Ik heb hier een heel dubbel gevoel over, aan de ene kant geef ik je gelijk, maar aan de andere kant, bijstand moet geen straf zijn maar een hulpmiddel.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eerder andersom. Ik wil dat mensen die werken, meer hebben dan de mensen die het niet doen.
Omdat je een tegenprestatie moet leveren voor het krijgen van spullen, en omdat gratis spullen geen garantie zijn voor een leuk leven, daar ben je zelf verantwoordelijk voor. De staat is alleen verplicht je in leven te houden, thats it.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:14 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
groot deel van de bijstand is arbeidsongeschikt. permanent.
ander deel is gewoon tijdelijk, die gaan weer werken en betalen voor en na de bijstand premies, en hebben dus recht op een prima vangnet dat je niet in een lagere sociale klasse stort.
en nou jij. waarom niet?
Weet je wat een straf is? Als je dakloos bent zonder iets. Dan word je gestraft, nu word men gelukkig opgevangen.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb hier een heel dubbel gevoel over, aan de ene kant geef ik je gelijk, maar aan de andere kant, bijstand moet geen straf zijn maar een hulpmiddel.
Bijstand hoeft ook geen feestje te zijn met gratis spullen voor iedereen.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb hier een heel dubbel gevoel over, aan de ene kant geef ik je gelijk, maar aan de andere kant, bijstand moet geen straf zijn maar een hulpmiddel.
dat is wat bijstand is volgens jouw verwrongen rechtse ideologie, dat is geen feit.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik verdien een Ferrari, maar die krijg ik ook niet. Ik verdien een miljoen, krijg ik ook niet. Bijstand is om je in leven te houden, niets meer en niets minder. Een leuk leven regel jezelf, niet de staat.
De bijstand is trouwens geen straf hoor. Je bent rijk in Nederland als je kijkt naar de rest van de wereld als je alleen een bijstand trekt.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
2 autos en 4 keer per jaar op vakantie is een feestje. bijstand moet gewoon niet een onderklasse in de maatschappij vormen, maar menselijk zijn.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bijstand hoeft ook geen feestje te zijn met gratis spullen voor iedereen.
Dat is krom he, weet je toch. Dit is Nederland en geen Oegandaquote:Op zondag 23 maart 2014 17:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De bijstand is trouwens geen straf hoor. Je bent rijk in Nederland als je kijkt naar de rest van de wereld als je alleen een bijstand trekt.
Behalve als je een eigen huis hebt...dan kan je 'm opeten....al je zuur verdiende geld naar de klote...quote:Op zondag 23 maart 2014 17:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De bijstand is trouwens geen straf hoor. Je bent rijk in Nederland als je kijkt naar de rest van de wereld als je alleen een bijstand trekt.
Er is niks mis met mij. Bijstand is een vangnet, geen vervanger. Ergens zijn we daar de verkeerde kant op gegaan en hebben we bijstandtrekkers het idee gegeven dat ze opeens recht hebben op van alles en nog wat, dat is onjuist.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:16 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat is wat bijstand is volgens jouw verwrongen rechtse ideologie, dat is geen feit.
bijstand is er voor vele mensen als laatste station, en permanent. buiten hun eigen schuld om. als jij dan te goedkoop bent om daar wat voor over te hebben, dan is er iets mis met jou.
Blijkbaar gaat dat niet zo geweldig goed.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat je een tegenprestatie moet leveren voor het krijgen van spullen, en omdat gratis spullen geen garantie zijn voor een leuk leven, daar ben je zelf verantwoordelijk voor. De staat is alleen verplicht je in leven te houden, thats it.
quote:De onderzoekers zien dat de verschillen qua aantal zelfmoorden per type uitkering groot zijn. Bij arbeidsongeschiktheidsuitkeringen plegen mannen vijf keer zo vaak zelfmoord. Onder arbeidsongeschikte vrouwen ligt dat aantal nog hoger: 7,8. Bij mensen in de bijstand komt zelfmoord 5,1 keer zo vaak voor, zowel onder mannen als vrouwen. Onder mannen die in de WW zitten, komt zelfmoord 2,8 keer zo vaak voor, onder vrouwen 1,9 keer.
Het zou een beetje raar zijn als je je eigendommen kan houden maar wel gratis geld kan blijven vangen daarvoor, vind je niet ?quote:Op zondag 23 maart 2014 17:18 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Behalve als je een eigen huis hebt...dan kan je 'm opeten....al je zuur verdiende geld naar de klote...
Veel mensen vergeten ook de psychologische gevolgen van de bijstand..quote:Op zondag 23 maart 2014 17:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Blijkbaar gaat dat niet zo geweldig goed.
[..]
Ik zeg nergens dat Nederland het slechter doet dan andere landen, maar de bijstand gaan ophemelen gaat me toch ook weer te ver.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:16 schreef aijumu het volgende:
[..]
Weet je wat een straf is? Als je dakloos bent zonder iets. Dan word je gestraft, nu word men gelukkig opgevangen.
Dat heeft weinig met de bijstand te maken, de bijstand is een symptoom van de problemen die die mensen hebben.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Blijkbaar gaat dat niet zo geweldig goed.
[..]
Ook een beetje zuur en vreemd dat mensen die huren wel extra geld krijgen om te blijven wonen ,niet?quote:Op zondag 23 maart 2014 17:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zou een beetje raar zijn als je je eigendommen kan houden maar wel gratis geld kan blijven vangen daarvoor, vind je niet ?
nee, bijstand is een recht in nederland. jouw voorwaarden zijn belachelijk. iedereen die kan werken verdiend zelf zijn bijstand bij elkaar, en iedereen die op gegeven moment niet kan werken, heeft recht op bijstand. dat jij dan besluit dat jij werkt voor anderen, dat is een verdraaing van hoe het systeem werkt.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat je een tegenprestatie moet leveren voor het krijgen van spullen, en omdat gratis spullen geen garantie zijn voor een leuk leven, daar ben je zelf verantwoordelijk voor. De staat is alleen verplicht je in leven te houden, thats it.
ze hebben er ook recht op, net als jij er recht op hebt, als je pech hebt.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is niks mis met mij. Bijstand is een vangnet, geen vervanger. Ergens zijn we daar de verkeerde kant op gegaan en hebben we bijstandtrekkers het idee gegeven dat ze opeens recht hebben op van alles en nog wat, dat is onjuist.
Niemand hemelt de bijstand op, maar velen dramatiseren het wel. Het is net alsof je onder een brug woont als je bijna 2k netto in het handje gedrukt krijgt per maand, gratis en voor niks, zo erg doet men het lijken.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat Nederland het slechter doet dan andere landen, maar de bijstand gaan ophemelen gaat me toch ook weer te ver.
Ik denk dat die mensen niet weten hoe het is om met kinderen van een bijstandsinkomen te moeten leven.
De kinderen, de kinderen... is het argument iedere keer, ben ik daar verantwoordelijk voor? Nee de ouders dragen daar hun verantwoording voor en hebben ze daar ingegooid. Niemand anders dan de ouders.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat Nederland het slechter doet dan andere landen, maar de bijstand gaan ophemelen gaat me toch ook weer te ver.
Ik denk dat die mensen niet weten hoe het is om met kinderen van een bijstandsinkomen te moeten leven.
Recht op het meest basale ja. Een computer met Windows 7 is niet basaal, dat is pure luxe. Luxe waar men geen recht op heeft.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:21 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ze hebben er ook recht op, net als jij er recht op hebt, als je pech hebt.
Oh wat dan te doen? Als ik kinderen heb en ik word ontslagen? Verzuip ze dan maar?quote:Op zondag 23 maart 2014 17:22 schreef aijumu het volgende:
[..]
De kinderen, de kinderen... is het argument iedere keer, ben ik daar verantwoordelijk voor? Nee de ouders dragen daar hun verantwoording voor en hebben ze daar ingegooid. Niemand anders dan de ouders.
Het NIBUD stelt zelf die zogenaamde 'armoedegrens' vast en zoals ik al eerder schreef, wordt dat vastgestelde 'basispakket' regelmatig naar boven bij gesteld door datzelfde NIBUD en dan komt er een onderzoek van het NIBUD waaruit blijkt dat het door het NIBUD vastgestelde basispakket te duur is.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het NIBUD moet kijken naar alle groepen, veel groepen leven wel onder de armoedegrens en daar wil het graag de aandacht op vestigen.
Het wordt elke keer meer....quote:Op zondag 23 maart 2014 17:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niemand hemelt de bijstand op, maar velen dramatiseren het wel. Het is net alsof je onder een brug woont als je bijna 2k netto in het handje gedrukt krijgt per maand, gratis en voor niks, zo erg doet men het lijken.
Windows 7 is gratis te vinden op internet hoor...quote:Op zondag 23 maart 2014 17:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Recht op het meest basale ja. Een computer met Windows 7 is niet basaal, dat is pure luxe. Luxe waar men geen recht op heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |