Het lijkt mij een super leuke ervaring om in ieder geval een keer te doen. Maar 9 maanden betekend wel dat je 9 maanden geen dag vrij hebt en altijd dienbaar moet zijn voor de eigenaar... Ook even naar huis kan natuurlijk niet.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:47 schreef BlauweTijger het volgende:
Tevens is 9 maanden wel erg lang. Je moet hier goed over nadenken. Ben je iemand die graag op zee zit en niet vies is van hard werken dan ZEKER doen. Geweldige ervaring toch?
En anders zeg je dat je liever een klusje doet wat minder lang is.
Je krijgt toch wel vrij als je aanmeert in een haven en heb je dus tijd om dat land te bezichtigen. Daarnaast is het ideaal om veel geld te sparen omdat je toch niets kan uitgeven.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:00 schreef Eris het volgende:
[..]
Het lijkt mij een super leuke ervaring om in ieder geval een keer te doen. Maar 9 maanden betekend wel dat je 9 maanden geen dag vrij hebt en altijd dienbaar moet zijn voor de eigenaar... Ook even naar huis kan natuurlijk niet.
Ik moet er nog even nadeken ook wat ik er voor krijg is afhankelijk van mijn keuze.
Ligt er aan hoe lang je dan in de haven ligt en wat je er doet. Ik mag aan nemen dat ook al als in de haven ligt zat werkzaam heden zijn die moeten worden uitgevoerd.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:07 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Je krijgt toch wel vrij als je aanmeert in een haven en heb je dus tijd om dat land te bezichtigen. Daarnaast is het ideaal om veel geld te sparen omdat je toch niets kan uitgeven.
Ja, maar is het niet zo dat je gewoon shifts hebt, want je kan moeilijk van 6 uur in de ochtend tot 12 uur in de avond elke dag werken.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef Eris het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe lang je dan in de haven ligt en wat je er doet. Ik mag aan nemen dat ook al als in de haven ligt zat werkzaam heden zijn die moeten worden uitgevoerd.
Dat gelukkig nog wel ..quote:Op maandag 24 maart 2014 19:42 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ja, maar is het niet zo dat je gewoon shifts hebt, want je kan moeilijk van 6 uur in de ochtend tot 12 uur in de avond elke dag werken.
Als ik dat doe krijg ik in de eerst volgende haven een trap onder mijn hol en kan mijn koffers pakken en naar huis gaan.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:03 schreef jatochneetoch het volgende:
Lol stuurman. je zet die jacht gewoon op automatische piloot en dan lekker gaan vissen
De Prins van Lignac vaart niet meerquote:Op maandag 24 maart 2014 20:15 schreef Anus_Cocainus het volgende:
doe een matroos uniform aan en je zit gebakken!
Normaal gesproken werk ik 3 maanden. En dan 6 tot 8 weken thuis,quote:Op dinsdag 25 maart 2014 00:21 schreef Anton91 het volgende:
Als ik jou was zou ik nog maar eens goed nadenken over 9 maanden... Voor Deckies zijn er vast betere contracten (minder lang).
Er zijn ook bedrijven waar je 3 maanden kunt werken en dan 3 maanden vrij. 9 maanden werken is gewoon erg lang en als gekwalificeerde officier zou ik dat gewoon niet accepteren. Als je op internet kijkt zullen er ook vast wel meer/betere banen te vinden zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:33 schreef Eris het volgende:
[..]
Normaal gesproken werk ik 3 maanden. En dan 6 tot 8 weken thuis,
Vroeghur toen ik ik nog stage liep ging ik ook 11 maanden weg was alleen 2 x een twee weken thuis...
Tegenwoordig gaan de nieuwe stagiaires slechts 5 maanden weg.
Klopt zelfs als je wilt 1 week op / 1 week af. Maar ja dan vaar je wel op een beperkt vaar gebied...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er zijn ook bedrijven waar je 3 maanden kunt werken en dan 3 maanden vrij. 9 maanden werken is gewoon erg lang en als gekwalificeerde officier zou ik dat gewoon niet accepteren. Als je op internet kijkt zullen er ook vast wel meer/betere banen te vinden zijn.
Ja, dat kan dus wel hè. Er zijn geen shifts. Meestal zijn rijke eigenaren niet 24/7 op hun boot. Als ze er neit zijn, heb jij even rust.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:42 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ja, maar is het niet zo dat je gewoon shifts hebt, want je kan moeilijk van 6 uur in de ochtend tot 12 uur in de avond elke dag werken.
Tja, dan moet die maar meer informatie inwinnen want hier kunnen we niets mee. En uiteindelijk moet die zelf de beslissing maken. (ik zou het wel doenquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, dat kan dus wel hè. Er zijn geen shifts. Meestal zijn rijke eigenaren niet 24/7 op hun boot. Als ze er neit zijn, heb jij even rust.
De verhalen die ik heb gehoord over elektriciens zijn vaak anders. Mensen die de hele dag niks te doen hebben en maar dingen staan te poetsen etc. Tuurlijk er gaat wel eens iets kapot en dan moet het direct gemaakt worden, maar je hebt genoeg reserve onderdelen alles is altijd het nieuwste van het nieuwste en er wordt nergens op bezuinigd.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, dat kan dus wel hè. Er zijn geen shifts. Meestal zijn rijke eigenaren niet 24/7 op hun boot. Als ze er neit zijn, heb jij even rust.
Uiteraard ligt het aan de functie. Een kok heeft het beter dan een matroos. Een kapitein beter dan een kok.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De verhalen die ik heb gehoord over elektriciens zijn vaak anders. Mensen die de hele dag niks te doen hebben en maar dingen staan te poetsen etc. Tuurlijk er gaat wel eens iets kapot en dan moet het direct gemaakt worden, maar je hebt genoeg reserve onderdelen alles is altijd het nieuwste van het nieuwste en er wordt nergens op bezuinigd.
Nou ik heb ervaringen gehoord van mensen waarmee ik op High Voltage cursus heb gezeten dat het vrij saai is, alles perfect moet gebeuren en mensen eigenlijk niet weten wat ze met hun tijd moeten doen. Ook gehoord dat er superjachten zijn waarvan de complete machine kamer van chroom is. Het vergt ontzettend veel tijd om dit schoon te houden natuurlijk en drie maal raden wat het personeel de hele dag zat te doen...quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Uiteraard ligt het aan de functie. Een kok heeft het beter dan een matroos. Een kapitein beter dan een kok.
Ik zeg toch ook nergens dat het niet saai is? Ik lees alleen dat ze heel weinig vrije tijd hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nou ik heb ervaringen gehoord van mensen waarmee ik op High Voltage cursus heb gezeten dat het vrij saai is, alles perfect moet gebeuren en mensen eigenlijk niet weten wat ze met hun tijd moeten doen. Ook gehoord dat er superjachten zijn waarvan de complete machine kamer van chroom is. Het vergt ontzettend veel tijd om dit schoon te houden natuurlijk en drie maal raden wat het personeel de hele dag zat te doen...
4000 per maand (Netto). Kom te varen onder buitenlands contract waardoor er geen pensioen en AOW permies worden afgedragen en bijna geen belasting betaal.quote:
Ben een man dus daar heb ik geen last van.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Lijkt me een leuk baantje, zou alleen bang zijn om verplicht te worden tot seks midden op zee.
Want je bent gewoon zijn bitch en moet alles voor hem doen.
Dat denk je maar.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:21 schreef Eris het volgende:
[..]
[..]
Ben een man dus daar heb ik geen last van.
Zo is dat, ik zou er helemaal niet over twijfelenquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:37 schreef Skint het volgende:
Ik zou met beide benen het schip op springen. Geweldige kans, toch?
Misschien is het wel een zij , en kan je haar golddigger toyboy worden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:52 schreef Skint het volgende:
En wie weet word je wel dikke maatjes met een miljardair.
voor de mensen die betalen ja, voor de mensen die aan boord werken is het tijd om snel allerlei klusjes te doenquote:Op maandag 24 maart 2014 19:07 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Je krijgt toch wel vrij als je aanmeert in een haven en heb je dus tijd om dat land te bezichtigen. Daarnaast is het ideaal om veel geld te sparen omdat je toch niets kan uitgeven.
Het is niet door gegaan. Het werd erg stil bij de opdrachtgever. Ben 4,5 maand weg eerst op een cutterzuiger en nu op een roro schip. Tussen door 5 dagen thuis geweest. Achja nu 3 maanden vrij...quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:22 schreef LavaFlows het volgende:
gaaf ! Ik heb er zelf ook al aan gedacht om eens op een superjacht te werken.
Je bent wel erg lang op zee, maar financieel ga je er best op vooruit.
Ik heb zelf een 4 maand op / 2 maand af schema gehad ... dat vond ik best kut + verdiende ook niet super ... ik ben blij dat ik nu in de offshore kan beginnen.
Heb je de job uiteindelijk aangenomen?
Klopt als je het gaat terug rekenen zou ik 133 euro per dag. Geen pensioen, WW, AOW ga zo maar door. Ook nog een kleine 10000 euro om het zo door te laten lopen...quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:45 schreef Tikbalang het volgende:
4000 euro netto is veel en veel te weinig. Langste wat ik aan boord heb gedaan is 4,5 maand. Niet dat het dit jaar bij mij veel beter is. Begin februari aan boord gestapt en donderdag naar huis. In die tijd 7 week thuis geweest in 2 periodes. Allemaal ziektes van mijn collega's. Voordeel wel heb nu 8 maand vrij staan.
een 1/1 schema is in mijn ogen het beste wat je kan hebben ! Half jaar per jaar vakantie !quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:38 schreef niels0 het volgende:
Het langste dat ik aan boord ben geweest is 8 weken. Vond het wel welletjes. Vorig jaar zat ik 3 weken op, 3 weken af. Dat was prettig. Dit jaar zit ik 6 weken op, 6 af.
Eerst cutterzuiger en dan roro ... via een maritiem uitzendbureau ? Of gewoon gewisseld van bedrijf ?quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:51 schreef Eris het volgende:
Het is niet door gegaan. Het werd erg stil bij de opdrachtgever. Ben 4,5 maand weg eerst op een cutterzuiger en nu op een roro schip. Tussen door 5 dagen thuis geweest. Achja nu 3 maanden vrij...
hoezo weinig? Dan heb je 36 000 ¤ op je rekening na 9 maanden werken ... want je geeft die maanden aan boord bijna niks uit. Een vergelijking ... hiervoor verdiende ik als 3e stuurman, afhankelijk van bonussen/overwerk, zo'n 1700 tot 2100 netto. De kapitein / hwtk verdiende nog niet eens 4000 netto en het waren toch schepen van 13000 + GT. De koopvaardij betaald nu eenmaal niet zo goed, maar je kan wel wat van de wereld zien.quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:45 schreef Tikbalang het volgende:
4000 euro netto is veel en veel te weinig. Langste wat ik aan boord heb gedaan is 4,5 maand. Niet dat het dit jaar bij mij veel beter is. Begin februari aan boord gestapt en donderdag naar huis. In die tijd 7 week thuis geweest in 2 periodes. Allemaal ziektes van mijn collega's. Voordeel wel heb nu 8 maand vrij staan.
Dat zijn te veel reisdagen. Je moet er namelijk altijd 1 dag bijtellen ivm aflossing. 3/3 vind ik het meest ideaal binnen Europa, in het verre buitenland is 6/6 gangbaar omdat het zover reizen is.quote:Op woensdag 3 september 2014 08:51 schreef LavaFlows het volgende:
[..]
een 1/1 schema is in mijn ogen het beste wat je kan hebben ! Half jaar per jaar vakantie !
Ben ik helemaal mee eens ... met 1/1 bedoelde ik ... het gene dat je werkt ben je thuis.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:09 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat zijn te veel reisdagen. Je moet er namelijk altijd 1 dag bijtellen ivm aflossing. 3/3 vind ik het meest ideaal binnen Europa, in het verre buitenland is 6/6 gangbaar omdat het zover reizen is.
Ah zo. Ik ben eigenlijk niet anders gewend. Net als dat alle schepen waar ik tot nu toe op heb gewerkt DP-klasse hebben. Ik weet niet beter dat een schip gewoon DP heeft.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:17 schreef LavaFlows het volgende:
[..]
Ben ik helemaal mee eens ... met 1/1 bedoelde ik ... het gene dat je werkt ben je thuis.
Dus 3/3 ... 6/6 = een 1/1 schema.
Ik ben van plan om over een maandje of twee mijn DP inductie cursus te halen op Terschelling. Op die manier hoop ik toch de bagger / offshore in te rollen. De toekomst voor het Nederlands zeevarend personeel, als je kijkt naar verlof/verdiensten/carrièremogelijkheden, ligt toch in het specialiseren in een bepaalde tak van de scheepvaart ... zoals offshore / bagger / heavy lift / ...quote:Op woensdag 3 september 2014 09:19 schreef niels0 het volgende:
Ah zo. Ik ben eigenlijk niet anders gewend. Net als dat alle schepen waar ik tot nu toe op heb gewerkt DP-klasse hebben. Ik weet niet beter dat een schip gewoon DP heeft.
Grote vaart is sowieso altijd al heel internationaal geweest.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:30 schreef LavaFlows het volgende:
[..]
Ik ben van plan om over een maandje of twee mijn DP inductie cursus te halen op Terschelling. Op die manier hoop ik toch de bagger / offshore in te rollen. De toekomst voor het Nederlands zeevarend personeel, als je kijkt naar verlof/verdiensten/carrièremogelijkheden, ligt toch in het specialiseren in een bepaalde tak van de scheepvaart ... zoals offshore / bagger / heavy lift / ...
door de automatisering is het varen een stuk makkelijker geworden ... hierdoor krijg je in de koopvaardij vaak te maken met Filipijnen en Russen in de hogere rangen ... uitstekende zeelui en een stuk goedkoper ...
Die lui maken er ook niks van als ze 8 maanden per jaar van huis weg zijn ...
Bont gezelschap vaak. Dat maakt het ook interessant vind ik. Verschillende culturen...quote:Op woensdag 3 september 2014 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grote vaart is sowieso altijd al heel internationaal geweest.
Er wordt hard gewerkt dus er moet goed gegeten worden.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Bont gezelschap vaak. Dat maakt het ook interessant vind ik. Verschillende culturen...
Maarre, als scheepskok zit je in de bagger ook uitstekend. Het mag allemaal wat kosten. Op een gegeven moment hadden we zelfs a la carte.
Zou ik dat doen dan heb ik na 9 maand geen 36000 euro op mijn rekening, iets met vaste lasten van een huis, vrouw, kind enzo. Tevens wat voor verlof staat er tegenover bij die 9 maand. Varen hier in principe 1/1 zou ik dat terug rekenen naar een vast netto loon buitenlandse vlag inclusief verlof kom ik zo op 12500 euro. Maar als je jong bent gewoon doen voor de fun of it.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:06 schreef LavaFlows het volgende:
[..]
hoezo weinig? Dan heb je 36 000 ¤ op je rekening na 9 maanden werken ... want je geeft die maanden aan boord bijna niks uit. Een vergelijking ... hiervoor verdiende ik als 3e stuurman, afhankelijk van bonussen/overwerk, zo'n 1700 tot 2100 netto. De kapitein / hwtk verdiende nog niet eens 4000 netto en het waren toch schepen van 13000 + GT. De koopvaardij betaald nu eenmaal niet zo goed, maar je kan wel wat van de wereld zien.
Zonder DP dagen niks aan die cursus zonder die cursus kan je de DP vaartijd niet makenquote:Op woensdag 3 september 2014 09:30 schreef LavaFlows het volgende:
[..]
Ik ben van plan om over een maandje of twee mijn DP inductie cursus te halen op Terschelling. Op die manier hoop ik toch de bagger / offshore in te rollen. De toekomst voor het Nederlands zeevarend personeel, als je kijkt naar verlof/verdiensten/carrièremogelijkheden, ligt toch in het specialiseren in een bepaalde tak van de scheepvaart ... zoals offshore / bagger / heavy lift / ...
door de automatisering is het varen een stuk makkelijker geworden ... hierdoor krijg je in de koopvaardij vaak te maken met Filipijnen en Russen in de hogere rangen ... uitstekende zeelui en een stuk goedkoper ...
Die lui maken er ook niks van als ze 8 maanden per jaar van huis weg zijn ...
klopt. Dat is een beetje het probleem ... maar je moet ergens beginnen.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:51 schreef Eris het volgende:
Zonder DP dagen niks aan die cursus zonder die cursus kan je de DP vaartijd niet maken
En zo gaat die cirkel rond..,
Ja dat is jammer met stuurman zijn. Je zult het eerst zelf moeten investeren, anders kom je niet eens binnen. Ik ben Elektro Technisch Officier en de DP maintenance cursus werd gewoon voor me betaald en ik kreeg ook salaris tijdens de cursus. Sja, zij willen toch dat ik die cursus doe?quote:Op woensdag 3 september 2014 09:55 schreef LavaFlows het volgende:
[..]
klopt. Dat is een beetje het probleem ... maar je moet ergens beginnen.
Uiteindelijk moet die cursus toch gehaald worden als je verder wil in die sector ... dus ik zie het als een investering.
Precies ... ik redeneerde vooral vanuit mijn eigen situatie.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:50 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Zou ik dat doen dan heb ik na 9 maand geen 36000 euro op mijn rekening, iets met vaste lasten van een huis, vrouw, kind enzo. Tevens wat voor verlof staat er tegenover bij die 9 maand. Varen hier in principe 1/1 zou ik dat terug rekenen naar een vast netto loon buitenlandse vlag inclusief verlof kom ik zo op 12500 euro. Maar als je jong bent gewoon doen voor de fun of it.
Ja dat heb je mooi voor elkaarquote:Op woensdag 3 september 2014 09:58 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja dat is jammer met stuurman zijn. Je zult het eerst zelf moeten investeren, anders kom je niet eens binnen. Ik ben Elektro Technisch Officier en de DP maintenance cursus werd gewoon voor me betaald en ik kreeg ook salaris tijdens de cursus. Sja, zij willen toch dat ik die cursus doe?
Voordeel van ETO / Machinist ze kunnen al aan het werk zonder dat papiertje. Terwijl voor stuurlui het verplicht is..quote:Op woensdag 3 september 2014 10:15 schreef LavaFlows het volgende:
[..]
Ja dat heb je mooi voor elkaar
Het is jammer ... want zo'n cursus kost 1800 euro ... daarbij moet je nog rekenen dat je ook een week lang moet eten en ergens moet slapen, dus het is best een duur grapje.
Mijn beide ouders hebben jarenlange ervaring in de offshore en hun zeggen dat het zeker een goede keuze is.
Op de Svanen. Het lijkt een beetje op een grote catamaran met een gigantische kraan erop. Hijsvermogen van 8700 T. Het oorspronkelijke idee achter de bouw is om brug(gen) te bouwen, maar nu gebruiken ze de Svanen vooral om windmolens te plaatsen.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:48 schreef Eris het volgende:
Voordeel van ETO / Machinist ze kunnen al aan het werk zonder dat papiertje. Terwijl voor stuurlui het verplicht is..
Daarnaast heb je de inductie cursus maar zonder die 30 vaardagen is een cursus nog steeds waardeloos en bedrijven willen ook vaak niet inversteren in de vaardagen voor die basis dingen. Dat is het jammere aan dit verhaal.
Op welke kraan schip ga je werken?
Mooi schip !quote:Op woensdag 3 september 2014 10:34 schreef niels0 het volgende:
Hier heb ik een rondleiding op gehad in 2007, in Alblasserdam afgebouwd en momenteel ligt ze in Mumbai:
Vuistregel is een miljoen euro per meter lengte.![]()
24 knopen loopt ze.![]()
[ afbeelding ]
Heb er zelf 5 maanden op gezeten heb er zelf een filmpje van gemaakt.quote:Op woensdag 3 september 2014 17:18 schreef LavaFlows het volgende:
[..]
Op de Svanen. Het lijkt een beetje op een grote catamaran met een gigantische kraan erop. Hijsvermogen van 8700 T. Het oorspronkelijke idee achter de bouw is om brug(gen) te bouwen, maar nu gebruiken ze de Svanen vooral om windmolens te plaatsen.
Heb er 6 weken vlak in de buurt gelegen in Qatar.... Leuke bemanningquote:Op woensdag 3 september 2014 17:57 schreef niels0 het volgende:
Bij mij wordt het de Artemis komende tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |