abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2014 @ 18:01:28 #151
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138080548
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:56 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Of iets minder eisen stellen. Dan zijn we ook klaar met de discussie.
je wil gewoon net te weinig geven. dat los je niet op door op te houden met praten.
  zondag 23 maart 2014 @ 18:02:28 #152
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138080582
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Nogmaals, kijk naar mijn begroting. Dat is momenteel mijn werkelijke begroting exclusief autokosten. Zodra ik in de bijstand kom, gaat m'n auto meteen de deur uit omdat dat overbodige luxe is en verder hoef ik dus NIETS aan mijn uitgaven aan te passen. Ik leef al naar een bijstandsinkomen terwijl ik niets, maar dan ook echt niets tekort kom.
je mag je auto niet eens houden in de bijstand.
en heb je kinderen?
  zondag 23 maart 2014 @ 18:02:46 #153
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138080590
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Misschien hadden dat soort notoire bijstandtrekkers dan maar gewoon níet aan kinderen moeten beginnen...

Sociaal isolement? Laat me niet lachen. In mijn jeugd hoefde je ook geen lid van sport- en/of muziekverenigingen te zijn om vrienden te maken en na school en in het weekend iets met hen te ondernemen. Waar komt dat verknipte idee toch vandaan dat kinderen persé op blokfluitles moeten en bij voetbal- en/of tennisclubs moeten om niet in een sociaal isolement te raken?
Zwemmen is toch wel iets wat nodig is voor kinderen naar mijn mening, dat kost ook ongeveer 60 euro in de maand, dan de badkleding, extra kosten voor beeldjes zwemmen en diploma zwemmen enz. niet meegerekend.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 23 maart 2014 @ 18:03:37 #154
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138080611
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zwemmen is toch wel iets wat nodig is voor kinderen naar mijn mening, dat kost ook ongeveer 60 euro in de maand, dan de badkleding, extra kosten voor beeldjes zwemmen en diploma zwemmen enz. niet meegerekend.
Dan leer je ze zelf maar zwemmen en anders verzuipen ze maar...pech gehad.....schijnt normaal te worden gevonden door sommige forummers....
pi_138080628
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ja maar dan moet je zelf initiatief tonen, en dat is moeilijk voor bijstandsfamilies. Want als ze zo goed zouden zijn in zelf initiatief tonen zouden ze niet langdurig in de bijstand zitten.
Iemand, die geen initiatief toont omdat hij of zij zichzelf daar te zielig voor voelt of gewoon te lui voor is, verdient wat mij betreft dan ook hooguit het absolute bestaansminimum. Als je iets wil bereiken in het leven, moet je zo nu en dan nu eenmaal al je moed verzamelen en initiatief tonen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_138080758
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je mag je auto niet eens houden in de bijstand.
en heb je kinderen?
Onzin, je mag je auto wel houden. Alleen mag je geen nieuwe Golf rijden i.v.m. vermogenstoets.

Nee, ik heb geen kinderen. Dan was het bijbehorende 'bijstandsinkomen' immers nog bijna 500 euro hoger geweest.
  zondag 23 maart 2014 @ 18:08:43 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138080789
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dan leer je ze zelf maar zwemmen en anders verzuipen ze maar...pech gehad.....schijnt normaal te worden gevonden door sommige forummers....
Nou, dat wordt nog een hele uitdaging, je kind zelf leren zwemmen, want kinderen zonder zwemdiploma mogen niet zonder bandjes in het zwembad....

Al even afgezien van het feit dat je dan ook voor jezelf entree moet betalen, dus veel goedkoper zal het niet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138080809
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat eerste kan ook best in de zomer. Vrijwel overal in Nederland is op fietsafstand wel een meertje of plas te vinden die geschikt is om in de zomer in te zwemmen.
  zondag 23 maart 2014 @ 18:09:25 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138080812
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:07 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Onzin, je mag je auto wel houden. Alleen mag je geen nieuwe Golf rijden i.v.m. vermogenstoets.

Nee, ik heb geen kinderen. Dan was het bijbehorende 'bijstandsinkomen' immers nog bijna 500 euro hoger geweest.
Het verschil tussen een alleenstaande in de bijstand en een alleenstaande ouder in de bijstand is geen ¤ 500
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138080821
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Geef nu ff de link naar de OP (What the f* is OP) waar het bewuste stukje staat.
Of is dat te moeilijk voor je?
Jij roept iets keer op keer maar je BEWIJST niets.
Ik heb je een link gegeven waar de bijstand bedragen staan vermeld, jij daar en tegen.....NIETS!
:') de op is de eerste post van dit topic :D
  zondag 23 maart 2014 @ 18:15:06 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138081070
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, dat wordt nog een hele uitdaging, je kind zelf leren zwemmen, want kinderen zonder zwemdiploma mogen niet zonder bandjes in het zwembad....

Al even afgezien van het feit dat je dan ook voor jezelf entree moet betalen, dus veel goedkoper zal het niet worden.
Gewoon in de Maas of de Waal, wat nou koud, zwemmen, krijg je het vanzelf warm. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138081099
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als ik het heb over 3 auto's en 4 vakanties heb ik het uiteraard over bovenmodaal.
Ook daarvan hebben de meesten dat niet. En sommige Modalen hebben dan wel weer 3 auto's voor de deur staan. Vooroordelen, vooroordelen...

quote:
Ik zei, of bedoelde althans, dat Bijstand best een wat meer fatsoenlijke uitkering mag zijn, zodat een Bijstandsgerechtigde ook een keer vers brood kan kopen bijvoorbeeld. Dan praat ik niet eens over luxe, heel normale dingen.
Je pleit dan niet voor een verhoging van de Bijstand maar je pleit voor een basisinkomen. Het niet kunnen kopen van vers brood is immers niet voorbehouden aan bijstandtrekkers, dus waarom die groep dan wel in staat zou moeten worden gesteld om dat op kosten van de staat te mogen kopen is mij onduidelijk.

quote:
Ik vind dat Bijstand in ieder geval van dien aard moet zijn dat men niet iedere cent 3x hoeft om te draaien. Waar dat bedrag ligt is moeilijk te zeggen omdat ik ook van mening ben dat werken altijd meer moet opleveren.
Een basisinkomen dus. Helaas is dat ook geen optie, omdat het dan veel te gemakkelijk zal zijn om simpelweg niets te doen in het leven en massaal op de bank te gaan liggen geld vangen.
pi_138081132
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Gewoon in de Maas of de Waal, wat nou koud, zwemmen, krijg je het vanzelf warm. :P
Hier sprongen we gewoon in de Rijn in de zomer. Koud ja, maar wel leuk.
  zondag 23 maart 2014 @ 18:18:15 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138081215
quote:
6s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hier sprongen we gewoon in de Rijn in de zomer. Koud ja, maar wel leuk.
Alleen heb je een kind niet leren zwemmen (zoals tegenwoordig de eisen zijn) in een zomer aan de Rijn. ;)
pi_138081339
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het verschil tussen een alleenstaande in de bijstand en een alleenstaande ouder in de bijstand is geen ¤ 500
Ik heb even bedragen opgezocht en proefberekeningen gedaan voor het geval ik nu een kind van 10 jaar oud zou hebben.

bijstand: + ¤ 271
kindgebonden budget: + ¤ 84
kinderbijslag: + ¤ 77

Inderdaad, geen 500 extra maar wel 432 euro extra per maand.
pi_138081354
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:00 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

misschien als je ooit zelf kidneren krijgt, dat je dat dan gaat snappen. we leven niet vroeger.
en je hebt duidelijk een vervwrongen beeld van wie er in de bijstand zitten, met je notoire bijstandtrekkers. je doelt op frauderende tokkies.
Nee, ik heb geen kinderen en "we leven niet vroeger" is gewoon een non-argument. In mijn optiek is het niet meer dan normaal en logisch dat kinderen uit een bijstandsgezin nu eenmaal niet, net als Sterre of Joris uit een gezin met twee werkende ouders, op blokfluitles en/of hockey, voetbal enz. kunnen. Dat was vroeger in mijn optiek niet anders...

Ik heb als kind alleen een jaar of twee bij de plaatselijke jeugdvereniging gezeten, verder ben ik nooit ergens lid van geweest in mijn kinderjaren. Wij hingen constant rond in de bossen en weilanden om mijn geboortedorp rond en dat heeft me echt schitterende kinderjaren bezorgd! Daar is echt geen sport- of muziekvereniging voor nodig...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_138081455
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen kinderen en "we leven niet vroeger" is gewoon een non-argument. In mijn optiek is het niet meer dan normaal en logisch dat kinderen uit een bijstandsgezin nu eenmaal niet, net als Sterre of Joris uit een gezin met twee werkende ouders, op blokfluitles en/of hockey, voetbal enz. kunnen. Dat was vroeger in mijn optiek niet anders...

Ik heb als kind alleen een jaar of twee bij de plaatselijke jeugdvereniging gezeten, verder ben ik nooit ergens lid van geweest in mijn kinderjaren. Wij hingen constant rond in de bossen en weilanden om mijn geboortedorp rond en dat heeft me echt schitterende kinderjaren bezorgd! Daar is echt geen sport- of muziekvereniging voor nodig...
Vroeger was een PC, een Tablet, een 42 inch plasma, een auto en een wasmachine, droger en vaatwasser ook niet nodig om te overleven....dat de bijstand vroeger dus een beter potje was lijkt me evident: de welvaart is omhoog gegaan, maar de primaire basisbehoeften niet. Blijkbaar is men van mening dat bijstanders ook rechten hebben op niet-primaire levensbehoeften of gewoonweg zelfs luxe artikelen om ' mee te komen in de maatschappij'. Nogal vreemde conclusie imo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2014 18:24:28 ]
pi_138081527
Wat is nu de meerwaarde van een tablet? Naast die laptop,desktop of mobiele telefoon?
pi_138081632
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Alleen heb je een kind niet leren zwemmen (zoals tegenwoordig de eisen zijn) in een zomer aan de Rijn. ;)
Vroeger ging dat ook gewoon. En je hebt ook geen 3 zwemdiploma's nodig om te kunnen zwemmen.
  zondag 23 maart 2014 @ 18:31:34 #170
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138081757
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:28 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Vroeger ging dat ook gewoon. En je hebt ook geen 3 zwemdiploma's nodig om te kunnen zwemmen.
Vroeger wel ja, maar we leven niet meer 50 jaar geleden.
Tegenwoordig is een zwemdiploma als je kinderen hebt echt nodig, een kind tot 12 jaar mag het zwembad niet in zonder zwembandjes als het geen zwemdiploma heeft.
Zullen ze leuk vinden als ze uitgenodigd zijn voor een kinderfeestje in het zwembad.
  zondag 23 maart 2014 @ 18:39:50 #171
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138082082
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Iemand, die geen initiatief toont omdat hij of zij zichzelf daar te zielig voor voelt of gewoon te lui voor is, verdient wat mij betreft dan ook hooguit het absolute bestaansminimum. Als je iets wil bereiken in het leven, moet je zo nu en dan nu eenmaal al je moed verzamelen en initiatief tonen...
Driewerf hulde. Ik vind overigens dat bij mensen die al langer dan 5 jaar in de bijstand zitten en niet ziek zijn er ook progressief moet worden gekort. Elk jaar meer. Dan komt er vanzelf een prikkel om eruit te komen. Tijdelijk in de bijstand zitten kan iedereen overkomen, er 5 jaar of zelfs twintig jaar inzitten is gewoon een keuze.
  zondag 23 maart 2014 @ 18:43:30 #172
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_138082234
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Vroeger wel ja, maar we leven niet meer 50 jaar geleden.
Tegenwoordig is een zwemdiploma als je kinderen hebt echt nodig, een kind tot 12 jaar mag het zwembad niet in zonder zwembandjes als het geen zwemdiploma heeft.
Zullen ze leuk vinden als ze uitgenodigd zijn voor een kinderfeestje in het zwembad.
Misschien een domme vraag, maar hoe controleren ze dan dat iedereen een diploma heeft? Vroeger kreeg je een 'sticker' die je op de zwemkleding kon bevestigen, maar dat heb ik al tijden niet meer gezien. Niet op gelet ook, maar goed... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 23 maart 2014 @ 18:50:11 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138082485
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, maar hoe controleren ze dan dat iedereen een diploma heeft? Vroeger kreeg je een 'sticker' die je op de zwemkleding kon bevestigen, maar dat heb ik al tijden niet meer gezien. Niet op gelet ook, maar goed... :P
Naam staat in het bestand inclusief foto.
  zondag 23 maart 2014 @ 18:52:57 #174
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_138082577
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Naam staat in het bestand inclusief foto.
Dus als mijn kind in mijn woonplaats haar zwemdiploma heeft gehaald, krijgen ze dat in bijvoorbeeld Duinrell ook te zien? :?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_138082578
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:26 schreef aijumu het volgende:
Wat is nu de meerwaarde van een tablet? Naast die laptop,desktop of mobiele telefoon?
Niet op achterstand komen met kinderen die wel zo'n ding hebben... En zo gaat de rat race....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')