quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:44 schreef LoveAndPeace het volgende:
[..]
Bla bla bontkraagjes, bla bla gesis, bla bla jank. Jeetje, een hoop frustraties hier zeg. Ik begin medelijden te krijgen..
Dat humor noemenquote:
Even een serieuze vraag. Vind je het leuk om over dingen als jouw cultuur te hebben (met respect) of vind je het vervelend als het daar weer over gaat? Ik vind dat altijd lastig te peilen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:47 schreef Bortecinem het volgende:
Loveandpeace,
Waar heb je het nu over? Wat is je punt Zoals je misschien al uit de OP hebt kunnen halen kan ik heel slecht tegen mensen die lullen over dingen waar ze geen verstand van hebben. Ik sta zelfs op het punt om een topic over jou te openen.
Blijkbaar is dit minder vanzelfsprekend dan mensen denken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dat Marokkanen en Spanjaarden en Portugezen verwant zijn is volstrekt logisch. Niet alleen liggen de landen in elkaars buurt, de Marokkanen (toen nog Mooren geheten) hebben Spanje en Portugal ongeveer een eeuw bezet gehouden. Toen zijn er heel wat Spaanse vrouwen zwanger geraakt van Marokkaanse soldaten hoor. De volken zijn genetisch gemengd met elkaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En even over de user hierboven die claimt dat Turken als volk afstammen van ''Mongolen en Chinezen'': ik zou me nog even verdiepen in historische bronnen en genetisch onderzoek. Beiden zijn gewoon op internet te vinden.wat kijk jij
Kom met feiten, aan dat geval bla heeft niemand wat. Een topic over mij? Je kunt je beter uitloggen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:47 schreef Bortecinem het volgende:
Loveandpeace,
Waar heb je het nu over? Wat is je punt Zoals je misschien al uit de OP hebt kunnen halen kan ik heel slecht tegen mensen die lullen over dingen waar ze geen verstand van hebben. Ik sta zelfs op het punt om een topic over jou te openen.
Nope. Marokko en Iberie zijn van elkaar gescheiden door water, wat ervoor heeft gezorgd dat Spanjaarden en Portugezen weinig tot geen Noord-Afrikaans bloed dragen. Andersom hebben Berbers/Noord-Afrikanen wel een genetische connectie met Zuid-Europa, alhoewel de verschillen nog steeds ongelofelijk groot zijn. Een Spanjaard staat in feite vanuit genetisch oogpunt dichter bij een Duitser dan een Marokkaan/Berber.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dat Marokkanen en Spanjaarden en Portugezen verwant zijn is volstrekt logisch. Niet alleen liggen de landen in elkaars buurt, de Marokkanen (toen nog Mooren geheten) hebben Spanje en Portugal ongeveer een eeuw bezet gehouden. Toen zijn er heel wat Spaanse vrouwen zwanger geraakt van Marokkaanse soldaten hoor. De volken zijn genetisch gemengd met elkaar.
Je verstaat het niet maar weet wel dat het onzin is. Je Engels is niet zo goed maar raad mij wel een Engelstalige site aan. What the..quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:54 schreef LoveAndPeace het volgende:
Mijn Engels is niet zo goed. Kan iemand dit vertalen? Er wordt zoveel gezegd.. Te veel onzin.
Heb je het nu over het stukje dat ik heb gepost? Als je het niet kunt lezen, waarom ga je er dan bij voorbaat vanuit dat het onzin is? Vreemde houding.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:54 schreef LoveAndPeace het volgende:
Mijn Engels is niet zo goed. Kan iemand dit vertalen? Er wordt zoveel gezegd.. Te veel onzin.
Zucht....quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nope. Marokko en Iberie zijn van elkaar gescheiden door water, wat ervoor heeft gezorgd dat Spanjaarden en Portugezen weinig tot geen Noord-Afrikaans bloed dragen. Andersom hebben Berbers/Noord-Afrikanen wel een genetische connectie met Zuid-Europa, alhoewel de verschillen nog steeds ongelofelijk groot zijn. Een Spanjaard staat in feite vanuit genetisch oogpunt dichter bij een Duitser dan een Marokkaan/Berber.
Wat heeft dit er nou mee te maken? We hadden het over wie waar op lijkt, niet over Duitsers of genetische onzin. Maar jij ontkende en toen gaf ik aan dat het niet zo raar is omdat uit onderzoek (ik zal het zo opzoeken) gebleken is dat vele Spanjaarden Berbers bloed hebben. Er wordt zoveel gezegd over Berbers. De ene keer hebben we Iers bloed, dan lees ik weer wat over Basken en weet ik veel wat. Ik vind het allemaal maar onzin, eenieder zegt maar wat. We hadden het over uiterlijk en daar kun je niet omheen. Duitsers zijn vaak blond en hebben blauw ogen, Spanjaarden donker haar en ogen. Huidskleur is vaak ook lichtgetint. Hoe dat genetisch zit.. We hebben t over uiterlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nope. Marokko en Iberie zijn van elkaar gescheiden door water, wat ervoor heeft gezorgd dat Spanjaarden en Portugezen weinig tot geen Noord-Afrikaans bloed dragen. Andersom hebben Berbers/Noord-Afrikanen wel een genetische connectie met Zuid-Europa, alhoewel de verschillen nog steeds ongelofelijk groot zijn. Een Spanjaard staat in feite vanuit genetisch oogpunt dichter bij een Duitser dan een Marokkaan/Berber.
Ik heb gewoon geen zin om het te lezen want dan moet ik bij sommige woorden nadenken wat het ook alweer precies was. Erg he?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Je verstaat het niet maar weet wel dat het onzin is. Je Engels is niet zo goed maar raad mij wel een Engelstalige site aan. What the..
klopt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zucht....
Ze zijn gescheiden door een stukje water dat met een roeiboot zelfs over te varen is. Dat is ook gebeurd want in het jaar 711 zijn de Moren (marokkanen dus) met een bootje inderdaad dat water overgevaren onder leiding van Tarik ibn Zijad en hebben ze heel spanje veroverd en een gedeelte van Portugal. Daar zijn ze gebleven tot het jaar 800.
Er hebben dus 89 jaar Marokkaanse soldaten in Spanje gestationeerd gezeten. Meer dan een generatie dus.
Denk jij dat al die Marokkaanse soldaten niet hebben geneukt daar? Die hebben daar massaal spaanse dochters bezwangerd/
Het ligt er maar net aan. Ik vind het niet leuk om mensen tig keer te moeten uitleggen waarom ik geen hoofddoek draag of andere vragen te moeten beantwoorden waar mensen met een beetje nadenken ook wel zelf een antwoord op kunnen vinden. Maar ik reageer altijd beleefd als ik merk dat mensen echt interesse tonen, ook bij dit soort vragen. Verder vind ik het wel leuk om te praten over mijn afkomst. Het begint alleen hatelijk te worden wanneer mensen gaan doen alsof ze het beter weten of eigenlijk helemaal niet open staan voor mijn antwoorden omdat ze zelf al hebben bepaald hoe en wat allochtonen/Turken/Marokkanen zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag. Vind je het leuk om over dingen als jouw cultuur te hebben (met respect) of vind je het vervelend als het daar weer over gaat? Ik vind dat altijd lastig te peilen.
Nog een aanvullingquote:
Ik las zelfs dat hitler Berberse genen had. :/quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nog een aanvulling
De meeste Nederlanders met donker haar en donkere ogen hebben ook berbers bloed in zich.
De moren hebben de spanjaarden bezet gehouden en zich vermengd met hun bevolking, de Spanjaarden hebben op hun beurt Nederland 80 jaar bezet gehouden tijdens de 80 jarige oorlog. Toen hebben de spanjaarden hun berberse genen doorgegeven aan de Nederlanders met wie zij kinderen kregen.
Dat klopt gewoon hoor. Vroeger heette Turkije zelfs Klein-Azië.quote:
Oh, als ik iemand boeiend vind, vind ik het wel interessant om te vragen wat haar afwegingen zijn binnen haar geloof (als ze die heeft)quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan. Ik vind het niet leuk om mensen tig keer te moeten uitleggen waarom ik geen hoofddoek draag of andere vragen te moeten beantwoorden waar mensen met een beetje nadenken ook wel zelf een antwoord op kunnen vinden. Maar ik reageer altijd beleefd als ik merk dat mensen echt interesse tonen, ook bij dit soort vragen. Verder vind ik het wel leuk om te praten over mijn afkomst. Het begint alleen hatelijk te worden wanneer mensen gaan doen alsof ze het beter weten of eigenlijk helemaal niet open staan voor mijn antwoorden omdat ze zelf al hebben bepaald hoe en wat allochtonen/Turken/Marokkanen zijn.
(zie op)
Ik ken 1 blonde en 2 roodharige berbers, de rest heeft allemaal zwart of donkerbruin haar.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:13 schreef LoveAndPeace het volgende:
[..]
Ik las zelfs dat hitler Berberse genen had. :/
Het is wel grappig hoe sommigen een oordeel hebben over Berbers (ik noem geen namen) terwijl ze er niets van weten. Als ik in Marokko ben, bij Fam. In de Bergen zie ik mijn nichtjes en neefjes, allemaal blond en blauwe ogen. Eentje is zelfs roodharig en heeft groene oogjes. Berbers zijn zo verschillend. De een is donker, de ander licht. En er wordt ook vanalles gezegd, ik weet niet meer wat ik moet geloven.
Sommige nlers lijken ook best veel op Berbers:D
Het veroveren van land betekent niet meteen dat de populatie veranderd of wordt vervangen. Was dit zo geweest, dan zou vandaag half Europa er Centraal-Aziatisch/Uralisch uitzien omdat het 800 jaar in handen is geweest van de Turken, die bij het veroveren hoogstwaarschijnlijk een Centraal-Aziatisch/Uralisch uiterlijk hebben gehad.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zucht....
Ze zijn gescheiden door een stukje water dat met een roeiboot zelfs over te varen is. Dat is ook gebeurd want in het jaar 711 zijn de Moren (marokkanen dus) met een bootje inderdaad dat water overgevaren onder leiding van Tarik ibn Zijad en hebben ze heel spanje veroverd en een gedeelte van Portugal. Daar zijn ze gebleven tot het jaar 800.
Misschien wel, misschien niet? Misschien was de impact wel niet groot genoeg. Zoals gezegd, Turken hebben 800 jaar lang in Europa gezeten maar de volkeren die ze hadden veroverd hebben bijna geen Turks bloed of what so ever.quote:Er hebben dus 89 jaar Marokkaanse soldaten in Spanje gestationeerd gezeten. Meer dan een generatie dus.
Denk jij dat al die Marokkaanse soldaten niet hebben geneukt daar? Die hebben daar massaal spaanse dochters bezwangerd/
Nee, Hitler droeg een Europese variant van Y-DNA E1b1b1. Deze is bijna uitsluitend in Europa te vinden, waar het piekt in de Balkan. Verder gaat het hier om Y-DNA, wat maar een iniminideel van iemand is en verder weinig zegt over de rest iemand zijn genen. Hitler was hoogstwaarschijnlijk niet meer of minder Duits dan Duitsers met een typische Germaanse Y-DNA.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:13 schreef LoveAndPeace het volgende:
[..]
Ik las zelfs dat hitler Berberse genen had. :/
Dat zou heel goed kunnen. Ik heb nergens ontkend dat er Berbers zijn met lichte ogen en haren. Die zullen er vast ook wel zijn.quote:Het is wel grappig hoe sommigen een oordeel hebben over Berbers (ik noem geen namen) terwijl ze er niets van weten. Als ik in Marokko ben, bij Fam. In de Bergen zie ik mijn nichtjes en neefjes, allemaal blond en blauwe ogen. Eentje is zelfs roodharig en heeft groene oogjes. Berbers zijn zo verschillend. De een is donker, de ander licht. En er wordt ook vanalles gezegd, ik weet niet meer wat ik moet geloven.
What's next, Nederlanders hebben Berber genen?quote:Sommige nlers lijken ook best veel op Berbers:D
TS, wat is er precies mis met deze houding?quote:Op maandag 24 maart 2014 19:18 schreef Bortecinem het volgende:
Echt zo’n houding van 'Je mag blij zijn dat ik interesse toon in jouw cultuur, dat het verder niet jouw cultuur is kan mij niks schelen, je speelt maar mooi mee, ondankbaar stuk vreten. Je mag blij zijn dat je hier woont’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |