abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2014 @ 20:53:06 #101
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144563831
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zou een paar maanden eerder gaan, April is het flink Herfst, zeker op het zuidereiland.
Piet, al bollenkweker leef ik bij het weer en april is bijna altijd een prachtige maand... oke, de dagen worden wat korter en de avonden koeler maar 9 van de 10 keer heb je, vooal in Central Otago een Indian Summer.
half Mei moet je echter zorgen dat je weg bent....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_144565447
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Piet, al bollenkweker leef ik bij het weer en april is bijna altijd een prachtige maand... oke, de dagen worden wat korter en de avonden koeler maar 9 van de 10 keer heb je, vooal in Central Otago een Indian Summer.
half Mei moet je echter zorgen dat je weg bent....
Wat was jou laagste temperatuur dan zo'n beetje?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 15 september 2014 @ 21:24:41 #103
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144565624
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat was jou laagste temperatuur dan zo'n beetje?
wat is..... ik woon in New Zealand Red.
Maar in Central Otago kan het op een mooie dag Mid April nog gerust 22-23 graden worden...en met een zon die veel sterker is dan in Nederland heb je dan al snel prachtig weer.
pi_144566081
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:24 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wat is..... ik woon in New Zealand Red.

Dat weet ik dat je ergens op het zuidereiland bivakeerd. Zijn slechtere plekken op de wereld. En wrijf het er nog maar eens lekker in :)

quote:
Maar in Central Otago kan het op een mooie dag Mid April nog gerust 22-23 graden worden...en met een zon die veel sterker is dan in Nederland heb je dan al snel prachtig weer.
Was zelf diep in een maart in Te Anau. 27 28 graden.

Maar wat was jou laagste temperatuur tot nu toe dan? Weet dat het daar best warm kan worden, maar hoe koud?
1947-2016
  maandag 15 september 2014 @ 21:38:00 #105
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144566402
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat weet ik dat je ergens op het zuidereiland bivakeerd. Zijn slechtere plekken op de wereld. En wrijf het er nog maar eens lekker in :)

[..]

Was zelf diep in een maart in Te Anau. 27 28 graden.

Maar wat was jou laagste temperatuur tot nu toe dan? Weet dat het daar best warm kan worden, maar hoe koud?
ik woon zelf in Wyndham waar een zeeklimaat heerst... 's winters een graad of 5 onder nul maar als het zonnetje door komt een prachtige dag en dan is het rond een uur of 10 weer aangenaam.

Als je meer landinwaarts ga dan zal het hooguit rond de -8 zijn (Queenstown/Wanaka etc.) echt strenge vorst die jullie in Nederland hebben kennen wij hier nagenoeg niet of je moet hoog de bergen in gaan hartje winter
pi_145420627
Schopje.. het is veel te stil hier :)

Zit momenteel plannen te maken voor het labour weekdn. Zijn er een beetje mooie hikes te doen in Hawkes Bay, of ergens anders in die hoek van het land?
In the coolest little capital of the world
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 08:42:55 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145421391
Te Urewera National Park?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:49:16 #108
286575 Roces18
Chef de party
pi_145421929
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 03:05 schreef Drebbelman het volgende:
Hawkes Bay
http://www.doc.govt.nz/pa(...)wkes-bay/hawkes-bay/

Maar ik zou toch een mountainbike huren ofzo
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_146167183
Ik heb van half maart tm half april vrij gekregen op mijn werk.
Nu was ik dus aan het twijfelen of ik naar Thailand of Nieuw-Zeeland zou gaan.

Is 4 weken in Nieuw-Zeeland genoeg om zo'n beetje alle leuke, mooie, bijzondere plekken te zien?

En hoe kan ik me er het beste verplaatsen in die relatief korte tijd? Is zo'n hop on-hop off bus ideaal (en goed te betalen)?

Ik heb wel al gelezen dat maart en april goede maanden zijn om naar N-Z te gaan.

Ik wil dit weekend of net na het weekend zeker mijn vliegticket boeken... retourtje Auckland (900 euro).

Alle ideeen en tips zijn welkom!
pi_146183330
Alle mooie plekken zal denk ik net niet lukken, dat zijn er teveel. De meeste hoogtepunten kan net, heb ik destijds in een maand gedaan met de hop-on/off bus. Je ziet in ieder geval meer mooie dingen dan in vier weken Thailand. Het is natuurlijk wel een stuk duurder.
  Moderator zaterdag 1 november 2014 @ 13:08:24 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_146183433
Bedenk je dat je makkelijk twee à drie dagen kwijt bent aan het vliegen. Daarnaast is het zo dat als je terugkomt, je ook niet meteen de volgende dag fluitend naar je werk gaat. Je moet even bijkomen van de jetlag, zeg maar ;)
De bus is goed te doen en prima te betalen (vond ik), maar houd er rekening mee dat je daarmee meer tijd kwijt bent dan dat je dat zou zijn met eigen vervoer. Je bent toch afhankelijk van de bustijden.

Persoonlijk zou ik opteren voor Thailand in jouw geval. Da's een stuk relaxter. Wij zijn 5 weken in NZ geweest, en hebben nog niet het idee dat we alles gezien hebben. Maar dat is natuurlijk ook weer voor iedereen verschillend :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 1 november 2014 @ 13:26:24 #112
45206 Pietverdriet
pi_146183797
2-3 dagen vliegen??
Wij deden het in ik meen 26 of 28 uur, via Dubai.
  zaterdag 1 november 2014 @ 13:28:28 #113
45206 Pietverdriet
pi_146183839
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 21:37 schreef Cracker26 het volgende:
Ik heb van half maart tm half april vrij gekregen op mijn werk.
Nu was ik dus aan het twijfelen of ik naar Thailand of Nieuw-Zeeland zou gaan.

Is 4 weken in Nieuw-Zeeland genoeg om zo'n beetje alle leuke, mooie, bijzondere plekken te zien?

En hoe kan ik me er het beste verplaatsen in die relatief korte tijd? Is zo'n hop on-hop off bus ideaal (en goed te betalen)?

Ik heb wel al gelezen dat maart en april goede maanden zijn om naar N-Z te gaan.

Ik wil dit weekend of net na het weekend zeker mijn vliegticket boeken... retourtje Auckland (900 euro).

Alle ideeen en tips zijn welkom!
Wat wil je zien?
Huur een auto zou ik zeggen.
Maak een keuze voor noord of zuideiland en ga touren.
  Moderator zaterdag 1 november 2014 @ 13:33:07 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_146183946
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
2-3 dagen vliegen??
Wij deden het in ik meen 26 of 28 uur, via Dubai.
Heen en terug, dus totaal. Wij hadden een shitvlucht op de terugweg, waardoor we er ruim 36 uur over deden… :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 1 november 2014 @ 13:42:36 #115
45206 Pietverdriet
pi_146184186
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Heen en terug, dus totaal. Wij hadden een shitvlucht op de terugweg, waardoor we er ruim 36 uur over deden… :')
Ah, okay, dan snap ik hem.
Zou persoonlijk zo weer gaan vier weken en dan het noordereiland beter bekijken
  Moderator zaterdag 1 november 2014 @ 13:44:54 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_146184240
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, okay, dan snap ik hem.
Zou persoonlijk zo weer gaan vier weken en dan het noordereiland beter bekijken
Ik ook! Maar dan zou ik voor het zuidereiland gaan!
  zaterdag 1 november 2014 @ 13:53:11 #117
45206 Pietverdriet
pi_146184396
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:44 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ook! Maar dan zou ik voor het zuidereiland gaan!
Zuidereiland hebben we de vorige keer als zwaartepunt gehad, hence deze keuze.
Wellicht met nog een week frans polynesie erbij, of bora bora
  Moderator zaterdag 1 november 2014 @ 13:55:51 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_146184449
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zuidereiland hebben we de vorige keer als zwaartepunt gehad, hence deze keuze.
Wellicht met nog een week frans polynesie erbij, of bora bora
Oh hou op! We zijn net terug van vakantie, en straks zitten we alweer iets nieuws te plannen :9 :')

Wij hebben de vorige keer voornamelijk het noordereiland bezocht.
  zaterdag 1 november 2014 @ 14:27:34 #119
45206 Pietverdriet
pi_146185156
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh hou op! We zijn net terug van vakantie, en straks zitten we alweer iets nieuws te plannen :9 :')

Wij hebben de vorige keer voornamelijk het noordereiland bezocht.
Ik ga in het voorjaar 3 weken naar Kroatie, chillen, beetje vis grillen, wat van de natuur genieten
pi_146188805
@ Announcement: al mooi om te horen dat je in een maand de meeste mooie dingen hebt gezien! Ik twijfel idd wel een beetje of het te overzien is kwa kosten.. als ik het zo snel ff uitreken, gaat dat maandje me wel zeker 3500 euro kosten en dat is toch best veel.

@ Guppyfriend: ik reken 1 vrije dag voor te herstellen. Moet wel genoeg zijn. Daarnaast is het idd jammer dat je zoveel reistijd kwijt bent. Als ik ga wil ik een pas van 24 dagen of zo kopen voor die bus.. pff twijfel twijfel haha. Eigenlijk moet ik gewoon een vliegticket boeken naar waar dan ook.

Is het duur om een auto te huren voor een maand? Het is natuurlijk wel een stuk gezelliger om met anderen in de bus te zitten, of om met een paar mensen een auto te huren.

Enne wat ik wil zien.. zoveel mogelijk natuurlijk. Maar is het zuider- of noordereiland mooier? Heb nog niet echt genoeg tijd gehad om me er goed in te verdiepen waar alle mooie dingen te zien zijn.

Maar het beste is dus 1 van de 2 eilanden te doen in een maand?
  maandag 3 november 2014 @ 01:52:54 #121
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146240963
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:07 schreef Cracker26 het volgende:

Enne wat ik wil zien.. zoveel mogelijk natuurlijk. Maar is het zuider- of noordereiland mooier? Heb nog niet echt genoeg tijd gehad om me er goed in te verdiepen waar alle mooie dingen te zien zijn.

Zuider Eiland.... maar misschien ben ik een beetje beinvloed ;)
  maandag 3 november 2014 @ 01:57:25 #122
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146241002
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ga in het voorjaar 3 weken naar Kroatie, chillen, beetje vis grillen, wat van de natuur genieten
je UI, is dat Bear Grylls?? ;)
pi_146241931
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:52 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Zuider Eiland.... maar misschien ben ik een beetje beinvloed ;)
Haha, dank je.
Maar hoezo beinvloed?
  maandag 3 november 2014 @ 06:06:34 #124
45206 Pietverdriet
pi_146241976
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 05:34 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Haha, dank je.
Maar hoezo beinvloed?
Hij woont daar
pi_146242207
Ondanks dat het Noorder Eiland ook mooie plekken heeft, is er op het zuider eiland toch wel meer te zien. Zeker als je veel wilt hiken.

Ik heb een paar weken terug de Tongariro Crossing gedaan. Mooi! Zeker omdat het nog vol lag met sneeuw. Helaas wel erg druk.
Pain is temporary, pride is forever
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:18:41 #126
73386 Fazz
onderweg
pi_148382512
:W Tijd om dit topic eens te kicken :7

Eind feb ga ik voor de 3e keer naar NZ *O* Dit maal met vriend en zoon, die dan 10 maanden is.
De laatste keer met vriend zijn we voornamelijk op het zuid eiland geweest, tot dat de aardbeving ons naar Auckland deed vluchten }:| . Nu willen we de focus leggen op het noord eiland :)

Ik ben op zoek naar een camper/busje waar we met z'n 3en in kunnen. We hebben al 2x eerder een Jucy auto gehuurd, zij hebben campers voor zo'n 90E per dag. Best prijzig dus voor 3,5 week }:|
Iemand tips van andere verhuurbedrijven of is dit nu eenmaal de prijs voor een camper?
pi_148382969
Best een rigoureuze keuze, maar over een jaartje of twee/drie ga ik emigreren naar Nieuw - Zeeland, samen met mijn vriend. Althans, dat is nu het plan. Ik wil daar verder gaan studeren, we zijn echt volledig klaar met Nederland. De mensen, de politiek, alles.

Ik wil mij hier de komende jaren zo goed mogelijk op voorbereiden, maar heb geen idee waar ik moet beginnen. De nationaliteit heb ik al gekregen bij geboorte, maar hij heeft een andere afkomst. Hoe moeilijk is een verblijfsdocument voor hem, of is het dan makkelijker om te trouwen? We zijn dan zes jaar samen dus op zich geen punt.

Iemand ervaring met emigratie naar Nieuw - Zeeland en wat dit allemaal met zich mee heeft gebracht?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 10:46:55 ]
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:01:06 #128
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_148383310
Trouwen is de meest eenvoudige optie als je zelf een NZ paspoort hebt.
Ik ben getrouwd met een kiwi en wij verhuizen over 3 maanden naar NZ (vanuit de UK)
Ik heb bij de ambassade in Londen een aanvraag ingediend (let op dit is een MEGA papierwinkel) maar kreeg binnen 2 weken een approval en 3 weken later had ik m'n paspoort terug met blauwe residency sticker erin.

Om de aanvraag af te ronden moet je denken aan zo'n 150 A4-tjes formulieren, medische onderzoeken (röntgenfoto's, bloedonderzoek, algemeen medisch onderzoek), geboorteregister, huwelijksregister, criminele achtergrond check van alle landen waar je de laatste 10 jaar hebt gewoond, alle adresgegevens van de laatste 10 jaar, gegevens van broers/zussen/ouders ook stief-personen als die er bij zitten. Het duurde mij zo'n 5 maanden om alle gegevens bij elkaar te krijgen die ze wilden hebben, maar als je echt wilt (en veel vrije tijd hebt) kun je het wellicht in 3 maanden voor elkaar krijgen.
pi_148383351
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:01 schreef MartijnUK het volgende:
Trouwen is de meest eenvoudige optie als je zelf een NZ paspoort hebt.
Ik ben getrouwd met een kiwi en wij verhuizen over 3 maanden naar NZ (vanuit de UK)
Ik heb bij de ambassade in Londen een aanvraag ingediend (let op dit is een MEGA papierwinkel) maar kreeg binnen 2 weken een approval en 3 weken later had ik m'n paspoort terug met blauwe residency sticker erin.

Om de aanvraag af te ronden moet je denken aan zo'n 150 A4-tjes formulieren, medische onderzoeken (röntgenfoto's, bloedonderzoek, algemeen medisch onderzoek), geboorteregister, huwelijksregister, criminele achtergrond check van alle landen waar je de laatste 10 jaar hebt gewoond, alle adresgegevens van de laatste 10 jaar, gegevens van broers/zussen/ouders ook stief-personen als die er bij zitten. Het duurde mij zo'n 5 maanden om alle gegevens bij elkaar te krijgen die ze wilden hebben, maar als je echt wilt (en veel vrije tijd hebt) kun je het wellicht in 3 maanden voor elkaar krijgen.
Bedankt voor je snelle antwoord. Röntgenfoto's ja? Dat zag ik niet aankomen, maar ik heb dan ook helemaal geen ervaring met emigratie. Nou, ik heb nog tijd zat (eerst mijn studie hier afmaken) dus kan het allemaal rustig aan oppakken.

Vind je het spannend? Veel familie hier? Dat is het enige struikelblok, ik ben ook nog vrij jong (24) en ik denk niet dat familie en schoonfamilie het echt kan waarderen, maarja onze keuze dus ze hebben het maar te accepteren.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 11:04:28 ]
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:11:44 #130
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_148383481
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:03 schreef Myrr het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle antwoord. Röntgenfoto's ja? Dat zag ik niet aankomen, maar ik heb dan ook helemaal geen ervaring met emigratie. Nou, ik heb nog tijd zat (eerst mijn studie hier afmaken) dus kan het allemaal rustig aan oppakken.

Vind je het spannend? Veel familie hier? Dat is het enige struikelblok, ik ben ook nog vrij jong (24) en ik denk niet dat familie en schoonfamilie het echt kan waarderen, maarja onze keuze dus ze hebben het maar te accepteren.
Mijn ouders hadden ook te maken met dit soort immigratievoorwaarden toen zij vertrokken. Immigratieprocedure heeft voor hen bijna een jaar gekost, maar dat was wel een iets andere situatie (daar werken als niet NZ-er) :)

Wat betreft je tweede stuk: ik zou het juist als een voordeel zien dat je jong bent! Nu kan je nog mooi de wereld verkennen :) En voor je familie heb je toch Skype? Ik red me al jaren prima met Skype, en af en toe eens NZ aandoen als "familiebezoek" O+
Half bezopen is weggegooid geld.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:16:05 #131
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_148383569
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:03 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja, en als je dus niet getrouwd bent moet je een nog gedetailleerder onderzoek laten doen. Alles bij elkaar (incl. alle onderzoeken en wettelijke vereisten) kostte mijn aanvraag zo'n £1500, dus net onder de 2000 euro.

Ik ben vijf jaar geleden naar Engeland verhuisd en dat was (in administratieve zin) zo simpel als je koffers pakken en ergens anders gaan wonen. NZ is toch wel wat lastiger maar dat is maar goed ook :) Moet wel zeggen dat het feit dat ik al eens geëmigreerd ben de stap veel makkelijker maakt om zo ver te gaan wonen.

Zelf ben ik 9 jaar ouder dan jou en we hebben nog geen kinderen, die willen we het eigenlijk ook niet aan doen om in dit wespennest dat West-Europa heet op te laat groeien. We hebben echt de Kiwi dream met een 4-kamer vrijstaand huis en grote tuin zodat ze met veel buitenspeelplezier kunnen opgroeien

Familie aan de kant van m'n vrouw wonen bijna allemaal in NZ op 2 na, mijn familie in NL heb ik niet zulke goede banden mee, m'n grootouders zijn op één na allemaal heengegaan. Het moeilijkste blijven m'n ouders & broer maar ik hoop ze te overtuigen om op basis van een grootouders-visa uiteindelijk over drie jaar ook te migreren :)
pi_148384646
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:11 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Mijn ouders hadden ook te maken met dit soort immigratievoorwaarden toen zij vertrokken. Immigratieprocedure heeft voor hen bijna een jaar gekost, maar dat was wel een iets andere situatie (daar werken als niet NZ-er) :)

Wat betreft je tweede stuk: ik zou het juist als een voordeel zien dat je jong bent! Nu kan je nog mooi de wereld verkennen :) En voor je familie heb je toch Skype? Ik red me al jaren prima met Skype, en af en toe eens NZ aandoen als "familiebezoek" O+
Ja precies, dat laatste is het ook. We zijn nog jong en flexibel, dus beter nu/straks dan wanneer we vast zitten geroest op dit kleine kut stukje van de wereld. We willen ook sowieso geen kinderen krijgen in Nederland, en inderdaad Skypen al zou m'n schoonmoeder wel echt heel erg zwaar gaan balen dat haar kleinkinderen in Nieuw - Zeeland opgroeien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:16 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ja, en als je dus niet getrouwd bent moet je een nog gedetailleerder onderzoek laten doen. Alles bij elkaar (incl. alle onderzoeken en wettelijke vereisten) kostte mijn aanvraag zo'n £1500, dus net onder de 2000 euro.

Ik ben vijf jaar geleden naar Engeland verhuisd en dat was (in administratieve zin) zo simpel als je koffers pakken en ergens anders gaan wonen. NZ is toch wel wat lastiger maar dat is maar goed ook :) Moet wel zeggen dat het feit dat ik al eens geëmigreerd ben de stap veel makkelijker maakt om zo ver te gaan wonen.

Zelf ben ik 9 jaar ouder dan jou en we hebben nog geen kinderen, die willen we het eigenlijk ook niet aan doen om in dit wespennest dat West-Europa heet op te laat groeien. We hebben echt de Kiwi dream met een 4-kamer vrijstaand huis en grote tuin zodat ze met veel buitenspeelplezier kunnen opgroeien

Familie aan de kant van m'n vrouw wonen bijna allemaal in NZ op 2 na, mijn familie in NL heb ik niet zulke goede banden mee, m'n grootouders zijn op één na allemaal heengegaan. Het moeilijkste blijven m'n ouders & broer maar ik hoop ze te overtuigen om op basis van een grootouders-visa uiteindelijk over drie jaar ook te migreren :)
Ah, ik mag er dus vanuit gaan dat die 2000 per persoon is?

Ja, ik heb ook een hele horde aan familie in Nieuw - Zeeland en hier alleen maar m'n vader, m'n zus, oom, tante, nichtje en neefje. Schoonfamilie is wel heel groot maar het was mijn vriend zijn idee om over een paar jaar al te vertrekken, dus hij heeft er niet echt een probleem mee. Zelf dacht ik altijd van zo'n beetje als we wat ouder zijn, omdat ik niet van hem wilde vragen om alles hier achter te laten, dus wel fijn dat hij het zelf ter sprake bracht.

Het voelt wel heel onwerkelijk moet ik zeggen, maar gelukkig heb ik daar honderden familieleden en m'n moeder woont er ook weer sinds kort. Die weet er nog niets vanaf, haar wil ik pas verrassen als het echt werkelijkheid gaat worden.
pi_148384820
Mijn visa en residency als partner van een kiwi kostte echt niet zoveel hoor. Paar honderd euro en ik had het in n week of 5-6 bij elkaar.
pi_148385009
Waar wonen of gaan jullie wonen in Nieuw - Zeeland? Ik ben zelf geboren in Tauranga, zou wel heeeeeeel graag bij de Bay willen wonen maar ik ga er even vanuit dat dat heel duur is. Er zit wel een goede uni, weet iemand hoe het zit met studiebeurzen daar? Ik lees dat het lijkt op het Britse onderwijssysteem, maar daar heb ik nou net 0 verstand van.
pi_148385495
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:14 schreef Myrr het volgende:
Ik ben zelf geboren in Tauranga
chill gebied iig, goeie wiet.
pi_148385843
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

chill gebied iig, goeie wiet.
En de harddrugs? :P
pi_148385937
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:42 schreef Myrr het volgende:

[..]

En de harddrugs? :P
enorm slecht, enorm duur. het uitgaan daar kan je wel vergeten (vergeleken met hier). concerten heb je natuurlijk wel, maar de elektronische muziekscene is om te huilen. paarse haren, neonkleding, amateur hardtrance, dat soort meuk. gezellige barretjes zijn er wel genoeg (heb alleen echt ervaring met wellington).
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:22:56 #138
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_148386885
Wat betreft de kosten, ik heb het bijgehouden:

Borst-röntgenfoto bij privékliniek ¤ 89.60
Bloedonderzoek bij laboratorium ¤ 39.68
Beperkt medisch onderzoek ¤ 112.00 (volledig als je niet getrouwd bent)
Vingerafdrukken Scotland Yard voor politiecheck Australië ¤ 90.24 (voor m'n vrouw)
Politiecertificaat Australië ¤ 70.40 (voor m'n vrouw)
Politiecertificaat UK ¤ 57.60 (voor m'n vrouw)
Verklaring goed gedrag NL ¤ 34.96
Politiecertificaat UK ¤ 57.60 (voor mij)
Geboortecertificaat NL ¤12.50
Gecertificeerde kopiën & declaratie van notaris ¤ 23.04
Visum-fee ¤ 1,049.60
Aanvraag-fee ¤ 23.04
Migrantenheffing ¤ 204.80

Totaal ¤ 1,865.06

M'n vrouw heeft nog 4 jaar in Australië gewoond binnen de 10 jaar vandaar dat politiechecks van daar ook nodig waren voor haar. En je moet politiechecks doen van beide partners over de laatste 10 jaar.

De visum-fee is enorm onderhevig aan verhogingen, toen ik in Juli keek was hij £800 en in September al £820. Heb nul ervaring met de NZ ambassade in NL dus weet niet hoe veel ze daar vragen maar het lijkt me stug dat het goedkoper is.

-edit-
Ik heb net gekeken en het blijkt dat je in NL ook via Londen moet en die staat dus op £820, geen verschil dus.

Oh en ik vergat te zeggen, dat is alleen voor de persoon die geen NZ paspoort heeft.
Degene met het NZ paspoort is vrij te gaan en staan waar die wil en kan dus ook gewoon terug komen zonder kosten.

[ Bericht 2% gewijzigd door MartijnUK op 06-01-2015 13:28:30 ]
pi_148387707
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:22 schreef MartijnUK het volgende:

Vingerafdrukken Scotland Yard voor politiecheck Australië ¤ 90.24 (voor m'n vrouw)
Visum-fee ¤ 1,049.60
Aanvraag-fee ¤ 23.04

Totaal ¤ 1,865.06

M'n vrouw heeft nog 4 jaar in Australië gewoond binnen de 10 jaar vandaar dat politiechecks van daar ook nodig waren voor haar. En je moet politiechecks doen van beide partners over de laatste 10 jaar.

De visum-fee is enorm onderhevig aan verhogingen, toen ik in Juli keek was hij £800 en in September al £820. Heb nul ervaring met de NZ ambassade in NL dus weet niet hoe veel ze daar vragen maar het lijkt me stug dat het goedkoper is.

-edit-
Ik heb net gekeken en het blijkt dat je in NL ook via Londen moet en die staat dus op £820, geen verschil dus.

Oh en ik vergat te zeggen, dat is alleen voor de persoon die geen NZ paspoort heeft.
Degene met het NZ paspoort is vrij te gaan en staan waar die wil en kan dus ook gewoon terug komen zonder kosten.
Okay. Een paspoort heb ik niet fysiek, maar wel de nationaliteit dus dat lijkt me dan een gevalletje paspoort aanvragen?
pi_148387922
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:45 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

enorm slecht, enorm duur. het uitgaan daar kan je wel vergeten (vergeleken met hier). concerten heb je natuurlijk wel, maar de elektronische muziekscene is om te huilen. paarse haren, neonkleding, amateur hardtrance, dat soort meuk. gezellige barretjes zijn er wel genoeg (heb alleen echt ervaring met wellington).
Minder. Nou ja, was toch al niet van plan om nog echt lang door te gebruiken, en dat maakt de bezoekjes aan Nederland ook wel weer extra leuk. Zal over een jaar of drie ook wel (hopelijk) klaar zijn met feesten. Het zal wel enorm gaan schelen met mijn studie.

Had sowieso al gehoord dat clubs daar echt heel vroeg dicht gaan omdat ze anders gaan lopen vechten daar.
pi_148388225
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:53 schreef Myrr het volgende:

[..]

Had sowieso al gehoord dat clubs daar echt heel vroeg dicht gaan omdat ze anders gaan lopen vechten daar.
gelukkig beginnen ze dan ook al vroeg met zuipen. ook al betaal je $7 voor een biertje. standaard kotsende mensen op straat om 9 uur 's avonds in het weekend ;(
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:07:30 #142
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_148388350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:47 schreef Myrr het volgende:

[..]

Okay. Een paspoort heb ik niet fysiek, maar wel de nationaliteit dus dat lijkt me dan een gevalletje paspoort aanvragen?
Jep dat zou voor jou genoeg zijn. Voor je vriend geldt mijn verhaal (ik ken zijn afkomst niet dus als hij in de laatste 10 jaar in een ander land dan NL heeft gewoond moet hij daar ook checks voor doen)
pi_148388967
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:07 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Jep dat zou voor jou genoeg zijn. Voor je vriend geldt mijn verhaal (ik ken zijn afkomst niet dus als hij in de laatste 10 jaar in een ander land dan NL heeft gewoond moet hij daar ook checks voor doen)
Nee hij is hier geboren en getogen (maar half Moluks). Kijjjjkkkk dat scheelt al een boel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:03 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

gelukkig beginnen ze dan ook al vroeg met zuipen. ook al betaal je $7 voor een biertje. standaard kotsende mensen op straat om 9 uur 's avonds in het weekend ;(
Oh god :') Dat is dan wel weer jammer.
pi_148403334
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:22 schreef MartijnUK het volgende:

Visum-fee ¤ 1,049.60
Aanvraag-fee ¤ 23.04

Totaal ¤ 1,865.06

-edit-

Ik ben in juli naar nz verhuisd met mijn partner.
We zijn niet getrouwd en hebben geen NZ-roots of familie wonen hier en we hebben bijna hetzelfde proces doorlopen als MartijnUK schrijft. Ik kan niet zeggen wat er dan uitgebreider was aan ons medisch onderzoek, maar de prijs was ongeveer hetzelfde. We moesten wel beide nog een engels test doen (IELTS) in A'dam wat ruim vanteoren geboekt moest worden.
We moesten ook, omdat we niet getrouwd zijn, bewijzen tonen van een stabiele relatie, oa door vakantiefoto's en enveloppen met ons adres en namen erop te tonen.

We hadden ervoor gezorgd dat we al het papierwerk klaar hadden liggen zodra onze invitation to apply binnenkwam, en we hadden het visum vervolgens twee weken later. Erg snel, waarschijnlijk omdat we ook een baanaanbod op zak hadden.

Het is veel werk, maar een goede voorbereiding en weten wat je kan verwachten is ook al het halve werk. Een site als www.enz.org is een schat aan informatie wat dat betreft.

De meeste energie ging zitten in het plannen van data voor de keuringen en testen en het reizen ernaar toe. Engels test in A'dam, medische keuring in Breda, röntgenfoto in Tilburg, bloedonderzoek in Eindhoven en de visa stickers ophalen in Londen.

Gelukkig krijg je er wel heel wat voor terug :D
pi_148413753
Drebbelman, volgens mij heb jij het hier over een ander visum, want voor een partner visum is er geen invitation to apply nodig, heb je het toevallig over een skilled migrant visum?

Mijn uitgebreide medische test kostte inclusief rontgenfoto zo'n 150 euro. Application fee voor mn visa was 800$ volgens mij, maar dat zou ik moeten Checken.

[ Bericht 2% gewijzigd door dodoria op 07-01-2015 09:03:18 ]
pi_148414937
Voor mij was het een skilled migrant visa ja
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:41:11 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148417490
Even geen Skydives meer boven Taupo.

Het zeer herkenbare roze vliegtuig ligt in het meer.

http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=11383082
http://www.stuff.co.nz/na(...)rashes-in-lake-taupo
1947-2016
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:05:24 #148
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_148419558
Ja ik had het ook gelezen op Stuff, wel grappig dat de piloot er nog even wat langer in bleef en toen zelf ook met een parachute eruit sprong :D
pi_148446616
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:18 schreef Fazzoletti het volgende:
:W Tijd om dit topic eens te kicken :7

Eind feb ga ik voor de 3e keer naar NZ *O* Dit maal met vriend en zoon, die dan 10 maanden is.
De laatste keer met vriend zijn we voornamelijk op het zuid eiland geweest, tot dat de aardbeving ons naar Auckland deed vluchten }:| . Nu willen we de focus leggen op het noord eiland :)

Ik ben op zoek naar een camper/busje waar we met z'n 3en in kunnen. We hebben al 2x eerder een Jucy auto gehuurd, zij hebben campers voor zo'n 90E per dag. Best prijzig dus voor 3,5 week }:|
Iemand tips van andere verhuurbedrijven of is dit nu eenmaal de prijs voor een camper?
Even in de rebound :)
Iemand tips voor verhuur van campers/busjes?
pi_148448603
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:01 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Even in de rebound :)
Iemand tips voor verhuur van campers/busjes?
Wij hadden bij go wild gehuurd, voor 35eu nzd per dag een busje met stahoogte. Moet wel vermeldt worden dat we 50% korting hadden (+ buiten het hoogseizoen) omdat ie redelijk gammel was, dat hebben we geweten ook :') Maar achteraf blij dat we niet meer betaald hebben, ook al was ie gammel.

Maar 'k geloof dat ze met hun 'normale' busjes alsnog aan de lage kant zitten, het overwegen waard in ieder geval.

Verder zagen we deze veel rijden:

happy campers
jucy
britz
kea
maui
mighty
tui
united
apollo
cheapa campa
spaceships
rockets
wilderness
freedom

(ja ik had een lijstje bij gehouden :') )

die naam + new zealand intikken op google moet je bij desbetreffend verhuurbedrijf brengen..

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2015 22:38:57 ]
pi_148461172
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:34 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Wij hadden bij go wild gehuurd, voor 35eu nzd per dag een busje met stahoogte. Moet wel vermeldt worden dat we 50% korting hadden (+ buiten het hoogseizoen) omdat ie redelijk gammel was, dat hebben we geweten ook :') Maar achteraf blij dat we niet meer betaald hebben, ook al was ie gammel.

Maar 'k geloof dat ze met hun 'normale' busjes alsnog aan de lage kant zitten, het overwegen waard in ieder geval.

Verder zagen we deze veel rijden:

happy campers
jucy
britz
kea
maui
mighty
tui
united
apollo
cheapa campa
spaceships
rockets
wilderness
freedom

(ja ik had een lijstje bij gehouden :') )

die naam + new zealand intikken op google moet je bij desbetreffend verhuurbedrijf brengen..
^O^ voor die lijst! Ik had Jucy, Wicked en Apollo al gecheckt. Ik zal de rest ook eens bekijken :)

Go wild is dus niet echt een aanrader met z'n gammele busjes ;)
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:16:35 #152
286575 Roces18
Chef de party
pi_148466828
ace-rentals biedt ook busjes aan trouwens. heb ik goede ervaringen mee (zelfs vaak gratis upgrades naar luxere modellen)
pi_148468303
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:39 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

^O^ voor die lijst! Ik had Jucy, Wicked en Apollo al gecheckt. Ik zal de rest ook eens bekijken :)

Go wild is dus niet echt een aanrader met z'n gammele busjes ;)
Ze hebben goede busjes, alleen wist die kerel al van te voren al dat het een gammele was (het was de vervanger van ons andere busje dat 2 dagen ervoor in een ongeluk verzeilt was geraakt). Daarom kregen we die korting ook. Als ik nog een keer daar heen zou gaan zou ik kijken naar Happy Campers, vond ze er mooi uitzien en de prijzen zijn ook redelijk goed.

Wat betreft het 'gammele', hij startte 's ochtends altijd slecht, duurde 5 tot 10x voordat ie warm genoeg was. Deuren sloten wel maar er zaten kieren in en er zat iets los onder de motorkap wat een teringherrie maakte boven 80km/h, daarbij zat er geen stuurbekrachtiging op wat lastig vertrekken/ draaien is als je een nachtje gespendeerd hebt op één van de drassige campings van de overheid. Maar desondanks zijn we er overal mee gekomen dus vandaar dat 't 't geld gewoon waard was :P

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2015 14:56:48 ]
pi_148470487
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:16 schreef Roces18 het volgende:
ace-rentals biedt ook busjes aan trouwens. heb ik goede ervaringen mee (zelfs vaak gratis upgrades naar luxere modellen)
Ik zie op hun website alleen maar auto's :?

quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:52 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Ze hebben goede busjes, alleen wist die kerel al van te voren al dat het een gammele was (het was de vervanger van ons andere busje dat 2 dagen ervoor in een ongeluk verzeilt was geraakt). Daarom kregen we die korting ook. Als ik nog een keer daar heen zou gaan zou ik kijken naar Happy Campers, vond ze er mooi uitzien en de prijzen zijn ook redelijk goed.

Wat betreft het 'gammele', hij startte 's ochtends altijd slecht, duurde 5 tot 10x voordat ie warm genoeg was. Deuren sloten wel maar er zaten kieren in en er zat iets los onder de motorkap wat een teringherrie maakte boven 80km/h, daarbij zat er geen stuurbekrachtiging op wat lastig vertrekken/ draaien is als je een nachtje gespendeerd hebt op één van de drassige campings van de overheid. Maar desondanks zijn we er overal mee gekomen dus vandaar dat 't 't geld gewoon waard was :P
Wel fijn dat je vooraf gewaarschuwd werd :P
Ik ga happy campers ook even checken :s)
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:50:55 #155
286575 Roces18
Chef de party
pi_148470528
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:49 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

[..]

moet je ff naar beneden scrollen
http://www.acerentalcars.co.nz/rental-cars.html
pi_148470581
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

moet je ff naar beneden scrollen
http://www.acerentalcars.co.nz/rental-cars.html
Ah je bedoelt busjes voor meerdere mensen? Ik ben op zoek naar een camper/busje waar we in kunnen slapen :)
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:52:46 #157
286575 Roces18
Chef de party
pi_148470620
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ah je bedoelt busjes voor meerdere mensen? Ik ben op zoek naar een camper/busje waar we in kunnen slapen :)
ah je kan ook een auto nemen + tentje :P
pi_148470995
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:52 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ah je kan ook een auto nemen + tentje :P
Daar neig ik wel naar als ik die prijzen zo zie :X }:|
Maar goed, even bedenken of dat wel zo relaxed is met baby :+
pi_148473171
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:41 schreef Red_85 het volgende:
Even geen Skydives meer boven Taupo.

Het zeer herkenbare roze vliegtuig ligt in het meer.

http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=11383082
http://www.stuff.co.nz/na(...)rashes-in-lake-taupo
Een tragisch einde voor Pinky. :'( Maar volgens hun FB zijn ze vanaf morgen gewoon weer operational met een gehuurd vliegtuig. (En anders kan men nog terecht bij het andere skydivebedrijf).
pi_148473499
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:05 schreef MartijnUK het volgende:
Ja ik had het ook gelezen op Stuff, wel grappig dat de piloot er nog even wat langer in bleef en toen zelf ook met een parachute eruit sprong :D
Was ook de enige die lichtgewond was geraakt doordat hij in een bessenstruik was geland. Tjah, als jij altijd die kist aan de grond zet en er nooit uitspringt, heb je ergens minder ervaring mee natuurlijk..
:P
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:47 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

Een tragisch einde voor Pinky. :'( Maar volgens hun FB zijn ze vanaf morgen gewoon weer operational met een gehuurd vliegtuig. (En anders kan men nog terecht bij het andere skydivebedrijf).
Ja triest. Vond het wel een tof vliegtuig om te zien ook. Lekker roze, best origineel.
1947-2016
  donderdag 8 januari 2015 @ 17:27:35 #161
45206 Pietverdriet
pi_148474619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Nieuw Zeelanders hebben een hekel aan die dingen, White Maggots noemen ze dat.
  donderdag 8 januari 2015 @ 17:40:46 #162
286575 Roces18
Chef de party
pi_148475038
Ach waarom zou iemand willen springen boven Lake Taupo als er zoveel betere plekken zijn.
pi_148475752
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:49 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

[..]

Hij gaf ons uiteraard wel de keus he :P doorgaan met gammele of gammele na 2 dagen inwisselen voor een goede.. die 50% korting was de doorslag :P
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:06:20 #164
45206 Pietverdriet
pi_148475769
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:40 schreef Roces18 het volgende:
Ach waarom zou iemand willen springen boven Lake Taupo als er zoveel betere plekken zijn.
Tja, waarom willen mensen naar Queenstown?
pi_148475788
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, waarom willen mensen naar Queenstown?
queenstown is het gezwel van Nieuw Zeeland..
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:09:46 #166
45206 Pietverdriet
pi_148475889
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:06 schreef andreas612 het volgende:

[..]

queenstown is het gezwel van Nieuw Zeeland..
Nee hoor, laat dit soort toeristen vooral daarheen gaan en daar blijven. Stel je voor je komt overal voor iedere supermarkt meisjes tegen die zich te lang niet gewassen hebben, drie akkoorden op hun gitaar spelen en halleluja zingen (en waarschijnlijk wat veneries onder de leden)
pi_148477056
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nieuw Zeelanders hebben een hekel aan die dingen, White Maggots noemen ze dat.
Verbaasd met niets, ik lachte ze vroeger ook uit :') vorige keer NZ hadden we gewoon een klein autootje met ons trekkers tentje. Maar nu met baby ligt het gewoon even anders :+
pi_148478681
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:40 schreef Roces18 het volgende:
Omdat het daarvoor de goedkoopste plek in NZ is en het uitzicht ook niet verkeerd is?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:05:33 #169
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_149531754
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nieuw Zeelanders hebben een hekel aan die dingen, White Road Maggots noemen ze dat.
met 80km/uur over SH1 hobbelen ;(
Als ik langzaam wil rijden zorg ik wel dat ik achter een melktanker kom te rijden.....
pi_149763145
Wij zijn ons aan het orienteren voor een late zomervakantie dit jaar. Vriend is met Master bezig en is nog onduidelijk in welke maand hij precies klaar is. Hij denkt tussen Augustus en Oktober. Nu weet ik dat Nieuw Zeeland bij ons allebei ver op nummer 1 staat. Er zijn wel rondreizen te vinden, maar vooral met huur auto. Alleen vriend heeft rijbewijs en heeft al jaren niet gereden, dus we reizen het liefst per bus of trein. Ik zag dat je zelfs last minute (zelfs als ik morgen zou willen vliegen) nog kunt boeken, dus dan valt het ook wel te boeken 2-3 maanden van te voren (zodra m'n vriend zeker weet wanneer hij klaar is), neem ik aan? Zat er aan te denken om dan eventueel in Wellington aan te komen en daar een week rond te hangen. Las dat je zo in de natuur zit? We gaan namelijk vooral voor de natuur en het relaxe leven daar.

Dan met de bus richting Hamilton en Auckland. Of in Auckland beginnen en dan gewoon richting het zuiden gaan. Mijn vraag is eigenlijk....is een reis naar Nieuw Zeeland prima last minute te boeken (rekening mee houdend dat het duurder zal zijn)? Willen wel minimaal in 3 sterren hotels zitten. Dan vanaf die steden leuke excursies en dergelijke. Is dat te doen en zie je dan wel genoeg van het land? Reizen per bus/trein dus :)
pi_149774458
Leuk vooruitzicht!
Hoe lang wil je ongeveer in Nieuw-Zeeland rondreizen? Er zijn meerdere manieren waarmee je goed per bus rond kan reizen (intercities, stray, naked bus etc). Als je een keer een tochtje wil maken naar een plek waar die bussen niet komen kun je altijd makkelijk en goedkoop alsnog een autootje huren voor een dag ofzo.

Ik zou me niet één week tot één stad beperken. Wellington en omgeving is mooi (en bij goed weer een zeer relaxte stad), maar aangezien de landschappen in het hele land zo verschillend zijn, is het voor jullie waarschijnlijk leuker om rond te reizen en overal maar een paar dagen te blijven hangen.

Tenzij je een overstap in Australië maakt kom je per vliegtuig vanuit Europa alleen in Christchurch of Auckland aan (Wellington vliegt alleen op Australië, binnenlandse vluchten). Je verdere reissplan hangt dan vooral af van hoelang je te besteden hebt.Met last minute tickets boeken heb ik geen ervaring, maar als ik snel op de site van AirNZ kijk zijn er genoeg mogelijkheden, maar inderdaad wel zo'n 500-700 euro duurder dan als je bijv zes weken vantevoren boekt. In het land zelf zal het geen probleem zijn om last minute overnachtingen te boeken.
pi_149776852
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:13 schreef Drebbelman het volgende:
Leuk vooruitzicht!
Hoe lang wil je ongeveer in Nieuw-Zeeland rondreizen? Er zijn meerdere manieren waarmee je goed per bus rond kan reizen (intercities, stray, naked bus etc). Als je een keer een tochtje wil maken naar een plek waar die bussen niet komen kun je altijd makkelijk en goedkoop alsnog een autootje huren voor een dag ofzo.

Ik zou me niet één week tot één stad beperken. Wellington en omgeving is mooi (en bij goed weer een zeer relaxte stad), maar aangezien de landschappen in het hele land zo verschillend zijn, is het voor jullie waarschijnlijk leuker om rond te reizen en overal maar een paar dagen te blijven hangen.

Tenzij je een overstap in Australië maakt kom je per vliegtuig vanuit Europa alleen in Christchurch of Auckland aan (Wellington vliegt alleen op Australië, binnenlandse vluchten). Je verdere reissplan hangt dan vooral af van hoelang je te besteden hebt.Met last minute tickets boeken heb ik geen ervaring, maar als ik snel op de site van AirNZ kijk zijn er genoeg mogelijkheden, maar inderdaad wel zo'n 500-700 euro duurder dan als je bijv zes weken vantevoren boekt. In het land zelf zal het geen probleem zijn om last minute overnachtingen te boeken.
Nja, de vakantie zal ook bedoeld zijn om te ontspannen,dus verblijven in een hotel voor meerdere nachten en daarvandaan reisjes maken heeft onze voorkeur. En met last minute bedoelde ik inderdaad ook 2-3 maanden van te voren. Kunnen het alleen nu nog niet boeken, omdat we nog zitten te twijfelen over bestemmingen en dat is afhankelijk van wanneer hij klaar is en hoe we er aan toe zijn. Of we willen ontspannen op een eiland of iets meer willen doen bv. Weten dus niet of hij in Augustus klaar is (planning) of pas later in November ofzo.

Maar Nieuw Zeeland is dus niet aan te raden als je enkel vanaf de grote steden dagtripjes naar de natuur maakt? Dan is het wel beter voor ons om naar andere bestemmingen te kijken denk ik?

We kunnen maximaal 3-4 weken weg :) Nieuw Zeeland en ook Australie zijn wel onze favorieten. Prachtige natuur.

Ik zocht tickets tussen Amsterdam en Wellington en kwam ze wel gewoon tegen trouwens :O

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 22:03:33 ]
pi_149779246
quote:
Maar Nieuw Zeeland is dus niet aan te raden als je enkel vanaf de grote steden dagtripjes naar de natuur maakt? Dan is het wel beter voor ons om naar andere bestemmingen te kijken denk ik?
Het kan wel, maar het hangt er ook een beetje vanaf wat je wil zien/doen.
Je kunt rondom Wellington supermooi wandelen in de Tararua range, maar mij lijkt dat als je voor een paar weken Nieuw-Zeeland bezoekt je toch iets meer van de 'hotspots' wil zien, zoals bijvoorbeeld de Southern Alps, Fjordland, Tongariro National Park of de kust van Tasman National Park. De Southern Alps en Fjordland kun je wel mooi vanuit Queenstown of Wanaka beleven, maar Tongariro of Tasman zijn moeilijker als dagtocht vanuit een 'grote' stad te bezoeken.

Maargoed, los van de grootste toeristische trekpleisters zijn er genoeg leuke dagtochten te maken vanuit de grotere steden. Het kunnen dan alleen vanwege de afstand wel lange dagen zijn. Bijv Bay of Islands of Waipoua Forest park vanuit Auckland of Arthurs pass en Akaroa vanuit Christchurch.

Nieuw Zeeland heeft prachtige natuur en ik kan een bezoek alleen maar aanraden, maar vergis je niet in de afstanden. Er zijn maar een paar 'grote steden' en de mooiste plekken van het land liggen in gebieden die het meest geisoleerd zijn. Ik denk dat Queenstown wel een goede optie voor je is, want dit ligt toch wel centraal tussen de Southern Alps, en van daaruit kun je veel verschillende activiteiten en dagtochten doen.

En idd, je kan vanuit Amsterdam naar Wellington vliegen, maar dan heb je altijd minimaal één extra overstap in Australië of Auckland/ChCh. De runway in Wellington is (nog) niet lang genoeg om long haul vluchten aan te kunnen.
pi_149823684
:W Wij vertrekken morgen naar NZ voor een vakantie van 4 weken! *O*
Nu zoek ik voor daar een lokale micro sim, voornamelijk voor data. Is dit makkelijk te regelen voor 1 maand? En waar koop je dat?

Alvast dank!
pi_149828557
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Nu zoek ik voor daar een lokale micro sim, voornamelijk voor data. Is dit makkelijk te regelen voor 1 maand? En waar koop je dat?

Alvast dank!
Veel plezier alvast! Eerste keer?
pi_149828849
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Veel plezier alvast! Eerste keer?
Nee, 3e keer alweer :+ Maar wel voor de eerste keer zo veel tijd op het Noord Eiland O+
pi_149830238
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:43 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Nee, 3e keer alweer :+ Maar wel voor de eerste keer zo veel tijd op het Noord Eiland O+
Cool! Wij gaan in de verre toekomst nog wel een keer als we wat meer rij-ervaring hebben en een iets groter budget hebben :P
pi_149835552
quote:

Alvast dank!
gewoon prepaid halen bij een willekeurige mobile shop
  donderdag 19 februari 2015 @ 20:14:58 #179
45206 Pietverdriet
pi_149837654
quote:

Alvast dank!
Mijn advies, laat de meuk lekker thuis en ga eens 4 weken offline.
pi_149843173
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn advies, laat de meuk lekker thuis en ga eens 4 weken offline.
:D Het is ons op eerdere vakantie is goed uitgekomen; telefoon gebruikt voor navigatie, hotels/campings opzoeken e.d.

quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:20 schreef andreas612 het volgende:

[..]

gewoon prepaid halen bij een willekeurige mobile shop
Zit er geen verschil tussen de telecom aanbieders daar? :?
pi_149843323
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:06 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

:D Het is ons op eerdere vakantie is goed uitgekomen; telefoon gebruikt voor navigatie, hotels/campings opzoeken e.d.

[..]

Zit er geen verschil tussen de telecom aanbieders daar? :?
Kan je niet beter gewoon wifi gebruiken langs de route? hotels en campings kan je makkelijk in zo'n koffietent regelen. Navigatie? :') gebruik gewoon een kaart jo, zit de medepassagier ook niet de hele tijd te appen :') Daarbij leest een kaart gewoon veel sneller en makkelijker..
pi_149843408
Vorige keren hebben we het in NZ ook met kaart gered ja :) Maar goed, een goedkoop prepaid lijkt me desondanks handig. We zijn helemaal geen 24/7 appende mensen dus daar ben ik niet bang voor :')
pi_149843666
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Vorige keren hebben we het in NZ ook met kaart gered ja :) Maar goed, een goedkoop prepaid lijkt me desondanks handig. We zijn helemaal geen 24/7 appende mensen dus daar ben ik niet bang voor :')
Bij aankomst op het vliegveld kun je bij Vodafone makkelijk (en vaak tegen een actieprijsje) een prepaid kaartje regelen.
  maandag 23 maart 2015 @ 09:50:41 #184
73386 Fazz
onderweg
pi_150940631
En zo was het weer voorbij -O- Maar wat hebben we genoten O+ Het was heerlijk!

Een van onze mooiste kampeerplekken:

En inderdaad een Vodafone sim gekocht: $35 voor 1GB data en 200 minuten. Dat is ook zeker van pas gekomen!!
  maandag 23 maart 2015 @ 14:07:05 #185
286575 Roces18
Chef de party
pi_150947434
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:09 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Kan je niet beter gewoon wifi gebruiken langs de route? hotels en campings kan je makkelijk in zo'n koffietent regelen. Navigatie? :') gebruik gewoon een kaart jo, zit de medepassagier ook niet de hele tijd te appen :') Daarbij leest een kaart gewoon veel sneller en makkelijker..
Sorry dat ik quote (tijdje terug al :P )
Maar NZ is inderdaad prima te doen met kaart. Aangezien er vaak maar 1 hoofdweg door een plek gaat en de rest zijweggetjes zijn. Dat hoef je in Europa niet te proberen, veel te druk , veel te veel straatjes :P
pi_150962022
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:50 schreef Fazzoletti het volgende:

[ afbeelding ]

En inderdaad een Vodafone sim gekocht: $35 voor 1GB data en 200 minuten. Dat is ook zeker van pas gekomen!!
ooh ziet er lekker uit :)
Waar is dit?
  maandag 23 maart 2015 @ 22:19:24 #187
73386 Fazz
onderweg
pi_150966988
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:49 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ooh ziet er lekker uit :)
Waar is dit?
Hier! O+

Verder geef ik duidelijk de voorkeur aan navigeren met Google maps boven een kaart :+
  maandag 23 maart 2015 @ 22:29:05 #188
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_150967495
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:50 schreef Fazzoletti het volgende:

[ afbeelding ]

goeie schop!!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:22:33 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_150975875
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:19 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Hier! O+

Verder geef ik duidelijk de voorkeur aan navigeren met Google maps boven een kaart :+
Magische plekken daar in de omgeving inderdaad.
1947-2016
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:07:44 #190
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_150977157
Nog 2 dagen en de verhuiscontainer staat voor de deur.
Jammer eigenlijk dat er geen NZ topic in KAA is ?
pi_151148175
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:07 schreef MartijnUK het volgende:
Nog 2 dagen en de verhuiscontainer staat voor de deur.
Jammer eigenlijk dat er geen NZ topic in KAA is ?
leuk. waar in NZ ga je ook alweer naar toe?

volgens mij was er wel ooit een topic in KAA maar dat zal inmiddels wel outdated zijn. misschien wel goed idee om dat weer eens een kick te geven, ben wel benieuwd hoeveel FOK!kers er nu in NZ zitten.

vandaag weer een heerlijke dag in de hoofdstad met een leuk nieuw festival CubaDupa.
  zondag 29 maart 2015 @ 08:48:30 #192
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151148391
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 08:08 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

leuk. waar in NZ ga je ook alweer naar toe?

volgens mij was er wel ooit een topic in KAA maar dat zal inmiddels wel outdated zijn. misschien wel goed idee om dat weer eens een kick te geven, ben wel benieuwd hoeveel FOK!kers er nu in NZ zitten.

vandaag weer een heerlijke dag in de hoofdstad met een leuk nieuw festival CubaDupa.
er waren destijds volgens mij maar 2 vaste posters, mijzelf en BasejumpNZ (of zoiets)
  zondag 29 maart 2015 @ 08:49:54 #193
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151148401
ik heb het vermoeden dat ik nog de enige Fok!ker ben die hier "echt" woont (dus geen studie etc)
pi_151148528
Ik woon/werk hier momenteel ook, sinds juli, voor onbepaalde tijd (als in: wellicht permanent). De bedoeling is om over vier jaar de balans eens op te maken en kijken hoe het gaat. Tot nu toe bevalt het in elk geval prima :)
  zondag 29 maart 2015 @ 09:56:10 #195
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151149318
Sorry Drebbel, dat was ik idd vergeten
pi_151149626
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
Sorry Drebbel, dat was ik idd vergeten
Ik denk dat ik in december nog bij jou in de buurt ben geweest. Heb de scenic highway langs de kust van Dunedin naar Invercargill gereden, op O+ weg naar Stewart Island
  zondag 29 maart 2015 @ 10:22:17 #197
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151149857
25km afstand, Fortrose is 25km bij mij vandaan
pi_151150386
En hier nog iemand die permanent in nz woont.
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:46:07 #199
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151373632
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 10:45 schreef dodoria het volgende:
En hier nog iemand die permanent in nz woont.
waar woon je dodoria?
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:51:16 #200
45206 Pietverdriet
pi_151373814
Intussen al eens bij remarkeble geweest, RD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')