http://www.tuinbazaar.nl/tuinblog/10-ideeen-erfafscheiding/quote:Op zondag 23 maart 2014 11:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat jullie hier een goed idee/suggestie hebben
Ik heb geen gevangenen die een poging zouden doen tot ontsnappen.quote:Op zondag 23 maart 2014 11:28 schreef CarltonBanks het volgende:
[ afbeelding ]
??
sorry, kon het niet laten
Dit is wel vet, maar dan met mooiere stenen.quote:Op zondag 23 maart 2014 11:34 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Een mijnenveld?
Of van die gazen kooien en dan van die stenen er in?
[ afbeelding ]
Ja oké, maar dit was puur even om aan te geven wat ik bedoeldequote:Op zondag 23 maart 2014 11:35 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dit is wel vet, maar dan met mooiere stenen.
Gewoon plaatsen en dan Mr. Frank Visser er bij halenquote:Op zondag 23 maart 2014 11:36 schreef Servicemonster het volgende:
Ook al met de buren besproken? Misschien hebben zij wensen of ideeën.
quote:Op zondag 23 maart 2014 11:28 schreef CarltonBanks het volgende:
[ afbeelding ]
??
sorry, kon het niet laten
Inderdaad.quote:Op zondag 23 maart 2014 11:40 schreef JaapB het volgende:
Beton vlechtmatten plaatsen en daar hedera doorheen vlechten en laten groeien. Mooie groene afscheiding de vlot dichtgroeit en stukken beter er uit ziet dan een plankenmuur.
Zo min mogelijk; een keer bij knippen 1 keer in het jaar vind ik geen ramp.quote:Op zondag 23 maart 2014 11:46 schreef JerryLee het volgende:
Hoeveel onderhoud wil je er aan hebben / (of geen ?)
Onze erfafscheiding grenst aan het oprit van mijn ouders; eigenlijk liggen hier drie opritten naast elkaar, die van ons, dan die van mijn ouders en dan het oprit van de buurman die bij mij naast woont.quote:Op zondag 23 maart 2014 11:36 schreef Servicemonster het volgende:
Ook al met de buren besproken? Misschien hebben zij wensen of ideeën.
Maar deze coniferen zijn totaal niet mooi meer; en je hebt er relatief veel onderhoud aan.quote:Op zondag 23 maart 2014 11:55 schreef twiFight het volgende:
Wat is er mis met coniferen? Wanneer ze goed groeien zijn die best mooi
Misschien siersteen? Je hebt ze in stapelbare vorm, worden ook wel eens rond vijvers gebruikt of als 'muur' om een zitkuil.
Waar wij het zouden willen plaaten kan het niet op de muren komenquote:Op zondag 23 maart 2014 11:55 schreef Ton_1982 het volgende:
hedera is kolere zooi als het op je muren komt sloopt het al je voegen
en je houtwerk bv de palen zijn ook zo weg
gaas met stenen er is is wel mooi maar wel een precies werkje
het is niet dat je de stenen er zo maar ff in kan kiepen
Taxushaag is wel een idee; maar volgens mij niet echt bepaald onderhoudsarmquote:
Betonnen palen gebruiken.quote:Op zondag 23 maart 2014 11:55 schreef Ton_1982 het volgende:
hedera is kolere zooi als het op je muren komt sloopt het al je voegen
en je houtwerk bv de palen zijn ook zo weg
Beukenhaag past het best bij een huis als het jouwe (vind ik). Niet groenblijvend, maar blijft in de winter wel redelijk gesloten met het bruine blad.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zo min mogelijk; een keer bij knippen 1 keer in het jaar vind ik geen ramp.
[..]
Onze erfafscheiding grenst aan het oprit van mijn ouders; eigenlijk liggen hier drie opritten naast elkaar, die van ons, dan die van mijn ouders en dan het oprit van de buurman die bij mij naast woont.
Die buurman heeft besloten om zijn coniferen haag te verwijderen en een schutting te plaatsen, hij heeft zijn woning ook al een tijdje te koop staan en wenst er zo min mogelijk geld aan uit te geven.
Nu zijn coniferenhaag weg is, kunnen wij bijna praktisch dwars door onze haag kijken en blijkt hij dus veel slechter te zijn dan gedacht. Denk niet dat het mijn ouders echt wat uitmaakt wat ik ga plaatsen.
Ik wil wel graag iets groen blijvend
[..]
Maar deze coniferen zijn totaal niet mooi meer; en je hebt er relatief veel onderhoud aan.
Zeker twee keer in het jaar moet je ze wel bij knippen.
Ik denk dat sierstenen en kooien e.d. beter passen bij een moderne woning, dan bij een jaren 30 woning als de onze
[..]
Waar wij het zouden willen plaaten kan het niet op de muren komen
[..]
Taxushaag is wel een idee; maar volgens mij niet echt bepaald onderhoudsarm
Ligusterhaag vinden we dan weer niet mooi, wordt ook al snel heel breed.
Niet gesloten genoeg om je buren niet te zien. En als er een stuk afsterft zie je dat pas als de rest weer gaat bloeien.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Beukenhaag past het best bij een huis als het jouwe (vind ik). Niet groenblijvend, maar blijft in de winter wel redelijk gesloten met het bruine blad.
Afstervende stukken beuk komen mij niet bekend voor als euvel bij beukenhagen. En vrolijke bloeiers zijn het ook niet.quote:Op zondag 23 maart 2014 14:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Niet gesloten genoeg om je buren niet te zien. En als er een stuk afsterft zie je dat pas als de rest weer gaat bloeien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |