SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu stop ik!♥ J & S
quote:Op maandag 24 maart 2014 11:25 schreef klaprooss het volgende:
Oh ja! Even een vraag wat betreft J zijn teen(nageltjes). Zijn nageltjes van zijn grote teen ligt onder zijn huidje. Zijn huidje gaat als een dakje over zijn nagel heen. Nu is het nog geen probleem aangezien zijn nageltje nog niet zo lang is maar ik ben zo bang dat het straks gaat ontsteken vanwege een ingegroeide teennagel.
Op het CB zeiden ze dat we er niets aan kunnen doen en ik zijn huidje na een badje maar een beetje terug moet trekken zodat de nagel wat vrijer kan komen te liggen. Maar dat vind ik een beetje eng en ik denk niet echt dat dat gaat werken. Ze verwachten daar dat de teennagel wel over de huid gaat groeien uiteindelijkmaar ik geloof er niets van!
Ik zit er nu maar aan te denken om de huisarts er naar te laten kijken.
Herkend iemand het? En heeft iemand misschien een idee of het ook echt vanzelf goed kan groeien?
Foto even onder de spoiler!Wel een beetje vreemde half-ingegroeide nageltjes hier, maar niet zo erg onder de huid. Ze groeien hier wel heel erg rond trouwens, bijna meteen weer retour richting teen, dus ik probeer het maar zo kort mogelijk te houden...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(En Lars zag net je foto's en roept "Hey! Heeft die een zere voetje?")
Blauwe plekken heeft Femke nog niet gehad eigenlijk. Ze valt wel regelmatig, maar ze valt heel slim op zachte dingenOp de bank, in d'r bed, in het zwembad...
Vanochtend hebben we afscheid genomen van de zwemjuf. Vond het toch echt niet leuk, had zo gehoopt dat Femke ook al haar zwemlesjes bij haar kon blijven.
Oooh! Klaprooss!! Wat een práchtige foto's van een evenzo prachtig kindje!![]()
Ik weet niet meer wie het zei, maar Hilz komt niet hier langs, wij gaan daarheenNog ongeveer 3 weekjes wachten...
Mama van Lars & Femke
Aaah Wat lief/goed van Larsquote:Op maandag 24 maart 2014 14:40 schreef Shandaly het volgende:
Hey, dat ging ineens snel.. nieuw topic!
[..]
Wel een beetje vreemde half-ingegroeide nageltjes hier, maar niet zo erg onder de huid. Ze groeien hier wel heel erg rond trouwens, bijna meteen weer retour richting teen, dus ik probeer het maar zo kort mogelijk te houden...
(En Lars zag net je foto's en roept "Hey! Heeft die een zere voetje?")
Blauwe plekken heeft Femke nog niet gehad eigenlijk. Ze valt wel regelmatig, maar ze valt heel slim op zachte dingenOp de bank, in d'r bed, in het zwembad...
Vanochtend hebben we afscheid genomen van de zwemjuf. Vond het toch echt niet leuk, had zo gehoopt dat Femke ook al haar zwemlesjes bij haar kon blijven.
Oooh! Klaprooss!! Wat een práchtige foto's van een evenzo prachtig kindje!![]()
Ik weet niet meer wie het zei, maar Hilz komt niet hier langs, wij gaan daarheenNog ongeveer 3 weekjes wachten...
Bij R. zit het precies zo!quote:Op maandag 24 maart 2014 11:25 schreef klaprooss het volgende:
Herkend iemand het? En heeft iemand misschien een idee of het ook echt vanzelf goed kan groeien?
Ja. Sjaak heeft ook meegedaan aan wetenschappelijk onderzoek. Naar aanleiding daarvan krijgt Jaap nu een pneu prik minder. Google op PIM studie (voor de geïnteresseerden)quote:Op maandag 24 maart 2014 15:49 schreef Moppert het volgende:
Wat ik mij afvroeg, vaccineren jullie allemaal en hoe zijn jullie tot die keus gekomen?
Damn, mijn kind doet wel aan sprongetjesquote:Op maandag 24 maart 2014 14:38 schreef Cwen het volgende:
Aww Noor... Je hebt van die dagen, hè.
Klap
Nog even voor Kyara:
Je zult aan het spronggedrag van je baby merken dat hij al echt een dreumes is. Dit kun je goed zien aan de manier waarop hij aan jou hangt tijdens een sprong. Veel dreumesen zijn al tevreden als ze maar bij jou in dezelfde ruimte zitten en nemen genoegen met oogcontact om zeker te weten dat je er bent. Sommige dreumesen blijven echter de voorkeur geven aan echt fysiek contact. Ze kruipen weer op schoot om bij te komen van alle sprongindrukken.
Andere voorbeelden van signalen die baby's afgeven bij het nemen van deze sprong:
- willen alleen door mama opgetild worden. Zelfs papa is niet meer goed genoeg;
- achtervolgen je constant, waar je ook naartoe loopt;
- zijn jaloers, vooral als je andere kinderen aandacht geeft;
- wisselen tegengestelde emoties snel af: zijn boos en vervolgens poeslief;
- borstdreumesen willen opeens weer heel vaak aan de borst;
- zijn overdreven lief of overdreven ondeugend.
Dus ja
Yupquote:Op maandag 24 maart 2014 15:49 schreef Moppert het volgende:
Wat ik mij afvroeg, vaccineren jullie allemaal en hoe zijn jullie tot die keus gekomen?
Ik vond en vind het het meest ingewikkelde vraagstuk binnen de opvoeding. Wij vaccineren wel, maar vanaf de komende prik (bmr + pneu, dacht ik) uitgesteld en niet in 1 cocktail. Ik was me er enorm in aan het verdiepen toen ik al beviel, en gezien de situatie toen durfden we niet niet te vaccineren.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:49 schreef Moppert het volgende:
Ik dus ook en ik kan het niet loslatenquote:Op maandag 24 maart 2014 16:15 schreef L-E het volgende:
Ik vond en vind het het meest ingewikkelde vraagstuk binnen de opvoeding.
Wat doe je als er een ziekte in de buurt uitbreekt?quote:Op maandag 24 maart 2014 16:28 schreef L-E het volgende:
fr, het gaat wel iets verder dan 'ongemak' van inentingen hoor. Mijn twijfel bestaat niet uit dat ene dagje koorts dat mijn kind mogelijk krijgt, maar meer met de opdonder die zijn afweersysteem krijgt en ik mijn vraagtekens zet bij of dat wenselijk is.
ik dus niet..quote:Op maandag 24 maart 2014 16:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind van bepaalde ziektes het risico groter dan het ongemak van de inentingen
Ik moest lachenquote:Op maandag 24 maart 2014 16:31 schreef Moppert het volgende:
[..]
ik dus niet..![]()
Mijn enige probleem is dat ik dus wel een chemo kuur of andere heftige medicijnen zou geven als de kleine Rufter ziek is. en dan ga ik dus weer in de twijfel of wel vaccineren dan slimmer is etc.
Nee, maar is wel weer een boel zooi. En dat wil ik wel accepteren en waarom dan niet de enting.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:33 schreef ferrari_rood het volgende:
inenten helpt natuurlijk niet om een eventuele chemokuur (die je hopelijk nooit nodig hebt) niet nodig te hebben.
Wat ik doe? Niets, want we vaccineren dus wel he.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:31 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Wat doe je als er een ziekte in de buurt uitbreekt?
De bof kan voor onvruchtbaarheid zorgen bij jongens.
hersenvliesontsteking geeft meestal toch wel schade.
Ik ben het met je eens dat je vraagtekens zet maar bepaalde ziektes zie ik toch liever onze deur voorbij gaan.
Ik sta er hetzelfde in. Vaccineren voelt niet helemaal lekker, maar het niet doen ook niet. Kiezen tussen twee kwaden, voor mijn gevoel.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:36 schreef Moppert het volgende:
Ik heb vandaag dus R. ook zijn eerste 2 gegeven en de andere 2 zijn ook gevaccineerd maar ik blijf het een lastig vraagstuk vinden.
quote:
Hahaquote:Op maandag 24 maart 2014 16:37 schreef Moppert het volgende:
[..]toen we de naam kozen las ik ergens als nadeel dat het een koosnaam als Rufter kon krijgen.
Dat hebben we er dus ingehouden
Dat dus. Ik heb M klakkeloos en zonder enige kanttekening laten inenten. Dit keer wat meer in verdiept en ook wel een beetje geschrokken.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:47 schreef L-E het volgende:
Keuzevrijheid is een groot goed Loj, helemaal met je eens. Ik mis wel eens idd het belichten van de andere kant.
+1, sinds woensdag al!!quote:Op maandag 24 maart 2014 16:42 schreef L-E het volgende:
Nu we het er toch over hebben, mijn baby heeft een keiharde plek op zijn been, waar hij geprikt is. Normaal? Zou hij daar last van hebben?
Dit allemaal!quote:Op maandag 24 maart 2014 17:12 schreef Cwen het volgende:
Hier ook bewust gekozen voor enten. Ik heb me ingelezen en hoewel ik het idd troep vindt, weegt dat voor mij niet op tegen het risico dat al die kinderziekten weer wijdverspreid raken. Er zitten flinke risico's op handicaps en beperkingen aan, of het nu mazelen, rode hond of polio is.
Maar ik ben het ermee eens: meer voorlichting over de andere kant is zeer wenselijk!
Tja, maar als, zoals in Den Haag gebeurde, een kind van een half jaar oud doodziek wordt omdat er een mazzelenuitbraak is op een KDV dan vind ik dat wel heel moeilijk. Vooral omdat ik over een aantal maanden zelf een baby van een half jaar naar een KDV ga brengen.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:45 schreef Loj het volgende:
Ff ermee bemoeien
Ik vind dat echt iedereen zelf moet kunnen kiezen of je moet laten vaccineren of niet. (Dat berichtje in de kramt van afgelopen week, scholen moeten kinderen zonder vaccinatie kunnen weigeren)
Ik vind wel dat het wordt gezien als vanzelfsprekend en mis eigenlijk voorlichting waarom je het ook niet zou kunnen doen.
Mabawa, hoe is het nu met jou? Je zat er laatst zo mee dat je kleine man niet helemaal goed groeide. Voelt het weer wat beter of maak je je nog zorgen?quote:Op maandag 24 maart 2014 18:05 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Dit allemaal!
