abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138113883
N.a.v. de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y

En!! De uitsmijter, speciaal voor Limone *;
♥ J & S
  maandag 24 maart 2014 @ 14:31:48 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138113978
Agos, al die vallende kindjes :*

E is vrij voorzichtig geloof ik! (en komt nog niet echt van dr plek oO< ), maar die had vorige week dr eerste tand door de lip ;( op t dagverblijf, botsing met een ander kindje :X

Verder kukelt ze echt heel af en toe wel om, maar ik heb nog maar 2x een blauwe plek kunnen ontdekken!
  maandag 24 maart 2014 @ 14:36:39 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138114141
Dit was ook de eerste keer dat Noor écht viel. Blauwe plekken heb ik bij haar nog niet gezien.

En ze wil héél graag zitten. Ligt de hele tijd in de divahouding. Op haar zij, beentjes opgetrokken.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_138114146
Aah, :* voor al de verkouden kindjes! Ik hoor er veel in de omgeving!
En :* voor alle blauwe plekjes en vallende kindjes..

Noooh, dit moet ik dus even spammen!
Met dank aan Belle natuurlijk O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu stop ik!
♥ J & S
  maandag 24 maart 2014 @ 14:37:15 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138114166
Ahhwww klaprooss O+
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_138114194
Aww Noor... Je hebt van die dagen, hè.

Klap O+

Nog even voor Kyara:

Je zult aan het spronggedrag van je baby merken dat hij al echt een dreumes is. Dit kun je goed zien aan de manier waarop hij aan jou hangt tijdens een sprong. Veel dreumesen zijn al tevreden als ze maar bij jou in dezelfde ruimte zitten en nemen genoegen met oogcontact om zeker te weten dat je er bent. Sommige dreumesen blijven echter de voorkeur geven aan echt fysiek contact. Ze kruipen weer op schoot om bij te komen van alle sprongindrukken.

Andere voorbeelden van signalen die baby's afgeven bij het nemen van deze sprong:

- willen alleen door mama opgetild worden. Zelfs papa is niet meer goed genoeg;
- achtervolgen je constant, waar je ook naartoe loopt;
- zijn jaloers, vooral als je andere kinderen aandacht geeft;
- wisselen tegengestelde emoties snel af: zijn boos en vervolgens poeslief;
- borstdreumesen willen opeens weer heel vaak aan de borst;
- zijn overdreven lief of overdreven ondeugend.

Dus ja :Y
Home is where the O+ is...
pi_138114195
Hier was/is mijn oudste ook erg voorzichtig. Maar die kukelde weleens voorover toen ze liep en echt opvangen ging niet zo makkelijk. Zwaar hoofd dus dat gaf nog weleens lelijke wondjes en zelfs een tand eruit.
Ik ben benieuwd hoe dat bij sac gaat.
pi_138114279
Hey, dat ging ineens snel.. nieuw topic!

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:25 schreef klaprooss het volgende:
Oh ja! Even een vraag wat betreft J zijn teen(nageltjes). Zijn nageltjes van zijn grote teen ligt onder zijn huidje. Zijn huidje gaat als een dakje over zijn nagel heen. Nu is het nog geen probleem aangezien zijn nageltje nog niet zo lang is maar ik ben zo bang dat het straks gaat ontsteken vanwege een ingegroeide teennagel.

Op het CB zeiden ze dat we er niets aan kunnen doen en ik zijn huidje na een badje maar een beetje terug moet trekken zodat de nagel wat vrijer kan komen te liggen. Maar dat vind ik een beetje eng en ik denk niet echt dat dat gaat werken. Ze verwachten daar dat de teennagel wel over de huid gaat groeien uiteindelijk :X maar ik geloof er niets van!
Ik zit er nu maar aan te denken om de huisarts er naar te laten kijken.

Herkend iemand het? En heeft iemand misschien een idee of het ook echt vanzelf goed kan groeien?
Foto even onder de spoiler!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een beetje vreemde half-ingegroeide nageltjes hier, maar niet zo erg onder de huid. Ze groeien hier wel heel erg rond trouwens, bijna meteen weer retour richting teen, dus ik probeer het maar zo kort mogelijk te houden...
(En Lars zag net je foto's en roept "Hey! Heeft die een zere voetje?" O+ )

Blauwe plekken heeft Femke nog niet gehad eigenlijk. Ze valt wel regelmatig, maar ze valt heel slim op zachte dingen ;) Op de bank, in d'r bed, in het zwembad...
Vanochtend hebben we afscheid genomen van de zwemjuf. Vond het toch echt niet leuk, had zo gehoopt dat Femke ook al haar zwemlesjes bij haar kon blijven.

Oooh! Klaprooss!! Wat een práchtige foto's van een evenzo prachtig kindje! O+ O+

Ik weet niet meer wie het zei, maar Hilz komt niet hier langs, wij gaan daarheen :) Nog ongeveer 3 weekjes wachten...
  maandag 24 maart 2014 @ 14:41:36 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138114304
Klaproosss! O+

Prachtige foto's, en die laatste zin! O+ ;( *;
pi_138114342
klaproos wat mooi zeg O+

Hier omhoog groeiende nagels bij beide. Tja ik heb lelijke omhoog groeiende nagels aan mijn vingers en vriend heeft lelijke teennagels dus iets erfelijks zal er wel inzitten
pi_138114350
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:40 schreef Shandaly het volgende:
Hey, dat ging ineens snel.. nieuw topic!

[..]

Wel een beetje vreemde half-ingegroeide nageltjes hier, maar niet zo erg onder de huid. Ze groeien hier wel heel erg rond trouwens, bijna meteen weer retour richting teen, dus ik probeer het maar zo kort mogelijk te houden...
(En Lars zag net je foto's en roept "Hey! Heeft die een zere voetje?" O+ )

Blauwe plekken heeft Femke nog niet gehad eigenlijk. Ze valt wel regelmatig, maar ze valt heel slim op zachte dingen ;) Op de bank, in d'r bed, in het zwembad...
Vanochtend hebben we afscheid genomen van de zwemjuf. Vond het toch echt niet leuk, had zo gehoopt dat Femke ook al haar zwemlesjes bij haar kon blijven.

Oooh! Klaprooss!! Wat een práchtige foto's van een evenzo prachtig kindje! O+ O+

Ik weet niet meer wie het zei, maar Hilz komt niet hier langs, wij gaan daarheen :) Nog ongeveer 3 weekjes wachten...
Aaah Wat lief/goed van Lars :D O+

Jammer van de zwemjuf! Kan me voorstellen dat het een domper is vooral als ze zo leuk is -O-
♥ J & S
pi_138114374

mini collage van mijn mini's eerste 6mnd.
pi_138114452
Leuk FR! die middelste rechts O+ !
♥ J & S
  maandag 24 maart 2014 @ 14:46:56 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138114515
Klaprooss O+ O+ Wat een schatje! En mooie foto's! (Belle, ik ga je PM zo beantwoorden!)

FR leuke collage! Sac O+
pi_138114562
FR, wat leuk O+
  maandag 24 maart 2014 @ 15:37:47 #16
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138116705
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:25 schreef klaprooss het volgende:

Herkend iemand het? En heeft iemand misschien een idee of het ook echt vanzelf goed kan groeien?

Bij R. zit het precies zo!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138116951
L0t wat een super mooie uitnodiging. Maar ze lijkt al veel ouder als (bijna) 1 jaar :o

Sac alweer een half jaar en sticker al 11 maanden *O* en J gister alweer 1maand!! Jeetje wat gaat dat snel zeg!

Shandaly wat ziet Femke er schattig uit!! Van zn big smile smelt je toch O+
En wat een mooi kadootje voor de zwemjuf, heel lief!

:* voor de mindere nachten

LB wat sneu ;( M. kan ook wel eens heel overstuur zijn als hem een scheet dwars zit. Zo zielig is dat.

:* voor alle vallende en snotterende kindjes

Klaprooss O+ prachtig zeg! Wat hebben jullie een mooi mannetje en wat ziet hij er tevreden uit O+
Dat van zijn nageltje ken ik niet.
Ik heb M zijn teennagels nog nooit geknipt, terwijl ik zijn vinger nagels echt elke week moet knippen :? gek dat dat zo verschillend groeit.

FR O+

M is vandaag 12 weken *O* wat gaat de tijd snel. Ik kan haast niet wachten tot hij aan de groente hap mag beginnen dus vandaag heb ik besloten om alvast te gaan oefenen met een lepeltje. Ik heb een klein beetje melk ingedikt met jbm en hem een paar hapjes met een lepeltje gegeven :D En een pret dat hij had. Het ging echt al super goed!
En hij slaapt al 3 nachten van 18.30 tot 6.30 :o *O* knap kind O+
  maandag 24 maart 2014 @ 15:49:55 #18
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138117111
Wat ik mij afvroeg, vaccineren jullie allemaal en hoe zijn jullie tot die keus gekomen?
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 24 maart 2014 @ 15:51:44 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138117193
Jup. Niet vaccineren didn't even cross my mind. Zeker niet hier midden op de bible belt.
pi_138117275
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:49 schreef Moppert het volgende:
Wat ik mij afvroeg, vaccineren jullie allemaal en hoe zijn jullie tot die keus gekomen?
Ja. Sjaak heeft ook meegedaan aan wetenschappelijk onderzoek. Naar aanleiding daarvan krijgt Jaap nu een pneu prik minder. Google op PIM studie (voor de geïnteresseerden)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 24 maart 2014 @ 15:54:34 #21
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138117320
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:38 schreef Cwen het volgende:
Aww Noor... Je hebt van die dagen, hè.

Klap O+

Nog even voor Kyara:

Je zult aan het spronggedrag van je baby merken dat hij al echt een dreumes is. Dit kun je goed zien aan de manier waarop hij aan jou hangt tijdens een sprong. Veel dreumesen zijn al tevreden als ze maar bij jou in dezelfde ruimte zitten en nemen genoegen met oogcontact om zeker te weten dat je er bent. Sommige dreumesen blijven echter de voorkeur geven aan echt fysiek contact. Ze kruipen weer op schoot om bij te komen van alle sprongindrukken.

Andere voorbeelden van signalen die baby's afgeven bij het nemen van deze sprong:

- willen alleen door mama opgetild worden. Zelfs papa is niet meer goed genoeg;
- achtervolgen je constant, waar je ook naartoe loopt;
- zijn jaloers, vooral als je andere kinderen aandacht geeft;
- wisselen tegengestelde emoties snel af: zijn boos en vervolgens poeslief;
- borstdreumesen willen opeens weer heel vaak aan de borst;
- zijn overdreven lief of overdreven ondeugend.

Dus ja :Y
Damn, mijn kind doet wel aan sprongetjes }:|

Bedankt voor het opzoeken :*

Prachtige foto's Klap! O+ O+ O+
  maandag 24 maart 2014 @ 15:57:33 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138117429
quote:
Yup :) En die prik minder waar Mo het over heeft, is hier ook.

Ikke, 12 weken al! *O* Oefenen met lepel doen we al sinds de kraamweek.. De kraamverzorgster gaf namelijk als tip om de vitamines op een lepeltje te geven :) Prima!
pi_138118147
quote:
Ik vond en vind het het meest ingewikkelde vraagstuk binnen de opvoeding. Wij vaccineren wel, maar vanaf de komende prik (bmr + pneu, dacht ik) uitgesteld en niet in 1 cocktail. Ik was me er enorm in aan het verdiepen toen ik al beviel, en gezien de situatie toen durfden we niet niet te vaccineren.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:21:50 #24
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138118420
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:15 schreef L-E het volgende:
Ik vond en vind het het meest ingewikkelde vraagstuk binnen de opvoeding.
Ik dus ook en ik kan het niet loslaten :{
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138118505
Wij vaccineren wel. Ik vind van bepaalde ziektes het risico groter dan het ongemak van de inentingen. Nu weet ik ook wel dat je ziektes kunt krijgen ook al ben je ingeënt.

Nog een gewetensvraag dan:
Als je een reis gaat maken waar inentingen en/of malariatabletten worden geadviseerd laat je je dan inenten en neem je de pillen?
pi_138118694
fr, het gaat wel iets verder dan 'ongemak' van inentingen hoor. Mijn twijfel bestaat niet uit dat ene dagje koorts dat mijn kind mogelijk krijgt, maar meer met de opdonder die zijn afweersysteem krijgt en ik mijn vraagtekens zet bij of dat wenselijk is.
pi_138118751
Oh, en je gewetensvraag: ja. Maar dat is mi iets geheel anders hoor. :)
pi_138118857
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:28 schreef L-E het volgende:
fr, het gaat wel iets verder dan 'ongemak' van inentingen hoor. Mijn twijfel bestaat niet uit dat ene dagje koorts dat mijn kind mogelijk krijgt, maar meer met de opdonder die zijn afweersysteem krijgt en ik mijn vraagtekens zet bij of dat wenselijk is.
Wat doe je als er een ziekte in de buurt uitbreekt?
De bof kan voor onvruchtbaarheid zorgen bij jongens.
hersenvliesontsteking geeft meestal toch wel schade.

Ik ben het met je eens dat je vraagtekens zet maar bepaalde ziektes zie ik toch liever onze deur voorbij gaan.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:31:38 #29
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138118866
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind van bepaalde ziektes het risico groter dan het ongemak van de inentingen
ik dus niet.. :@
Mijn enige probleem is dat ik dus wel een chemo kuur of andere heftige medicijnen zou geven als de kleine Rufter ziek is. en dan ga ik dus weer in de twijfel of wel vaccineren dan slimmer is etc.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:32:46 #30
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138118909
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:31 schreef Moppert het volgende:

[..]

ik dus niet.. :@
Mijn enige probleem is dat ik dus wel een chemo kuur of andere heftige medicijnen zou geven als de kleine Rufter ziek is. en dan ga ik dus weer in de twijfel of wel vaccineren dan slimmer is etc.
Ik moest lachen :@ :')
pi_138118942
inenten helpt natuurlijk niet om een eventuele chemokuur (die je hopelijk nooit nodig hebt) niet nodig te hebben.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:33:32 #32
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138118944
Hersenvliesontsteking is altijd een kans ook met inenting. :Y
Zeker als je kijkt naar pneumokokken re bestaan 92 typen van deze bacterie. Tegen 10 veelvoorkomende daarvan is de enting :) mijn middelste heeft ook hersenvliesontsteking gehad toen hij een half jaar was.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:34:46 #33
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138118991
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:33 schreef ferrari_rood het volgende:
inenten helpt natuurlijk niet om een eventuele chemokuur (die je hopelijk nooit nodig hebt) niet nodig te hebben.
Nee, maar is wel weer een boel zooi. En dat wil ik wel accepteren en waarom dan niet de enting. :)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138119011
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:31 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Wat doe je als er een ziekte in de buurt uitbreekt?
De bof kan voor onvruchtbaarheid zorgen bij jongens.
hersenvliesontsteking geeft meestal toch wel schade.

Ik ben het met je eens dat je vraagtekens zet maar bepaalde ziektes zie ik toch liever onze deur voorbij gaan.
Wat ik doe? Niets, want we vaccineren dus wel he.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:36:50 #35
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138119053
Ik heb vandaag dus R. ook zijn eerste 2 gegeven en de andere 2 zijn ook gevaccineerd maar ik blijf het een lastig vraagstuk vinden. -O-
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138119087
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:36 schreef Moppert het volgende:
Ik heb vandaag dus R. ook zijn eerste 2 gegeven en de andere 2 zijn ook gevaccineerd maar ik blijf het een lastig vraagstuk vinden. -O-
Ik sta er hetzelfde in. Vaccineren voelt niet helemaal lekker, maar het niet doen ook niet. Kiezen tussen twee kwaden, voor mijn gevoel.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:37:56 #37
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138119090
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:32 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik moest lachen :@ :')
:D toen we de naam kozen las ik ergens als nadeel dat het een koosnaam als Rufter kon krijgen.
Dat hebben we er dus ingehouden O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138119093
je hebt er over nagedacht. Dus ik neem aan ook het niet inenten en wat je zal doen bij een uitbraak.
Ik ben gewoon benieuwd naar de gedachtes daarover.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:41:04 #39
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138119203
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:37 schreef Moppert het volgende:

[..]

:D toen we de naam kozen las ik ergens als nadeel dat het een koosnaam als Rufter kon krijgen.
Dat hebben we er dus ingehouden O+
Haha :D Wij doen dat ook, zeggen vaak 'T.hias de pias' :P Kon verder weinig verzinnen :')
pi_138119244
Nu we het er toch over hebben, mijn baby heeft een keiharde plek op zijn been, waar hij geprikt is. Normaal? Zou hij daar last van hebben?
  maandag 24 maart 2014 @ 16:44:03 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138119336
Plek masseren?
pi_138119398
Ff ermee bemoeien ;)

Ik vind dat echt iedereen zelf moet kunnen kiezen of je moet laten vaccineren of niet. (Dat berichtje in de kramt van afgelopen week, scholen moeten kinderen zonder vaccinatie kunnen weigeren :X )
Ik vind wel dat het wordt gezien als vanzelfsprekend en mis eigenlijk voorlichting waarom je het ook niet zou kunnen doen.

Hier heb ik geen seconde getwijfeld, maar dat ligt ook aan mijn beroep en het wonen midden in de randstad. Mijn zus heeft het niet gedaan, maar die woont in het noorden in een rustige omgeving.

Ofwel conclusie: lees de voor en de nadelen en kijk naar je eigen situatie, niet naar die van anderen :)

Oja en ik kan niet wachten tot ik hier weer bij hoor ;)
pi_138119426
Even tussendoor, over de teennageltjes van J van klaprooss, komt weer goed!!
Ik heb er niks aan gedaan en het groeide weer mooi. Zodra je kan zo'n omhoogkomend stukje kortwieken, en zo kreeg ze een gewone nagel OP haar teen ;)
pi_138119450
Keuzevrijheid is een groot goed Loj, helemaal met je eens. Ik mis wel eens idd het belichten van de andere kant. :)
  maandag 24 maart 2014 @ 16:52:27 #45
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138119647
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:47 schreef L-E het volgende:
Keuzevrijheid is een groot goed Loj, helemaal met je eens. Ik mis wel eens idd het belichten van de andere kant. :)
Dat dus. Ik heb M klakkeloos en zonder enige kanttekening laten inenten. Dit keer wat meer in verdiept en ook wel een beetje geschrokken.

En vond mezelf ook wel een beetje stom. Ik was over alles ingelezen: van borstvoeding, rapley tot wipstoel en autostoel. Maar niet over wat er zoal in mijn kind wordt gespoten. En ik denk met mij vele anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 24-03-2014 16:58:21 ]
pi_138119842
Ik heb daar ook nooit over nagedacht inderdaad. Ik heb Riley laten inenten. Mijn medische kennis is totaal niet groot en op dat gebied durf ik echt geen eigen beslissingen te nemen :@
pi_138120244
wij hebben bewust gekozen voor wel inenten, In nl is het een voorrecht dat de kleintjes gevaccineerd kunnen worden. In andere landen waar niet word gevaccineerd zijn kinderen vaker ziek.

Inenten in niet leuk, maar wel enorm fijn dat het hier kan!

Dit is in het kort hoe ons cb het ons uit heeft gelegd.
pi_138120526
Hier ook bewust gekozen voor enten. Ik heb me ingelezen en hoewel ik het idd troep vindt, weegt dat voor mij niet op tegen het risico dat al die kinderziekten weer wijdverspreid raken. Er zitten flinke risico's op handicaps en beperkingen aan, of het nu mazelen, rode hond of polio is.

Maar ik ben het ermee eens: meer voorlichting over de andere kant is zeer wenselijk!
  maandag 24 maart 2014 @ 17:27:50 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138121018
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:42 schreef L-E het volgende:
Nu we het er toch over hebben, mijn baby heeft een keiharde plek op zijn been, waar hij geprikt is. Normaal? Zou hij daar last van hebben?
+1, sinds woensdag al!! :{

Maargoed, ze had er donderdag geloof ik al geen last meer van.
  maandag 24 maart 2014 @ 17:31:22 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138121145
Oh en mijn kleintje heeft t echt niet breed vandaag ;( Zat net met mn moeder te skypen, en ze hing maar wat tegen me aan -O- (ook O+ natuurlijk, maar zo ken ik haar niet!

Dus oma komt morgen weer oppassen. Pak van mn hart!
pi_138121897
Wat betreft inenten denk ik dat de beslissing voor ons makkelijk was. Isa is een stevig, robuust kind dat best tegen een stootje kan en daardoor denken wij (ik dan, man heeft zich er verder niet in verdiept) dat zij de vaccins aan kan. Sowieso ben ik voor inenten. Als je je kind op die manier voor problemen in zijn/haar latere leven kunt behoeden, ben ik voorstander, tenzij er natuurlijk bijzondere omstandigheden meespelen (qua gezondheid dan, geloof vind ik persoonlijk geen reden).

Geloof me, ik heb gewerkt op het onderzoek naar het nieuwste pneumococcenvaccin in NL. Voor een gezond persoon is een longontsteking niet tof en de meeste mensen komen er wel weer op met antibiotica. Maar ik heb de ziekenhuisdossiers gelezen van ouderen met verminderde weerstand die aan een longontsteking zijn bezweken, van uur tot uur tot het overlijden... No way in hell dat ik dat risico met mijn kind ga lopen, ook al is de kans zo klein. Ieder moet voor zich kiezen, maar als ik met een (levend) vaccin en een eventueel zwakke vorm van een ziekte de kans tot een minimum kan beperken dat mijn kind in het ziekenhuis eindigt, kies ik daarvoor.

Wat Aapieannie zegt, ik vind het een voorrecht dat wij onze kinderen gratis kunnen laten vaccineren. Ik respecteer ieders mening hierin, ook om je kind niet te laten enten, maar accepteer dan ook dat jouw kind hiermee een risico vormt voor andere kinderen en ga niet zeuren dat je kind niet welkom is op een KDV of een school en zoek een alternatief.

Sorry dat ik het misschien bot zeg, het is niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 24 maart 2014 @ 18:00:14 #52
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138122344
Het niet toelaten vind ik echt flauwekul want OOK de ingeënte kinderen kunnen andere besmetten.
Het buiten rondlopen op aarde is net zo gevaarlijk als dat niet ingeënte kinderen zijn .
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138122440
Oh ja, LE, hier altijd harde plekken in de benen, kan tot een week duren, maar ze heeft er tot dusver telkens maar 2 dagen last van. Lekker masseren helpt!
pi_138122496
Het is waar dat niet-ingeënte kinderen ook ziek kunnen worden, maar je kunt nooit 100% alle risico's uitbannen, net als rondlopen op straat. Maar je kunt wel risico's beperken en dat doe je door je kind te laten enten waardoor de kans dat je kind ziek wordt, wordt verkleind. Net als dat je je kind niet op de snelweg laat spelen.
Sarcasme. Herken het.
pi_138122663
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:12 schreef Cwen het volgende:
Hier ook bewust gekozen voor enten. Ik heb me ingelezen en hoewel ik het idd troep vindt, weegt dat voor mij niet op tegen het risico dat al die kinderziekten weer wijdverspreid raken. Er zitten flinke risico's op handicaps en beperkingen aan, of het nu mazelen, rode hond of polio is.

Maar ik ben het ermee eens: meer voorlichting over de andere kant is zeer wenselijk!
Dit allemaal!
Bovendien hopen wij regelmatig naar Kenia af te reizen en naast de ziektes waar de reisvaccinaties bestaan, zijn juist deze 'simpele(re)' ziektes ook aanwezig.
Dus ook gelijk antwoord op de vraag van FR. M gaat ook de nodige reisvaccinaties krijgen. Malariapillen zal heel afhankelijk zijn van het risico van de locatie waar we naartoe gaan en daar denk ik sowieso nog even verder over na.
pi_138123112
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:45 schreef Loj het volgende:
Ff ermee bemoeien ;)

Ik vind dat echt iedereen zelf moet kunnen kiezen of je moet laten vaccineren of niet. (Dat berichtje in de kramt van afgelopen week, scholen moeten kinderen zonder vaccinatie kunnen weigeren :X )
Ik vind wel dat het wordt gezien als vanzelfsprekend en mis eigenlijk voorlichting waarom je het ook niet zou kunnen doen.

Tja, maar als, zoals in Den Haag gebeurde, een kind van een half jaar oud doodziek wordt omdat er een mazzelenuitbraak is op een KDV dan vind ik dat wel heel moeilijk. Vooral omdat ik over een aantal maanden zelf een baby van een half jaar naar een KDV ga brengen.

Je kunt dan wel zeggen: tja, dat is nu eenmaal het risico als je een baby naar een KDV brengt, maar juist dit ene risico had dus voorkomen kunnen worden. Dat is nl het hele punt van het inenten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138123166
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:05 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Dit allemaal!
Bovendien hopen wij regelmatig naar Kenia af te reizen en naast de ziektes waar de reisvaccinaties bestaan, zijn juist deze 'simpele(re)' ziektes ook aanwezig.
Dus ook gelijk antwoord op de vraag van FR. M gaat ook de nodige reisvaccinaties krijgen. Malariapillen zal heel afhankelijk zijn van het risico van de locatie waar we naartoe gaan en daar denk ik sowieso nog even verder over na.
Mabawa, hoe is het nu met jou? Je zat er laatst zo mee dat je kleine man niet helemaal goed groeide. Voelt het weer wat beter of maak je je nog zorgen?
Sarcasme. Herken het.
  maandag 24 maart 2014 @ 18:26:17 #58
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138123722
quote:
2s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:14 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Tja, maar als, zoals in Den Haag gebeurde, een kind van een half jaar oud doodziek wordt omdat er een mazzelenuitbraak is op een KDV dan vind ik dat wel heel moeilijk. Vooral omdat ik over een aantal maanden zelf een baby van een half jaar naar een KDV ga brengen.

Je kunt dan wel zeggen: tja, dat is nu eenmaal het risico als je een baby naar een KDV brengt, maar juist dit ene risico had dus voorkomen kunnen worden. Dat is nl het hele punt van het inenten.
Nee dus.
Stel dat kindje was wel ingeent maar had het virus dus wel bij zich gedragen dan had de baby het alsnog kunnen krijgen. Besmetting valt niet te voorkomen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138123973
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:15 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Mabawa, hoe is het nu met jou? Je zat er laatst zo mee dat je kleine man niet helemaal goed groeide. Voelt het weer wat beter of maak je je nog zorgen?
Lief dat je het vraagt. Ik kan het eigenlijk goed loslaten. Hij is zo ontzettend gezellig aanwezig. Klets ontzettend veel, als ik voor hem zing dan 'zingt' hij mee, hij lacht veel, is ontzettend helder enzo dus blijkbaar voelt hij zich goed en komt hij niets tekort. Wel ben ik bezig om mijn productie op te krikken zodat ik geen kv meer mee hoef te geven naar de gastouder en hij misschien toch iets meer binnenkrijgt en dus meer groeit.
pi_138124048
Ik zag trouwens een Sac-collage O+

En J i b b e, wat past de naam perfect bij zijn gezichtje! O+
pi_138124400
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:33 schreef Mabawa. het volgende:
Ik zag trouwens een Sac-collage O+

En J i b b e, wat past de naam perfect bij zijn gezichtje! O+
Wat lief! En een mooi compliment, dan hebben we goed gekozen O+ !
♥ J & S
pi_138124510
O+
SPOILER
pi_138125666
Awwww O+
  maandag 24 maart 2014 @ 19:15:37 #64
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138126081
Heerlijk O+
  maandag 24 maart 2014 @ 19:19:35 #65
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138126311
O+ x9731
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 24 maart 2014 @ 19:27:27 #66
378192 -mandy-
I am who I am
pi_138126790
smelt ...
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_138127101
quote:
2s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:52 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat dus. Ik heb M klakkeloos en zonder enige kanttekening laten inenten. Dit keer wat meer in verdiept en ook wel een beetje geschrokken.

En vond mezelf ook wel een beetje stom. Ik was over alles ingelezen: van borstvoeding, rapley tot wipstoel en autostoel. Maar niet over wat er zoal in mijn kind wordt gespoten. En ik denk met mij vele anderen.
Daar ben ik er dus ook 1 van :@
Maar wat zijn de nadelen van het inenten dan?
pi_138127218
aaaah M O+
pi_138128107
:D Wat een kletskous!! En wat een lekker ding is het toch O+ Fijn dat je je er beter onder voelt!!
Sarcasme. Herken het.
pi_138129038
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:49 schreef Spirit82 het volgende:
Wat betreft inenten denk ik dat de beslissing voor ons makkelijk was. Isa is een stevig, robuust kind dat best tegen een stootje kan en daardoor denken wij (ik dan, man heeft zich er verder niet in verdiept) dat zij de vaccins aan kan. Sowieso ben ik voor inenten. Als je je kind op die manier voor problemen in zijn/haar latere leven kunt behoeden, ben ik voorstander, tenzij er natuurlijk bijzondere omstandigheden meespelen (qua gezondheid dan, geloof vind ik persoonlijk geen reden).

Geloof me, ik heb gewerkt op het onderzoek naar het nieuwste pneumococcenvaccin in NL. Voor een gezond persoon is een longontsteking niet tof en de meeste mensen komen er wel weer op met antibiotica. Maar ik heb de ziekenhuisdossiers gelezen van ouderen met verminderde weerstand die aan een longontsteking zijn bezweken, van uur tot uur tot het overlijden... No way in hell dat ik dat risico met mijn kind ga lopen, ook al is de kans zo klein. Ieder moet voor zich kiezen, maar als ik met een (levend) vaccin en een eventueel zwakke vorm van een ziekte de kans tot een minimum kan beperken dat mijn kind in het ziekenhuis eindigt, kies ik daarvoor.

Wat Aapieannie zegt, ik vind het een voorrecht dat wij onze kinderen gratis kunnen laten vaccineren. Ik respecteer ieders mening hierin, ook om je kind niet te laten enten, maar accepteer dan ook dat jouw kind hiermee een risico vormt voor andere kinderen en ga niet zeuren dat je kind niet welkom is op een KDV of een school en zoek een alternatief.

Sorry dat ik het misschien bot zeg, het is niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen.
Er is een grote groep mensen (*) die zo heilig geloven in de kracht van het lichaam, van het natuurlijk proces, dat zij oprecht vinden dat zij hun kind schade aan doen door te vaccineren. Hebben die mensen dan minder recht op een kdv of school naar keuze, simpelweg vanwege hun overtuigingen? Daar krijg ik wel een beetje kriebels van, dat ondermijnt juist alle keuzevrijheid imo. Aan de andere kant snap ik wel dat vaccineren de reden is dat bepaalde ziekten niet meer voorkomen, en wat haal je je op de hals als heel NL maar stopt met vaccineren? Ook daar wordt denk ik niemand vrolijk van.

*Ik ben niet een van die mensen. Zonder medisch ingrijpen hadden zowel Sticker als ik niet meer geleefd. Ik kan je zeggen, je wordt een stuk minder zweverig van zo'n hellp/pe :P
pi_138129161
mabawa wat lief O+ en herkenbaar. Heb je nooit dat je ineens schrikt als er een hard geluid uit hem komt?
pi_138129246
Mabawa O+ Dat tandeloze bekkie ook, ahw O+
  maandag 24 maart 2014 @ 20:20:36 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138129875
Mawaba O+
pi_138129959
Mabawa O+ O+ !!!
♥ J & S
  maandag 24 maart 2014 @ 20:42:26 #76
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138131157
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:31 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Daar ben ik er dus ook 1 van :@
Maar wat zijn de nadelen van het inenten dan?
Dat kunnen anderen denk ik wat beter uitleggen dan ik.

Mabawa O+ O+ O+
  maandag 24 maart 2014 @ 20:49:37 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138131555
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:42 schreef Mabawa. het volgende:
O+
SPOILER
RRRRRRRrrrrrrrrrRAAaaammel!!! O+!
pi_138131982
Oooh Mabawa! Wat reageert hij al goed op jouw stem! O+
pi_138132595
Mabawa O+
pi_138132646
O+ Wat lief!
Haha ja FR, hij begint er steeds vaker een hoge toon doorheen te doen, af en toe denk ik dan wtf komt er nou weer uit mijn kleine mannetje :? "
  maandag 24 maart 2014 @ 21:19:37 #81
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138133226
Die hoge tonen, herkenbaar :D Klinkt heel, eh, mannelijk.
pi_138134560
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Er is een grote groep mensen (*) die zo heilig geloven in de kracht van het lichaam, van het natuurlijk proces, dat zij oprecht vinden dat zij hun kind schade aan doen door te vaccineren. Hebben die mensen dan minder recht op een kdv of school naar keuze, simpelweg vanwege hun overtuigingen? Daar krijg ik wel een beetje kriebels van, dat ondermijnt juist alle keuzevrijheid imo. Aan de andere kant snap ik wel dat vaccineren de reden is dat bepaalde ziekten niet meer voorkomen, en wat haal je je op de hals als heel NL maar stopt met vaccineren? Ook daar wordt denk ik niemand vrolijk van.

*Ik ben niet een van die mensen. Zonder medisch ingrijpen hadden zowel Sticker als ik niet meer geleefd. Ik kan je zeggen, je wordt een stuk minder zweverig van zo'n hellp/pe :P
Maat het is tweeledig LE: waarom hebben die mensen wel het recht om niet te enten en de mensen die daar wel voor kiezen niet het recht om hun kind te beschermen?

Ik begrijp het heel goed, want je dwingt mensen zo wel hun kinderen te enten, het is heel lastig. Maar zou jij Sticker blootstellen aan een ziek kind? Ik Isa niet.
Sarcasme. Herken het.
pi_138134658
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:19 schreef GotC het volgende:
Die hoge tonen, herkenbaar :D Klinkt heel, eh, mannelijk.
Ben ik de enige of valt het andere mensen ook op dat jongens vaak hoger gillen dan meisjes?? :D Geen wonder dat ze een baard in hun keel nodig hebben! :P
Sarcasme. Herken het.
pi_138136344
Mabawa: O+ O+ Hoe oud is hij?

Wij laten J wel eninten, ik heb er echt te weinig verstand van en zou het mezelf zo kwalijk nemen als hij ziek zou worden (ook van als dat van de inentingen was hoor }:| )

Wanneer zijn jullie begonnen met bijvoeding? J pakt tegenwoordig fruit en koekjes uit mijn handen ongeveer en kwijlt verschrikkelijk. Ben alleen wat huiverig om nu al te beginnen, hij is 4 maanden... Merk wel dat hij meer honger lijkt te krijgen en vaker komt voor voeding?
pi_138136661
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:41 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ben ik de enige of valt het andere mensen ook op dat jongens vaak hoger gillen dan meisjes?? :D Geen wonder dat ze een baard in hun keel nodig hebben! :P
:D Geen ervaring met babymeisjes hier dus geen idee.

Sibella hij is woensdag exact 4 maanden :)
  maandag 24 maart 2014 @ 22:14:36 #86
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138136803
Sibella, het is maar net wat je wil :) T. had ook zo'n periode rond 3.5 tot 4.5 mnd, valt nu wel weer mee. Het is toch nog bijvoeding, beetje smaak/textuur proeven, halen ze nog niet echt veel voeding uit is mijn ervaring :).
pi_138139516
ik vind de nadelen van inentingen toch best wel heftig hoor :{ en dan heb ik er nog niet eens heel uitgebreid over gelezen.
wij laten M wel inenten, maar vind het nu wel heel erg dubbel (en spannend) en ik kan me nu beter voorstellen waarom sommige mensen er voor kiezen om het niet te doen
Had ik er maar niks over gelezen ;(
  maandag 24 maart 2014 @ 23:39:32 #88
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138141779
Ik moet me nu heel erg inhouden om Google niet aan te zwengelen :X wij gaan gewoon het rvp volgen namelijk, in de veronderstelling dat dat zo goed onderzocht en getoetst is dat het een grote groene veiligheidssticker gekregen heeft. Maar ik geloof dat dat iets te optimistisch was :')

Mabawa wat is ie leuuuuk O+

En ik zag nog mooie bellefotos van Noor en Nin en J.ibbe O+ Heerlijk!

En verder ben ik niet zo goed op de hoogte, want n zielig meisje hier dat echt zichzelf niet is. Huilend wakker worden, mopperen, jengelen, huilen. Echt te zielig ;( ik vermoed dat ze last heeft van haar buikje, want scheten worden aangekondigd door gehuil (vanuit t niks) en ze spuugt ook meer dan anders. Gelukkig drinkt ze goed en ook ontlasting en temp zijn normaal. Hoop dat ze snel zichzelf weer is, want nu kunnen we maar weinig goed doen en dat voelt niet lekker (hello, motherhood)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138142535
Laat jullie ook niet gek maken door google he, wat betreft inentingen. Er zijn talloze sites waar een hoop meningen en ongefundeerde data neergeplempt zijn zonder dat dit de waarheid hoeft te zijn. Het is net als met googelen op "buikpijn", voor je het weet heeft google je ervan overtuigt dat je kanker hebt ;) Blijf kritisch kijken.
Sarcasme. Herken het.
pi_138143377
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:42 schreef L-E het volgende:
Mijnes had dat ook en het werd daarna rood en blauw :{ Duurde ook echt wel een tijd voor het weg was. Even melden bij het cb volgende keer, ze willen graag op de hoogte zijn van bijwerkingen en bij ons masseerde ze de keer erna extra goed na de volgende keer en dat hielp goed.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_138144428
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Er is een grote groep mensen (*) die zo heilig geloven in de kracht van het lichaam, van het natuurlijk proces, dat zij oprecht vinden dat zij hun kind schade aan doen door te vaccineren. Hebben die mensen dan minder recht op een kdv of school naar keuze, simpelweg vanwege hun overtuigingen?
Wat mij betreft brengen die mensen hun kind naar een kdv waar allemaal niet geente kinderen komen. Liever niet met hun verhoogd risicokind bij de mijne in de groep.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 01:23:46 #92
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138144452
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 01:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat mij betreft brengen die mensen hun kind naar een kdv waar allemaal niet geente kinderen komen. Liever niet met hun verhoogd risicokind bij de mijne in de groep.
Dit inderdaad.
pi_138144964
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 01:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook wel eigenlijk. Het hoeft niet eens zo te zijn dat er alleen maar niet geente kinderen komen, maar in ieder geval dat het wordt aangegeven en je dus als ouder kunt kiezen voor de variant zonder de niet geente kinderen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 06:41:41 #94
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138145341
Zo, Tripp Trapp besteld :Y)
pi_138145558
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:26 schreef Moppert het volgende:

[..]

Nee dus.
Stel dat kindje was wel ingeent maar had het virus dus wel bij zich gedragen dan had de baby het alsnog kunnen krijgen. Besmetting valt niet te voorkomen.
Als je dit stuk leest
http://m.volkskrant.nl/vk(...)avigationItemId=2664

dan is er dus sprake van een uitbraak, waardoor ook die ene baby zo ziek is geworden. Een dergelijke uitbraak wordt veroorzaakt door niet-inenten, zoals ook al eerder in Den Haag aan de orde is geweest en op de bible belt. Besmetting valt niet altijd te voorkomen, maar het niet inenten verhoogt het risico; dat lijkt me duidelijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138146006
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:14 schreef GotC het volgende:
Sibella, het is maar net wat je wil :) T. had ook zo'n periode rond 3.5 tot 4.5 mnd, valt nu wel weer mee. Het is toch nog bijvoeding, beetje smaak/textuur proeven, halen ze nog niet echt veel voeding uit is mijn ervaring :).
Ja, dat is ook zo. Ik ben meer op zoek naar het moment waar hij er aan toe is. Hij toont in alles meer interesse, maar of dat specifiek om eten gaat, ik weet het niet.. Dacht dat het vaker honger er misschien op zou kunnen duiden.Wanneer ben jij er mee begonnen?
pi_138146258
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:58 schreef Spirit82 het volgende:
Laat jullie ook niet gek maken door google he, wat betreft inentingen. Er zijn talloze sites waar een hoop meningen en ongefundeerde data neergeplempt zijn zonder dat dit de waarheid hoeft te zijn. Het is net als met googelen op "buikpijn", voor je het weet heeft google je ervan overtuigt dat je kanker hebt ;) Blijf kritisch kijken.
+1!
Het is moeilijk om goede info te vinden, da's dan weer het nadeel.

Sibella, hier had ze ook zo'n fase, heeft ook te maken met de grote ontwikkeling die ze dan doormaken. We zijn pas begonnen met 5 maanden en toen pakte ze 't ook meteen op. Maar wij doen vooral hele stukken aanbieden, dus ze moest al wel kunnen zitten en pakken.
pi_138146615
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 02:31 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook wel eigenlijk. Het hoeft niet eens zo te zijn dat er alleen maar niet geente kinderen komen, maar in ieder geval dat het wordt aangegeven en je dus als ouder kunt kiezen voor de variant zonder de niet geente kinderen.
Hier kan ik het wel mee eens zijn. Laat ouders de keus hebben.

En het is inderdaad echt zo moeilijk om aan objectieve informatie te komen wat dit betreft. Ik vind het erg zwart/wit allemaal, dat maakt het lastig. Voorstanders van vaccineren lijken je een idioot te vinden als je niet vaccineren zelfs maar overweegt, alsof er geen nadelen zijn, de tegenstanders doen alsof je je kind langzaam vermoordt als je wel vaccineert want het is allemaal EEN GROOT COMPLOT en en en.. Google is niet je vriend in dezen!

Dank voor de tips en herkenning mbt de bult op zijn beentje. Masseren heb ik gedaan, dat doet hem geen pijn dus hij heeft er zelf geen last van denk ik. Maar het is echt een bloeduitstorting, blauw/paarsig met een knetterharde bal onder zijn huid. Ergens vind ik het heel zielig dat mijn perfecte baby nu zo gehavend is :'( :') Wel fijn dat het vaker voortkomt, dan hoef ik niet panisch te worden nu :D

Mijn jongetje is echt keihard in een sprong geknald, geloof ik. Hij huilt om alles, niets is leuk, gisteravond en vannacht was wederom dramatisch, vanmorgen tijdens Kleuter naar school brengen heeft hij alleen maar zielig zitten sniffen. Hij moest niet eens lachen toen Kleuter kiekeboe deed bij het raam in de klas ;(
pi_138146739
Monster-Sprong ;(

Hey! Het is dinsdag! Waar ben je nou?
Sarcasme. Herken het.
pi_138146752
Ja jonguh ik kan toch nie winkelen nie als dat kind de MonsterSprong heeft. :'(
pi_138146780
Pfff, je hebt ook iedere week een ander excuus he :{w
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:46:25 #102
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138147453
Zo. Kind naar de crèche, boodschappen gedaan, opgeruimd, stofgezogen, luieremmer verschoond, was opgeruimd, keuken aan de kant, was draait.

Ik ben klaar voor emdr om 10:30 en compleet nutteloos op de bank zombiën daarna :Y).

Arme sticker! Noor had gister zo'n dag. Alles was stom. Heel stom. En dan ook nog twee keer vallen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:53:42 #103
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138147627
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:24 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Ja, dat is ook zo. Ik ben meer op zoek naar het moment waar hij er aan toe is. Hij toont in alles meer interesse, maar of dat specifiek om eten gaat, ik weet het niet.. Dacht dat het vaker honger er misschien op zou kunnen duiden.Wanneer ben jij er mee begonnen?
Dat is vooral interesse voor de wereld ;). Ik ben wel met 4mnd begonnen, maar eigenlijk weer evrn mee gestopt. Zodra de kinderstoel binnen is (dan is hij 5.5 mnd), gaan we verder met Rapley, gezellig aan tafel :)
pi_138147640
Xm, succes en sterkte straks!
pi_138148371
Pffff XM, wat een ochtend! Ik ben al blij dat ik heb kunnen douchen :')
Sarcasme. Herken het.
pi_138148433
Sterkte XM!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:29:18 #107
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138148453
Succes XM :*
pi_138148733
Zo dames, wel meegelezen maar steeds mobiel (moet ik toch eens afleren eigenlijk) en dat is zo lastig reageren steeds.
Ik zie wat boze en verdrietige kindjes voorbij komen, :* voor kindjes en mama's.

XM veel succes!

Wbt inenten: ik heb er eigenlijk niet aan gedacht om N. niet te laten inenten. Heel eerlijk gezegd heb ik ook niks over opgezocht. Ik heb ook nog nooit negatieve verhalen gehoord over inenten dus ik ga er eigenlijk (misschien heel naïef) vanuit dat allemaal zo goed onderzocht is dat het wel goed zal zijn. En ik vind de risico's van niet inenten veel groter.

N. is gisteren voor het eerst naar het CB geweest en ze doet het heel goed. Nu ruim 4 kilo (startgewicht was 3150, bij controle van wijkverpleegkundige twee weken geleden was ze 3660) en ongeveer 54 cm. Ze heeft heel lief zonder te huilen zich laten onderzoeken, heeft zelfs nog gelachen naar de dokter :D .
We mogen nu van zeven naar zes voedingen gaan, dus we zijn langzaam de hoeveelheid aan het opvoeren. Niet te snel want vorige keer kreeg ze daar ontzettend krampjes van.

Verder verliep de dag gisteren zo:
Luier verschonen. Ik pak een schone luier, kijk weer naar N. die lekker even haar aankleedkussen onderplast.
Na een tijdje: luier verschonen. Luier uit, hup de beentjes schieten omhoog en er wordt weer even lekker geplast.
Na de voeding: luier verschonen. Luier uit, nieuwe luier in de aanslag maar niet op tijd, huppakee daar gaan we weer. Ik leg er nog geen nieuwe hoes op, alleen een hydrofiel.
Weer een vieze luier. Ik leg N. op het kussen, luier uit en ik denk nog "zou het nu goed gaan?" Nee dus }:| , weer alles eronder.
Dus toen maar een extra was aangezet :Y) .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_138148842
mooi gewicht rfr

xm succes.

Ik leg er meestal al de schone luier onder zodat die er al ligt als ik de vieze weghaal. Ean heeft te vaak het waskussenhoes onder geplast, dat ik wilde dat dat bij sac minder zal zijn. Nu plast ze wel vaak als ze net uit badje komt en ik haar aan het afdrogen ben. Dan is dus ook weer alles vies.
pi_138148888
Hihi je surprise-plasser! O+ :D

Ik doe het zo:

Kind op aankleedkussen, uitkleden tot de luier, nieuwe luier pakken uitvouwen en alvast onder het luierkontje leggen, vieze luier openmaken en onder kind uittrekken. Et voila! Ze ligt al op de schone luier en kan ze plassen wat ze wil. ^O^
pi_138148936
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:44 schreef Limone het volgende:
Hihi je surprise-plasser! O+ :D

Ik doe het zo:

Kind op aankleedkussen, uitkleden tot de luier, nieuwe luier pakken uitvouwen en alvast onder het luierkontje leggen, vieze luier openmaken en onder kind uittrekken. Et voila! Ze ligt al op de schone luier en kan ze plassen wat ze wil. ^O^
Dit dus. Al wordt er hier omhoog geplast dus het blijft spannend. :D
pi_138149050
Fonteintje O+

Ze doet het trouwens nu een stuk minder, maar in de kraamweek maakte de kraam zich zorgen omdat ze zo weinig plasluiers had gehad. Totdat ze de stapel natte aankleedkussenhoezen vond..
pi_138149067
Oh dat zijn wel goeie tips. Ik dacht dat ik gewoon iets sneller moest werken :') .

Omhoog plassen kan hier gelukkig niet. Met een boogje wel :D .
It will set you free
pi_138149334
Hebben jullie ook dat je doorgaans zo druk bent met je kind(eren) dat je denkt: als ik eens veel tijd zou hebben, dan kan ik lekker door werken in huis, en GA IK ALLES DOEN JIPPIEEE! enzo?

En dat als je baby dan meer dan drie uur slaapt je niet veel anders doet dan tiramisutaart eten en je man mailtjes sturen en fokken? :')
pi_138149453
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef L-E het volgende:
Hebben jullie ook dat je doorgaans zo druk bent met je kind(eren) dat je denkt: als ik eens veel tijd zou hebben, dan kan ik lekker door werken in huis, en GA IK ALLES DOEN JIPPIEEE! enzo?

En dat als je baby dan meer dan drie uur slaapt je niet veel anders doet dan tiramisutaart eten en je man mailtjes sturen en fokken? :')
En youtuben :D .

Maar ik vind dat het mag omdat ik straks nog met N. wat boodschappen ga doen. Dus dan heb ik in ieder geval iets gedaan vandaag.
It will set you free
pi_138149466
Ja. En het allerergste is dat ik baan-werk vanuit huis. 4 uur per dag zou ik makkelijk moeten redden, maar tja discipline.. ;(
pi_138149483
quote:

*boks* _O-
pi_138149519
quote:

+1
En gapen op de bank.

maar ik maak dan al wel het eten klaar.
pi_138149531
quote:

Dat Oma dan komt om de kinderen mee te nemen en dat als ze weg zijn dat je nu in anderhalf uur tijd alleen nog maar thee gedronken heb en heb ontbeten. O en plannen gemaakt van wat ik nog allemaal ga doen. Nou ja van plan ben :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_138149568
Ik ben niet alleen O+

Ohja Tal, plannen maken, dat doe ik dan ook veel. Of lijstjes maken, lijstjes! O+

Ik attendeerde mijn man op een taalfoutje. Of nee, ik lachte hem uit, want het was een heel erge. Stuurt hij terug: Kijk naar je selfie :') Jemig, ik vind mijn man echt zo vreselijk leuk he O+ Het is maar goed dat hij al de mijne is!
pi_138149631
quote:

:Y :Y
en facebooken :@

Alhoewel.. tiramisutaart heb ik eigenlijk nog nooit op. Klinkt wel lekker :9

Al had ik vanochtend al een berg huishoudelijke karweitjes gedaan voordat ik überhaupt naar mijn werk ging. Heerlijk thuiskomen vanmiddag in een opgeruimde keuken O+
pi_138149659
tiramisutaart lust ik niet.
Maar ik heb al wel 2 whoopies op daahaaa lijn.
pi_138149724
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:08 schreef L-E het volgende:
Ik ben niet alleen O+

Ohja Tal, plannen maken, dat doe ik dan ook veel. Of lijstjes maken, lijstjes! O+

Ik attendeerde mijn man op een taalfoutje. Of nee, ik lachte hem uit, want het was een heel erge. Stuurt hij terug: Kijk naar je selfie :') Jemig, ik vind mijn man echt zo vreselijk leuk he O+ Het is maar goed dat hij al de mijne is!
Lijstjes maak ik sindskort ook ja :')
Ik vergeet zo veel.

Maar aan de andere kant vind ik dat ik vandaag easy aan mag doen aangezien ik gister ontzettend veel gedaan heb.
pi_138149792
Eigenlijk zou ik nu op mijn nieuwe (tweedehandse) moederfiets maar de fietsenwinkel om de koplamp te laten repareren en een fietstas te kopen. Maar luiiiiiiiii. Gewoon nog geen zin eigenlijk!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 11:47:15 #126
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138150611
quote:

+1 :')
pi_138151499
Ken je dat? Je zit lekker op je fietsje om boodschappen te doen (en langs de fietsenmaker). Je denkt wat een heerlijk weer. Wat een prachtig weer. 6 keer trappen en je bent in de stad. En dan weet je dus niet meer waarom je naar de stad ging! Ha! :')
pi_138153161
quote:

Zo herkenbaar. :D
pi_138153566
Emmetje gaat morgen wennen op het kinderdagverblijf en iedere keer als ik de naam van haar groep uitspreek word ik emotioneel. :o :') Zo'n wijs echt kind al met een groep. Nou als je dus geen kraamtranen hebt gehad krijg je dat dubbel zo hard terug. Op de meest rare momenten. 8)7
pi_138153597
Heel herkenbaar limone! Ik ben een soort emotioneel monster geworden en krijg op de meest gekke momenten tranen in mn ogen...
pi_138155351
Inmiddels heb ik echt heel veel gedaan! *trots*

Limone, een groep, dat klinkt alsof ze 5 is! Wat heftig! Per wanneer gaat ze? En hoe veel dagen? En is het vlakbij zodat je elk uur naar binnen kan gluren of ze je prinsesje wel behandelen zoals ze verdient? :( O+ Of heb alleen ik die behoefte als ik (een van mijn) kind(eren) ergens achter laat? :@

Fuck de megasprong, Sticker heeft twee enorme bulten op zijn tandvlees bovenin. Ik denk dat de voortanden onderweg zijn!
pi_138155599
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:30 schreef Limone het volgende:
Emmetje gaat morgen wennen op het kinderdagverblijf en iedere keer als ik de naam van haar groep uitspreek word ik emotioneel. :o :') Zo'n wijs echt kind al met een groep. Nou als je dus geen kraamtranen hebt gehad krijg je dat dubbel zo hard terug. Op de meest rare momenten. 8)7
Verleden keer ben ik in huilen uitgebarsten tijdens het zingen van een kinderliedje. Alleen omdat ze zo leuk mee deed en mee probeerde te zingen _O-
pi_138162154
Oh maar Tally, daar moet ik nu al een beetje van huilen! O+ Ik moet ook altijd een beetje huilen van broertjes/zusjes. De jongste die zo vol bewondering naar de oudste kijkt en probeert na te doen en de oudste die zijn/haar best doet het zo goed mogelijk voor te doen. Dan kan je mij opdweilen hoor.

Ik ben blij dat ik nu niet zwanger ben. Toen moest ik ook huilen om zielige bejaarden en er is nu zo'n zielige reclame met een eenzame bejaarde op de radio.. Dat had ik niet getrokken hoor!

Voor de rest ben ik heel (bio)stabiel, hoor! ^O^

Ze gaat 1 dag L-E, op woensdag. We zijn er net even langsgelopen; ik vond niet dat ik makkelijk naar binnen kon kijken. :( Maar het voelt goed en ik ben opgelucht dat ik nu eindelijk de knoop heb doorgehakt. Ik werk vanuit huis en ik merk dat ik, M. en werk niet zo goed te combineren zijn. M. en werk gaan goed, maar ik moet daar zo hard voor rennen dat ik het gevoel heb dat ik achter alle feiten hobbel. Ik krijg het in mijn hoofd maar net rond allemaal en daar word ik helemaal arelaxt van, ook lichamelijk. Dus nu gaat ze 1 keer peer week en ben ik al weer bijna helemaal zen. :s)
pi_138162316
quote:

:Y :')

Aah Limone wat spannend! Je kleine Nellie naar het kdv O+
pi_138168900
Wil iemand mijn bijna-dreumes vertellen dat ze echt moet slapen. Ook al komt het snot bijna uit haar oren -O-
Zielepietje.

En dat 4 dagen voor dr verjaardag. Rotopsnot }:|
pi_138170329
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:28 schreef danic het volgende:
Wil iemand mijn bijna-dreumes vertellen dat ze echt moet slapen. Ook al komt het snot bijna uit haar oren -O-
Zielepietje.

En dat 4 dagen voor dr verjaardag. Rotopsnot }:|
Rosalie, meisje, luister eens. Weet je wel hoe fijn het is om lekker te slapen? Als je slaapt heb je ook minder last van dat vervelende snot. En mama poetst het morgen gewoon allemaal weer weg :*
Je moet wel een beetje fit zijn voor je feestje straks he? :*

(Die snotloze ochtend van vorige week van Femke was helaas ook een eenmalige actie :( )
pi_138171142
Ohja snot! Iemand zei tegen mij dat het met die otrivin neuszuiger leek alsof je de hersens zo door de neus naar buiten zoog. Ik begrijp nu pas wat ze daarmee bedoelde. :')
pi_138171524
Ohh wij hebben ook een niet zo lekker Pluisje ;( Ze heeft ook een beetje loopneus en wat koorts en ik denk wat keelpijn. Ze kan er ook niet van slapen, afgelopen nacht hebben we omstebeurt met d'r geknuffeld en gisteren en vandaag overdag heeft ze eigenlijk alleen in de draagdoek geslapen. Ik heb d'r net nog even aan de borst gehad en nu is C. weer met d'r aan het wiebelen. Hopelijk lukt het d'r om zo wat te slapen en vooral vannacht (zou voor ons wel erg fijn zijn ;) ). Maar bovenal hoop ik dat ze zich snel wat fijner voelt..
pi_138172229
Mijn baby had net een keiharde lachkick in dr slaap.

Doet nu de poes proberen te roepen. Klopt een paar keer op de bank met dr handje en roept dan ikkie (ze heet Jinky).

Pakte dr Papa bij zn tenen en riep: iele. Wij doen altijd onder haar voetje : kielekiele. O+

Hebben een speelboom van Winnie the Pooh waar kleine ballen in moet op een soort achtbaantje. Nu heeft ze niet de kracht om de bal er in te drukken maar ze weet precies waar de bal in moet.

Het gaat echt hard hier op dit moment. En waar je al niet blij mee kan zijn O+
pi_138172238
Limone, klinkt als een wijs besluit, zo'n dagje kdv. En makkelijk binnen kunnen kijken... misschien is het maar goed ook dat je dat niet kan. Als jij het kan, kan iedereen het :X

Tally O+ Leuke dag gehad? Wist je nog waarvoor je in de stad was voordat je weer thuis was?

Hmm.. L-E, dat recept! O+ Misschien wel een goed plan voor binnenkort bij alle verjaardagen hier. En dan moet ik 'm eigenlijk ook eerst een keertje testen he?

Ah.. verschoningsproblemen... Femke doet gelukkig de laatste tijd niet meer zo aan wildplassen of -poepen, maar stilliggen komt in haar woordenboek ook niet meer voor. Nu ben ik er al wel handig in aan het worden om haar kleding aan te krijgen in andere houdingen dan rugligging, maar een luier lukt me toch echt alleen als ze op haar rug ligt. (Of zelf zou staan, maar dat kan ze nog niet)

XM :* Hoe ging het vandaag?

Beterschap voor Nin! :*
pi_138172317
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:34 schreef Shandaly het volgende:
Tally O+ Leuke dag gehad? Wist je nog waarvoor je in de stad was voordat je weer thuis was?
Ik heb een heerlijke dag gehad maar weet nog steeds niet wat ik ook al weer moest in de stad. Dus zal het wel niet belangrijk zijn geweest.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:39:31 #142
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138172456
Hier ook snot. Zowel bij muppet als ondergetekende.

En ging wel hoor, maar ben echt doodop. Hakt er goed in, dus zit in de lurkmodus.

Beterschap voor alle snotneuzen :*.
pi_138172876
Dank Shandaly. Het heeft geholpen. Ze bleef maar in dr bedje staan dus ik heb haar neergelegd en toen merkte ze ineens dat ze op dr zij lekker lag. En ik mocht met mijn ene hand zachtjes over dr bolletje aaien terwijl ze met haar handjes mijn andere hand vasthield O+

en toen ging ze zachtjes friemelen en werd het wat harder en toen van die venijnige dameskneepjes. En toen ik fluisterde "zachtjes...aaaaai. .. " ging ze achter haar speentje zachtjes gniffelen.
Draak :D

hier ook steeds meer kletsen. Foes is poes (een hond is ook Foes O+ ) en tikltikltikl is kietelen (op zn Engels denk ik. Nu al een talenknobbel?
Favoriet is nog steeds DIEEEE! !!
pi_138173280
Gezellig, al die kletsende dames!

Nin zegt nu sinds een paar dagen ook 'dagdag' (meestal klinkt het als 'dah' of 'ahg' trouwens) bij het zwaaien O+
pi_138173412
Awww, ze is weer wakker ;(
pi_138173417
Femke kletst nog niks :( Ze maakt wel heel veel geluid, maar er is nog niets herkenbaars van te maken. Enige regelmaat zit er ook niet in. Maar goed, Lars compenseert volop... ;) En Femke is natuurlijk ook nog maar 10 maanden O+
pi_138173709
Féline heeft ook een goed voorbeeld Shandaly :D

Dat bekkie staat ook niet stil dus ze moet soms wel om op te vallen :P

Vooral het zingen vind ik zo schattig.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:13:05 #148
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138174272
Shandaly, Noor leutert de hele dag door, maar dat is ook nog jibberish hoor. Vooral veel dadadadaDA. En "haat", maar ik ga er maar vanuit dat dat niks persoonlijks is :').
pi_138182734
Wat leuk he, dat kletsen en doen O+ Soms vind ik het echt moeilijk dat ze zo snel al zo groot wordt, maar het is ook echt zoooooo leuk!!!! O+

Was M nou al naar het kdv geweest, of niet Limone? Ik ben het even kwijt, maar ze gaat het vast super vinden!! Het is wel heel vermoeiend voor ze, maar ik zou Isa juist straffen door haar eraf te halen :D Ze is gek op de leidsters en de andere kindjes en de spelletjes daar zijn weer heel anders dan wij doen. Ik vind het echt een aanvulling! M gaat het vast ook enorm naar haar zin hebben :)
Sarcasme. Herken het.
pi_138182751
Oh en mijn onderbuurman }:| totaal off-topic, maar die begon om 7:45 met timmeren en heeft er nu maar een boor bij gepakt. Hoe verzint ie het! :( Het is verdorie 8:14 :(
Sarcasme. Herken het.
pi_138182760
Hier de hele dag vooral bahbah oeh ieeeeee *gil* en daar schrikt ze dan zelf van en gaat lachen
pi_138183862
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 08:14 schreef Spirit82 het volgende:
Oh en mijn onderbuurman }:| totaal off-topic, maar die begon om 7:45 met timmeren en heeft er nu maar een boor bij gepakt. Hoe verzint ie het! :( Het is verdorie 8:14 :(
Hoe waren de huizen in Utrecht?

Shandaly, het is een taart die niet kan mislukken omdat hij niet in de oven hoeft, ik vind het een succesnummer hoor! En ja, eerst proeven he, je moet wel weten wat je de gasten voor zet ;) Ik heb trouwens afgelopen weekend een kindvriendelijke versie erbij gemaakt, zonder amaretto en minder koffie (oke, daarmee haal je alle tiramisu uit de tiramisutaart, maar het was op verzoek van Kleuter) en dat was ook wel heel erg lekker :) En gewoon van het beslag van de echte taart, dus geen extra werk!

Dat geklets is zo herkenbaar. 'Dag' lijkt hier ook op een soort UGH, ik vind het zo lief allemaal O+

Wij hadden weer een ouderwets goede nacht: maar 5 of 6 keer gevoed, en daar tussendoor geslapen. Zo lekker! O+
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:21:50 #153
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138184898
* GotC zwaait naar Juud-- :D
Ze is nu op m'n werk maar is in bespreking dus zag me niet :D

Dat wilde ik even met jullie delen :+
pi_138185420
Hihi mooie bijdrage GotC!

Hoi leuke moeders allemaal! O+
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:16:55 #155
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138187858
Meh! Ik wilde zo ff wandelen naar het inloopspreekuur. Gaat er precies rond die tijd een hoosbui overtrekken.

-O- stom!
pi_138188234
Kletsnat, xm?

Gotc, heeft ze je al gespot?

Hier vandaag een mini die al 12 weken is
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:49:36 #157
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138188727
Ze is al weg ;(

Maar! Kreeg net de T&T code voor de Tripp Trapp! Morgen wordt het geleverd :o Wat snel!
pi_138189157
Getsie XM! Was je al buiten?

mini van flowerbox al weer 12 weken *O*

GotC dat is zeker snel! Welke kleur heb je gekozen :)

Aaah ik ben moe! Heb last van m'n migraine en J. is extreem wakker ;( ! Ik wil gewoon heeeel even 1 uurtje slapen -O- !
♥ J & S
pi_138189306
Fijn zo snel gtoc! Ik zit op mn luierbestelling te wachten, t&t code doet het niet grr en overal op die site lees ik dat mensen zo tevreden zijn over de snelle levering
pi_138189329
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meh! Ik wilde zo ff wandelen naar het inloopspreekuur. Gaat er precies rond die tijd een hoosbui overtrekken.

-O- stom!
Fijn he :( Hier ook precies in de lunchpauze een plensbui, inclusief hagel/natte sneeuw... En we liepen er middenin met onze lunchwandeling, want wij zijn bikkels. Wel koude bikkels nu ;)
Ben je nog wel geweest?

Jak, klaproos.. migraine... dan wil je wel meer dan 1 uurtje liggen geloof ik. Niemand om J. even over te nemen vanmiddag?

GotC! Morgen oortjes gespitst op de deurbel :D *O*

L-E, jij kent mijn 'kook-kunsten duidelijk nog niet ;) Niet in de oven staat niet garant voor geen mislukking hoor :9

Ik ben trouwens zo verliefd op mijn kindjes he... O+ O+ Vanochtend hingen we nog wat met z'n 4en op ons bed, Femke kroop rond, Lars was nog met z'n ontbijt bezig, en geeft tussendoor zomaar spontaan Femke een knuffel en een kus enzo, Femke die schatert van het lachen omdat Lars gekke bekken trekt, Lars die heel lief Femke tegenhoudt voordat ze headfirst van het bed af wil kruipen etc etc O+ O+
pi_138189413
Nu wil ik er toch twee }:| O+
pi_138189455
Sorry O-)
pi_138189464
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:11 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Jak, klaproos.. migraine... dan wil je wel meer dan 1 uurtje liggen geloof ik. Niemand om J. even over te nemen vanmiddag?

Ik ben trouwens zo verliefd op mijn kindjes he... O+ O+ Vanochtend hingen we nog wat met z'n 4en op ons bed, Femke kroop rond, Lars was nog met z'n ontbijt bezig, en geeft tussendoor zomaar spontaan Femke een knuffel en een kus enzo, Femke die schatert van het lachen omdat Lars gekke bekken trekt, Lars die heel lief Femke tegenhoudt voordat ze headfirst van het bed af wil kruipen etc etc O+ O+
Helaas niemand, het liefst wil ik heel de dag slapen met mirgaine idd maar dat gaat sowieso nooit meer lukken ben ik bang :+ .

O+ en O+ O+ voor Femke en Lars! Ze klinken ook heel erg om verliefd op te worden!
♥ J & S
pi_138189538
Sterkte klap! :*
pi_138189574
Jammer klaprooss... beterschap!

We zeiden trouwens vanochtend ook nog tegen elkaar "Ach, over een paar jaar meppen ze elkaar de tent uit, laten we er nu maar van genieten ;) )
pi_138189735
De oudste komt net bij Oma van het zwemmen (wat we elke woensdagochtend samen doen) rent naar haar zusje en geeft haar een knuffel waardoor het net lijkt alsof ze elkaar eeuwen niet hebben gezien. En Fee vliegt haar ook meteen om de nek met haar mond open (om te kussen) :D

En net WEER een afwijzing binnen. Ik heb er al zo veel binnen de laatste tijd. Zelfs van eentje die me wel belooft had minstens een gesprek aan te gaan :( Kreeg ik via de mail toch een afwijzing :(
pi_138190457
Weet iemand trouwens hoeveel drinken een 11-12 maander per dag gemiddeld binnen 'hoort' te krijgen? We waren vanochtend op het cb, maar natuurlijk vergeten te vragen |:(

Verder mooie stats, groeit precies volgens het -een beetje lijntje met gewicht en lengte. En de prikken zitten er weer in. Wij vaccineren wel, maar het blijft een lastig dilemma!

We gaan komende week een weekje weg en de kinderwagen gaat niet mee. Ik ben benieuwd of we hem gaan missen!

Oeh, Suiker, vroegah leefden ze met grote gezinnen in minihuisjes, past best, een tweede erbij 8-)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:56:59 #168
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138190808
Aww wat leuk al die broer/zus liefde O+

Sterkte klaprooss!

Nee, ik was nog niet onderweg gelukkig! Maar nu met de auto, parkeren, wagen, maxi cosi, gedoe. Had gewoon lekker willen wandelen :(.

En ben dus wel geweest!

Wat heb ik toch een heerlijk gemiddeld kind :').

Gewicht is beetje vertekend, want ze had anderhalf uur voor het wegen 2 boterhammen én een fles van 200 op, dus ik denk dat die op de middellijn zou uitkomen. Anyhow, dikke prima volgens mij :Y.

pi_138190814
Jaja :+
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:13:59 #170
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138191331
Nah, xm, das toch een prachtige curve! Heb hier je onzekerheden weleens meegekregen, maar op basisvan dit plaatje kan ik alleen maar zeggen dat je meiske t volgens mij super doet!

Tally, bah ! Baanperikelen zuigen. Heb je nog iets gehoord van je voormalig werkgever? Ik heb de uitkomst daarvan helemaal gemist :@

Klapje beterschap!

Shandaly O+ je kroost! Broertjes en zusjes zijn leuk O+

Flobo 12 weken al? Jeutje! Feli!

Gotc das vlug! Lekker hoor!

Een goede nacht voor l-e *O*

Oh en kindjesgeklets O+

Hier is t meisje gelukkig niet meer zo sipjes als eergisteren. Ze heeft er goed van geslapen! Gisteravond voor t eerst van d'r leventje 5 uur tussen 2 voedingen! T was jammer dat we visite hadden dus dat ik die 5 uur niet mee heb kunnen pakken, maar hee, 5 uur *O*

Verder keutelen we wat af met z'n 2, want madame wil mamamama en niet langer dan 5 minuten in de box :') . Dat komt vast goed als ze daar wat meer vermaak kan vinden. Ik heb r nu maar eventjes op bed gelegd, want anders vervuilen we nog en komt die was ook nooit terug schoon in de kasten. Gek genoeg gaat ze dan wél lief even slapen, dus ik heb zowaar n huishoudelijk rondje kunnen doen.

Ik merk dat ik nog erg zoekende ben naar een soort ritme, hoe deden jullie dat met die kleintjes? Vast 1 keer per dag in bed slapen tussendoor, 's avonds om een bepaalde tijd al in bed slapen? Ik ben echt n noob merk ik :+ . Omdat ze zo graag bij me is (en ik bij haar O+ ) leg ik r nu vooral weg om dingen gedaan te krijgen en tijdens t avondeten (box of wipper naast me op ligstand) en savonds leggen we d'r pas in bedje als wij willen slapen. Verder slaapt ze dan bij mij of liggen we samen op de bank of in het grote bed :@. Ik ben een beetje bang dat ik m'n kind verpest :')
pi_138191517
Hier al een aardig ritme. Sowieso de voedingen meestal rond dezelfde tijd. 'S ochtend na de fles in bad, dan slaapt ie in bed en mauwt na uurtje en tukt dan verder in de wagen bij boodschappen doen. s middags baker ik hem in zodra ik hem moe zie worden. Dan leg ik hem in de box voor een uurtje ofzo. Dan einde middag ga ik Sjaak halen en in de wagen dut ie vaak ook nog. En na de fles van 7/8 u gaat ie zijn bed in

Kom er maar niet aan toe hier mee te schrijven. Ben zelf beetje grieperig. En op dagen dat Sjaak er is kom ik al helemaal nergens aan toe.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_138191628
XM Die jaja van mij was niet voor jou he, maar voor Piekie ;) Noors lijntje ziet er supergemiddeld uit toch? ^O^

Kim, geen ritme zoeken. Het komt vanzelf en tot die tijd is het rustgevender om eraan toe te geven. Was voor mij helemaal niet makkelijk, maar het werkte toch het beste.
Het is maar wat je zelf fijn vindt, maar wij doorliepen altijd hetzelfde riedeltje: wakker worden > luier > even spelen/liggen, fles, even spelen/liggen, weer slapen. Helemaal in het begin was de fles meteen na de luier. En later bleef dat eigenlijk zo, want bij elk slaapje dat hij minder deed ging er dus vanzelf een fles af.
Hij is nu bijna 1 en gaat meestal rond 20:00 naar bed, maar soms komt het gewoon anders uit en dan is het 22:00. Hij houdt namelijk nog steeds datzelfde ritme aan en het naar bed gaan gebeurt als hij moe is.
Maar, er komt vanzelf wel meer ritme in natuurlijk. Dat het altijd drie slaapjes werden bijvoorbeeld en dat hij elke morgen om dezelfde tijd wakker werd.
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:30:19 #173
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138191810
Kim, wij hebben gewoon T. gevolgd en doen dat nog steeds. Met slapen, spelen, eten..alles. Eerste signalen van vermoeidheid-> naar bed. Hongerhuil -> eten. Wakker-> Eerst samen spelen, daarna alleen spelen. Zijn ritme heeft hij helemaal zelf geregeld O+ (om de 3 uur drinken, 3x per dag slapen en na laatste fles 12 uur tot volgende fles)

Dat maakte ons allemaal het gelukkigste :) We legden hem vanaf 2.5/3 maanden elke keer als hij sliep in bed, daarvoor sliep hij meestal op 1 van ons. Vanaf die periode kon hij steeds iets langer zichzelf vermaken in de box ook, maar pas vanaf 3.5 maand speelt hij echt zelf :) Daarvoor mwah..

Motto van het verhaal: Gewoon haar volgen :Y
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:36:56 #174
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138191997
O+ fijn! Haar volgen doen we zeker, qua eten slapen luiers entertainen, maar de hele wereld (vriend incluis) doet alsof ik gek ben dat ik r nauwelijks wegleg of in bed stop als ze slaapt. Maar dat vindt ze gewoon (nog?) niet fijn, dus ik ook niet :+
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:40:52 #175
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138192090
OUD / Het babytopic (0-1 jaar) Deel 298
:+
Het is een herkenbare vraag KP :D
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:42:44 #176
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138192153
_O- niet alleen baby's doen aan sprongetjes, mama's volgen ook een zeker patroon :D
pi_138192191
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:36 schreef Kimpossible het volgende:
O+ fijn! Haar volgen doen we zeker, qua eten slapen luiers entertainen, maar de hele wereld (vriend incluis) doet alsof ik gek ben dat ik r nauwelijks wegleg of in bed stop als ze slaapt. Maar dat vindt ze gewoon (nog?) niet fijn, dus ik ook niet :+
Het is voor een kleintje zooo fijn om lekker bij mama te zijn, daar verpest je haar niet mee, je geeft haar juist een gevoel van veiligheid mee waar ze de rest van haar leven profijt van zal hebben. Wat de anderen zeggen: volg haar, er zal vanzelf een ritme in komen. Ooit.
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:45:43 #178
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138192241
Komt echt vanzelf KP. Hier sliep Noor eerst veel in de box. Op ons slapen heeft ze nooit echt veel gedaan somehow, dat heeft ze nooit echt fijn gevonden. En nu is er een redelijk vast ritme. Soms komt er wat tussen, zoals vandaag het cb, waardoor ze later is met haar middagslaapje. Dus vanavond zal ze eerder rond 19:30 naar bed gaan, dan rond de gebruikelijke 19:00u. Voeden doen wij wel op redelijk gezette tijden.

En ben idd hartstikke tevreden met hoe ze het nu doet :). Ze is niet de vlotste, maar je hebt ook wat tragere kindjes nodig om een gemiddelde te fabriceren. Ze begint nu wat met zwaaien en gisteren klapte ze heeeeel voorzichtig in haar handjes nadat ik het voordeed. Was wel een eenmalige actie tot dusver :').
pi_138192532
oh, mijn ritme is ook compleet door Jaap ingegeven hoor. Probeer hem wel 1x pd in zijn bed te laten slapen. Dat lukt redelijk. Gewoon om hem ook even een rustmoment te gunnen. Beneden is toch vaak druk, zeker als Sjaak er ook nog rond dartelt. En waar Sjaak nooit alleen wilde zijn, en altijd maar op ons, en nooit slapen en alles meemaken, is Jaap heel anders. Die ligt soms gewoon een uur wakker te zijn in zijn bed. Denk je dat ie slaapt :') is ie gewoon om zich heen aan het kijken en hoor je hem helemaal niet.

(PS, en tussen het eten en slapen door knuffelen we heel wat af hoor O+ )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_138192586
En soms is een soort van gebrek aan ritme ook een ritme, toch? :+

Wat hier vast staat is dat hij smorgens een lange slaap doet, en de rest van de dag kan het alle kanten op! Niet meer slapen, nog drie keer een half uur slapen, alles kan! *O*
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:16:21 #181
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138193189
S. sliep van begin af aan de meeste slaapjes gewoon in haar bed/wiegje in de avond in de box.
Slaapt het beste op zichzelf en vermaakte zich al heel snel zelf in de box.

Ze doet nu 2/3 slaapjes waarvan 2 lang. Ze gaat rond 19:00 naar bed dan is het kaarsje echt op.
Slaapt dan tot 7/8/9 (is nogal wisselend).
pi_138193903
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:38 schreef L-E het volgende:

[..]

Hoe waren de huizen in Utrecht?

Shandaly, het is een taart die niet kan mislukken omdat hij niet in de oven hoeft, ik vind het een succesnummer hoor! En ja, eerst proeven he, je moet wel weten wat je de gasten voor zet ;) Ik heb trouwens afgelopen weekend een kindvriendelijke versie erbij gemaakt, zonder amaretto en minder koffie (oke, daarmee haal je alle tiramisu uit de tiramisutaart, maar het was op verzoek van Kleuter) en dat was ook wel heel erg lekker :) En gewoon van het beslag van de echte taart, dus geen extra werk!

Dat geklets is zo herkenbaar. 'Dag' lijkt hier ook op een soort UGH, ik vind het zo lief allemaal O+

Wij hadden weer een ouderwets goede nacht: maar 5 of 6 keer gevoed, en daar tussendoor geslapen. Zo lekker! O+
Ik snap echt niet dat jij zo slank bent met al die taart :D Ik hoef er maar naar te kijken of aan te denken en ik kom al spontaan 3 kg aan }:|

Huizen in Utrecht waren tof! Maar we denken er nu over om hier voor het komende jaar of anderhalf een grotere huurwoning te zoeken (morgen afspraak maken om voor 1 te kijken :D) en dan een koopwoning te zoeken die nog niet gebouwd is zodat we hem helemaal zo kunnen maken met opties en dergelijke dat het precies helemaal is wat wij willen O+

En *O* voor je goede nacht *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_138193997
Shandaly, je kindjes O+ dat klinkt zo lief!!

En die van Tal natuurlijk ook O+ maar wel :( voor de afwijzingen.

XM, mooie stats!!

KP in een sprong, sterkte :P Ritme komt vanzelf. Dan merk je zomaar ineens dat je eigenlijk al weken in een ritme zit, maar nog niet eerder door had dat het een ritme was. Je moet gewoon doen wat voor jou goed voelt, en de mening van anderen... dat is de mening van anderen en dan doen zij het lekker op hun manier.
Sarcasme. Herken het.
pi_138194012
En nu een Isa spam, omdat ze zo geweldig en lief en leuk en mooi en fantastisch is O+ O+

SPOILER
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:47:07 #185
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138194076
O+ O+ O+!
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:54:37 #186
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138194327
Isa O+
pi_138195528
Wat een prachtige foto Spirit... zo helder, zo vrolijk, en zo'n mooi meiske O+
pi_138196649
Spriti O+ Wat een dotje! Prachtige foto!
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:24:49 #189
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138199200
SPOILER
O+
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:33:29 #190
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138199468
T. Met een wortel O+

Gaat dat goed? Die heb je vast even gekookt toch?
pi_138199501
Oh my! Isa en T. O+

Ik vond baby's/kinderen altijd wel al heel leuk! Maar nu ik er zelf 1 heb vind ik ze nog leuker! Ik ben (bijna) verliefd op al jullie baby's! O+ ze zijn allemaal zo zichzelf en grr stuk voor stuk plaatjes *;
♥ J & S
pi_138199737
Isaaaaaaaaahw! O+ en T-met-peen O+

Later meer.. ;)
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:42:35 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138199771
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
T. Met een wortel O+

Gaat dat goed? Die heb je vast even gekookt toch?
Yup! Gekookt zonder zout :Y

Klaprooss, ik heb dat ook O+
pi_138202471
Jonguhh Spirit das toch geen spam! Meeeerrrr foto's! *O*

Wat is ze mooi O+ O+ Echt prachtige ogen, die vorm! Ze lijkt echt sprekend op jou zeg.

T, knapperd! Wat een binkie al zo hè O+ Tof shirtje ook :).
pi_138203191
GotC, hij is er hartstikke blij mee! Wat een lief snoetje heeft ie toch O+
pi_138203221
Limone, dat klinkt spannend? ;)

T en Isa O+.
Spirit, is ze ook rood? En hoe gaat 't nu met jou?

Hier ook wortel vanavond. Lekker!
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:07:20 #197
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138203286
Ohhhh Kodakbabies! O+ leukerds!
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:12:29 #198
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138203510
KP, ik mis de foto's aan het einde van je posts! ;(

Nog even een :* voor Klaprooss, stomme migraine ;( Heul niet leuk!
We hebben trouwens voor een witte stoel gekozen met de mintblauwe babyinzet O+

XM, wat een supermooie curve! Ze doet het goed he? O+
pi_138203573
Isa en t O+
XM Noor haar curve is echt mooi.
Shandaly O+ hier ook zus die heel lief is voor haar zusje. Al sac huilt komt ze een speeltje brengen.
Tally -O- niet leuk.
Klaproos hoe is het nu? Heb je al iets vets gegeten? Dat wil bij mij weleens helpen.

Mag ik ook even klagen? Zo nee doe ik het toch. Ik reeg vandaag van een kleuter de vraag waarom ik zo zwaar ben. En waarom ik zo'n dikke buik heb. Nou ik kon wel huilen. Oké mijn buik is niet meer strak en ik gok dat dat ook niet meer gaat gebeuren. Buikspieren trainen mag ik niet en sporten kan nog niet. En ja er mag wel 30 kilo af. Maar echt mega mega ben ik volgens mij echt niet.
pi_138204422
Waarom mag je geen buikspieren trainen en niet sporten fr? Ik snap dat zo'n vraag niet leuk is, maar bedenk je dat zo'n kind die vraag stelt zonder waardeoordeel. Hij had ook kunnen vragen waarom je twee benen hebt, of blauwe ogen, of whatever.

Spirit, ik zal het je nog sterker vertellen, die tiramisutaart is onderdeel van mijn aankomdieet. Was het maar zo mooi dat er 3 kilo bij kwam als ik er maar naar keek! :')

T & Isa O+
pi_138204496
Dank jullie wel!! Ik ben zooo trots op mn meisje he O+ Het sprongetje lijkt ook op zijn retour. Gisteren heeft ze de hele dag zo lief alleen gespeeld. Ik was er wel steeds bij natuurlijk, maar ze hing niet meer zo vreselijk aan me. Dat was echt heerlijk! En vanavond wilde ze de kaarsjes op tafel pakken, wij zeggen nee, kijkt ze ons lachend aan, schudt nee en pakt ze toch :') Kleine ondeugd O+

Cwen, ze is inderdaad rossig, echt goudblond!
L0t, ik bedacht me later idd dat 1 foto geen spam is :') maarach!! :P

FR, het is een kleuter. Trek je er niks van aan. Zijn of haar moeder zou zich de ogen uit de kop schamen als ze dit wist ;) Ik heb fotos van jou gezien tijdens je zwangerschap en in mijn ogen ben je gewoon slank. Wie weet hoe mager of geobsedeerd door haar gewicht zijn moeder is! Dit toont maar weer dat kleine potjes grote oren hebben... En er alles uitflappen wat bij ze opkomt :P

Gotc, je kereltje met die wortel O+ Hij kijkt er zo blij bij :D
Sarcasme. Herken het.
pi_138204502
Vanwege de breuk in mijn middenrif. Als ik ook maar iets doe wat op rennen lijk kan ik sprinten naar de wc. En mijn gebit is al aardig aan verzwakken door het zuur constant.
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:35:58 #203
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138204578
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:12 schreef GotC het volgende:
KP, ik mis de foto's aan het einde van je posts! ;(

Nog even een :* voor Klaprooss, stomme migraine ;( Heul niet leuk!
We hebben trouwens voor een witte stoel gekozen met de mintblauwe babyinzet O+

XM, wat een supermooie curve! Ze doet het goed he? O+
Oh maar dat laat ik me maar 1 keer zeggen :9 spam!

SPOILER
T hele kleine is er echt al af hoor ;( mupke groeit als kool! O+

Oh en zag je de belletouch die ik probeerde toe te voegen aan foto 3? Tevergeefs _O-
pi_138204637
Ooohhhh KP O+ Ik rammel de pan uit man, hou op!!!
Sarcasme. Herken het.
pi_138204747
KP, wat een schoonheid!

FR, wat LE zegt. En ik vind jou op de foto's helemaal niet dik!

Spirit, vuurtoren-baby-boks!

Ik wil ook een foto toevoegen maar Photobucket doet stom :(
pi_138205049
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:34 schreef Spirit82 het volgende:
FR, het is een kleuter. Trek je er niks van aan. Zijn of haar moeder zou zich de ogen uit de kop schamen als ze dit wist ;) Ik heb fotos van jou gezien tijdens je zwangerschap en in mijn ogen ben je gewoon slank. Wie weet hoe mager of geobsedeerd door haar gewicht zijn moeder is! Dit toont maar weer dat kleine potjes grote oren hebben... En er alles uitflappen wat bij ze opkomt :P

Oh, dit vind ik wel erg heftig tbh. Een kleuter stelt veel vragen, zoals ik al zei, meestal zonder waardeoordeel. Jammer dat je dan meent dat zo'n moeder zich moet schamen, vind ik onterecht.
pi_138206189
Ik zeg niet dat ze zich zou moeten schamen LE, ik bedoelde te zeggen dat ik me zou schamen dat iemand zich zo voelt door een opmerking van mijn kind. Daarbij ga ik er van uit dat de kleuter ergens op heeft gevangen dat iemand met een normaal postuur voor heel dik aan wordt gezien.
Sarcasme. Herken het.
pi_138206250
Natuurlijk bedoelt die kleuter daar verder niks rottigs mee, zo bedoelde ik het helemaal niet.
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:08:29 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138206339
KP! Wat een supermooi mopje heb je daar zeg! O+! Dat onderlipje O+

FR, niets van aantrekken hoor! Je bent een mooie, sterke vrouw. Probeer je niets aan te trekken van wat een kleuter (kleuter!) zegt :*

Ok. L-E mevrouw. Ik ben er maar eens voor gaan zitten:

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 26-03-2014 21:15:14 ]
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:12:57 #210
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138206557
Jemig wat een prachtige foto's hierboven! O+

FR, volgens mij zou er geen 30 kilo af kunnen bij jou! :o Ik ken je niet maar te oordelen naar je zwangerschapsfoto's: :N En niet van de kaart raken van een kleuter hoor :*

Verder wil ik even *boks* doen met LE voor het ritme van onze 11-maanders; 's ochtends een lange slaap (2+ uur), en de rest van de dag net hoe het uitkomt. Alleen slaapt de mijne dan over het algemeen wel van ca 20-6 door).
pi_138206894
GotC, klinkt goed!!
Alleen eh... Geboortegewicht verdubbeld? Ze gaat hard, maar niet zo hard ;) :D.
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:18:57 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138206895
En verder ben ik even niet online geweest omdat mijn moeder hier was. En dat was maar goed ook, want ik had een soort breakdown gisteren, die ik niet echt aan zag komen :{

SPOILER
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:23:13 #213
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138207130
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:18 schreef Cwen het volgende:
GotC, klinkt goed!!
Hier wel al :D Mja, Ellie was iets zwaarder he ;)

LB.. Och lieve LB :* Erg goed dat je moeder je heeft verboden om te gaan werken. Een verhuizing en een baby, dat is superhuman stuff! Niet gek dat je er kapot door bent. En wat enorm kloterig wb je werk.. Ik haat dat zo van deze tijd, dat werken moet.. -O-
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:23:24 #214
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138207142
Lb :* pas goed op jezelf vrouwke. Tis ook idd niet niks, die combi.

En een :* voor Fr. Met dezelfde conclusie als de rest: laat die kleuterpraat je niet te veel raken, van wat ik gezien heb ben je helemaal geen bollie!
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:26:33 #215
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138207303
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:18 schreef Cwen het volgende:
GotC, klinkt goed!!
Ze was dan ook flink de mijne was al verdubbeld met 4 maanden ;)

Klinkt wel interessant Gotc heb net het kleintjes boek besteld. Deze komt zeker op de lijst.
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:27:47 #216
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138207356
Lb :* pas op jezelf stekte

Fr trek het je niet teveel aan :*
pi_138207397
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:21 schreef GotC het volgende:
* GotC zwaait naar Juud-- :D
Ze is nu op m'n werk maar is in bespreking dus zag me niet :D

Dat wilde ik even met jullie delen :+
! :D *terugzwaait* haha!
pi_138207400
Ahhh LB, dikke knuffel en denk ok jezelf he :* Klinkt als een heel goed idee dat je niet bent gaan werken. Ook al ben je zelf moeder, toch heb je soms je eigen moeder gewoon nog even nodig voor dit soort dingen :@ O+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:31:09 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138207475
Ik voel me gewoon een enorme kneus dat ik 28 uur werken niet 'aankan', terwijl ik daarnaast echt niet zoveel doe.

Maar ik raak inderdaad zo gefrustreerd van het feit dat ik zoveel van mijn lieve kleine meisje mis voor dat kutwerk. Wat me ook nog elke keer gedoe oplevert omdat het rooster zo wisselt....
pi_138207582
KP, wat een mooi meisje O+ En ik vind je sfeertjesfoto goed gelukt :D

LB :* Ik zou er ook heel hard van moeten hebben huilen, dat geeft helemaal niet. Wel heel goed dat je erover gaat praten. (En misschien toch wel de moeite waard om te kijken of er iets anders mogelijk is mbt werk.. Ik ben echt van mening dat het niet werkt als je iets doet dat je niet leuk vindt/je energie kost, dat hou je nooit lang vol. Er moet toch iets leukers te vinden zijn, postbezorgen bijv.? Kun je E. zelfs meenemen!)

FR :* Ook daarvan zou ik hard moeten huilen... Bij mij is dat ook best wel een gevoelig punt en ik moet vaak al huilen van mezelf op een foto. Het enige wat ik tegen je kan zeggen nu is dat het gewicht en lichaam jou niet minder de moeite waard maken, jij bent een hartstikke lieve mama en mooie vrouw, probeer te zijn voor je meisjes wie je wilt dat zij zien. Probeer, tussen alle bedrijven door, lekker voor jezelf te zorgen, neem af en toe een fijn warm bad of hete douche (je man kan vast wel een uurtje op de meisjes letten ergens tussendoor), trek elke dag je mooiste kleren aan, doe een simpel make-upje op en frut je haar een beetje op. Dat helpt al veel om je gewoon wat lekkerder te voelen, iets zekerder van jezelf. Als je moe bent, kruip lekker om 20:30 in je bed, met een boek en wat thee met honing en val dan halverwege lekker in slaap, de wereld ziet er weer heel anders uit na een beetje slaap. :*
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:40:13 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138207827
Och belle, en je bent zo mooi! Jou heb ik dan wel eens in het echt gezien dus dat kan ik zeggen :Y
En wat je zegt over mooie kleren aan, dat is wel waar inderdaad. Ik heb laatst weer eens wat meer jurkjes aangehad (minder gedaan want lastiger met voeden/kolven), en ik kreeg gelijk allemaal complimentjes O+

Oh en iets anders qua werk is niet echt mogelijk.... niet iets leukers iig. Ik zou wel beter mijn LOIcursus af kunnen maken als ik niet / minder zou werken. En leuk fröbelen voor Eefje.

Ik zit nu een beetje te rekenen hoe het allemaal uitkomt als ik minder uren ga werken. Ik word al weer blij als ik denk aan meer tijd thuis met mn meisje O+
pi_138207865
Wauw belle wat mooi gezegd O+
Ik ga het even op mezelf proberen toe te passen. Er mag hier ook wel 10 kg af. Ik heb nog steeds de term van LB in mijn hoofd....muffintop -O-

En LB-ke :* ook ik werk 28 uur en ik herken heel veel in wat je zegt. Hoewel ik vind dat ik wel een toffe baan heb, voelt het heel erg kut dat ik thuis zit. Enerzijds zou ik niet anders willen merk ik nu, anderzijds hou ik ook van mijn werk en heb ik daar ook mijn verantwoordelijkheid naar.

Nou ja, wil het niet over mezelf hebben, maar je laten weten dat je niet degene bent die zich zo voelt en dat het niet gek is :*
pi_138208156
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Komt echt vanzelf KP. Hier sliep Noor eerst veel in de box. Op ons slapen heeft ze nooit echt veel gedaan somehow, dat heeft ze nooit echt fijn gevonden. En nu is er een redelijk vast ritme. Soms komt er wat tussen, zoals vandaag het cb, waardoor ze later is met haar middagslaapje. Dus vanavond zal ze eerder rond 19:30 naar bed gaan, dan rond de gebruikelijke 19:00u. Voeden doen wij wel op redelijk gezette tijden.

Begin januari was ze toen opeens wel zo chill op jou in slaap gevallen weet ik nog! *;
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:49:04 #224
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138208187
Belleguru O+

En werken, moeten werken, is gewoon stom. Ik kijk r nu al tegenop (36u :'( ) dus ik kan me zo voorstellen dat t heel heftig is en meh. Dáárvoor zijn we geen mama's geworden!
pi_138208692
*bijgelezen* en wat is er een hoop gepost..ik weet gewoon niet alles meer. En ik ben ook niet echt een type voor megaposts dus ik ga me er maar niet aan wagen. Maar de curve van Noor heb ik gezien en die is echt keeeurig zeg hee! En Lars en Femke die zo lief broertje en zusje zijn (nu wil ik er ook 2 ja :( ) en T. met een peentje in zijn knuistje en het mupke van KP en het mupke van Spirit O+ En de peptalk van Belle waar ze zo goed in is!

@muffintop: ik heb 'm ook en i couldn't care less. Of nouja, ik heb ook heus dagen dat ik mezelf een volgevreten koe vind, maar doorgaans vind ik dat ik er wel mee door kan. Beetje make-up op mn snoet, haren gedaan, gelakte nagels en voilà..geen mens die nog kijkt naar die lovehandles. Of wel, en dan vind ik dat ook niet zo interessant. *eet ondertussen een restje chips*. Die tiramisutaart van LE ziet er trouwens behoorlijk jummie uit ook!

Aankomend weekend gaat de klok een uur vooruit toch? Ik vrees ervoor dat mijn kind dat niet gaat snappen en dan gewoon om 06.00h wakker is ipv 07.00h.
Edit: oh huhhhh, ik snap echt niks van zomertijd/wintertijd.. dat blijkt hier wel uit. Maar we hebben een uur minder slaap toch? Nouja, lekkerdan :')
pi_138208799
LB :*. Kan me goed voorstellen dat het makkelijk is. Ik heb ook een tijd zo'n baan gehad en ik vond dat zo naar! Sterkte, hopelijk is er een oplossing. Zou iets soortgelijks voor een ander bedrijf niet als ietsje beter zijn?

Moeten werken is idd niet leuk - maar verplicht thuis zitten ook niet. Wat maken wij het onszelf soms toch lastig...

En belle, jij bent een hele leuke vrouw!
  woensdag 26 maart 2014 @ 22:10:04 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138209108
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:03 schreef Cwen het volgende:
LB :*. Kan me goed voorstellen dat het makkelijk is. Ik heb ook een tijd zo'n baan gehad en ik vond dat zo naar! Sterkte, hopelijk is er een oplossing. Zou iets soortgelijks voor een ander bedrijf niet als ietsje beter zijn?

Moeten werken is idd niet leuk - maar verplicht thuis zitten ook niet. Wat maken wij het onszelf soms toch lastig...

En belle, jij bent een hele leuke vrouw!
Ik werk nu voor een niet-commercieel bedrijf, dat vind ik het enige acceptabele in de callcenterwereld :') dus beter dan dit wordt t niet denk ik ;)

Ik moet gewoon van mn luie reet af en mn LOI-secretaresse opleiding afmaken, dan kan ik hopelijk op wat meer banen solliciteren!
En E kan gezellig met me meedoen, kijk nou O+
SPOILER
pi_138209202
O+ En ze heeft dr leuke sloffen weer aan! Wat een dametje zeg, zo aan tafel!
  woensdag 26 maart 2014 @ 22:13:36 #229
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138209277
E O+!! Wat een dreumes om te zien ineens :o
pi_138209405
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:10 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik werk nu voor een niet-commercieel bedrijf, dat vind ik het enige acceptabele in de callcenterwereld :') dus beter dan dit wordt t niet denk ik ;)

Ik moet gewoon van mn luie reet af en mn LOI-secretaresse opleiding afmaken, dan kan ik hopelijk op wat meer banen solliciteren!
En E kan gezellig met me meedoen, kijk nou O+
SPOILER
Jij hebt ook een uni opleiding in de kunstsector, toch? Is secretaresse dan niet wat 'eenvoudig'?
  woensdag 26 maart 2014 @ 22:17:25 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138209489
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:15 schreef Cwen het volgende:

[..]

Jij hebt ook een uni opleiding in de kunstsector, toch? Is secretaresse dan niet wat 'eenvoudig'?
:Y

En ja, het is een MBO-opleiding, maar dat wordt het eerste op mn cv dat niet iets is dat ik 'weet', maar 'kan' :') (behalve horeca en thuiszorgwerk).

[ Bericht 5% gewijzigd door LadyBlack op 26-03-2014 22:24:26 ]
pi_138209738
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:17 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:Y

En ja, het is een MBO-opleiding, maar dat wordt het eerste op mn cv dat niet iets is dat ik 'weet', maar 'kan':') (behalve horeca en thuiszorgwerk).
Goed punt... Ik heb tot dusver altijd wel werk in het vakgebied maar ik vrees dat ik ook zal moeten gaan rondkijken voor een ander gebied. Ik zie ook over een half jaar geen tot weinig vacatures :(.
Ik ben alleen veel beter in weten dan kunnen :'(
  woensdag 26 maart 2014 @ 22:32:14 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138210273
Toch netjes dat je tot zover wel in je vakgebied hebt gewerkt! ^O^

Ik ben echt totaal geen academicus, weet ik nu :') Wel de intelligentie, maar echt geen wetenschappelijk inzicht :N Ik heb ook echt geen idee meer wat ik nou nog voor werk in mijn vakgebied zou moeten zoeken. Dus dan maar een ander vakgebied, en mijn studie als extra dimensie voor op vakanties :)
  woensdag 26 maart 2014 @ 22:37:15 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138210551
LadyBlack, misschien wordt je nu meer "gedwongen" om toch op zoek te gaan naar iets wat beter bij je past. Want weg zijn van je meisje is 1 ding, maar als je daar ook niet op je plek zit dan is het wel heel pittig.

Als je energie uit je werk kunt halen, plezier hebt met je collega's en voldoening haalt uit wat je doet, gaat een dag veel sneller voorbij en wordt het ook iets meer dan alleen geld verdienen.

Succes! :*
  woensdag 26 maart 2014 @ 22:57:29 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138211615
Mja, mijn werk vreet energie en ik haal er zelden wat voldoening uit. Fail :')

Ik ga maar gauw naar bed, want ik word er al weer treurig van. Heb tot 3 jaar geleden 2 jaar tevergeefs gesolliciteerd op leuke banen (voor zover die te vinden waren hier in het noorden) maar werd altijd wegens te weinig ervaring / te hoogopgeleid / te oud (duur) geweigerd... :r

Als klap op de vuurpijl was ik ook nog ongesteld geworden (voor het eerst weer écht) dus joy....

Dit zonnetje in huis sluit af, is het hier weer gezellig ;) Truste dames!
pi_138211728
+1 op Belle en Kyara!

Ik hoop oprecht dat je snel iets leuks vind, een nieuwe baan of een andere manier van werken LB! :* :*
Oh en kiek dr nou zitten! En idd wat een lieve slofjes O+

En FR helemaal eens met Belle, ik ken je dan 'niet' maar ik weet zeker dat je een prachtige vrouw bent! Zo'n opmerking is ook niet leuk en hakt er best in! Misschien, ik weet het niet hoor, zien we onszelf te veel als mama en niet neer als die vrouw die gezien mag worden! Dus idd, ga desnoods een dagje shoppen en koop allemaal mooie setjes kleding. Verwen jezelf maar eens met een mooi jurkje/shirtje/nieuw lipstick. En laat maar zien dat je DE MILF bent van de stad :+ (in de positieve zin van het woord he).
Maar zonder gekkegeit, wees trots op jezelf want potver je bent een mooi mens die verdient gezien te worden door vooral haarzelf O+ . al doet je dat best wel al aangezien je laatste zin in de post :)

Kim! Wat een dotje O+

[ Bericht 8% gewijzigd door klaprooss op 26-03-2014 23:08:45 ]
♥ J & S
pi_138211829
Lb :*

Klaproos, hoe is met de migraine?

Ik zag weer allemaal moppies voorbij komen. O+
pi_138212027
Oh lief dat jullie er naar vragen! Het zakt gelukkig al weer een beetje. Ik hoop dus op een goede nacht zodat het weg kan ebben en niet dubbel zo hard terug komt vannacht.
Heb flink wat koffie op dat werkt bij mij vaak.

Ik dacht dat FR een tip over iets vets eten gaf, dat ga ik volgende keer eens proberen. Die tip kon ik nog niet, hopelijk kan ik hem toevoegen aan m'n trucjes lijstje O+
♥ J & S
pi_138212391
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:34 schreef klaprooss het volgende:
Oh my! Isa en T. O+

Ik vond baby's/kinderen altijd wel al heel leuk! Maar nu ik er zelf 1 heb vind ik ze nog leuker! Ik ben (bijna) verliefd op al jullie baby's! O+ ze zijn allemaal zo zichzelf en grr stuk voor stuk plaatjes *;
Ik had dat dus helemaal niet! Had echt nooit iets met baby's en voel me met terugwerkende kracht lullig over het feit dat ik zo weinig interesse toonde in de baby's van anderen in het verleden. Ik deed echt alleen een beleefdheidspraatje en noodzakelijke belangstelling om niet helemaal als een autist over te komen, maar dat was het wel. En nu..

Ik ken mezelf niet meer terug. Was de laatste week ook niet het zonnetje in huis. De calvinist begint weer zo in mij op te spelen en ook allerlei valkuilen uit het verleden waar ik ineens weer vrolijk intrap. Zo vind ik nu alweer dat ik allerlei dingen 'moet' behalve moeder zijn. De bevalling was makkelijk en het gaat allemaal goed, en dus vind ik het raar als ik 'niks' doe. In mijn ogen is zwangerschapsverlof en voor je baby zorgen 'niks doen'. Als ik het zo opschrijf, vind ik ook best erg. Daardoor ga ik veel te snel over mijn eigen grenzen heen, waardoor mijn lichaam me wel terugfluit, maar ook dan vind ik mezelf eigenlijk maar een aansteller. Pfff.

Ook vind ik het lastig om me over te geven aan het moederzijn en alle moedergevoelens en heb voortdurend het gevoel dat ik tekortschiet. Vandaag dus besloten, in gesprek met mijn vriend, om weer contact op te nemen met de therapeut die ik twee jaar geleden had voor een paar gesprekken, om me weer 'op de rails' te zetten. Ik ben bang dat ik anders een beetje ga doorschieten in het mezelf zo dwars zitten en het moeilijk maken.

Dus ja. ;( . Maar tegelijk toch ook: :) want I. is zo lief en ik ben echt heel erg gelukkig met haar, mijn vriend en alles.

LB, ik heb geschiedenis gestudeerd dus snap goed dat het niet meevalt om werk te vinden dat aansluit. Het heeft bij mij ook wel even geduurd voor ik een werkplek had waar ik me echt thuis voelde. Dacht ook eigenlijk dat het niet haalbaar was om werk te vinden waar ik mijn liefde voor het vak (voldoende) in kwijt zou kunnen. Geef het niet op! En maak er werk van hoor, want het is het waard. Geen idee wat de arbeidsmarkt nu zegt in jouw regio, maar blijf het proberen!
pi_138216516
GotC ik heb net op T. gepast! Wat een lieverd, hij sliep erg leuk, helemaal als een bolletje in bed O+ .

Maar! Ik moest een flesje maken en ik wist niet hoeveel ik maken moest want je had het nie tin het schriftje geschreven :+. En inmiddels had ik 2 baby's! J. was wel de jongste en ik had dus een iets oudere baby die ook bijna 1 werd _O- .

Dromen zijn raaar!
♥ J & S
pi_138216642
Even een ego postje. :@ Mijn baby hoest als een ouwe vent. Kan ik er wat aan doen? Hij is wel gezellig en heeft er geloof ik geen last van. Hij is wel heel erg snotterig geweest, maar dat is al weer over.
pi_138216723
Wij legden de baby gisteravond om zeven uur in haar eigen bedje. Met haar kleren nog aan en zonder slaapzak.Het hele ritueel zouden we wel om negen uur doen, als ze weer wakker werd..
Om zes uur vanochtend trok ik het niet meer, maar mevroi lag er uiterst ontspannen en tevreden bij. Elf uur achter elkaar geslapen! 8)7

Wat een lieve post Spirit! :* We hadden gister de intake van het KDV, vandaag begint ze met het wentraject Ik denk dat ze het super leuk vindt met haar babyvriendjes!
Exemplarisch voor mijn huidige toestand is dat ik gisteravond 2 uur (!) heb gedaan over het bestellen van naamstickers. Ik kon niet het beste meest passende plaatje voor M. vinden. Want als ik de dikke eenhoorn zou kiezen en zij zou een beetje chubby blijven ( O+ ), zouden de andere kinderen haar dan niet pesten? :') Moeilijk om prioriteiten te stellen als ik gestrest ben.

Aaaw f_r, trek het je niet aan! Het is een kleuter. Een dag na mijn bevalling vroeg een kleuter waarom ik zo'n dikke buik had als de baby er al uit was. :D Vond ik lief en eigenlijk best slim. Hij stelde de vraag die elke volwassen babynoob zou willen vragen ;)
On the bright sight kan je zeggen dat die kleuter jou tenminste in het vizier heeft. Je bent geen nobody voor hem/haar.
Bij mij mag er ook nog wel wat af, maar ik weet wat ik daarvoor moet doen en ik heb daar nu nog even helemaal geen zin in. :@

L-E, toen ik studeerde leefde ik op een dieet van bier, brood en crackers. Binnen no time was ik tien kilo zwaarder. Misschien heb je er wat aan! *)

LB :* Nadat ik overspannen was geraakt van niet leuk werk, heb ik mij voorgenomen om alleen maar werk te doen waar ik gelukkig van word. Ik besef me nu wel dat ik een bevoorrechte positie zit, maar het is maar werk en het is maar geld. Er is altijd wel een oplossing te vinden of een mouw aan te passen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 27-03-2014 07:35:21 ]
pi_138217340
:o wat een mega post limone! Dat lukt mij niet hoor en al helemaal niet mobiel.

Hihi klaproos die droom. Kun je ook op die van mij passen?

Hill, hier ook dat na hoestje gehad. Ging vanzelf weer over. Ui bij het bed en bed omhoog met boeken aan de hoofdkant doe ik wel dan altijd.
pi_138217488
Ik had wat in te halen en ik zat al achter voor mijn laptop (zie slaapverhaal). :D
pi_138217675
Op de laptop lukken dat soort posts ook veel beter. Maar toch!

En *O* voor je baby. Heerlijke nacht gedraaid dus. :) :s)
pi_138218398
Even niet bijgelezen. Maar ik ga morgen met Dex naar de huisarts.
Hij is echt al weken verkouden. En vanaf zijn geboorte vind ik hem al een klein varkentje. Kennen jullie dit?

Nu heeft hij koorts en is duidelijk niet lekker in orde.
Bah. En we gaan maandag nog wel lekker op vakantie.

Gisteren was hij overigens een half jaar alweer. Wat gaat het hard!
  donderdag 27 maart 2014 @ 09:37:56 #247
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138218506
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 07:11 schreef Limone het volgende:
Exemplarisch voor mijn huidige toestand is dat ik gisteravond 2 uur (!) heb gedaan over het bestellen van naamstickers. Ik kon niet het beste meest passende plaatje voor M. vinden. Want als ik de dikke eenhoorn zou kiezen en zij zou een beetje chubby blijven ( ), zouden de andere kinderen haar dan niet pesten? Moeilijk om prioriteiten te stellen als ik gestrest ben.
Hahahahaha ik ben daar altijd uren mee bezig :D :@
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138218661
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 23:00 schreef klaprooss het volgende:
+1 op Belle en Kyara!

Ik hoop oprecht dat je snel iets leuks vind, een nieuwe baan of een andere manier van werken LB! :* :*
Oh en kiek dr nou zitten! En idd wat een lieve slofjes O+

En FR helemaal eens met Belle, ik ken je dan 'niet' maar ik weet zeker dat je een prachtige vrouw bent! Zo'n opmerking is ook niet leuk en hakt er best in! Misschien, ik weet het niet hoor, zien we onszelf te veel als mama en niet neer als die vrouw die gezien mag worden! Dus idd, ga desnoods een dagje shoppen en koop allemaal mooie setjes kleding. Verwen jezelf maar eens met een mooi jurkje/shirtje/nieuw lipstick. En laat maar zien dat je DE MILF bent van de stad :+ (in de positieve zin van het woord he).
Maar zonder gekkegeit, wees trots op jezelf want potver je bent een mooi mens die verdient gezien te worden door vooral haarzelf O+ . al doet je dat best wel al aangezien je laatste zin in de post :)

Kim! Wat een dotje O+
O+

Gekkegeit _O-
pi_138218663
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:37 schreef Moppert het volgende:

[..]

Hahahahaha ik ben daar altijd uren mee bezig :D :@
Ja echt? Ik vond het heel erg van mijzelf.. Want naast het plaatje heb je natuurlijk ook nog kleur, lettertype en tekst. Zelfs mijn man werd er een beetje kriegel van, want hij moest elke optie van mij zien en zijn mening over geven. :@
  donderdag 27 maart 2014 @ 09:50:41 #250
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138218758
Ja :') en ik moest dus voor 2 en nu voor 3 dat soort dingen maken.. -O-
ik ben echt uren kwijt voor layout, tekst enzo ik vond het al zo erg van mijzelf :')

En dan heb je eindelijk alles zoals je wil maar past het niet op het ding :{
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138218831
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:33 schreef ymme het volgende:
Even niet bijgelezen. Maar ik ga morgen met Dex naar de huisarts.
Hij is echt al weken verkouden. En vanaf zijn geboorte vind ik hem al een klein varkentje. Kennen jullie dit?

Nu heeft hij koorts en is duidelijk niet lekker in orde.
Bah. En we gaan maandag nog wel lekker op vakantie.

Gisteren was hij overigens een half jaar alweer. Wat gaat het hard!
Het maakt toch niet uit of je wel of niet bijgelezen bent om te posten? Ik, persoonlijk, vind het irritanter om een post te lezen die begint met "Even niet bijgelezen" dan een post waarin dat niet staat, maar waar het niet bijgelezen duidelijk uit blijkt.

Goed dat je naar de huisarts gaat. Ik ben met M. ook naar de huisarts gegaan omdat ze een soort chronische rochel in haar keel heeft (althans zo lijkt het). Was heel normaal volgens de HA. Iets met wervels die nog niet volgroeid zijn en over elkaar schuiven. (Klokklepel jwtz)
pi_138218832
Spirit, ik snap je hoor. Maar ik heb zelf een Kleuter en ik vind het best lastig dat mensen zich zulke opmerkingen zo enorm kunnen aantrekken terwijl zo'n kind daar helemaal niets mee bedoelt. Zo'n opmerking raakt dan een gevoelig punt, kan dat kind ook niets aan doen. Ik zit op de grens van ondergewicht en mij is ook wel eens gevraagd waarom ik zo dik ben :') Kinderen, neem ze niet serieus! Verder is goed voor jezelf zorgen wel key, zoals belle al aangeeft. Ik loop echt te vaak nog in de wijde vesten van mijn man, terwijl als ik mijn eigen leuke kleding aan doe ik mezelf zo veel leuker vind, en daarmee ook meteen het hele leven.

Och LB toch :* Eens met Limone: werk is maar werk en geld is maar geld. Dat is makkelijk praten, want je moet wel rond komen, maar misschien jullie financiele plaatje eens onder de loep nemen en kijken hoe veel geld je nu echt binnen moet halen? Wie weet biedt het wel mogelijkheden en kun je iets geweldigs gaan doen voor de helft van je huidige salaris, maar soit. Geluk vinden in je werk is van groot belang, wmb.

Bedankt voor de tips Limone, ik zal wat kratten bier gaan inslaan straks. Wie weet slaapt Sticker er ook beter van, win-win! :7
pi_138218857
Even tussendoor

IK HEB EEN SOLLICITATIEGESPREK!!!

Het zal wel niets worden :P maar ik mag in ieder geval komen *O*
pi_138218865
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:50 schreef Moppert het volgende:
Ja :') en ik moest dus voor 2 en nu voor 3 dat soort dingen maken.. -O-
ik ben echt uren kwijt voor layout, tekst enzo ik vond het al zo erg van mijzelf :')

En dan heb je eindelijk alles zoals je wil maar past het niet op het ding :{
Aii de optie multikinderen heb ik gelukkig nog niet ;) Volgende keer mag ze het plaatje zelf uitzoeken (het is overigens een vogel geworden :D )
pi_138218887
OMG TALLY! *O* Je kan altijd nog met je borsten gaan wapperen he, dat helpt mensen vaak wel over de streep!

ymme, dat varkentje herken ik wel, maar dan alleen als hij slaapt. Lijkt me wel goed om even na te laten kijken als hij er ook koorts bij heeft nu. Sterkte!

Ik heb al 6,5 jaar moederschap overleefd zonder naamstickers. Ik ga dat zo houden, denk ik.
  donderdag 27 maart 2014 @ 09:59:37 #256
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138218951
ymme S. heeft dat ook.Wat limone zegt over die wervels. Maar met koorts zou ik ook even langstgaan.

Tally *O*
pi_138219096
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:56 schreef L-E het volgende:
OMG TALLY! *O* Je kan altijd nog met je borsten gaan wapperen he, dat helpt mensen vaak wel over de streep.
ik ben ook op zoek naar mijn laag uitgesneden blouse. Dan vallen mijn wallen niet zo op :D
  donderdag 27 maart 2014 @ 10:25:01 #258
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138219554
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:56 schreef L-E het volgende:
OMG TALLY! *O* Je kan altijd nog met je borsten gaan wapperen he, dat helpt mensen vaak wel over de streep!

ymme, dat varkentje herken ik wel, maar dan alleen als hij slaapt. Lijkt me wel goed om even na te laten kijken als hij er ook koorts bij heeft nu. Sterkte!

Ik heb al 6,5 jaar moederschap overleefd zonder naamstickers. Ik ga dat zo houden, denk ik.
L-E, ik heb toch niet die review gemaakt voor jan doedel toch? TOCH?! :'(

Klaprooss! :D Ja stom van mij, had het moeten opschrijven _O-

Tally! *O*

Hillz, ik kreeg de tip om te stomen in de badkamer (hete kraan open, deur dicht en lekker effe zitten met z'n 2en).

Limoentje, wat een slaapkop :o Lekker hoor! Al verwacht je het idd niet :D
pi_138219606
Haha, nee Gotc, sorry dat ik daarop vergat te reageren! Ik vond het een fijne uitgebeide recensie, waarvoor veel dank O+
pi_138219644
Ik denk dat ik dat boek wel wil hebben dan. Het zal niet echt een toevoeging zijn, maar ik ontpop me als een ware eetfreak, dus die klassieker moet hier in de kast staan nietwaar? :P
  donderdag 27 maart 2014 @ 10:31:54 #261
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138219710
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 10:28 schreef L-E het volgende:
Ik denk dat ik dat boek wel wil hebben dan. Het zal niet echt een toevoeging zijn, maar ik ontpop me als een ware eetfreak, dus die klassieker moet hier in de kast staan nietwaar? :P
Zeker :Y Bedoel, wie wil er nu geen framblijsjes?
pi_138220252
Framblijsjes! O+

Andere mama's met +/- 11-maanders: wat eet jullie baby zoal op een dag? :)
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:12:16 #263
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138220720
Ik kom onder mijn steen vandaan! Mijn hoofd zat de afgelopen 1,5 week echt te vol en ik kon het niet opbrengen om überhaupt mee te lezen, laat staan posten. Nu gaat het wel weer de goede kant op geloof ik.

M. doet de laatste tijd steeds vaker 's nachts één keer 4 uur, in plaats van steeds 3 uur per nacht. Ik moest me de eerste paar keer echt tegenhouden om niet te gaan kijken of ze misschien stuk was. :') Verder rolt ze tegenwoordig naar d'r zij. Ook tijdens het verschonen moet! ze! dat! doen!. Kind, lig stil!

Oh ja, nog bedankt voor de reacties op het hartruisje! De volgende keer gaan ze weer luisteren en dan zien we dan wel verder. De kans schijnt ook groot te zijn dat het vanzelf weg gaat.

Maar, hoi dus! :W
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:16:48 #264
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138220833
Skips :W Ik dacht vanmorgen nog aan je. Goed dat je even pauze hebt genomen van het topic :* Ben benieuwd naar volgende week!
pi_138221287
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 10:53 schreef L-E het volgende:
Framblijsjes! O+

Na wakker worden bv. Ontbijt 1 of 2 boterhammen, ligt aan haar bui.
Tussendoor een heel stuk fruit in grote stukken uit het vuistje.
Bv voor het slaapje.
Lunch een boterham of als ik vrij ben een vers broodje van de bakker O+.
Tussendoor maisboogjes/soepstengel/rijstewafel/fruit/rozijntjes. 's Middags ook nog een keer bv meestal.
's Avonds afhankelijk van wat wij eten eet ze met ons mee en anders een 12 maanden potje. Toetje yoghurt met fruit erdoor.
Voor het slapen gaan nog bv.
's Nachts tussen de 0-3 voedingen.
pi_138221681
Vanmiddag om 13:00 uur al! :o
pi_138221770
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:50 schreef Tally het volgende:
Wow spannend! Heel veel succes! *O*
Blouse gevonden? ;)
pi_138221820
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:50 schreef Tally het volgende:
Ik moet nog douchen. Mn haar doen. Kleding zoeken. Baby voeren. Peuter brood in dr mik proppen. Zelf wat eten. Ooooooooo :X
pi_138221824
quote:
Framblijsjes! O+

Naast voornamelijk borstvoeding eet ze:
's Ochtends rond 9 uur samen met ons ontbijt, meestal is dat wat fruit, bijv. een kwart banaan of 4 druiven of een kwart peer. Of soms een korstje/stukje (zuurdesem)brood (of beschuit), maar dat eet ze eigenlijk niet echt op. Bij het brood krijgt ze soms ook wel eens een paar mini stukjes jonge kaas, dat vindt ze wel heel lekker :D
's Middags rond 13:30 uur eten we lunch. Bijv. (volle) yoghurt of kwark, de hoeveelheid van 2 eetlepels in een bakje, dat eet ze dan met een klein lepeltje op. Of een stukje rijstwafel, eet ze niet zo heel veel van op. Of (ook) een stukje fruit.
's Avonds rond 18:00 uur avondeten. Dan krijgt ze iets van wat wij ook eten, bijv. 2 sperziebonen en 2 stukjes aardappel. Of 2 schijfjes komkommer en stukje tomaat, een blaadje sla en een plakje van een gekookt ei. Die verhoudingen zoiets.
Tussendoor soms wat rozijnen, die vindt ze heeeeel lekker O+
pi_138222324
Hup hup Tally! Kop 'm in! *O*
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:17:18 #271
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138222381
Succes Tally! *O*
pi_138222571
Succes Tally! *O*
It will set you free
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:26:02 #273
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138222588
Go tally *O*
pi_138222638
quote:
Framblijsjes! O+

Aiden eet 's morgens rond 8 een beetje yoghurt met mij mee en een flesje kv.
Rond 12-13 uur bij mij 2 boterhammen met appelstroop, vleeswaren, jam of kaas en een stuk fruit (mandarijn, peer, banaan oid.) Bij mijn man eet hij soms wel 5 boterhammen. Geen idee hoe die dat voor elkaar krijgt.
Rond half 6 eet hij zoveel mogelijk met ons mee. Maar als wij friet eten, maken we voor hem aardappeltjes of pasta.

Tussendoortjes zijn vooral fruit. :)
Oh en qua drinken thee, water en in de namiddag nog een flesje.
pi_138222796
Succes Tally!!! Post je nog een foto met blouse?
Merci voor hoest info. Vanavond samen in de badkamer spelen met de douche aan.
pi_138222860
Tally, zet 'm op! *O*

Franny, heeel herkenbaar en heel goed dat je even gaat praten. Ik vind een dag voor Ellie zorgen ook 'niks doen' en toch heb ik dan geen energie meer over ;).
pi_138222921
Thanks all! Hier gaat het nagenoeg hetzelfde, smorgens een speltboterham of grof volkoren met kokosolie of roomboter. Beleg heb ik wel eens geprobeerd (avocado, en banaan), maar dat vond hij nog niet echt lekker. Tijdens de lunch een paar plakjes gekookt ei of omelet, of wat zelfgemaakte soep, of een beetje van onze smoothie, soms weer een boterham erbij. Bij het avondeten krijgt hij een beetje van wat wij eten, dat is eigenlijk altijd kindproof. Bij elke maaltijd drinkt hij wat water of bv uit een open bekertje. Vindt-ie superinteressant!

Tussendoor fruit, olijven, kaas (brie en port salut vindt hij geweldig!), en nog zo'n 8 a 10 keer per dag borstvoeding.

Ik dacht dat ons eetpatroon heel erg afwijkend zou zijn, maar dat blijkt niet het geval :)

Tally, succes!
pi_138222983
venco, 5 boterhammen serieus? :o
pi_138223000
Lol venco, 5 boterhammen :D :Y)
pi_138223120
Haha belle, ik vind dat altijd zo mooi om te lezen bij jullie 'een kwart banaan of 4 druiven', daar hoef ik bij J. echt niet mee aan te komen, die verslindt dat binnen 30 seconden en wil meerrrr :D

Bedoel daar verder niets mee hoor, ieder kindje z'n eigen tempo/eetpatroon maar vind het altijd zo'n grappig contrast ;).
pi_138223462
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:40 schreef L-E het volgende:
venco, 5 boterhammen serieus? :o
Ja, vorige keer wel 6! Maar dus alleen bij mijn man. Dan eet hij als een bezetene.
Ik heb een monster. :P
2 bananen is voor hem ook een eitje. Niks geen halve stukken fruit
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:12:54 #282
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138223872
Ik vind 2 boterhammen al veel :o

Mevrouw heeft op een stukje komkommer gesabbelt :Y)
pi_138223962
Ik heb babysoep opstaan, kijken hoe ze dat gaat vinden!

Bubs, lief is dat!
pi_138224136
Femke krijgt:
- 's ochtends een fles melk (180/6),
- tussendoor fruit, meestal banaan, (een hele)
- voor lunch een boterham met smeerkaas/smeerworst of alleen boter en een flesje melk (180/6 of 150/5)
- tussendoor maisboogies
- avondeten groente met aardappel meestal, zelfgekookt en geprakt (1 bakje, 100/150g?) en een minitoetje (danoontje maar dan van AH eigen merk ;))
- en voor het slapengaan nog een fles (variërend van 180/6 tot 90/3, afhankelijk van hoeveel tijd er tussen avondeten en fles zit)

Hmm... als ik het zo bekijk is ze misschien wel eens aan wat afwisseling toe... :@
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:22:59 #285
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138224208
Ow ja... Tally! *O*
Ben aan het duimen voor je!
pi_138224524
Eten jullie zelf ook alleen aardappels en groente Shandaly? Anders kan ze makkelijk een bordje van jullie mee pikken, heb je meteen wat variatie aangebracht :)

Qua toetjes, hier bieden we alleen volle yoghurt aan, maar dat vindt meneer niet echt lekker. Andere tips die passen in ons linksdraaiend biologisch dewereldmoetgeredworden-eetpatroon :') ?
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:36:35 #288
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_138224540
Was ik maar vader en had ik een baby!
pi_138224614
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:35 schreef L-E het volgende:
Eten jullie zelf ook alleen aardappels en groente Shandaly? Anders kan ze makkelijk een bordje van jullie mee pikken, heb je meteen wat variatie aangebracht :)

Qua toetjes, hier bieden we alleen volle yoghurt aan, maar dat vindt meneer niet echt lekker. Andere tips die passen in ons linksdraaiend biologisch dewereldmoetgeredworden-eetpatroon :') ?
Yoghurt is vaak zuur, we deden en doen nog steeds biologische appelmoes of jam erin :)
En anders, Griekse yoghurt! peuter is hier gek op.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138224642
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:36 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Was ik maar vader en had ik een baby!
Want?

LE, vers fruit?
pi_138224645
quote:

Mandarijntje? Of ander stukje fruit?
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:41:24 #292
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_138224696
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:39 schreef Cwen het volgende:

[..]

Want?

LE, vers fruit?
Een baby is leuk.. En vult het huis met trots..
Vooral als ik dit zie..

donderdag 27 maart 2014 @ 13:48:28 #293
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138224899
Ik was even in de wiki aan het kijken hoe oud Femke ook alweer is, want het schema lijkt erg op die van Nora :)

Maar ik heb, na een paar weken minder eten en vrij weinig flesjes drinken, ineens een bootwerker :o

* Na het opstaan een papfles (180/6 + 2,5 schepjes pap), met daarna (half) beschuitje
* Rond 10 uur fruit (vandaag een hele mango, en ze wilde volgens mij nog wel meer :o )
* Lunch met (half) beschuit en/of (halve) boterham met boter (hoeveelheid wisselt erg), met vandaag daarna nog een fles (niet helemaal opgedronken, ongeveer 120ml gedronken)
* 's Middags tussendoortje (beetje yoghurt, soepstengel, maisboogies, komkommer of een combi van dit)
* Avondeten groente + aardappels of groente + rijst, zelfgekookt en geprakt. Hoeveeelheid varieert, maar tegenwoordig toch minstens 150 gram :o
* Voor het slapen gaan fles 180/6
* Tussen 22.00 en 23.30 fles 180/6
* 's Nachts tussen 03.00 en 05.00 fles 180/3

Ik ben helemaal niet gewend dat ze zo veel eet! Iemand die dit herkent bij baby's van 8 maanden? :)
De lunchfles was eigenlijk al vervangen voor water, maar ze kwam weer (nog) vaker 's nachts, dus heb 'm maar weer geintroduceerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sylver_ op 27-03-2014 13:53:46 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_138226216
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:16 schreef Cwen het volgende:
Ik heb babysoep opstaan, kijken hoe ze dat gaat vinden!

Bubs, lief is dat!
Zielig. ;(
pi_138226288
Verder dan fruit kwam ik zelf ook niet.

Limone :D
pi_138226381
Oh, iets door de yoghurt had ik nog niet bedacht :') tnx bitterend!

Sylver, dat herken ik niet nee, maar respect voor je bootwerker! Groeispurtje?
pi_138226597
quote:

Nee, eerlijk gezegd eten we dat zelf eigenlijk nooit... :@ Wij zijn van de pasta en de rijst en andere vreemde (wereld)gerechten. En ons avondeten is vaak een stuk later, rond 19:00, terwijl Femke haar eten al rond 17:00 krijgt. Ik breng haar meestal naar bed terwijl ML kookt.

Femke is ruim 10 maanden nu. Ander fruit kan inderdaad ook, maar banaan is zo makkelijk en ze vindt het zo lekker... :@ Ze eet op het kdv ook appel en peer.
Pap vond ze niet lekker, maar misschien inmiddels nog eens proberen
pi_138226674
Oh zo. Misschien iets van jullie eten bewaren en dan de volgende dag aan haar geven? :) Hoeft niet he, maar omdat je zelf zei dat ze wel wat variatie kon gebruiken ;)
pi_138226849
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:55 schreef Tally het volgende:
Even tussendoor

IK HEB EEN SOLLICITATIEGESPREK!!!

Het zal wel niets worden :P maar ik mag in ieder geval komen *O*
Woooohhhh *O* In de IT toch? Bring on the boobs!!! *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_138226969
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:49 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Nee, eerlijk gezegd eten we dat zelf eigenlijk nooit... :@ Wij zijn van de pasta en de rijst en andere vreemde (wereld)gerechten. En ons avondeten is vaak een stuk later, rond 19:00, terwijl Femke haar eten al rond 17:00 krijgt. Ik breng haar meestal naar bed terwijl ML kookt.

Femke is ruim 10 maanden nu. Ander fruit kan inderdaad ook, maar banaan is zo makkelijk en ze vindt het zo lekker... :@ Ze eet op het kdv ook appel en peer.
Pap vond ze niet lekker, maar misschien inmiddels nog eens proberen
Isa heeft gister ook gewoon kofta meegegeten :@ ik had de groente uit de pan gevist voor de kruiden erdoor gingen, beetje vlees en rijst. Bunkeren man!!! :D

Dus die gerechten kun je ook aanpassen :) Ik laat ook vaak restjes over of haal verschillende groenten en prop die met een aardappeltje in de stoomkoker O+ Pasta eet ze overigens ook gewoon mee. We letten dan wel op wat voor saus we maken, maar de blikken tomatenblokjes en zelfs potten saus bevatten soms geen toegevoegd zout en suiker :)
Sarcasme. Herken het.
pi_138227025
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:53 schreef L-E het volgende:
Spirit, ik snap je hoor. Maar ik heb zelf een Kleuter en ik vind het best lastig dat mensen zich zulke opmerkingen zo enorm kunnen aantrekken terwijl zo'n kind daar helemaal niets mee bedoelt. Zo'n opmerking raakt dan een gevoelig punt, kan dat kind ook niets aan doen. Ik zit op de grens van ondergewicht en mij is ook wel eens gevraagd waarom ik zo dik ben :') Kinderen, neem ze niet serieus! Verder is goed voor jezelf zorgen wel key, zoals belle al aangeeft. Ik loop echt te vaak nog in de wijde vesten van mijn man, terwijl als ik mijn eigen leuke kleding aan doe ik mezelf zo veel leuker vind, en daarmee ook meteen het hele leven.

Och LB toch :* Eens met Limone: werk is maar werk en geld is maar geld. Dat is makkelijk praten, want je moet wel rond komen, maar misschien jullie financiele plaatje eens onder de loep nemen en kijken hoe veel geld je nu echt binnen moet halen? Wie weet biedt het wel mogelijkheden en kun je iets geweldigs gaan doen voor de helft van je huidige salaris, maar soit. Geluk vinden in je werk is van groot belang, wmb.

Bedankt voor de tips Limone, ik zal wat kratten bier gaan inslaan straks. Wie weet slaapt Sticker er ook beter van, win-win! :7
Oh gelukkig, ik voelde me er best rot onder dat ik me blijkbaar zo verkeerd uitdrukte :@
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')