezelf te gaan ook een stuk makkelijker.
pi_138149641
Schopje WGR, andere gesloten omdat hier nog wel een OP en reacties van TS staan.
Ja doei.
pi_138151718
Waarom denk je recht te hebben op een appartement als je de benodigde middelen niet hebt?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_138151812
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom denk je recht te hebben op een appartement als je de benodigde middelen niet hebt?
^O^
pi_138152565
quote:
Geen kamertje ofzo, nee een eigen appartement. Hoe komen mensen op zulke ideeen?
pi_138152606
quote:
Ga eens een dagje bij een woningcorporatie achter de helpdesk zitten. Je wilt niet weten wat mensen 'willen' en 'nodig hebben'. :D :'( :D
Ja doei.
pi_138152744
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ga eens een dagje bij een woningcorporatie achter de helpdesk zitten. Je wilt niet weten wat mensen 'willen' en 'nodig hebben'. :D :'( :D
Weet niet of dat slecht voor mij is of slecht voor die mensen...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_138152810
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Weet niet of dat slecht voor mij is of slecht voor die mensen...
Ben niet zelden een uur kwijt geweest aan het uitleggen aan iemand die 'een eengezinswoning nodig had' voor zichzelf, alleen, 'omdat hij regelmatig vrienden over de vloer kreeg en die ook ergens moesten slapen', en hij 'echt geen genoegen kon nemen met een 1-kamerflat... 'omdat zijn vrienden anders op de bank moesten slapen' ;(
Ja doei.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:19:36 #25
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_138153228
TS moet gewoon even leren hoe de wereld werkt. Slechte opvoeding dat hij dit blijkbaar niet doorheeft.

Waar het op neerkomt: als je iets wilt, moet je ervoor werken. Als je om wat voor reden dan ook niet kan werken, moet je een uitkering aanvragen.

Zo is het gewoon.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')