Piet, al bollenkweker leef ik bij het weer en april is bijna altijd een prachtige maand... oke, de dagen worden wat korter en de avonden koeler maar 9 van de 10 keer heb je, vooal in Central Otago een Indian Summer.quote:Op maandag 15 september 2014 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou een paar maanden eerder gaan, April is het flink Herfst, zeker op het zuidereiland.
Wat was jou laagste temperatuur dan zo'n beetje?quote:Op maandag 15 september 2014 20:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Piet, al bollenkweker leef ik bij het weer en april is bijna altijd een prachtige maand... oke, de dagen worden wat korter en de avonden koeler maar 9 van de 10 keer heb je, vooal in Central Otago een Indian Summer.
half Mei moet je echter zorgen dat je weg bent....
wat is..... ik woon in New Zealand Red.quote:Op maandag 15 september 2014 21:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat was jou laagste temperatuur dan zo'n beetje?
Dat weet ik dat je ergens op het zuidereiland bivakeerd. Zijn slechtere plekken op de wereld. En wrijf het er nog maar eens lekker inquote:Op maandag 15 september 2014 21:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wat is..... ik woon in New Zealand Red.
Was zelf diep in een maart in Te Anau. 27 28 graden.quote:Maar in Central Otago kan het op een mooie dag Mid April nog gerust 22-23 graden worden...en met een zon die veel sterker is dan in Nederland heb je dan al snel prachtig weer.
ik woon zelf in Wyndham waar een zeeklimaat heerst... 's winters een graad of 5 onder nul maar als het zonnetje door komt een prachtige dag en dan is het rond een uur of 10 weer aangenaam.quote:Op maandag 15 september 2014 21:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat weet ik dat je ergens op het zuidereiland bivakeerd. Zijn slechtere plekken op de wereld. En wrijf het er nog maar eens lekker in
[..]
Was zelf diep in een maart in Te Anau. 27 28 graden.
Maar wat was jou laagste temperatuur tot nu toe dan? Weet dat het daar best warm kan worden, maar hoe koud?
http://www.doc.govt.nz/pa(...)wkes-bay/hawkes-bay/quote:
Wat wil je zien?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:37 schreef Cracker26 het volgende:
Ik heb van half maart tm half april vrij gekregen op mijn werk.
Nu was ik dus aan het twijfelen of ik naar Thailand of Nieuw-Zeeland zou gaan.
Is 4 weken in Nieuw-Zeeland genoeg om zo'n beetje alle leuke, mooie, bijzondere plekken te zien?
En hoe kan ik me er het beste verplaatsen in die relatief korte tijd? Is zo'n hop on-hop off bus ideaal (en goed te betalen)?
Ik heb wel al gelezen dat maart en april goede maanden zijn om naar N-Z te gaan.
Ik wil dit weekend of net na het weekend zeker mijn vliegticket boeken... retourtje Auckland (900 euro).
Alle ideeen en tips zijn welkom!
Heen en terug, dus totaal. Wij hadden een shitvlucht op de terugweg, waardoor we er ruim 36 uur over deden…quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
2-3 dagen vliegen??
Wij deden het in ik meen 26 of 28 uur, via Dubai.
Ah, okay, dan snap ik hem.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Heen en terug, dus totaal. Wij hadden een shitvlucht op de terugweg, waardoor we er ruim 36 uur over deden…
Ik ook! Maar dan zou ik voor het zuidereiland gaan!quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, okay, dan snap ik hem.
Zou persoonlijk zo weer gaan vier weken en dan het noordereiland beter bekijken
Zuidereiland hebben we de vorige keer als zwaartepunt gehad, hence deze keuze.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ook! Maar dan zou ik voor het zuidereiland gaan!
Oh hou op! We zijn net terug van vakantie, en straks zitten we alweer iets nieuws te plannenquote:Op zaterdag 1 november 2014 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zuidereiland hebben we de vorige keer als zwaartepunt gehad, hence deze keuze.
Wellicht met nog een week frans polynesie erbij, of bora bora
Ik ga in het voorjaar 3 weken naar Kroatie, chillen, beetje vis grillen, wat van de natuur genietenquote:Op zaterdag 1 november 2014 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oh hou op! We zijn net terug van vakantie, en straks zitten we alweer iets nieuws te plannen![]()
![]()
Wij hebben de vorige keer voornamelijk het noordereiland bezocht.
Zuider Eiland.... maar misschien ben ik een beetje beinvloedquote:Op zaterdag 1 november 2014 17:07 schreef Cracker26 het volgende:
Enne wat ik wil zien.. zoveel mogelijk natuurlijk. Maar is het zuider- of noordereiland mooier? Heb nog niet echt genoeg tijd gehad om me er goed in te verdiepen waar alle mooie dingen te zien zijn.
je UI, is dat Bear Grylls??quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ga in het voorjaar 3 weken naar Kroatie, chillen, beetje vis grillen, wat van de natuur genieten
Haha, dank je.quote:Op maandag 3 november 2014 01:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Zuider Eiland.... maar misschien ben ik een beetje beinvloed
Hij woont daarquote:Op maandag 3 november 2014 05:34 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Haha, dank je.
Maar hoezo beinvloed?
Bedankt voor je snelle antwoord. Röntgenfoto's ja? Dat zag ik niet aankomen, maar ik heb dan ook helemaal geen ervaring met emigratie. Nou, ik heb nog tijd zat (eerst mijn studie hier afmaken) dus kan het allemaal rustig aan oppakken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:01 schreef MartijnUK het volgende:
Trouwen is de meest eenvoudige optie als je zelf een NZ paspoort hebt.
Ik ben getrouwd met een kiwi en wij verhuizen over 3 maanden naar NZ (vanuit de UK)
Ik heb bij de ambassade in Londen een aanvraag ingediend (let op dit is een MEGA papierwinkel) maar kreeg binnen 2 weken een approval en 3 weken later had ik m'n paspoort terug met blauwe residency sticker erin.
Om de aanvraag af te ronden moet je denken aan zo'n 150 A4-tjes formulieren, medische onderzoeken (röntgenfoto's, bloedonderzoek, algemeen medisch onderzoek), geboorteregister, huwelijksregister, criminele achtergrond check van alle landen waar je de laatste 10 jaar hebt gewoond, alle adresgegevens van de laatste 10 jaar, gegevens van broers/zussen/ouders ook stief-personen als die er bij zitten. Het duurde mij zo'n 5 maanden om alle gegevens bij elkaar te krijgen die ze wilden hebben, maar als je echt wilt (en veel vrije tijd hebt) kun je het wellicht in 3 maanden voor elkaar krijgen.
Mijn ouders hadden ook te maken met dit soort immigratievoorwaarden toen zij vertrokken. Immigratieprocedure heeft voor hen bijna een jaar gekost, maar dat was wel een iets andere situatie (daar werken als niet NZ-er)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:03 schreef Myrr het volgende:
[..]
Bedankt voor je snelle antwoord. Röntgenfoto's ja? Dat zag ik niet aankomen, maar ik heb dan ook helemaal geen ervaring met emigratie. Nou, ik heb nog tijd zat (eerst mijn studie hier afmaken) dus kan het allemaal rustig aan oppakken.
Vind je het spannend? Veel familie hier? Dat is het enige struikelblok, ik ben ook nog vrij jong (24) en ik denk niet dat familie en schoonfamilie het echt kan waarderen, maarja onze keuze dus ze hebben het maar te accepteren.
Ja, en als je dus niet getrouwd bent moet je een nog gedetailleerder onderzoek laten doen. Alles bij elkaar (incl. alle onderzoeken en wettelijke vereisten) kostte mijn aanvraag zo'n £1500, dus net onder de 2000 euro.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:03 schreef Myrr het volgende:
[..]
Bedankt voor je snelle antwoord. Röntgenfoto's ja? Dat zag ik niet aankomen, maar ik heb dan ook helemaal geen ervaring met emigratie. Nou, ik heb nog tijd zat (eerst mijn studie hier afmaken) dus kan het allemaal rustig aan oppakken.
Vind je het spannend? Veel familie hier? Dat is het enige struikelblok, ik ben ook nog vrij jong (24) en ik denk niet dat familie en schoonfamilie het echt kan waarderen, maarja onze keuze dus ze hebben het maar te accepteren.
Ja precies, dat laatste is het ook. We zijn nog jong en flexibel, dus beter nu/straks dan wanneer we vast zitten geroest op dit kleine kut stukje van de wereld. We willen ook sowieso geen kinderen krijgen in Nederland, en inderdaad Skypen al zou m'n schoonmoeder wel echt heel erg zwaar gaan balen dat haar kleinkinderen in Nieuw - Zeeland opgroeien.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:11 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden ook te maken met dit soort immigratievoorwaarden toen zij vertrokken. Immigratieprocedure heeft voor hen bijna een jaar gekost, maar dat was wel een iets andere situatie (daar werken als niet NZ-er)
Wat betreft je tweede stuk: ik zou het juist als een voordeel zien dat je jong bent! Nu kan je nog mooi de wereld verkennenEn voor je familie heb je toch Skype? Ik red me al jaren prima met Skype, en af en toe eens NZ aandoen als "familiebezoek"
Ah, ik mag er dus vanuit gaan dat die 2000 per persoon is?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:16 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ja, en als je dus niet getrouwd bent moet je een nog gedetailleerder onderzoek laten doen. Alles bij elkaar (incl. alle onderzoeken en wettelijke vereisten) kostte mijn aanvraag zo'n £1500, dus net onder de 2000 euro.
Ik ben vijf jaar geleden naar Engeland verhuisd en dat was (in administratieve zin) zo simpel als je koffers pakken en ergens anders gaan wonen. NZ is toch wel wat lastiger maar dat is maar goed ookMoet wel zeggen dat het feit dat ik al eens geëmigreerd ben de stap veel makkelijker maakt om zo ver te gaan wonen.
Zelf ben ik 9 jaar ouder dan jou en we hebben nog geen kinderen, die willen we het eigenlijk ook niet aan doen om in dit wespennest dat West-Europa heet op te laat groeien. We hebben echt de Kiwi dream met een 4-kamer vrijstaand huis en grote tuin zodat ze met veel buitenspeelplezier kunnen opgroeien
Familie aan de kant van m'n vrouw wonen bijna allemaal in NZ op 2 na, mijn familie in NL heb ik niet zulke goede banden mee, m'n grootouders zijn op één na allemaal heengegaan. Het moeilijkste blijven m'n ouders & broer maar ik hoop ze te overtuigen om op basis van een grootouders-visa uiteindelijk over drie jaar ook te migreren
En de harddrugs?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
chill gebied iig, goeie wiet.
enorm slecht, enorm duur. het uitgaan daar kan je wel vergeten (vergeleken met hier). concerten heb je natuurlijk wel, maar de elektronische muziekscene is om te huilen. paarse haren, neonkleding, amateur hardtrance, dat soort meuk. gezellige barretjes zijn er wel genoeg (heb alleen echt ervaring met wellington).quote:
Okay. Een paspoort heb ik niet fysiek, maar wel de nationaliteit dus dat lijkt me dan een gevalletje paspoort aanvragen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:22 schreef MartijnUK het volgende:
Wat betreft de kosten, ik heb het bijgehouden:
Borst-röntgenfoto bij privékliniek ¤ 89.60
Bloedonderzoek bij laboratorium ¤ 39.68
Beperkt medisch onderzoek ¤ 112.00 (volledig als je niet getrouwd bent)
Vingerafdrukken Scotland Yard voor politiecheck Australië ¤ 90.24 (voor m'n vrouw)
Politiecertificaat Australië ¤ 70.40 (voor m'n vrouw)
Politiecertificaat UK ¤ 57.60 (voor m'n vrouw)
Verklaring goed gedrag NL ¤ 34.96
Politiecertificaat UK ¤ 57.60 (voor mij)
Geboortecertificaat NL ¤12.50
Gecertificeerde kopiën & declaratie van notaris ¤ 23.04
Visum-fee ¤ 1,049.60
Aanvraag-fee ¤ 23.04
Migrantenheffing ¤ 204.80
Totaal ¤ 1,865.06
M'n vrouw heeft nog 4 jaar in Australië gewoond binnen de 10 jaar vandaar dat politiechecks van daar ook nodig waren voor haar. En je moet politiechecks doen van beide partners over de laatste 10 jaar.
De visum-fee is enorm onderhevig aan verhogingen, toen ik in Juli keek was hij £800 en in September al £820. Heb nul ervaring met de NZ ambassade in NL dus weet niet hoe veel ze daar vragen maar het lijkt me stug dat het goedkoper is.
-edit-
Ik heb net gekeken en het blijkt dat je in NL ook via Londen moet en die staat dus op £820, geen verschil dus.
Oh en ik vergat te zeggen, dat is alleen voor de persoon die geen NZ paspoort heeft.
Degene met het NZ paspoort is vrij te gaan en staan waar die wil en kan dus ook gewoon terug komen zonder kosten.
Minder. Nou ja, was toch al niet van plan om nog echt lang door te gebruiken, en dat maakt de bezoekjes aan Nederland ook wel weer extra leuk. Zal over een jaar of drie ook wel (hopelijk) klaar zijn met feesten. Het zal wel enorm gaan schelen met mijn studie.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:45 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
enorm slecht, enorm duur. het uitgaan daar kan je wel vergeten (vergeleken met hier). concerten heb je natuurlijk wel, maar de elektronische muziekscene is om te huilen. paarse haren, neonkleding, amateur hardtrance, dat soort meuk. gezellige barretjes zijn er wel genoeg (heb alleen echt ervaring met wellington).
gelukkig beginnen ze dan ook al vroeg met zuipen. ook al betaal je $7 voor een biertje. standaard kotsende mensen op straat om 9 uur 's avonds in het weekendquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:53 schreef Myrr het volgende:
[..]
Had sowieso al gehoord dat clubs daar echt heel vroeg dicht gaan omdat ze anders gaan lopen vechten daar.
Jep dat zou voor jou genoeg zijn. Voor je vriend geldt mijn verhaal (ik ken zijn afkomst niet dus als hij in de laatste 10 jaar in een ander land dan NL heeft gewoond moet hij daar ook checks voor doen)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:47 schreef Myrr het volgende:
[..]
Okay. Een paspoort heb ik niet fysiek, maar wel de nationaliteit dus dat lijkt me dan een gevalletje paspoort aanvragen?
Nee hij is hier geboren en getogen (maar half Moluks). Kijjjjkkkk dat scheelt al een boel.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:07 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Jep dat zou voor jou genoeg zijn. Voor je vriend geldt mijn verhaal (ik ken zijn afkomst niet dus als hij in de laatste 10 jaar in een ander land dan NL heeft gewoond moet hij daar ook checks voor doen)
Oh godquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:03 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
gelukkig beginnen ze dan ook al vroeg met zuipen. ook al betaal je $7 voor een biertje. standaard kotsende mensen op straat om 9 uur 's avonds in het weekend
Ik ben in juli naar nz verhuisd met mijn partner.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:22 schreef MartijnUK het volgende:
Wat betreft de kosten, ik heb het bijgehouden:
Borst-röntgenfoto bij privékliniek ¤ 89.60
Bloedonderzoek bij laboratorium ¤ 39.68
Beperkt medisch onderzoek ¤ 112.00 (volledig als je niet getrouwd bent)
Vingerafdrukken Scotland Yard voor politiecheck Australië ¤ 90.24 (voor m'n vrouw)
Politiecertificaat Australië ¤ 70.40 (voor m'n vrouw)
Politiecertificaat UK ¤ 57.60 (voor m'n vrouw)
Verklaring goed gedrag NL ¤ 34.96
Politiecertificaat UK ¤ 57.60 (voor mij)
Geboortecertificaat NL ¤12.50
Gecertificeerde kopiën & declaratie van notaris ¤ 23.04
Visum-fee ¤ 1,049.60
Aanvraag-fee ¤ 23.04
Migrantenheffing ¤ 204.80
Totaal ¤ 1,865.06
M'n vrouw heeft nog 4 jaar in Australië gewoond binnen de 10 jaar vandaar dat politiechecks van daar ook nodig waren voor haar. En je moet politiechecks doen van beide partners over de laatste 10 jaar.
De visum-fee is enorm onderhevig aan verhogingen, toen ik in Juli keek was hij £800 en in September al £820. Heb nul ervaring met de NZ ambassade in NL dus weet niet hoe veel ze daar vragen maar het lijkt me stug dat het goedkoper is.
-edit-
Ik heb net gekeken en het blijkt dat je in NL ook via Londen moet en die staat dus op £820, geen verschil dus.
Oh en ik vergat te zeggen, dat is alleen voor de persoon die geen NZ paspoort heeft.
Degene met het NZ paspoort is vrij te gaan en staan waar die wil en kan dus ook gewoon terug komen zonder kosten.
Even in de reboundquote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:18 schreef Fazzoletti het volgende:
Tijd om dit topic eens te kicken
![]()
Eind feb ga ik voor de 3e keer naar NZDit maal met vriend en zoon, die dan 10 maanden is.
De laatste keer met vriend zijn we voornamelijk op het zuid eiland geweest, tot dat de aardbeving ons naar Auckland deed vluchten. Nu willen we de focus leggen op het noord eiland
![]()
Ik ben op zoek naar een camper/busje waar we met z'n 3en in kunnen. We hebben al 2x eerder een Jucy auto gehuurd, zij hebben campers voor zo'n 90E per dag. Best prijzig dus voor 3,5 week![]()
Iemand tips van andere verhuurbedrijven of is dit nu eenmaal de prijs voor een camper?
Wij hadden bij go wild gehuurd, voor 35eu nzd per dag een busje met stahoogte. Moet wel vermeldt worden dat we 50% korting hadden (+ buiten het hoogseizoen) omdat ie redelijk gammel was, dat hebben we geweten ookquote:Op woensdag 7 januari 2015 22:01 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Even in de rebound![]()
Iemand tips voor verhuur van campers/busjes?
quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:34 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Wij hadden bij go wild gehuurd, voor 35eu nzd per dag een busje met stahoogte. Moet wel vermeldt worden dat we 50% korting hadden (+ buiten het hoogseizoen) omdat ie redelijk gammel was, dat hebben we geweten ookMaar achteraf blij dat we niet meer betaald hebben, ook al was ie gammel.
Maar 'k geloof dat ze met hun 'normale' busjes alsnog aan de lage kant zitten, het overwegen waard in ieder geval.
Verder zagen we deze veel rijden:
happy campers
jucy
britz
kea
maui
mighty
tui
united
apollo
cheapa campa
spaceships
rockets
wilderness
freedom
(ja ik had een lijstje bij gehouden)
die naam + new zealand intikken op google moet je bij desbetreffend verhuurbedrijf brengen..
Ze hebben goede busjes, alleen wist die kerel al van te voren al dat het een gammele was (het was de vervanger van ons andere busje dat 2 dagen ervoor in een ongeluk verzeilt was geraakt). Daarom kregen we die korting ook. Als ik nog een keer daar heen zou gaan zou ik kijken naar Happy Campers, vond ze er mooi uitzien en de prijzen zijn ook redelijk goed.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:39 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]voor die lijst! Ik had Jucy, Wicked en Apollo al gecheckt. Ik zal de rest ook eens bekijken
![]()
Go wild is dus niet echt een aanrader met z'n gammele busjes
Ik zie op hun website alleen maar auto'squote:Op donderdag 8 januari 2015 14:16 schreef Roces18 het volgende:
ace-rentals biedt ook busjes aan trouwens. heb ik goede ervaringen mee (zelfs vaak gratis upgrades naar luxere modellen)
Wel fijn dat je vooraf gewaarschuwd werdquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:52 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ze hebben goede busjes, alleen wist die kerel al van te voren al dat het een gammele was (het was de vervanger van ons andere busje dat 2 dagen ervoor in een ongeluk verzeilt was geraakt). Daarom kregen we die korting ook. Als ik nog een keer daar heen zou gaan zou ik kijken naar Happy Campers, vond ze er mooi uitzien en de prijzen zijn ook redelijk goed.
Wat betreft het 'gammele', hij startte 's ochtends altijd slecht, duurde 5 tot 10x voordat ie warm genoeg was. Deuren sloten wel maar er zaten kieren in en er zat iets los onder de motorkap wat een teringherrie maakte boven 80km/h, daarbij zat er geen stuurbekrachtiging op wat lastig vertrekken/ draaien is als je een nachtje gespendeerd hebt op één van de drassige campings van de overheid. Maar desondanks zijn we er overal mee gekomen dus vandaar dat 't 't geld gewoon waard was
moet je ff naar beneden scrollenquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:49 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ik zie op hun website alleen maar auto's
[..]
Wel fijn dat je vooraf gewaarschuwd werd![]()
Ik ga happy campers ook even checken
Ah je bedoelt busjes voor meerdere mensen? Ik ben op zoek naar een camper/busje waar we in kunnen slapenquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:50 schreef Roces18 het volgende:
[..]
moet je ff naar beneden scrollen
http://www.acerentalcars.co.nz/rental-cars.html
ah je kan ook een auto nemen + tentjequote:Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ah je bedoelt busjes voor meerdere mensen? Ik ben op zoek naar een camper/busje waar we in kunnen slapen
Daar neig ik wel naar als ik die prijzen zo ziequote:Op donderdag 8 januari 2015 15:52 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ah je kan ook een auto nemen + tentje
Een tragisch einde voor Pinky.quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:41 schreef Red_85 het volgende:
Even geen Skydives meer boven Taupo.
Het zeer herkenbare roze vliegtuig ligt in het meer.
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=11383082
http://www.stuff.co.nz/na(...)rashes-in-lake-taupo
Was ook de enige die lichtgewond was geraakt doordat hij in een bessenstruik was geland. Tjah, als jij altijd die kist aan de grond zet en er nooit uitspringt, heb je ergens minder ervaring mee natuurlijk..quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:05 schreef MartijnUK het volgende:
Ja ik had het ook gelezen op Stuff, wel grappig dat de piloot er nog even wat langer in bleef en toen zelf ook met een parachute eruit sprong
Ja triest. Vond het wel een tof vliegtuig om te zien ook. Lekker roze, best origineel.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:47 schreef TinyTuna het volgende:
[..]
Een tragisch einde voor Pinky.Maar volgens hun FB zijn ze vanaf morgen gewoon weer operational met een gehuurd vliegtuig. (En anders kan men nog terecht bij het andere skydivebedrijf).
Nieuw Zeelanders hebben een hekel aan die dingen, White Maggots noemen ze dat.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ah je bedoelt busjes voor meerdere mensen? Ik ben op zoek naar een camper/busje waar we in kunnen slapen
Hij gaf ons uiteraard wel de keus hequote:Op donderdag 8 januari 2015 15:49 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ik zie op hun website alleen maar auto's
[..]
Wel fijn dat je vooraf gewaarschuwd werd![]()
Ik ga happy campers ook even checken
Tja, waarom willen mensen naar Queenstown?quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:40 schreef Roces18 het volgende:
Ach waarom zou iemand willen springen boven Lake Taupo als er zoveel betere plekken zijn.
queenstown is het gezwel van Nieuw Zeeland..quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, waarom willen mensen naar Queenstown?
Nee hoor, laat dit soort toeristen vooral daarheen gaan en daar blijven. Stel je voor je komt overal voor iedere supermarkt meisjes tegen die zich te lang niet gewassen hebben, drie akkoorden op hun gitaar spelen en halleluja zingen (en waarschijnlijk wat veneries onder de leden)quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:06 schreef andreas612 het volgende:
[..]
queenstown is het gezwel van Nieuw Zeeland..
Verbaasd met niets, ik lachte ze vroeger ook uitquote:Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nieuw Zeelanders hebben een hekel aan die dingen, White Maggots noemen ze dat.
Omdat het daarvoor de goedkoopste plek in NZ is en het uitzicht ook niet verkeerd is?quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:40 schreef Roces18 het volgende:
Ach waarom zou iemand willen springen boven Lake Taupo als er zoveel betere plekken zijn.
met 80km/uur over SH1 hobbelenquote:Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nieuw Zeelanders hebben een hekel aan die dingen, White Road Maggots noemen ze dat.
Nja, de vakantie zal ook bedoeld zijn om te ontspannen,dus verblijven in een hotel voor meerdere nachten en daarvandaan reisjes maken heeft onze voorkeur. En met last minute bedoelde ik inderdaad ook 2-3 maanden van te voren. Kunnen het alleen nu nog niet boeken, omdat we nog zitten te twijfelen over bestemmingen en dat is afhankelijk van wanneer hij klaar is en hoe we er aan toe zijn. Of we willen ontspannen op een eiland of iets meer willen doen bv. Weten dus niet of hij in Augustus klaar is (planning) of pas later in November ofzo.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:13 schreef Drebbelman het volgende:
Leuk vooruitzicht!
Hoe lang wil je ongeveer in Nieuw-Zeeland rondreizen? Er zijn meerdere manieren waarmee je goed per bus rond kan reizen (intercities, stray, naked bus etc). Als je een keer een tochtje wil maken naar een plek waar die bussen niet komen kun je altijd makkelijk en goedkoop alsnog een autootje huren voor een dag ofzo.
Ik zou me niet één week tot één stad beperken. Wellington en omgeving is mooi (en bij goed weer een zeer relaxte stad), maar aangezien de landschappen in het hele land zo verschillend zijn, is het voor jullie waarschijnlijk leuker om rond te reizen en overal maar een paar dagen te blijven hangen.
Tenzij je een overstap in Australië maakt kom je per vliegtuig vanuit Europa alleen in Christchurch of Auckland aan (Wellington vliegt alleen op Australië, binnenlandse vluchten). Je verdere reissplan hangt dan vooral af van hoelang je te besteden hebt.Met last minute tickets boeken heb ik geen ervaring, maar als ik snel op de site van AirNZ kijk zijn er genoeg mogelijkheden, maar inderdaad wel zo'n 500-700 euro duurder dan als je bijv zes weken vantevoren boekt. In het land zelf zal het geen probleem zijn om last minute overnachtingen te boeken.
Het kan wel, maar het hangt er ook een beetje vanaf wat je wil zien/doen.quote:Maar Nieuw Zeeland is dus niet aan te raden als je enkel vanaf de grote steden dagtripjes naar de natuur maakt? Dan is het wel beter voor ons om naar andere bestemmingen te kijken denk ik?
Veel plezier alvast! Eerste keer?quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Wij vertrekken morgen naar NZ voor een vakantie van 4 weken!
![]()
Nu zoek ik voor daar een lokale micro sim, voornamelijk voor data. Is dit makkelijk te regelen voor 1 maand? En waar koop je dat?
Alvast dank!
Nee, 3e keer alweerquote:Op donderdag 19 februari 2015 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel plezier alvast! Eerste keer?
Cool! Wij gaan in de verre toekomst nog wel een keer als we wat meer rij-ervaring hebben en een iets groter budget hebbenquote:Op donderdag 19 februari 2015 15:43 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Nee, 3e keer alweerMaar wel voor de eerste keer zo veel tijd op het Noord Eiland
gewoon prepaid halen bij een willekeurige mobile shopquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:49 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
Nu zoek ik voor daar een lokale micro sim, voornamelijk voor data. Is dit makkelijk te regelen voor 1 maand? En waar koop je dat?
Alvast dank!
Mijn advies, laat de meuk lekker thuis en ga eens 4 weken offline.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:49 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
Alvast dank!
quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn advies, laat de meuk lekker thuis en ga eens 4 weken offline.
Zit er geen verschil tussen de telecom aanbieders daar?quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:20 schreef andreas612 het volgende:
[..]
gewoon prepaid halen bij een willekeurige mobile shop
Kan je niet beter gewoon wifi gebruiken langs de route? hotels en campings kan je makkelijk in zo'n koffietent regelen. Navigatie?quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:06 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]Het is ons op eerdere vakantie is goed uitgekomen; telefoon gebruikt voor navigatie, hotels/campings opzoeken e.d.
[..]
Zit er geen verschil tussen de telecom aanbieders daar?
Bij aankomst op het vliegveld kun je bij Vodafone makkelijk (en vaak tegen een actieprijsje) een prepaid kaartje regelen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Vorige keren hebben we het in NZ ook met kaart gered jaMaar goed, een goedkoop prepaid lijkt me desondanks handig. We zijn helemaal geen 24/7 appende mensen dus daar ben ik niet bang voor
Sorry dat ik quote (tijdje terug alquote:Op donderdag 19 februari 2015 22:09 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Kan je niet beter gewoon wifi gebruiken langs de route? hotels en campings kan je makkelijk in zo'n koffietent regelen. Navigatie?gebruik gewoon een kaart jo, zit de medepassagier ook niet de hele tijd te appen
Daarbij leest een kaart gewoon veel sneller en makkelijker..
ooh ziet er lekker uitquote:Op maandag 23 maart 2015 09:50 schreef Fazzoletti het volgende:
En zo was het weer voorbijMaar wat hebben we genoten
Het was heerlijk!
Een van onze mooiste kampeerplekken:
[ afbeelding ]
En inderdaad een Vodafone sim gekocht: $35 voor 1GB data en 200 minuten. Dat is ook zeker van pas gekomen!!
Hier!quote:Op maandag 23 maart 2015 20:49 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ooh ziet er lekker uit
Waar is dit?
goeie schop!!quote:Op maandag 23 maart 2015 09:50 schreef Fazzoletti het volgende:
En zo was het weer voorbijMaar wat hebben we genoten
Het was heerlijk!
Een van onze mooiste kampeerplekken:
[ afbeelding ]
En inderdaad een Vodafone sim gekocht: $35 voor 1GB data en 200 minuten. Dat is ook zeker van pas gekomen!!
Magische plekken daar in de omgeving inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:19 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Hier!![]()
Verder geef ik duidelijk de voorkeur aan navigeren met Google maps boven een kaart
leuk. waar in NZ ga je ook alweer naar toe?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:07 schreef MartijnUK het volgende:
Nog 2 dagen en de verhuiscontainer staat voor de deur.
Jammer eigenlijk dat er geen NZ topic in KAA is ?
er waren destijds volgens mij maar 2 vaste posters, mijzelf en BasejumpNZ (of zoiets)quote:Op zondag 29 maart 2015 08:08 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
leuk. waar in NZ ga je ook alweer naar toe?
volgens mij was er wel ooit een topic in KAA maar dat zal inmiddels wel outdated zijn. misschien wel goed idee om dat weer eens een kick te geven, ben wel benieuwd hoeveel FOK!kers er nu in NZ zitten.
vandaag weer een heerlijke dag in de hoofdstad met een leuk nieuw festival CubaDupa.
Ik denk dat ik in december nog bij jou in de buurt ben geweest. Heb de scenic highway langs de kust van Dunedin naar Invercargill gereden, opquote:Op zondag 29 maart 2015 09:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
Sorry Drebbel, dat was ik idd vergeten
waar woon je dodoria?quote:Op zondag 29 maart 2015 10:45 schreef dodoria het volgende:
En hier nog iemand die permanent in nz woont.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |