Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Sjaggo van hardlopen?quote:Op zondag 23 maart 2014 15:26 schreef Murmeli het volgende:
Oh jum!
En hardlopen. Al ben ik er vandaag sjaggo van.
Wut? Hoe kan dat?quote:Op zondag 23 maart 2014 15:48 schreef kvd het volgende:
Ik weet sinds vandaag hoe een aardbeving klinkt...
Zelfs als je je meh voelt gaat et hardquote:Op zondag 23 maart 2014 16:47 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wut? Hoe kan dat?
@D: ik ben gewoon luiiiii vandaag ofzo. Hardlopen ging mehhh al ging ik best hard
Er waren weer eens 2 aardbevinkjes in Groningen. En na ze tijden niet tot nauwelijks te hebben meegekregen (vorige week pas de eerste trillingen gevoeld en 2 jaar geleden op het werk eens wat horen vallen wat door een aardbeving kwam waar ik later achter kwam) vandaag de aarde tot 2 keer toe horen brulderen en grommen. Dacht eerst dat het onweer was, maar achteraf was het op precies hetzelfde moment als er op zo'n 15 km afstand aardbevinkjes waren.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:47 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wut? Hoe kan dat?
@D: ik ben gewoon luiiiii vandaag ofzo. Hardlopen ging mehhh al ging ik best hard
Oh das ook lekker dan.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:27 schreef kvd het volgende:
[..]
Er waren weer eens 2 aardbevinkjes in Groningen. En na ze tijden niet tot nauwelijks te hebben meegekregen (vorige week pas de eerste trillingen gevoeld en 2 jaar geleden op het werk eens wat horen vallen wat door een aardbeving kwam waar ik later achter kwam) vandaag de aarde tot 2 keer toe horen brulderen en grommen. Dacht eerst dat het onweer was, maar achteraf was het op precies hetzelfde moment als er op zo'n 15 km afstand aardbevinkjes waren.
Kwam er een paar weken geleden achter dat de grens van de gasbel op nog geen 500 meter van mijn huis zit. Vreemde gedachte...
Soort snelle grumpy cat hihihihi.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zelfs als je je meh voelt gaat et hard
Ja dat vind ik snel, toen ik ooit conditie had deed ik dat in 25 minuten en werd ik voorbij gerend door meisjes. (wedstrijd wel)quote:Op zondag 23 maart 2014 19:39 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Soort snelle grumpy cat hihihihi.
Nah niet echt snel hoor, vooral voor mijn doen snel. 5 km in net geen 30 min
Ja man ik voelde ze ook. Ik dacht eerst ook dat het onweer was en hoorde pas later dat het aardbevingen waren. Was best heftige shit.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:27 schreef kvd het volgende:
[..]
Er waren weer eens 2 aardbevinkjes in Groningen. En na ze tijden niet tot nauwelijks te hebben meegekregen (vorige week pas de eerste trillingen gevoeld en 2 jaar geleden op het werk eens wat horen vallen wat door een aardbeving kwam waar ik later achter kwam) vandaag de aarde tot 2 keer toe horen brulderen en grommen. Dacht eerst dat het onweer was, maar achteraf was het op precies hetzelfde moment als er op zo'n 15 km afstand aardbevinkjes waren.
Kwam er een paar weken geleden achter dat de grens van de gasbel op nog geen 500 meter van mijn huis zit. Vreemde gedachte...
quote:Op zondag 23 maart 2014 22:18 schreef Cue_ het volgende:
Ik moet het er effe uitgooien.. ondanks dat ik hier niet vaak meer kom.. Maar bleghHad even zo'n Pretty Woman moment (negatief) .. Maar morgen weer werkdag, dan gaan we er weer tegenaan
Wel beter.. maar momenteel beetje wisselvallig.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:25 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Gaat ie verder een beetje goed nu met cuetje?
Dank je!!quote:duracellkonijntje
Klinkt inderdaad als stress. Het nare aan zo'n lagere stressgrens is dat je niet alleen zorgvuldiger moet zijn in je professionele activiteiten, maar ook in je vrije tijd. Je energie is immers sneller op en vult zich langzamer weer aan, het duurt dus helaas een tijd voor dit weer rond normaal zit en dus zijn er ook offers op het 'leuke activiteiten vlak' vereist.
Ik snap helemaal hoe vervelend het is om zo gestresst te zijn. Probeer de balans te houden tussen je enthousiasme, hoe moeilijk ook. Ik leer ook pas heel langzaam om mijn verstand meer te gebruiken en niet bij het eerste beste zonnestraaltje mijn hele week vol te plannen. De zon moet immers weer helemaal gaan schijnen, niet slechts enkele straaltjes afgeven. Het is moeilijk en het geeft soms echt een gevoel dat je een kluizenaar bent, wanneer je 'langzamer' dan de rest leeft, maar weet waar je het voor doet!
Zet hem op! :)
Minthy, je klinkt als een heel enthousiast persoon.. Waar komt die enthousiasme vandaan?quote:Op zondag 23 maart 2014 23:40 schreef minthy het volgende:
Maar even zo, kan met mobiel niet quoten uit een gesloten topic
[..]
Dank je!!
Dat is eigenlijk ook het meest frustrerend op het moment; ik wil graag overal aan meedoen, ik dúrf gewoon veel meer dan een half jaar terug en dan lukt het gewoon niet omdat ik halverwege de dag al met m'n tong over de grond sleur wegens vermoeidheid en spierpijn. Datzelfde geldt voor hobby's; die had ik een half jaar geleden niet eens. Nu kan ik me ontzettend vermaken met haken en het opknappen van van alles maar nu heb ik het fut er niet voor.
Zal vast nog wel opknappen
Dat klinkt tof, dank je!quote:Op zondag 23 maart 2014 23:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Minthy, je klinkt als een heel enthousiast persoon.. Waar komt die enthousiasme vandaan?
*wants to meet*quote:Op zondag 23 maart 2014 23:58 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat klinkt tof, dank je!
Dat hoor ik wel vaker, als ik enthousiast ergens over ben dan kan ik ook helemaal leeglopen over dat onderwerp en zeggen anderen dat ik straal. Geen idee of dat klopt trouwens![]()
Hoe vervelend ik me soms ook kan voelen, ik zie altijd ergens het zilveren randje aan de horizon
Dat mag niet i.c.m. antidepressiva zeker? Weet alleen dat je daarmee geen antipsychotica mag innemen.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:23 schreef Mistico het volgende:
Ik kom er net achter dat in mijn favoriete drankje grapefruit extract zit.
Het staat inderdaad op de bijsluiter. Maar het geen grapefruit sap dus misschien mag het wel.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:25 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat mag niet i.c.m. antidepressiva zeker? Weet alleen dat je daarmee geen antipsychotica mag innemen.
Nooit van gehoord? Wat gebeurt er anders?quote:Op maandag 24 maart 2014 00:25 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat mag niet i.c.m. antidepressiva zeker? Weet alleen dat je daarmee geen antipsychotica mag innemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |