Klant kwam naar mij toe, heb het haar wel meegegeven voor 0,99. Maar daarna wel direct SSCtje gemaakt.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:00 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik vond het al een vrij scherpe aanbieding, in vergelijking met de doorgaans waardeloze aanbiedingen bij de AH
Hier precies hetzelfde. Echt, de tyfus voor ze. Als ik door wat voor omstandigheden dan ook één kwartiertje langer moet, wil ik dat óf betaald krijgen (zodat ik dus nachttoeslagen krijg) óf ik laat om klokslag de tijd dat ik ik vrij ben alles uit m'n handen flikkeren en ik ga ervandoor. Heb het al 8 jaar naar m'n zijn bij de AH, maar de werksfeer gaat met rasse schreden achteruit de laatste tijd.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:38 schreef OudeBok het volgende:
Haha, we mogen geen toeslaguren meer induiken, eigenlijk.
Niks boven het contract, dus.
Deze week werk ik meteen al 20 uur. Jammer genoeg maar 3 avonduurtjes. Maar alles is mooi meegenomen
.
Kun je niet je eigen team samenstellen en deze doorgeven aan de tl die de planning maakt. Anders werk je iedere maandag met onervaren mensen en dat is ook geen doenquote:Op maandag 24 maart 2014 15:46 schreef einschtein het volgende:
Maar, a-la-OudeBok, vol me er wel flink lullig door. Want het gaat zo sinds ik dus op de maandag de koppenbouwers begeleid.
Het is sinds de opening, met uitzondering bij koopzondagen, al op de zaterdagavond gebeurd met minimaal 3 dezelfde mensen en dat ging okay. Nu gebeurd het op de maandagochtend. met compleet nieuwe mensen en is het puinhoop. Nu hopen dat de collega's zich ook realiseren dat ik daar moeilijk wat aan kan doen.
Wat gebeurt er dan? En wat bedoel je met discriminatie met contracturen?quote:Op maandag 24 maart 2014 17:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
En het ergste vind ik nog dat het officieel niet eens is toegestaan, de discriminatie op aantal contracturen, maar dat men vrolijk door blijft gaan.
Iemand met meer dan 12 contracturen per week krijgt wel toeslagen, iemand met 12 uur of minder krijgt die niet. Er wordt dus gediscrimineerd op basis van aantal contracturen, wat niet toegestaan is. Gelijk loon voor gelijk werk.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:36 schreef marsipilamie het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan? En wat bedoel je met discriminatie met contracturen?
Is dit in alle filialen voortaan of alleen jouwe?quote:Op maandag 24 maart 2014 14:34 schreef einschtein het volgende:
Echt, niet normaal. Koppenbouwen wordt nu op maandag gedaan, promotie nu dus ook, waardoor we met 5 man (excl. mij) aan het koppenbouwen zijn. Eén gast is 2u lang bezig geweest met het leeghalen van 6 bancarella's, die zo goed als leeg waren, en het vullen van 2. Geen tempo.
De regel staat zoals eerder aangegeven in de CAO. Lijkt me niet dat daar dingen in worden opgenomen die niet mogen of illegaal zijnquote:Op maandag 24 maart 2014 17:40 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Iemand met meer dan 12 contracturen per week krijgt wel toeslagen, iemand met 12 uur of minder krijgt die niet. Er wordt dus gediscrimineerd op basis van aantal contracturen, wat niet toegestaan is. Gelijk loon voor gelijk werk.
Die mensen kunnen nou eenmaal niet. Dat zijn de vaste, de dure collega's, die doordeweeks niet kunnen omdat ze dan studeren. Het is even doorbijten, maar als het goed is komt het wel goed.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:32 schreef marsipilamie het volgende:
[..]
Kun je niet je eigen team samenstellen en deze doorgeven aan de tl die de planning maakt. Anders werk je iedere maandag met onervaren mensen en dat is ook geen doen
Ging puur over ons. Omdat we sinds kort op zondag vast open zijn en dus niet meer kunnen koppenbouwen oo zaterdag.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:42 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Is dit in alle filialen voortaan of alleen jouwe?
Wap is toch promotie enzo? Of alleen worpen?
Ah oke. Moet binnenkort dat en codeboek alleen nog maar doenquote:Op maandag 24 maart 2014 18:05 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ging puur over ons. Omdat we sinds kort op zondag vast open zijn en dus niet meer kunnen koppenbouwen oo zaterdag.
WAP = mutaties, penwijzingen en WORP'en.
Nice.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:06 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ah oke. Moet binnenkort dat en codeboek alleen nog maar doen.
Yup ik werk heel secuurquote:Op maandag 24 maart 2014 18:10 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nice.Zijn hiero maar weinig mensen die het fatsoenlijk kunnen. Dus als ze je het toevertrouwen: doe 't goed.
Dat is niet correct. R en r berekend op basis van verkochte artikelen. Als je veel verkoopt tegen een lage artikel waarde daalt je OPWU vereist.quote:Op maandag 24 maart 2014 09:26 schreef SausDip het volgende:
[..]
Vorige hamsterweken, 2 van de 3 weken de opwu niet gehaald..... Verkopen enorm veel acties en icm lage colliwaarde is je opwu-norm een stuk hoger dan normaal. Tenminste zo legde mijn SM het mij uit.
er is een uitraak van de hoge raad dat het niet mag. Daarom is deze cao zo'n probleemquote:Op maandag 24 maart 2014 18:00 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
De regel staat zoals eerder aangegeven in de CAO. Lijkt me niet dat daar dingen in worden opgenomen die niet mogen of illegaal zijn
Geen enkel probleem, alles was eigenlijk wel op tijd. Op wat voertuigen van de landmacht na was er niet zoveel te zien.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:09 schreef Schuimpjes het volgende:
En hoe zijn de leveringen in de Randstad vandaag gegaan? Is Obama nog even een Kitkat komen halen bij de Kassa?
Aha, dat wist ik niet.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:21 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
er is een uitraak van de hoge raad dat het niet mag. Daarom is deze cao zo'n probleem
Op vers mag dat volgens mij gewoon hoor.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:44 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat mag toch ook niet? Op de 21ste spullen binnen krijgen met THT van 22?
Ik had wel gezien dat hij van het grasveld bij het rijksmuseum met de helikopter aankwam en met de potus mobiel naar de ingang van het museum is gereden, 50 meter verderopquote:Op maandag 24 maart 2014 20:09 schreef Schuimpjes het volgende:
En hoe zijn de leveringen in de Randstad vandaag gegaan? Is Obama nog even een Kitkat komen halen bij de Kassa?
Lekker!quote:Op maandag 24 maart 2014 22:55 schreef Questionmarks het volgende:
We mogen vanaf nu elke zondag open van 12 tot 6 !
Tis vaak maar net hoeveel druk je OM er ook achter wil zetten.quote:Op maandag 24 maart 2014 23:20 schreef Questionmarks het volgende:
Volgens de SM konden we niks regelen om op zondag brood te krijgen voor de spoorboekronde, wel extra bake off zaterdag etc.
In de WAP uren in r&r zit ondermeer ook promo ophangen, planken hangen van de actie en prijswijzigingenquote:Op maandag 24 maart 2014 18:05 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ging puur over ons. Omdat we sinds kort op zondag vast open zijn en dus niet meer kunnen koppenbouwen oo zaterdag.
WAP = mutaties, penwijzingen en WORP'en.
Dankje voor de info! zal het mijn baas eens proberen uit te leggen. Zoals jij het schetst is het dus eigenlijk voordelig voor je opwu om veel acties te verkopen?quote:Op maandag 24 maart 2014 20:17 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dat is niet correct. R en r berekend op basis van verkochte artikelen. Als je veel verkoopt tegen een lage artikel waarde daalt je OPWU vereist.
Vooral als dergelijke acties bijvoorbeeld gestort gepresenteerd of in colli /Tray gevuld worden. Hierdoor zijn er voor deze acties minder handelingen nodig voor de presentatie waardoor het halen van de OPWU makkelijker word. Het verkopen van veel Artikelen als page, Efteling tickets, en Staatsloterij beïnvloeden de OPWU echter negatief (hogere OPWU). Dit komt omdat deze een zelfde handeling vereist als het verkopen van een blikje tomatenpuree of bos tulpen maar wel een waarde van 8 tot 100x hebben.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:18 schreef SausDip het volgende:
[..]
Dankje voor de info! zal het mijn baas eens proberen uit te leggen. Zoals jij het schetst is het dus eigenlijk voordelig voor je opwu om veel acties te verkopen?
Route 99 is bij ons trouwens wel lekker begonnen, gister bijna 10% meer omzet dan een gemiddelde maandag.
Het was i.i.g. Wel lekker druk bij ons in de winkel. Omzet gelijk, misschien iets hoger. Maar dus een lagere artikelwaarde.quote:[b]Op dinsdag 25 maart 2014 11:18 schreef SausDip het volgende:[/
Route 99 is bij ons trouwens wel lekker begonnen, gister bijna 10% meer omzet dan een gemiddelde maandag.
Bedankt voor je uitleg! Klinkt logisch op deze manier.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:14 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Het was i.i.g. Wel lekker druk bij ons in de winkel. Omzet gelijk, misschien iets hoger. Maar dus een lagere artikelwaarde.
Tja, dat filiaal kan idd niet tippen aan de beste Albert Heijn van Gelderland.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:19 schreef Ferry_76 het volgende:
De andere twee soorten vlees zoek je zelf maar, die hebben we ergens anders verstopt!
Hoever woon je van je werk? Ik zou echt niet voor n uurtje komen opdagenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:54 schreef OudeBok het volgende:
Wauw, het was bijzonder rustig vandaag.
12-17 weer eens kassa gewerkt dus. Na rijles nog even 21-22 om VKK uit de brand te helpen, en weer toeslaguur voor mij.
Klopt, maar over het algemeen bedoelt men mutaties e.d. als ze zeggen 'ik ga wappen'.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:22 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
In de WAP uren in r&r zit ondermeer ook promo ophangen, planken hangen van de actie en prijswijzigingen
Was ook tot niks verplicht joh, bood het zelf aan. Ik woon op 10 minuutjes skaten en 6 minuutjes met de fiets. Wordt door m'n rijinstructeur gedropt, though.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:59 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoever woon je van je werk? Ik zou echt niet voor n uurtje komen opdagenookal is t maar 10 mins fietsen.
Dat mag toch niet, volgens de CAO?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:16 schreef exelletor het volgende:
Hier hebben wij vorig jaar ook standaard werktijden van een uur gehad.
Was op vrijwillige basis.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:20 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Dat mag toch niet, volgens de CAO?
Hier ook. De silan en nivea was al snel uitverkocht.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:08 schreef einschtein het volgende:
Bij ons was het rete-druk. Niet normaal. Ben van 7:00 tot 17:45 aan het werk geweest.
Jup, hier ook. Nivea gister al en vandaag 2 colli binnen gekomen. Gister had iemand om 12:00 alles opgekocht en het OBM is om 10:00.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:37 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hier ook. De silan en nivea was al snel uitverkocht.
Die zakjes mars voor 99 cent zit ook eigenlijk geen ruk in
Ik heb eigenlijk niet meer gekeken wat de omzet vandaag heeft gedaan. Gisteren hebben we wel flink geplust. Ik weet wel dat ik vanmiddag kassa heb gedraaid
Ik heb die stroopwafels maar op de actiekop van de perla koffiepads gegooid door er een extra plank in te hangen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:03 schreef exelletor het volgende:
Hier niet echt een omzetplus volgens mij, die Dreft liep wel lekker zag ik. Voor de rest niet zo boeiend, ben benieuwd hoe snel we de stroopwafels weg krijgen (alleen van de normale hadden we 34 colli en dan nog de mini/honing/caramel)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |