abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138113883
N.a.v. de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y

En!! De uitsmijter, speciaal voor Limone *;
♥ J & S
  maandag 24 maart 2014 @ 14:31:48 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138113978
Agos, al die vallende kindjes :*

E is vrij voorzichtig geloof ik! (en komt nog niet echt van dr plek oO< ), maar die had vorige week dr eerste tand door de lip ;( op t dagverblijf, botsing met een ander kindje :X

Verder kukelt ze echt heel af en toe wel om, maar ik heb nog maar 2x een blauwe plek kunnen ontdekken!
  maandag 24 maart 2014 @ 14:36:39 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138114141
Dit was ook de eerste keer dat Noor écht viel. Blauwe plekken heb ik bij haar nog niet gezien.

En ze wil héél graag zitten. Ligt de hele tijd in de divahouding. Op haar zij, beentjes opgetrokken.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_138114146
Aah, :* voor al de verkouden kindjes! Ik hoor er veel in de omgeving!
En :* voor alle blauwe plekjes en vallende kindjes..

Noooh, dit moet ik dus even spammen!
Met dank aan Belle natuurlijk O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu stop ik!
♥ J & S
  maandag 24 maart 2014 @ 14:37:15 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138114166
Ahhwww klaprooss O+
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_138114194
Aww Noor... Je hebt van die dagen, hè.

Klap O+

Nog even voor Kyara:

Je zult aan het spronggedrag van je baby merken dat hij al echt een dreumes is. Dit kun je goed zien aan de manier waarop hij aan jou hangt tijdens een sprong. Veel dreumesen zijn al tevreden als ze maar bij jou in dezelfde ruimte zitten en nemen genoegen met oogcontact om zeker te weten dat je er bent. Sommige dreumesen blijven echter de voorkeur geven aan echt fysiek contact. Ze kruipen weer op schoot om bij te komen van alle sprongindrukken.

Andere voorbeelden van signalen die baby's afgeven bij het nemen van deze sprong:

- willen alleen door mama opgetild worden. Zelfs papa is niet meer goed genoeg;
- achtervolgen je constant, waar je ook naartoe loopt;
- zijn jaloers, vooral als je andere kinderen aandacht geeft;
- wisselen tegengestelde emoties snel af: zijn boos en vervolgens poeslief;
- borstdreumesen willen opeens weer heel vaak aan de borst;
- zijn overdreven lief of overdreven ondeugend.

Dus ja :Y
Home is where the O+ is...
pi_138114195
Hier was/is mijn oudste ook erg voorzichtig. Maar die kukelde weleens voorover toen ze liep en echt opvangen ging niet zo makkelijk. Zwaar hoofd dus dat gaf nog weleens lelijke wondjes en zelfs een tand eruit.
Ik ben benieuwd hoe dat bij sac gaat.
pi_138114279
Hey, dat ging ineens snel.. nieuw topic!

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:25 schreef klaprooss het volgende:
Oh ja! Even een vraag wat betreft J zijn teen(nageltjes). Zijn nageltjes van zijn grote teen ligt onder zijn huidje. Zijn huidje gaat als een dakje over zijn nagel heen. Nu is het nog geen probleem aangezien zijn nageltje nog niet zo lang is maar ik ben zo bang dat het straks gaat ontsteken vanwege een ingegroeide teennagel.

Op het CB zeiden ze dat we er niets aan kunnen doen en ik zijn huidje na een badje maar een beetje terug moet trekken zodat de nagel wat vrijer kan komen te liggen. Maar dat vind ik een beetje eng en ik denk niet echt dat dat gaat werken. Ze verwachten daar dat de teennagel wel over de huid gaat groeien uiteindelijk :X maar ik geloof er niets van!
Ik zit er nu maar aan te denken om de huisarts er naar te laten kijken.

Herkend iemand het? En heeft iemand misschien een idee of het ook echt vanzelf goed kan groeien?
Foto even onder de spoiler!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een beetje vreemde half-ingegroeide nageltjes hier, maar niet zo erg onder de huid. Ze groeien hier wel heel erg rond trouwens, bijna meteen weer retour richting teen, dus ik probeer het maar zo kort mogelijk te houden...
(En Lars zag net je foto's en roept "Hey! Heeft die een zere voetje?" O+ )

Blauwe plekken heeft Femke nog niet gehad eigenlijk. Ze valt wel regelmatig, maar ze valt heel slim op zachte dingen ;) Op de bank, in d'r bed, in het zwembad...
Vanochtend hebben we afscheid genomen van de zwemjuf. Vond het toch echt niet leuk, had zo gehoopt dat Femke ook al haar zwemlesjes bij haar kon blijven.

Oooh! Klaprooss!! Wat een práchtige foto's van een evenzo prachtig kindje! O+ O+

Ik weet niet meer wie het zei, maar Hilz komt niet hier langs, wij gaan daarheen :) Nog ongeveer 3 weekjes wachten...
  maandag 24 maart 2014 @ 14:41:36 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138114304
Klaproosss! O+

Prachtige foto's, en die laatste zin! O+ ;( *;
pi_138114342
klaproos wat mooi zeg O+

Hier omhoog groeiende nagels bij beide. Tja ik heb lelijke omhoog groeiende nagels aan mijn vingers en vriend heeft lelijke teennagels dus iets erfelijks zal er wel inzitten
pi_138114350
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:40 schreef Shandaly het volgende:
Hey, dat ging ineens snel.. nieuw topic!

[..]

Wel een beetje vreemde half-ingegroeide nageltjes hier, maar niet zo erg onder de huid. Ze groeien hier wel heel erg rond trouwens, bijna meteen weer retour richting teen, dus ik probeer het maar zo kort mogelijk te houden...
(En Lars zag net je foto's en roept "Hey! Heeft die een zere voetje?" O+ )

Blauwe plekken heeft Femke nog niet gehad eigenlijk. Ze valt wel regelmatig, maar ze valt heel slim op zachte dingen ;) Op de bank, in d'r bed, in het zwembad...
Vanochtend hebben we afscheid genomen van de zwemjuf. Vond het toch echt niet leuk, had zo gehoopt dat Femke ook al haar zwemlesjes bij haar kon blijven.

Oooh! Klaprooss!! Wat een práchtige foto's van een evenzo prachtig kindje! O+ O+

Ik weet niet meer wie het zei, maar Hilz komt niet hier langs, wij gaan daarheen :) Nog ongeveer 3 weekjes wachten...
Aaah Wat lief/goed van Lars :D O+

Jammer van de zwemjuf! Kan me voorstellen dat het een domper is vooral als ze zo leuk is -O-
♥ J & S
pi_138114374

mini collage van mijn mini's eerste 6mnd.
pi_138114452
Leuk FR! die middelste rechts O+ !
♥ J & S
  maandag 24 maart 2014 @ 14:46:56 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138114515
Klaprooss O+ O+ Wat een schatje! En mooie foto's! (Belle, ik ga je PM zo beantwoorden!)

FR leuke collage! Sac O+
pi_138114562
FR, wat leuk O+
  maandag 24 maart 2014 @ 15:37:47 #16
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138116705
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:25 schreef klaprooss het volgende:

Herkend iemand het? En heeft iemand misschien een idee of het ook echt vanzelf goed kan groeien?

Bij R. zit het precies zo!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138116951
L0t wat een super mooie uitnodiging. Maar ze lijkt al veel ouder als (bijna) 1 jaar :o

Sac alweer een half jaar en sticker al 11 maanden *O* en J gister alweer 1maand!! Jeetje wat gaat dat snel zeg!

Shandaly wat ziet Femke er schattig uit!! Van zn big smile smelt je toch O+
En wat een mooi kadootje voor de zwemjuf, heel lief!

:* voor de mindere nachten

LB wat sneu ;( M. kan ook wel eens heel overstuur zijn als hem een scheet dwars zit. Zo zielig is dat.

:* voor alle vallende en snotterende kindjes

Klaprooss O+ prachtig zeg! Wat hebben jullie een mooi mannetje en wat ziet hij er tevreden uit O+
Dat van zijn nageltje ken ik niet.
Ik heb M zijn teennagels nog nooit geknipt, terwijl ik zijn vinger nagels echt elke week moet knippen :? gek dat dat zo verschillend groeit.

FR O+

M is vandaag 12 weken *O* wat gaat de tijd snel. Ik kan haast niet wachten tot hij aan de groente hap mag beginnen dus vandaag heb ik besloten om alvast te gaan oefenen met een lepeltje. Ik heb een klein beetje melk ingedikt met jbm en hem een paar hapjes met een lepeltje gegeven :D En een pret dat hij had. Het ging echt al super goed!
En hij slaapt al 3 nachten van 18.30 tot 6.30 :o *O* knap kind O+
  maandag 24 maart 2014 @ 15:49:55 #18
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138117111
Wat ik mij afvroeg, vaccineren jullie allemaal en hoe zijn jullie tot die keus gekomen?
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 24 maart 2014 @ 15:51:44 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138117193
Jup. Niet vaccineren didn't even cross my mind. Zeker niet hier midden op de bible belt.
pi_138117275
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:49 schreef Moppert het volgende:
Wat ik mij afvroeg, vaccineren jullie allemaal en hoe zijn jullie tot die keus gekomen?
Ja. Sjaak heeft ook meegedaan aan wetenschappelijk onderzoek. Naar aanleiding daarvan krijgt Jaap nu een pneu prik minder. Google op PIM studie (voor de geïnteresseerden)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 24 maart 2014 @ 15:54:34 #21
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138117320
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:38 schreef Cwen het volgende:
Aww Noor... Je hebt van die dagen, hè.

Klap O+

Nog even voor Kyara:

Je zult aan het spronggedrag van je baby merken dat hij al echt een dreumes is. Dit kun je goed zien aan de manier waarop hij aan jou hangt tijdens een sprong. Veel dreumesen zijn al tevreden als ze maar bij jou in dezelfde ruimte zitten en nemen genoegen met oogcontact om zeker te weten dat je er bent. Sommige dreumesen blijven echter de voorkeur geven aan echt fysiek contact. Ze kruipen weer op schoot om bij te komen van alle sprongindrukken.

Andere voorbeelden van signalen die baby's afgeven bij het nemen van deze sprong:

- willen alleen door mama opgetild worden. Zelfs papa is niet meer goed genoeg;
- achtervolgen je constant, waar je ook naartoe loopt;
- zijn jaloers, vooral als je andere kinderen aandacht geeft;
- wisselen tegengestelde emoties snel af: zijn boos en vervolgens poeslief;
- borstdreumesen willen opeens weer heel vaak aan de borst;
- zijn overdreven lief of overdreven ondeugend.

Dus ja :Y
Damn, mijn kind doet wel aan sprongetjes }:|

Bedankt voor het opzoeken :*

Prachtige foto's Klap! O+ O+ O+
  maandag 24 maart 2014 @ 15:57:33 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138117429
quote:
Yup :) En die prik minder waar Mo het over heeft, is hier ook.

Ikke, 12 weken al! *O* Oefenen met lepel doen we al sinds de kraamweek.. De kraamverzorgster gaf namelijk als tip om de vitamines op een lepeltje te geven :) Prima!
pi_138118147
quote:
Ik vond en vind het het meest ingewikkelde vraagstuk binnen de opvoeding. Wij vaccineren wel, maar vanaf de komende prik (bmr + pneu, dacht ik) uitgesteld en niet in 1 cocktail. Ik was me er enorm in aan het verdiepen toen ik al beviel, en gezien de situatie toen durfden we niet niet te vaccineren.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:21:50 #24
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138118420
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:15 schreef L-E het volgende:
Ik vond en vind het het meest ingewikkelde vraagstuk binnen de opvoeding.
Ik dus ook en ik kan het niet loslaten :{
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138118505
Wij vaccineren wel. Ik vind van bepaalde ziektes het risico groter dan het ongemak van de inentingen. Nu weet ik ook wel dat je ziektes kunt krijgen ook al ben je ingeënt.

Nog een gewetensvraag dan:
Als je een reis gaat maken waar inentingen en/of malariatabletten worden geadviseerd laat je je dan inenten en neem je de pillen?
pi_138118694
fr, het gaat wel iets verder dan 'ongemak' van inentingen hoor. Mijn twijfel bestaat niet uit dat ene dagje koorts dat mijn kind mogelijk krijgt, maar meer met de opdonder die zijn afweersysteem krijgt en ik mijn vraagtekens zet bij of dat wenselijk is.
pi_138118751
Oh, en je gewetensvraag: ja. Maar dat is mi iets geheel anders hoor. :)
pi_138118857
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:28 schreef L-E het volgende:
fr, het gaat wel iets verder dan 'ongemak' van inentingen hoor. Mijn twijfel bestaat niet uit dat ene dagje koorts dat mijn kind mogelijk krijgt, maar meer met de opdonder die zijn afweersysteem krijgt en ik mijn vraagtekens zet bij of dat wenselijk is.
Wat doe je als er een ziekte in de buurt uitbreekt?
De bof kan voor onvruchtbaarheid zorgen bij jongens.
hersenvliesontsteking geeft meestal toch wel schade.

Ik ben het met je eens dat je vraagtekens zet maar bepaalde ziektes zie ik toch liever onze deur voorbij gaan.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:31:38 #29
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138118866
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind van bepaalde ziektes het risico groter dan het ongemak van de inentingen
ik dus niet.. :@
Mijn enige probleem is dat ik dus wel een chemo kuur of andere heftige medicijnen zou geven als de kleine Rufter ziek is. en dan ga ik dus weer in de twijfel of wel vaccineren dan slimmer is etc.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:32:46 #30
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138118909
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:31 schreef Moppert het volgende:

[..]

ik dus niet.. :@
Mijn enige probleem is dat ik dus wel een chemo kuur of andere heftige medicijnen zou geven als de kleine Rufter ziek is. en dan ga ik dus weer in de twijfel of wel vaccineren dan slimmer is etc.
Ik moest lachen :@ :')
pi_138118942
inenten helpt natuurlijk niet om een eventuele chemokuur (die je hopelijk nooit nodig hebt) niet nodig te hebben.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:33:32 #32
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138118944
Hersenvliesontsteking is altijd een kans ook met inenting. :Y
Zeker als je kijkt naar pneumokokken re bestaan 92 typen van deze bacterie. Tegen 10 veelvoorkomende daarvan is de enting :) mijn middelste heeft ook hersenvliesontsteking gehad toen hij een half jaar was.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:34:46 #33
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138118991
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:33 schreef ferrari_rood het volgende:
inenten helpt natuurlijk niet om een eventuele chemokuur (die je hopelijk nooit nodig hebt) niet nodig te hebben.
Nee, maar is wel weer een boel zooi. En dat wil ik wel accepteren en waarom dan niet de enting. :)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138119011
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:31 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Wat doe je als er een ziekte in de buurt uitbreekt?
De bof kan voor onvruchtbaarheid zorgen bij jongens.
hersenvliesontsteking geeft meestal toch wel schade.

Ik ben het met je eens dat je vraagtekens zet maar bepaalde ziektes zie ik toch liever onze deur voorbij gaan.
Wat ik doe? Niets, want we vaccineren dus wel he.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:36:50 #35
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138119053
Ik heb vandaag dus R. ook zijn eerste 2 gegeven en de andere 2 zijn ook gevaccineerd maar ik blijf het een lastig vraagstuk vinden. -O-
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138119087
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:36 schreef Moppert het volgende:
Ik heb vandaag dus R. ook zijn eerste 2 gegeven en de andere 2 zijn ook gevaccineerd maar ik blijf het een lastig vraagstuk vinden. -O-
Ik sta er hetzelfde in. Vaccineren voelt niet helemaal lekker, maar het niet doen ook niet. Kiezen tussen twee kwaden, voor mijn gevoel.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:37:56 #37
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138119090
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:32 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik moest lachen :@ :')
:D toen we de naam kozen las ik ergens als nadeel dat het een koosnaam als Rufter kon krijgen.
Dat hebben we er dus ingehouden O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138119093
je hebt er over nagedacht. Dus ik neem aan ook het niet inenten en wat je zal doen bij een uitbraak.
Ik ben gewoon benieuwd naar de gedachtes daarover.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:41:04 #39
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138119203
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:37 schreef Moppert het volgende:

[..]

:D toen we de naam kozen las ik ergens als nadeel dat het een koosnaam als Rufter kon krijgen.
Dat hebben we er dus ingehouden O+
Haha :D Wij doen dat ook, zeggen vaak 'T.hias de pias' :P Kon verder weinig verzinnen :')
pi_138119244
Nu we het er toch over hebben, mijn baby heeft een keiharde plek op zijn been, waar hij geprikt is. Normaal? Zou hij daar last van hebben?
  maandag 24 maart 2014 @ 16:44:03 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138119336
Plek masseren?
pi_138119398
Ff ermee bemoeien ;)

Ik vind dat echt iedereen zelf moet kunnen kiezen of je moet laten vaccineren of niet. (Dat berichtje in de kramt van afgelopen week, scholen moeten kinderen zonder vaccinatie kunnen weigeren :X )
Ik vind wel dat het wordt gezien als vanzelfsprekend en mis eigenlijk voorlichting waarom je het ook niet zou kunnen doen.

Hier heb ik geen seconde getwijfeld, maar dat ligt ook aan mijn beroep en het wonen midden in de randstad. Mijn zus heeft het niet gedaan, maar die woont in het noorden in een rustige omgeving.

Ofwel conclusie: lees de voor en de nadelen en kijk naar je eigen situatie, niet naar die van anderen :)

Oja en ik kan niet wachten tot ik hier weer bij hoor ;)
pi_138119426
Even tussendoor, over de teennageltjes van J van klaprooss, komt weer goed!!
Ik heb er niks aan gedaan en het groeide weer mooi. Zodra je kan zo'n omhoogkomend stukje kortwieken, en zo kreeg ze een gewone nagel OP haar teen ;)
pi_138119450
Keuzevrijheid is een groot goed Loj, helemaal met je eens. Ik mis wel eens idd het belichten van de andere kant. :)
  maandag 24 maart 2014 @ 16:52:27 #45
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138119647
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:47 schreef L-E het volgende:
Keuzevrijheid is een groot goed Loj, helemaal met je eens. Ik mis wel eens idd het belichten van de andere kant. :)
Dat dus. Ik heb M klakkeloos en zonder enige kanttekening laten inenten. Dit keer wat meer in verdiept en ook wel een beetje geschrokken.

En vond mezelf ook wel een beetje stom. Ik was over alles ingelezen: van borstvoeding, rapley tot wipstoel en autostoel. Maar niet over wat er zoal in mijn kind wordt gespoten. En ik denk met mij vele anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 24-03-2014 16:58:21 ]
pi_138119842
Ik heb daar ook nooit over nagedacht inderdaad. Ik heb Riley laten inenten. Mijn medische kennis is totaal niet groot en op dat gebied durf ik echt geen eigen beslissingen te nemen :@
pi_138120244
wij hebben bewust gekozen voor wel inenten, In nl is het een voorrecht dat de kleintjes gevaccineerd kunnen worden. In andere landen waar niet word gevaccineerd zijn kinderen vaker ziek.

Inenten in niet leuk, maar wel enorm fijn dat het hier kan!

Dit is in het kort hoe ons cb het ons uit heeft gelegd.
pi_138120526
Hier ook bewust gekozen voor enten. Ik heb me ingelezen en hoewel ik het idd troep vindt, weegt dat voor mij niet op tegen het risico dat al die kinderziekten weer wijdverspreid raken. Er zitten flinke risico's op handicaps en beperkingen aan, of het nu mazelen, rode hond of polio is.

Maar ik ben het ermee eens: meer voorlichting over de andere kant is zeer wenselijk!
  maandag 24 maart 2014 @ 17:27:50 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138121018
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:42 schreef L-E het volgende:
Nu we het er toch over hebben, mijn baby heeft een keiharde plek op zijn been, waar hij geprikt is. Normaal? Zou hij daar last van hebben?
+1, sinds woensdag al!! :{

Maargoed, ze had er donderdag geloof ik al geen last meer van.
  maandag 24 maart 2014 @ 17:31:22 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138121145
Oh en mijn kleintje heeft t echt niet breed vandaag ;( Zat net met mn moeder te skypen, en ze hing maar wat tegen me aan -O- (ook O+ natuurlijk, maar zo ken ik haar niet!

Dus oma komt morgen weer oppassen. Pak van mn hart!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')