abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138047288
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Uit andere landen doen mensen dat ook. Dat is al sinds mensenheugenis zo geweest. Waarom zou de Nederlander dat niet kunnen doen?
Zie jij dan niet dat het wezenlijke probleem is dat wij momenteen valse concurrentie hebben doordat we een te heterogene unie hebben? :?
Het ging fout door die landen lid te laten worden van de EU. De EU begon als een goed project maar het is een monster geworden wat ondemocratisch, tot op het bot corrupt, inefficiënt en veel te heterogeen is. Ondertussen bemoeit het zich wel met allerlei zaken waar het zich niet mee moet bemoeien, is het moeilijker geworden om accijns te verhogen op tabak en alcohol en wat niet allemaal nog meer.
De beste oplossing voor ons is om samen met andere NW-Europese landen een nieuwe unie te vormen en de EU te verlaten. Ook een nieuwe monetaire unie. Leden:
- Nederland
- Duitsland
- Engeland, Schotland en Ierland
- Denemarken, Finland, Zweden en Noorwegen
- Zwitserland en eventueel België
Plus eventueel nog wat dwergstaatjes
Als we op die manier opnieuw beginnen dan wordt het wel wat. Beter dan verder gaan met dat monster wat de EU is geworden.
Geen Frankrijk, Italië, Portugal, Griekenland, Polen, Roemenië, Hongarije, Bulgarije, ...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:42:25 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138047346
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zie jij dan niet dat het wezenlijke probleem is dat wij momenteen valse concurrentie hebben doordat we een te heterogene unie hebben? :?
Het ging fout door die landen lid te laten worden van de EU. De EU begon als een goed project maar het is een monster geworden wat ondemocratisch, tot op het bot corrupt, inefficiënt en veel te heterogeen is. Ondertussen bemoeit het zich wel met allerlei zaken waar het zich niet mee moet bemoeien, is het moeilijker geworden om accijns te verhogen op tabak en alcohol en wat niet allemaal nog meer.
De beste oplossing voor ons is om samen met andere NW-Europese landen een nieuwe unie te vormen en de EU te verlaten. Ook een nieuwe monetaire unie. Leden:
- Nederland
- Duitsland
- Engeland, Schotland en Ierland
- Denemarken, Finland, Zweden en Noorwegen
- Zwitserland en eventueel België
Plus eventueel nog wat dwergstaatjes
Als we op die manier opnieuw beginnen dan wordt het wel wat. Beter dan verder gaan met dat monster wat de EU is geworden.
Ik moet ervandoor, maar ik ben het zeker met je eens. Ook een grotere militaire samenwerking tussen deze landen zou moeten worden gestart. Men is echter nog steeds een beetje bang voor Russische invloedssfeer dus haalt men maar allerlei gedrochten bij de EU. Met als komende "aanwinst" Servië :')
pi_138047421
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:38 schreef Lastpost het volgende:
Ach 1 voordeel, zodra de kids 21 zijn en die blijven ook thuis steuntrekken schiet het bedrag ineens omhoog richting de 2800-3200 euro-tjes. Het duurt even maar die kun je toch eindelijk een nieuwe 4k LED TV kopen of krijg je daar ook al bijzondere bijstand voor? :+
Je moet gewoon een bonnetje overleggen
pi_138047489
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik moet ervandoor, maar ik ben het zeker met je eens. Ook een grotere militaire samenwerking tussen deze landen zou moeten worden gestart. Men is echter nog steeds een beetje bang voor Russische invloedssfeer dus haalt men maar allerlei gedrochten bij de EU. Met als komende "aanwinst" Servië :')
Inderdaad. Ik hoop dat de komende jaren meer mensen het licht gaan zien dat het ook een reële optie is om te stoppen met de EU en dat dit niet inhoudt dat we niet zeer intensief kunnen samenwerken met een deel van de leden van de EU. We moeten dan uiteraard niet via de EU die onderhandelingen voeren maar via veel bilaterale contacten en multilaterale contacten veel communiceren over hoe dat nieuwe samenwerkingsverband er uit moet zien en hoe wij de EU en de EMU kunnen verlaten. Ik ben ervan overtuigd dat de UK, Duitsland en de noordelijke landen hier oren naar hebben. Wij zitten nu alleen zo erg vast in het dogma wat ons decennia lang is verteld dat we tunnelvisie hebben en niet openstaan voor alternatieve opties die beter kunnen werken. De EU is mislukt, beter nu een goed plan maken om een transitie te maken van de EU naar een ander samenwerkingsverband met een deel van de EU-leden dan voortmodderen en uiteindelijk alsnog de EU op te blazen nadat de schade veel groter is geworden. Ofwel, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
#NoDAPL
pi_138047531
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:38 schreef Lastpost het volgende:
Ach 1 voordeel, zodra de kids 21 zijn en die blijven ook thuis steuntrekken schiet het bedrag ineens omhoog richting de 2800-3200 euro-tjes. Het duurt even maar die kun je toch eindelijk een nieuwe 4k LED TV kopen of krijg je daar ook al bijzondere bijstand voor? :+
Jij weet duidelijk niet waar jij over spreekt.
#NoDAPL
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:50:10 #156
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138047584
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij weet duidelijk niet waar jij over spreekt.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 18:15:26 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138048552
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

365.000 euro ja. Ik weet niet hoe het bij jou zit met je modaal salarisje, maar denk niet dat jij een huis kan kopen van 5 ton of wel.
Je zit er al 90.000 boven.... maximale aankoopprijs van het huis mag ¤ 273.584,90 zijn en de maximale hypotheek ¤ 290.000

En nee, als je een huis voor ¤ 325.000 wilt kopen en maar ¤ 290.000 hypotheek nodig hebt kun je geen NHG krijgen.

De grens daalt per 1 juli 2014 weer, dan wordt de kostengrens ¤ 265.000
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138052355
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar iedereen kan NHG krijgen? Volgens mij niet, ik weet wel zeker van niet.
Dus leuk je NHG-verhaal, maar dat geldt ook alleen maar als je een huis met een niet al te hoge waarde hebt.
ook als je twee ton per jaar verdient kun je een rijtjeshuis in Almere kopen. *)

De realiteitszin in dit topic wordt nogal eens ingehaald door de dromen van bepaalde visionairs hier. :{w
pi_138053286
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je kan zoiets faken maar het is wel een heel erg cynisch mensbeeld als je gelooft dat een substantiële groep die niet werkt niet werkt omdat ze hiervoor kiest. Die mensen zijn er maar dat wordt nu gruwelijk uitvergroot doordat je op de campingzender (SBS6) en op GeenStijl/PowNews een paar extreme voorbeelden zag.
dat vind ik ook. triest dat al diegenen die hun leven al verwoest zien door lichamelijke en geestelijke problemen, ook nog eens als parasieten worden bestempeld.
pi_138054795
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:50 schreef Lastpost het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leuk en aardig maar hier staan een paar van alle mogelijke gevallen in. Zit in je uppie in de bijstand en het is andere koek. Waar mijn opmerking vooral op sloeg is jouw bewering dat je dergelijke luxe kan kopen van een aanvullende bijstand, denk eerder aan 1 keer in het jaar 100 Euro extra om een hobby te kunnen bekostigen, geen superdeluxe televisie die 4000 Euro kost. Ja, het was een sarcastische vraag, jij stelde niet dat het kan maar alleen al het feit dat jij dit sarcastisch vraagt geeft aan dat jij ofwel de aanvullende bijstand schromelijk overschat ofwel populisme bedrijft.
#NoDAPL
  zaterdag 22 maart 2014 @ 21:38:53 #161
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_138056139
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leuk en aardig maar hier staan een paar van alle mogelijke gevallen in. Zit in je uppie in de bijstand en het is andere koek. Waar mijn opmerking vooral op sloeg is jouw bewering dat je dergelijke luxe kan kopen van een aanvullende bijstand, denk eerder aan 1 keer in het jaar 100 Euro extra om een hobby te kunnen bekostigen, geen superdeluxe televisie die 4000 Euro kost. Ja, het was een sarcastische vraag, jij stelde niet dat het kan maar alleen al het feit dat jij dit sarcastisch vraagt geeft aan dat jij ofwel de aanvullende bijstand schromelijk overschat ofwel populisme bedrijft.
Dat plaatje komt telkens weer terug.

De feiten zijn dat slechts 4000 personen in de meest gunstige situatie zitten. Ook is het zelfs dan niet in lijn met de werkelijkheid omdat veel gemeenten lagere normen hanteren. Niet de 110% norm maar de 100% of 95% norm.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_138056380
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat plaatje komt telkens weer terug.

De feiten zijn dat slechts 4000 personen in de meest gunstige situatie zitten. Ook is het zelfs dan niet in lijn met de werkelijkheid omdat veel gemeenten lagere normen hanteren. Niet de 110% norm maar de 100% of 95% norm.
Met rechtse onderbuikgevoelens alleen winnen ze het niet dus halen ze maar een vertekend plaatje er bij wat nogal geïdealiseerd is.
#NoDAPL
pi_138063873
Wel grappig om te lezen hoe ouder1 steeds topics kaapt :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 23 maart 2014 @ 07:38:14 #164
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138065457
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat begrijp ik ook wel hoor al is het wel bizar dat er situaties zijn waarbij men over gaat tot het verstrekken van een dergelijke berg geld, al zijn dat natuurlijk de uitzonderingen en zullen er (hopelijk) genoeg gemeenten zijn die dan de bedragen verlagen.

Overigens leven wij (dan wel zonder kinderen) al geruime tijd rond de bijstandsgrens zonder gebruik te maken van de bijstand, gaat prima en we houden zonder dollen na aftrek van onze vaste lasten minimaal 400 euro in de maand over voor kleding, uitjes etc. Kan dus prima en natuurlijk is ook dát weer anders als je nog schulden/aflossingen hebt lopen, koopwoning, alimentatie, aan bepaalde contracten vast zit, gezamenlijke stookkosten en ga zo maar door.

Maar alleen daarom begrijp ik die alarmerende berichten van het Nibud al niet en dan zitten wij nog aan een vrij dure huurwoning (en dito hoge huurtoeslag natuurlijk), letten we niet bepaald op de prijzen van voedsel, hebben we de nodige huisdieren en maken we geregeld gebruik van het OV.
  zondag 23 maart 2014 @ 08:47:07 #165
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138065712
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 07:38 schreef Lastpost het volgende:

(dan wel zonder kinderen)
maakt nogal wat uit natuurlijk.
  zondag 23 maart 2014 @ 09:09:37 #166
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138065917
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 08:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

maakt nogal wat uit natuurlijk.
Natuurlijk, maar vast niet zo'n groot verschil. Wij zijn zo'n 200 euro in de maand kwijt aan boodschappen en let echt niet op de aanbiedingen etc. Daar kan dus ook nog prima op bezuinigd worden, ook op het gebied van TV/Internet betalen we ruim 120 euro in de maand, kan ook makkelijk 50 euro goedkoper door het uitzetten van bepaalde pakketten.

Dan ook nog fitness voor partner, scheelt ook weer 20 euro, OV kan prima vervangen worden door de fiets, scheelt ook zo'n 30 euro in de maand en op het stroomverbruik en de stookkosten kan ook nog genoeg verbeterd worden. M.a.w, dan houden we nog veel meer over. :+

Als ik dan kijk naar die reserveringskosten van het Nibud van 396 euro in de maand, dan heb ik het idee dat dit schromelijk overdreven wordt. Men gaat er standaard al vanuit dat het eigen risico opgebruikt wordt, er blijkbaar genoeg onderhoud is aan het huis dat niet wordt vergoed door de verhuurder en dat er structureel iets kapot gaat qua inventaris terwijl de bijzondere bijstand in veel gevallen gewoon uitbetaald als een koelkast, wasmachine oid het echt begeeft.

Als je 50 euro in de maand apart zet voor het geval er iets kapot gaat kun je via Marktplaats zonder moeite wel een nieuw kooktoestel vinden of een koelkast hoor. Onderhoud aan dat huis en de tuin? Ik onderhoud onze tuin gewoon met wat gekookt water en zout tegen het onkruid en de rest haal ik er desnoods met een aardappelschilmesje wel uit. Lijkt me niet dat je prioriteit in de bijstand ligt bij het vervangen van de dode bloemetjes toch?
En wat kost kleding nou bij zaken als Zeeman of de Primark? Ook vrij weinig volgens mij en je hebt echt niet maandelijks nieuwe kleding nodig lijkt me.

Wij zijn voor die categorie 'reserveringen' hooguit 150 euro in de maand kwijt, daarmee kan ik echt wel wat narcissen in de tuin zetten, jaarlijks een nieuwe schep kopen en eens in de zoveel tijd een nieuw shirtje scoren hoor. Laat staan voor die krappe 400 euro in de maand. Dan praat je dus gewoon over bijna 5000 euro op jaarbasis voor het betalen van dat eigen risico van het gezin, kleding kopen en zo af en toe een defect product vervangen. Hoe krijg je het voor elkaar om dat niet te redden zou ik zeggen.

Die vaste lasten lijken me wel realistisch overigens dus daar heb ik dan ook weinig op in te brengen. Maar dan kom je weer op de huishoudelijke lasten van ruim 650 euro in de maand!
Mijn ouders hebben altijd voor 75 euro in de week boodschappen gedaan waarbij ook de non-food ongein zat inbegrepen (deo, shampoo, schoonmaakmiddel, wc papier etc) én ook nog voer voor de hond en de kat, ook toen ik nog thuis woonde trouwens, dat was dus voor 3 tieners in huis.
Dan heb je nog 375 euro in de maand over voor de reparatie van je fietsband, zo af en toe de OV kaart opladen en een kappersbeurtje. Sorry hoor, maar als je met dit bedrag niet rond kunt komen wanneer je vaste lasten onder de 800 euro liggen doe je écht iets fout hoor. _O-

Ik zou weleens een echt lijstje willen zien van de uitgaven van die mensen, kan me oprecht niet voorstellen dat je dan niet rond kunt komen hoor.
  zondag 23 maart 2014 @ 09:48:54 #167
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138066322
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 09:09 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar vast niet zo'n groot verschil. Wij zijn zo'n 200 euro in de maand kwijt aan boodschappen en let echt niet op de aanbiedingen etc. Daar kan dus ook nog prima op bezuinigd worden, ook op het gebied van TV/Internet betalen we ruim 120 euro in de maand, kan ook makkelijk 50 euro goedkoper door het uitzetten van bepaalde pakketten.

Dan ook nog fitness voor partner, scheelt ook weer 20 euro, OV kan prima vervangen worden door de fiets, scheelt ook zo'n 30 euro in de maand en op het stroomverbruik en de stookkosten kan ook nog genoeg verbeterd worden. M.a.w, dan houden we nog veel meer over. :+

Als ik dan kijk naar die reserveringskosten van het Nibud van 396 euro in de maand, dan heb ik het idee dat dit schromelijk overdreven wordt. Men gaat er standaard al vanuit dat het eigen risico opgebruikt wordt, er blijkbaar genoeg onderhoud is aan het huis dat niet wordt vergoed door de verhuurder en dat er structureel iets kapot gaat qua inventaris terwijl de bijzondere bijstand in veel gevallen gewoon uitbetaald als een koelkast, wasmachine oid het echt begeeft.

Als je 50 euro in de maand apart zet voor het geval er iets kapot gaat kun je via Marktplaats zonder moeite wel een nieuw kooktoestel vinden of een koelkast hoor. Onderhoud aan dat huis en de tuin? Ik onderhoud onze tuin gewoon met wat gekookt water en zout tegen het onkruid en de rest haal ik er desnoods met een aardappelschilmesje wel uit. Lijkt me niet dat je prioriteit in de bijstand ligt bij het vervangen van de dode bloemetjes toch?
En wat kost kleding nou bij zaken als Zeeman of de Primark? Ook vrij weinig volgens mij en je hebt echt niet maandelijks nieuwe kleding nodig lijkt me.

Wij zijn voor die categorie 'reserveringen' hooguit 150 euro in de maand kwijt, daarmee kan ik echt wel wat narcissen in de tuin zetten, jaarlijks een nieuwe schep kopen en eens in de zoveel tijd een nieuw shirtje scoren hoor. Laat staan voor die krappe 400 euro in de maand. Dan praat je dus gewoon over bijna 5000 euro op jaarbasis voor het betalen van dat eigen risico van het gezin, kleding kopen en zo af en toe een defect product vervangen. Hoe krijg je het voor elkaar om dat niet te redden zou ik zeggen.

Die vaste lasten lijken me wel realistisch overigens dus daar heb ik dan ook weinig op in te brengen. Maar dan kom je weer op de huishoudelijke lasten van ruim 650 euro in de maand!
Mijn ouders hebben altijd voor 75 euro in de week boodschappen gedaan waarbij ook de non-food ongein zat inbegrepen (deo, shampoo, schoonmaakmiddel, wc papier etc) én ook nog voer voor de hond en de kat, ook toen ik nog thuis woonde trouwens, dat was dus voor 3 tieners in huis.
Dan heb je nog 375 euro in de maand over voor de reparatie van je fietsband, zo af en toe de OV kaart opladen en een kappersbeurtje. Sorry hoor, maar als je met dit bedrag niet rond kunt komen wanneer je vaste lasten onder de 800 euro liggen doe je écht iets fout hoor. _O-

Ik zou weleens een echt lijstje willen zien van de uitgaven van die mensen, kan me oprecht niet voorstellen dat je dan niet rond kunt komen hoor.
maar je hebt dus niet echt kijk op wat een of twee kinderen erbij zouden kosten, toch?
leuk dat je makkelijk met twee kan leven van een budget dat in de bijstand voor een gezin is, maar dat zegt niet zoveel.
  zondag 23 maart 2014 @ 10:01:58 #168
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138066446
Extra eten/drinken, g/w/e, schoolbenodigdheden, reiskosten van/naar school (als het niet met de fiets te doen is), extra activiteiten op school (schoolreisjes, etc.), kleding (hoeft niet nieuw maar is wel regelmatig een grotere maat nodig), sport (reiskosten/sportkleding/contributie) enz enz.

Denk dat kinderen aardig snel voor een verhoging in de maandlasten zorgen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138069519
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 09:09 schreef Lastpost het volgende:
Ik zou dat lijstje van jou wel willen zien. ¤200.- p.m. aan boodschappen voor 2 volwassenen lijkt mij namelijk niet reëel; dat is ¤46,15 per week. Inclusief non-food zoals schoonmaakmiddelen (wasmiddelen zijn duur), persoonlijke verzorging (zoals tandpasta, nieuwe tandenborstels, shampoo, wc papier, maar ook paracetamol e.d.). En dan zeg je niet op te letten. Me dunkt dat als dat echt klopt je een zeer karig leefpatroon hebt met weinig fruit, verse groenten en vlees, geen make-up draagt, weinig douched en wast, en zeker geen alcohol, tabak en koffie gebruikt.
Ik verwacht eerder dat je geen goed inzicht hebt in je uitgave patroon als je zulke dingen beweerd. Ga eens een paar maanden een kasboek bijhouden.. dan kom je denk ik tot andere conclusies.
  zondag 23 maart 2014 @ 12:44:35 #170
244933 trovey
Nachtoele
pi_138069658
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik zou dat lijstje van jou wel willen zien. ¤200.- p.m. aan boodschappen voor 2 volwassenen lijkt mij namelijk niet reëel; dat is ¤46,15 per week. Inclusief non-food zoals schoonmaakmiddelen (wasmiddelen zijn duur), persoonlijke verzorging (zoals tandpasta, nieuwe tandenborstels, shampoo, wc papier, maar ook paracetamol e.d.). En dan zeg je niet op te letten. Me dunkt dat als dat echt klopt je een zeer karig leefpatroon hebt met weinig fruit, verse groenten en vlees, geen make-up draagt, weinig douched en wast, en zeker geen alcohol, tabak en koffie gebruikt.
Ik verwacht eerder dat je geen goed inzicht hebt in je uitgave patroon als je zulke dingen beweerd. Ga eens een paar maanden een kasboek bijhouden.. dan kom je denk ik tot andere conclusies.
Ik red het hoor, oké ik rook niet, drink nauwelijks alcohol en drink niet veel koffie maar als je krap bij kas zit is roken en alcohol dan wellicht iets wat je minder of niet meer moet gaan doen? Minder geld betekent nou eenmaal bezuinigen, niet leuk maar zo werkt het nou eenmaal wel, niet alles kan. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138069671
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 10:01 schreef twiFight het volgende:
Extra eten/drinken, g/w/e, schoolbenodigdheden, reiskosten van/naar school (als het niet met de fiets te doen is), extra activiteiten op school (schoolreisjes, etc.), kleding (hoeft niet nieuw maar is wel regelmatig een grotere maat nodig), sport (reiskosten/sportkleding/contributie) enz enz.

Denk dat kinderen aardig snel voor een verhoging in de maandlasten zorgen.
Kinderen verslijten ook veel, door het vele fietsen gaan broeken van kinderen in het voortgezet sneller kapot dan ze eruit groeien, tassen slijten door, gaten in de schoenen. Dan gaan er dingen kapot of raken kwijt; de passer, de geodriehoek, de regenjas, het mobieltje enz.
Zelf snoep ik niet veel maar pubers hebben ook een sterke behoefte tot snaaien en ook dat kost geld.
Zelf ben ik vooral geschrokken van de kosten als een kind jonger dan 18 naar het mbo gaat.. dat tikt echt enorm aan.
  zondag 23 maart 2014 @ 12:46:53 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138069737
Ook van mijn peuter zijn de broeken op als hij er uitgegroeid is, gewoon, gaten in de knieën.... en het is niet alsof hij van die goedkope spijkerbroekjes draagt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138069752
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik red het hoor, oké ik rook niet, drink nauwelijks alcohol en drink niet veel koffie maar als je krap bij kas zit is roken en alcohol dan wellicht iets wat je minder of niet meer moet gaan doen? Minder geld betekent nou eenmaal bezuinigen, niet leuk maar zo werkt het nou eenmaal wel, niet alles kan. :{
Als je krap bij kas zit is het eerste wat je doet opletten met wat je uitgeeft, lijkt mij. Lastpost zegt echter niet op te letten en dát geloof ik dus niet. Om onder de ¤50.- aan food en non-food te komen voor twee volwassenen per week moet je elke cent omdraaien en heel veel laten.
  zondag 23 maart 2014 @ 12:48:14 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138069785
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Met 2 volwassenen alle boodschappen voor ¤ 200 per maand?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 23 maart 2014 @ 12:53:33 #175
244933 trovey
Nachtoele
pi_138069956
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je krap bij kas zit is het eerste wat je doet opletten met wat je uitgeeft, lijkt mij. Lastpost zegt echter niet op te letten en dát geloof ik dus niet. Om onder de ¤50.- aan food en non-food te komen voor twee volwassenen per week moet je elke cent omdraaien en heel veel laten.
Valt wel mee hoor. Oké, je moet niet elke avond aan de wijn en chips zitten maar dat is toch niet goed
voor je :') Ik eet en drink prima met verse groentes en elke dag vers fruit en niet teveel vlees (en regelmatig een vegetarisch dagje, ook niets mis mee) maar ga gewoon voor aanbiedingen van die week en maak daar zelf wat van. Overigens zijn dingen als shampoo e.d. ook veel goedkoper te krijgen, gewoon regelmatig bij de aanbiedingen van Kruidvat en Trekpleister kijken, 1 + 1 gratis en zo ;) , scheelt handen vol geld. Ook niet een halve fles douchegel gebruiken maar gewoon een douchepuff nemen met een heel klein beetje douchegeld (lekker veel schuim) is ook een bespaartip. :P Mensen vergeten nogal eens de onderste en bovenste schappen te bekijken in de supermarkt en daar is prima spul te vinden, gewoon uitproberen en je kunt hetzelfde krijgen voor een veel lagere prijs. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')