Bovendien hopen wij regelmatig naar Kenia af te reizen en naast de ziektes waar de reisvaccinaties bestaan, zijn juist deze 'simpele(re)' ziektes ook aanwezig.
Dus ook gelijk antwoord op de vraag van FR. M gaat ook de nodige reisvaccinaties krijgen. Malariapillen zal heel afhankelijk zijn van het risico van de locatie waar we naartoe gaan en daar denk ik sowieso nog even verder over na.
Nee dus.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:14 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Tja, maar als, zoals in Den Haag gebeurde, een kind van een half jaar oud doodziek wordt omdat er een mazzelenuitbraak is op een KDV dan vind ik dat wel heel moeilijk. Vooral omdat ik over een aantal maanden zelf een baby van een half jaar naar een KDV ga brengen.
Je kunt dan wel zeggen: tja, dat is nu eenmaal het risico als je een baby naar een KDV brengt, maar juist dit ene risico had dus voorkomen kunnen worden. Dat is nl het hele punt van het inenten.
Lief dat je het vraagt. Ik kan het eigenlijk goed loslaten. Hij is zo ontzettend gezellig aanwezig. Klets ontzettend veel, als ik voor hem zing dan 'zingt' hij mee, hij lacht veel, is ontzettend helder enzo dus blijkbaar voelt hij zich goed en komt hij niets tekort. Wel ben ik bezig om mijn productie op te krikken zodat ik geen kv meer mee hoef te geven naar de gastouder en hij misschien toch iets meer binnenkrijgt en dus meer groeit.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:15 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mabawa, hoe is het nu met jou? Je zat er laatst zo mee dat je kleine man niet helemaal goed groeide. Voelt het weer wat beter of maak je je nog zorgen?
Wat lief! En een mooi compliment, dan hebben we goed gekozenquote:Op maandag 24 maart 2014 18:33 schreef Mabawa. het volgende:
Ik zag trouwens een Sac-collage
En J i b b e, wat past de naam perfect bij zijn gezichtje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ben ik er dus ook 1 vanquote:Op maandag 24 maart 2014 16:52 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb M klakkeloos en zonder enige kanttekening laten inenten. Dit keer wat meer in verdiept en ook wel een beetje geschrokken.
En vond mezelf ook wel een beetje stom. Ik was over alles ingelezen: van borstvoeding, rapley tot wipstoel en autostoel. Maar niet over wat er zoal in mijn kind wordt gespoten. En ik denk met mij vele anderen.
Er is een grote groep mensen (*) die zo heilig geloven in de kracht van het lichaam, van het natuurlijk proces, dat zij oprecht vinden dat zij hun kind schade aan doen door te vaccineren. Hebben die mensen dan minder recht op een kdv of school naar keuze, simpelweg vanwege hun overtuigingen? Daar krijg ik wel een beetje kriebels van, dat ondermijnt juist alle keuzevrijheid imo. Aan de andere kant snap ik wel dat vaccineren de reden is dat bepaalde ziekten niet meer voorkomen, en wat haal je je op de hals als heel NL maar stopt met vaccineren? Ook daar wordt denk ik niemand vrolijk van.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:49 schreef Spirit82 het volgende:
Wat betreft inenten denk ik dat de beslissing voor ons makkelijk was. Isa is een stevig, robuust kind dat best tegen een stootje kan en daardoor denken wij (ik dan, man heeft zich er verder niet in verdiept) dat zij de vaccins aan kan. Sowieso ben ik voor inenten. Als je je kind op die manier voor problemen in zijn/haar latere leven kunt behoeden, ben ik voorstander, tenzij er natuurlijk bijzondere omstandigheden meespelen (qua gezondheid dan, geloof vind ik persoonlijk geen reden).
Geloof me, ik heb gewerkt op het onderzoek naar het nieuwste pneumococcenvaccin in NL. Voor een gezond persoon is een longontsteking niet tof en de meeste mensen komen er wel weer op met antibiotica. Maar ik heb de ziekenhuisdossiers gelezen van ouderen met verminderde weerstand die aan een longontsteking zijn bezweken, van uur tot uur tot het overlijden... No way in hell dat ik dat risico met mijn kind ga lopen, ook al is de kans zo klein. Ieder moet voor zich kiezen, maar als ik met een (levend) vaccin en een eventueel zwakke vorm van een ziekte de kans tot een minimum kan beperken dat mijn kind in het ziekenhuis eindigt, kies ik daarvoor.
Wat Aapieannie zegt, ik vind het een voorrecht dat wij onze kinderen gratis kunnen laten vaccineren. Ik respecteer ieders mening hierin, ook om je kind niet te laten enten, maar accepteer dan ook dat jouw kind hiermee een risico vormt voor andere kinderen en ga niet zeuren dat je kind niet welkom is op een KDV of een school en zoek een alternatief.
Sorry dat ik het misschien bot zeg, het is niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen.
Dat kunnen anderen denk ik wat beter uitleggen dan ik.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:31 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Daar ben ik er dus ook 1 van![]()
Maar wat zijn de nadelen van het inenten dan?
quote:Op maandag 24 maart 2014 18:42 schreef Mabawa. het volgende:
RRRRRRRrrrrrrrrrRAAaaammel!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Maat het is tweeledig LE: waarom hebben die mensen wel het recht om niet te enten en de mensen die daar wel voor kiezen niet het recht om hun kind te beschermen?quote:Op maandag 24 maart 2014 20:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Er is een grote groep mensen (*) die zo heilig geloven in de kracht van het lichaam, van het natuurlijk proces, dat zij oprecht vinden dat zij hun kind schade aan doen door te vaccineren. Hebben die mensen dan minder recht op een kdv of school naar keuze, simpelweg vanwege hun overtuigingen? Daar krijg ik wel een beetje kriebels van, dat ondermijnt juist alle keuzevrijheid imo. Aan de andere kant snap ik wel dat vaccineren de reden is dat bepaalde ziekten niet meer voorkomen, en wat haal je je op de hals als heel NL maar stopt met vaccineren? Ook daar wordt denk ik niemand vrolijk van.
*Ik ben niet een van die mensen. Zonder medisch ingrijpen hadden zowel Sticker als ik niet meer geleefd. Ik kan je zeggen, je wordt een stuk minder zweverig van zo'n hellp/pe
Ben ik de enige of valt het andere mensen ook op dat jongens vaak hoger gillen dan meisjes??quote:Op maandag 24 maart 2014 21:19 schreef GotC het volgende:
Die hoge tonen, herkenbaarKlinkt heel, eh, mannelijk.
quote:Op maandag 24 maart 2014 21:41 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ben ik de enige of valt het andere mensen ook op dat jongens vaak hoger gillen dan meisjes??Geen wonder dat ze een baard in hun keel nodig hebben!
Mijnes had dat ook en het werd daarna rood en blauwquote:Op maandag 24 maart 2014 16:42 schreef L-E het volgende:
Nu we het er toch over hebben, mijn baby heeft een keiharde plek op zijn been, waar hij geprikt is. Normaal? Zou hij daar last van hebben?
Wat mij betreft brengen die mensen hun kind naar een kdv waar allemaal niet geente kinderen komen. Liever niet met hun verhoogd risicokind bij de mijne in de groep.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Er is een grote groep mensen (*) die zo heilig geloven in de kracht van het lichaam, van het natuurlijk proces, dat zij oprecht vinden dat zij hun kind schade aan doen door te vaccineren. Hebben die mensen dan minder recht op een kdv of school naar keuze, simpelweg vanwege hun overtuigingen?
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat mij betreft brengen die mensen hun kind naar een kdv waar allemaal niet geente kinderen komen. Liever niet met hun verhoogd risicokind bij de mijne in de groep.
Ja dat vind ik ook wel eigenlijk. Het hoeft niet eens zo te zijn dat er alleen maar niet geente kinderen komen, maar in ieder geval dat het wordt aangegeven en je dus als ouder kunt kiezen voor de variant zonder de niet geente kinderen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat mij betreft brengen die mensen hun kind naar een kdv waar allemaal niet geente kinderen komen. Liever niet met hun verhoogd risicokind bij de mijne in de groep.
Als je dit stuk leestquote:Op maandag 24 maart 2014 18:26 schreef Moppert het volgende:
[..]
Nee dus.
Stel dat kindje was wel ingeent maar had het virus dus wel bij zich gedragen dan had de baby het alsnog kunnen krijgen. Besmetting valt niet te voorkomen.
Ja, dat is ook zo. Ik ben meer op zoek naar het moment waar hij er aan toe is. Hij toont in alles meer interesse, maar of dat specifiek om eten gaat, ik weet het niet.. Dacht dat het vaker honger er misschien op zou kunnen duiden.Wanneer ben jij er mee begonnen?quote:Op maandag 24 maart 2014 22:14 schreef GotC het volgende:
Sibella, het is maar net wat je wilT. had ook zo'n periode rond 3.5 tot 4.5 mnd, valt nu wel weer mee. Het is toch nog bijvoeding, beetje smaak/textuur proeven, halen ze nog niet echt veel voeding uit is mijn ervaring
.
+1!quote:Op maandag 24 maart 2014 23:58 schreef Spirit82 het volgende:
Laat jullie ook niet gek maken door google he, wat betreft inentingen. Er zijn talloze sites waar een hoop meningen en ongefundeerde data neergeplempt zijn zonder dat dit de waarheid hoeft te zijn. Het is net als met googelen op "buikpijn", voor je het weet heeft google je ervan overtuigt dat je kanker hebtBlijf kritisch kijken.
Hier kan ik het wel mee eens zijn. Laat ouders de keus hebben.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 02:31 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook wel eigenlijk. Het hoeft niet eens zo te zijn dat er alleen maar niet geente kinderen komen, maar in ieder geval dat het wordt aangegeven en je dus als ouder kunt kiezen voor de variant zonder de niet geente kinderen.
Dat is vooral interesse voor de wereldquote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:24 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo. Ik ben meer op zoek naar het moment waar hij er aan toe is. Hij toont in alles meer interesse, maar of dat specifiek om eten gaat, ik weet het niet.. Dacht dat het vaker honger er misschien op zou kunnen duiden.Wanneer ben jij er mee begonnen?
Dit dus. Al wordt er hier omhoog geplast dus het blijft spannend.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:44 schreef Limone het volgende:
Hihi je surprise-plasser!![]()
![]()
Ik doe het zo:
Kind op aankleedkussen, uitkleden tot de luier, nieuwe luier pakken uitvouwen en alvast onder het luierkontje leggen, vieze luier openmaken en onder kind uittrekken. Et voila! Ze ligt al op de schone luier en kan ze plassen wat ze wil.
En youtubenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef L-E het volgende:
Hebben jullie ook dat je doorgaans zo druk bent met je kind(eren) dat je denkt: als ik eens veel tijd zou hebben, dan kan ik lekker door werken in huis, en GA IK ALLES DOEN JIPPIEEE! enzo?
En dat als je baby dan meer dan drie uur slaapt je niet veel anders doet dan tiramisutaart eten en je man mailtjes sturen en fokken?
*boks*quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef L-E het volgende:
Hebben jullie ook dat je doorgaans zo druk bent met je kind(eren) dat je denkt: als ik eens veel tijd zou hebben, dan kan ik lekker door werken in huis, en GA IK ALLES DOEN JIPPIEEE! enzo?
En dat als je baby dan meer dan drie uur slaapt je niet veel anders doet dan tiramisutaart eten en je man mailtjes sturen en fokken?
+1quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef L-E het volgende:
Dat Oma dan komt om de kinderen mee te nemen en dat als ze weg zijn dat je nu in anderhalf uur tijd alleen nog maar thee gedronken heb en heb ontbeten. O en plannen gemaakt van wat ik nog allemaal ga doen. Nou ja van plan benquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef L-E het volgende:
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef L-E het volgende:
Lijstjes maak ik sindskort ook jaquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:08 schreef L-E het volgende:
Ik ben niet alleen
Ohja Tal, plannen maken, dat doe ik dan ook veel. Of lijstjes maken, lijstjes!
Ik attendeerde mijn man op een taalfoutje. Of nee, ik lachte hem uit, want het was een heel erge. Stuurt hij terug: Kijk naar je selfieJemig, ik vind mijn man echt zo vreselijk leuk he
Het is maar goed dat hij al de mijne is!
+1quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef L-E het volgende:
Zo herkenbaar.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef L-E het volgende:
Verleden keer ben ik in huilen uitgebarsten tijdens het zingen van een kinderliedje. Alleen omdat ze zo leuk mee deed en mee probeerde te zingenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:30 schreef Limone het volgende:
Emmetje gaat morgen wennen op het kinderdagverblijf en iedere keer als ik de naam van haar groep uitspreek word ik emotioneel.![]()
Zo'n wijs echt kind al met een groep. Nou als je dus geen kraamtranen hebt gehad krijg je dat dubbel zo hard terug. Op de meest rare momenten.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef L-E het volgende:
Rosalie, meisje, luister eens. Weet je wel hoe fijn het is om lekker te slapen? Als je slaapt heb je ook minder last van dat vervelende snot. En mama poetst het morgen gewoon allemaal weer wegquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:28 schreef danic het volgende:
Wil iemand mijn bijna-dreumes vertellen dat ze echt moet slapen. Ook al komt het snot bijna uit haar oren![]()
Zielepietje.
En dat 4 dagen voor dr verjaardag. Rotopsnot![]()
Ik heb een heerlijke dag gehad maar weet nog steeds niet wat ik ook al weer moest in de stad. Dus zal het wel niet belangrijk zijn geweest.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:34 schreef Shandaly het volgende:
TallyLeuke dag gehad? Wist je nog waarvoor je in de stad was voordat je weer thuis was?
Hoe waren de huizen in Utrecht?quote:Op woensdag 26 maart 2014 08:14 schreef Spirit82 het volgende:
Oh en mijn onderbuurmantotaal off-topic, maar die begon om 7:45 met timmeren en heeft er nu maar een boor bij gepakt. Hoe verzint ie het!
Het is verdorie 8:14
Fijn hequote:Op woensdag 26 maart 2014 12:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meh! Ik wilde zo ff wandelen naar het inloopspreekuur. Gaat er precies rond die tijd een hoosbui overtrekken.stom!
Helaas niemand, het liefst wil ik heel de dag slapen met mirgaine idd maar dat gaat sowieso nooit meer lukken ben ik bangquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:11 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Jak, klaproos.. migraine... dan wil je wel meer dan 1 uurtje liggen geloof ik. Niemand om J. even over te nemen vanmiddag?
Ik ben trouwens zo verliefd op mijn kindjes he...![]()
Vanochtend hingen we nog wat met z'n 4en op ons bed, Femke kroop rond, Lars was nog met z'n ontbijt bezig, en geeft tussendoor zomaar spontaan Femke een knuffel en een kus enzo, Femke die schatert van het lachen omdat Lars gekke bekken trekt, Lars die heel lief Femke tegenhoudt voordat ze headfirst van het bed af wil kruipen etc etc
![]()
Het is voor een kleintje zooo fijn om lekker bij mama te zijn, daar verpest je haar niet mee, je geeft haar juist een gevoel van veiligheid mee waar ze de rest van haar leven profijt van zal hebben. Wat de anderen zeggen: volg haar, er zal vanzelf een ritme in komen. Ooit.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:36 schreef Kimpossible het volgende:
fijn! Haar volgen doen we zeker, qua eten slapen luiers entertainen, maar de hele wereld (vriend incluis) doet alsof ik gek ben dat ik r nauwelijks wegleg of in bed stop als ze slaapt. Maar dat vindt ze gewoon (nog?) niet fijn, dus ik ook niet
Ik snap echt niet dat jij zo slank bent met al die taartquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:38 schreef L-E het volgende:
[..]
Hoe waren de huizen in Utrecht?
Shandaly, het is een taart die niet kan mislukken omdat hij niet in de oven hoeft, ik vind het een succesnummer hoor! En ja, eerst proeven he, je moet wel weten wat je de gasten voor zetIk heb trouwens afgelopen weekend een kindvriendelijke versie erbij gemaakt, zonder amaretto en minder koffie (oke, daarmee haal je alle tiramisu uit de tiramisutaart, maar het was op verzoek van Kleuter) en dat was ook wel heel erg lekker
En gewoon van het beslag van de echte taart, dus geen extra werk!
Dat geklets is zo herkenbaar. 'Dag' lijkt hier ook op een soort UGH, ik vind het zo lief allemaal
Wij hadden weer een ouderwets goede nacht: maar 5 of 6 keer gevoed, en daar tussendoor geslapen. Zo lekker!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Yup! Gekookt zonder zoutquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
T. Met een wortel![]()
Gaat dat goed? Die heb je vast even gekookt toch?
Oh maar dat laat ik me maar 1 keer zeggenquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:12 schreef GotC het volgende:
KP, ik mis de foto's aan het einde van je posts!
Nog even eenvoor Klaprooss, stomme migraine
Heul niet leuk!
We hebben trouwens voor een witte stoel gekozen met de mintblauwe babyinzet
XM, wat een supermooie curve! Ze doet het goed he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.T hele kleine is er echt al af hoormupke groeit als kool!
![]()
Oh en zag je de belletouch die ik probeerde toe te voegen aan foto 3? Tevergeefs
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Oh, dit vind ik wel erg heftig tbh. Een kleuter stelt veel vragen, zoals ik al zei, meestal zonder waardeoordeel. Jammer dat je dan meent dat zo'n moeder zich moet schamen, vind ik onterecht.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:34 schreef Spirit82 het volgende:
FR, het is een kleuter. Trek je er niks van aan. Zijn of haar moeder zou zich de ogen uit de kop schamen als ze dit wistIk heb fotos van jou gezien tijdens je zwangerschap en in mijn ogen ben je gewoon slank. Wie weet hoe mager of geobsedeerd door haar gewicht zijn moeder is! Dit toont maar weer dat kleine potjes grote oren hebben... En er alles uitflappen wat bij ze opkomt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 26-03-2014 21:15:14 ]
Hier wel alquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:18 schreef Cwen het volgende:
GotC, klinkt goed!!
Alleen eh... Geboortegewicht verdubbeld? Ze gaat hard, maar niet zo hard![]()
.
Ze was dan ook flink de mijne was al verdubbeld met 4 maandenquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:18 schreef Cwen het volgende:
GotC, klinkt goed!!
Alleen eh... Geboortegewicht verdubbeld? Ze gaat hard, maar niet zo hard![]()
.
!quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:21 schreef GotC het volgende:
* GotC zwaait naar Juud--
Ze is nu op m'n werk maar is in bespreking dus zag me niet
Dat wilde ik even met jullie delen
Begin januari was ze toen opeens wel zo chill op jou in slaap gevallen weet ik nog!quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Komt echt vanzelf KP. Hier sliep Noor eerst veel in de box. Op ons slapen heeft ze nooit echt veel gedaan somehow, dat heeft ze nooit echt fijn gevonden. En nu is er een redelijk vast ritme. Soms komt er wat tussen, zoals vandaag het cb, waardoor ze later is met haar middagslaapje. Dus vanavond zal ze eerder rond 19:30 naar bed gaan, dan rond de gebruikelijke 19:00u. Voeden doen wij wel op redelijk gezette tijden.
Ik werk nu voor een niet-commercieel bedrijf, dat vind ik het enige acceptabele in de callcenterwereldquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:03 schreef Cwen het volgende:
LB. Kan me goed voorstellen dat het makkelijk is. Ik heb ook een tijd zo'n baan gehad en ik vond dat zo naar! Sterkte, hopelijk is er een oplossing. Zou iets soortgelijks voor een ander bedrijf niet als ietsje beter zijn?
Moeten werken is idd niet leuk - maar verplicht thuis zitten ook niet. Wat maken wij het onszelf soms toch lastig...
En belle, jij bent een hele leuke vrouw!
quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:10 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik werk nu voor een niet-commercieel bedrijf, dat vind ik het enige acceptabele in de callcenterwerelddus beter dan dit wordt t niet denk ik
![]()
Ik moet gewoon van mn luie reet af en mn LOI-secretaresse opleiding afmaken, dan kan ik hopelijk op wat meer banen solliciteren!
En E kan gezellig met me meedoen, kijk nouJij hebt ook een uni opleiding in de kunstsector, toch? Is secretaresse dan niet wat 'eenvoudig'?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:15 schreef Cwen het volgende:
[..]
Jij hebt ook een uni opleiding in de kunstsector, toch? Is secretaresse dan niet wat 'eenvoudig'?
Goed punt... Ik heb tot dusver altijd wel werk in het vakgebied maar ik vrees dat ik ook zal moeten gaan rondkijken voor een ander gebied. Ik zie ook over een half jaar geen tot weinig vacaturesquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:17 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
En ja, het is een MBO-opleiding, maar dat wordt het eerste op mn cv dat niet iets is dat ik 'weet', maar 'kan':') (behalve horeca en thuiszorgwerk).
Ik had dat dus helemaal niet! Had echt nooit iets met baby's en voel me met terugwerkende kracht lullig over het feit dat ik zo weinig interesse toonde in de baby's van anderen in het verleden. Ik deed echt alleen een beleefdheidspraatje en noodzakelijke belangstelling om niet helemaal als een autist over te komen, maar dat was het wel. En nu..quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:34 schreef klaprooss het volgende:
Oh my! Isa en T.
Ik vond baby's/kinderen altijd wel al heel leuk! Maar nu ik er zelf 1 heb vind ik ze nog leuker! Ik ben (bijna) verliefd op al jullie baby's!ze zijn allemaal zo zichzelf en grr stuk voor stuk plaatjes
Hahahahaha ik ben daar altijd uren mee bezigquote:Op donderdag 27 maart 2014 07:11 schreef Limone het volgende:
Exemplarisch voor mijn huidige toestand is dat ik gisteravond 2 uur (!) heb gedaan over het bestellen van naamstickers. Ik kon niet het beste meest passende plaatje voor M. vinden. Want als ik de dikke eenhoorn zou kiezen en zij zou een beetje chubby blijven ( ), zouden de andere kinderen haar dan niet pesten? Moeilijk om prioriteiten te stellen als ik gestrest ben.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:00 schreef klaprooss het volgende:
+1 op Belle en Kyara!
Ik hoop oprecht dat je snel iets leuks vind, een nieuwe baan of een andere manier van werken LB!![]()
Oh en kiek dr nou zitten! En idd wat een lieve slofjes
En FR helemaal eens met Belle, ik ken je dan 'niet' maar ik weet zeker dat je een prachtige vrouw bent! Zo'n opmerking is ook niet leuk en hakt er best in! Misschien, ik weet het niet hoor, zien we onszelf te veel als mama en niet neer als die vrouw die gezien mag worden! Dus idd, ga desnoods een dagje shoppen en koop allemaal mooie setjes kleding. Verwen jezelf maar eens met een mooi jurkje/shirtje/nieuw lipstick. En laat maar zien dat je DE MILF bent van de stad(in de positieve zin van het woord he).
Maar zonder gekkegeit, wees trots op jezelf want potver je bent een mooi mens die verdient gezien te worden door vooral haarzelf. al doet je dat best wel al aangezien je laatste zin in de post
![]()
Kim! Wat een dotje
Ja echt? Ik vond het heel erg van mijzelf.. Want naast het plaatje heb je natuurlijk ook nog kleur, lettertype en tekst. Zelfs mijn man werd er een beetje kriegel van, want hij moest elke optie van mij zien en zijn mening over geven.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:37 schreef Moppert het volgende:
[..]
Hahahahaha ik ben daar altijd uren mee bezig![]()
Het maakt toch niet uit of je wel of niet bijgelezen bent om te posten? Ik, persoonlijk, vind het irritanter om een post te lezen die begint met "Even niet bijgelezen" dan een post waarin dat niet staat, maar waar het niet bijgelezen duidelijk uit blijkt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:33 schreef ymme het volgende:
Even niet bijgelezen. Maar ik ga morgen met Dex naar de huisarts.
Hij is echt al weken verkouden. En vanaf zijn geboorte vind ik hem al een klein varkentje. Kennen jullie dit?
Nu heeft hij koorts en is duidelijk niet lekker in orde.
Bah. En we gaan maandag nog wel lekker op vakantie.
Gisteren was hij overigens een half jaar alweer. Wat gaat het hard!
Aii de optie multikinderen heb ik gelukkig nog nietquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:50 schreef Moppert het volgende:
Jaen ik moest dus voor 2 en nu voor 3 dat soort dingen maken..
![]()
ik ben echt uren kwijt voor layout, tekst enzo ik vond het al zo erg van mijzelf![]()
En dan heb je eindelijk alles zoals je wil maar past het niet op het ding
ik ben ook op zoek naar mijn laag uitgesneden blouse. Dan vallen mijn wallen niet zo opquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:56 schreef L-E het volgende:
OMG TALLY!Je kan altijd nog met je borsten gaan wapperen he, dat helpt mensen vaak wel over de streep.
L-E, ik heb toch niet die review gemaakt voor jan doedel toch? TOCH?!quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:56 schreef L-E het volgende:
OMG TALLY!Je kan altijd nog met je borsten gaan wapperen he, dat helpt mensen vaak wel over de streep!
ymme, dat varkentje herken ik wel, maar dan alleen als hij slaapt. Lijkt me wel goed om even na te laten kijken als hij er ook koorts bij heeft nu. Sterkte!
Ik heb al 6,5 jaar moederschap overleefd zonder naamstickers. Ik ga dat zo houden, denk ik.
Zekerquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:28 schreef L-E het volgende:
Ik denk dat ik dat boek wel wil hebben dan. Het zal niet echt een toevoeging zijn, maar ik ontpop me als een ware eetfreak, dus die klassieker moet hier in de kast staan nietwaar?
Na wakker worden bv. Ontbijt 1 of 2 boterhammen, ligt aan haar bui.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:53 schreef L-E het volgende:
Framblijsjes!
Andere mama's met +/- 11-maanders: wat eet jullie baby zoal op een dag?
Ik moet nog douchen. Mn haar doen. Kleding zoeken. Baby voeren. Peuter brood in dr mik proppen. Zelf wat eten. Oooooooooquote:
Naast voornamelijk borstvoeding eet ze:quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:53 schreef L-E het volgende:
Framblijsjes!
Aiden eet 's morgens rond 8 een beetje yoghurt met mij mee en een flesje kv.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:53 schreef L-E het volgende:
Framblijsjes!
Ja, vorige keer wel 6! Maar dus alleen bij mijn man. Dan eet hij als een bezetene.quote:
Yoghurt is vaak zuur, we deden en doen nog steeds biologische appelmoes of jam erinquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:35 schreef L-E het volgende:
Eten jullie zelf ook alleen aardappels en groente Shandaly? Anders kan ze makkelijk een bordje van jullie mee pikken, heb je meteen wat variatie aangebracht
Qua toetjes, hier bieden we alleen volle yoghurt aan, maar dat vindt meneer niet echt lekker. Andere tips die passen in ons linksdraaiend biologisch dewereldmoetgeredworden-eetpatroon?
Want?quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:36 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Was ik maar vader en had ik een baby!
Mandarijntje? Of ander stukje fruit?quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:35 schreef L-E het volgende:
Eten jullie zelf ook alleen aardappels en groente Shandaly? Anders kan ze makkelijk een bordje van jullie mee pikken, heb je meteen wat variatie aangebracht
Qua toetjes, hier bieden we alleen volle yoghurt aan, maar dat vindt meneer niet echt lekker. Andere tips die passen in ons linksdraaiend biologisch dewereldmoetgeredworden-eetpatroon?
Zielig.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:16 schreef Cwen het volgende:
Ik heb babysoep opstaan, kijken hoe ze dat gaat vinden!
Bubs, lief is dat!
Nee, eerlijk gezegd eten we dat zelf eigenlijk nooit...quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:35 schreef L-E het volgende:
Woooohhhhquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:55 schreef Tally het volgende:
Even tussendoor
IK HEB EEN SOLLICITATIEGESPREK!!!
Het zal wel niets wordenmaar ik mag in ieder geval komen
Isa heeft gister ook gewoon kofta meegegetenquote:Op donderdag 27 maart 2014 14:49 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Nee, eerlijk gezegd eten we dat zelf eigenlijk nooit...Wij zijn van de pasta en de rijst en andere vreemde (wereld)gerechten. En ons avondeten is vaak een stuk later, rond 19:00, terwijl Femke haar eten al rond 17:00 krijgt. Ik breng haar meestal naar bed terwijl ML kookt.
Femke is ruim 10 maanden nu. Ander fruit kan inderdaad ook, maar banaan is zo makkelijk en ze vindt het zo lekker...Ze eet op het kdv ook appel en peer.
Pap vond ze niet lekker, maar misschien inmiddels nog eens proberen
Oh gelukkig, ik voelde me er best rot onder dat ik me blijkbaar zo verkeerd uitdruktequote:Op donderdag 27 maart 2014 09:53 schreef L-E het volgende:
Spirit, ik snap je hoor. Maar ik heb zelf een Kleuter en ik vind het best lastig dat mensen zich zulke opmerkingen zo enorm kunnen aantrekken terwijl zo'n kind daar helemaal niets mee bedoelt. Zo'n opmerking raakt dan een gevoelig punt, kan dat kind ook niets aan doen. Ik zit op de grens van ondergewicht en mij is ook wel eens gevraagd waarom ik zo dik benKinderen, neem ze niet serieus! Verder is goed voor jezelf zorgen wel key, zoals belle al aangeeft. Ik loop echt te vaak nog in de wijde vesten van mijn man, terwijl als ik mijn eigen leuke kleding aan doe ik mezelf zo veel leuker vind, en daarmee ook meteen het hele leven.
Och LB tochEens met Limone: werk is maar werk en geld is maar geld. Dat is makkelijk praten, want je moet wel rond komen, maar misschien jullie financiele plaatje eens onder de loep nemen en kijken hoe veel geld je nu echt binnen moet halen? Wie weet biedt het wel mogelijkheden en kun je iets geweldigs gaan doen voor de helft van je huidige salaris, maar soit. Geluk vinden in je werk is van groot belang, wmb.
Bedankt voor de tips Limone, ik zal wat kratten bier gaan inslaan straks. Wie weet slaapt Sticker er ook beter van, win-win!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |