Die MOE-landers verhuizen toch ook naar een ander land? Ik zie het probleem niet zo. We hebben het over België, niet over Zimbabwe.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is geen andere regio maar een ander land. Pech als je dan niet in Brabant woont.
Maar ja. Ik doorzie je truc. Eerst roepen dat je werk weet met de bijbehorende adressen, dan (via PM nog wel!!) met een vage beschrijving komen over telers in België (je weet dus helemaal niets en bluft maar wat) en dan gaan gillen dat ik de 'typische werkeloze' ben die op 10 minuten afstand wil werken voor een hoog loon.
Ja ja.. Je praat poep.
Zeg eens.. Zou jij je huis verkopen met een restschuld, je jongste van school halen en je oudste die nog niet in aanmerking komt voor stufi op kamers schoppen om in het buitenland te gaan werken?
Je stelt dus hoge eisen aan het werk dat je aangeboden wordt, zoveel is wel duidelijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zeg eens.. Zou jij je huis verkopen met een restschuld, je jongste van school halen en je oudste die nog niet in aanmerking komt voor stufi op kamers schoppen om in het buitenland te gaan werken?
We leven in de EU. Vrij verkeer van goederen, diensten en personen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Regio? We hebben het over verschillende landen.
En alleenstaande ouders sturen hun kinderen dan naar de weeshuizen in Roemenië.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niets staat Nederlanders in de weg om zelf zo innovatief te zijn door hier te werken en vrouw en kinderen naar Roemenië te sturen waar als God kunnen leven.
Je doet net alsof het aan de andere kant van de wereld is. Ik mis nog een verhaal van een bekende van je die het gedaan heeft en allerlei ellende overkomen is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Regio? We hebben het over verschillende landen.
Scholen heb je overal, niet alleen bij hem/haar in de buurt en hij/zij had natuurlijk een hypotheek met NHG kunnen nemen. Die restschuld is dus ook gewoon een keuze. Kwestie van gegokt en verloren.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je stelt dus hoge eisen aan het werk dat je aangeboden wordt, zoveel is wel duidelijk.
Op het moment houden ze het dus niet gescheiden. That's the point.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet leuk als je voor een parasiet wordt aangezien. Maar ik vind het een beetje verkeerd overkomen als je zegt dat je niet iets wil doen onder je niveau omdat dat niet goed is voor je netwerk en je ontwikkeling. Bovendien zegt niemand dat jij wat met taakstraffers moet doen. Je kan best stromen gescheiden houden. Maar iets terugdoen, wat is daar in godsnaam op tegen.
Ja want er zijn alleen maar alleenstaande ouderenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En alleenstaande ouders sturen hun kinderen dan naar de weeshuizen in Roemenië.
Ze heeft toch vast wel een bekende die in België in enorme ellende en problemen is beland door toedoen van de gewelddadige junta in België die willekeurig mensen foltert en opsluit?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je doet net alsof het aan de andere kant van de wereld is. Ik mis nog een verhaal van een bekende van je die het gedaan heeft en allerlei ellende overkomen is.
Het is sowieso raar dat je eerst claimt dat je geen werk onder niveau wilt omdat dat je netwerk niet ten goede vind komen en vervolgens domweg zou weigeren om voor een baan die wel je netwerk ten goede te komen te verhuizen. Dat bedoelen we dus met werkelozen die verwijtbaar werkloos zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet leuk als je voor een parasiet wordt aangezien. Maar ik vind het een beetje verkeerd overkomen als je zegt dat je niet iets wil doen onder je niveau omdat dat niet goed is voor je netwerk en je ontwikkeling. Bovendien zegt niemand dat jij wat met taakstraffers moet doen. Je kan best stromen gescheiden houden. Maar iets terugdoen, wat is daar in godsnaam op tegen.
Ik ken niemand die zo gek is en al helemaal niemand met een koophuis die het daarvoor met een restschuld verkocht.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je doet net alsof het aan de andere kant van de wereld is. Ik mis nog een verhaal van een bekende van je die het gedaan heeft en allerlei ellende overkomen is.
Ja maar ik wil een baan in de buurt waarbij ik mijn kinderen op kan halen, een enorm netwerk kan maken, bakken met geld verdien en niet te hard hoef te werken, en zeker niet onder mijn niveau! Maar ik stel echt geen hoge eisen hoor, behalve op de gouden WC na.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:07 schreef Janneke141 het volgende:
En voor je het weet heb je weer een topic vol met problemen waarom je toch vooral geen werk kan vinden.
Die 'problemen' gelden voor iedereen, maar zij die er een oplossing voor zoeken, vinden een baan.
850.000 - 92.000 .. Dus 748.000 mensen zoeken niet naar een oplossing.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:07 schreef Janneke141 het volgende:
En voor je het weet heb je weer een topic vol met problemen waarom je toch vooral geen werk kan vinden.
Die 'problemen' gelden voor iedereen, maar zij die er een oplossing voor zoeken, vinden een baan.
Dat koophuis had je kunnen financieren met een hypotheek met NHG. Dat heb je niet gedaan, dus dan moet je nu ook niet miepen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ken niemand die zo gek is en al helemaal niemand met een koophuis die het daarvoor met een restschuld verkocht.
Jij wel?
Ja, ik ken er genoeg die zijn verhuist richting de Randstad omdat daar de baankansen vele malen hoger waren, ik denk dat ik er zo 10, zo niet 20 kan opnoemen. Misschien moet je even in je kennissenkring peilen hoe hoog het ambitieniveau is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ken niemand die zo gek is en al helemaal niemand met een koophuis die het daarvoor met een restschuld verkocht.
Jij wel?
Ik heb NHG. Volgens mij keert die alleen uit als je noodgedwongen moet verkopen. Niet als je zo graag naar een ander land wilt verhuizen om daar seizoensarbeid te gaan verrichten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Scholen heb je overal, niet alleen bij hem/haar in de buurt en hij/zij had natuurlijk een hypotheek met NHG kunnen nemen. Die restschuld is dus ook gewoon een keuze. Kwestie van gegokt en verloren.
Kijk eens naar het ledenaantal op Ouderalleen.nl..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja want er zijn alleen maar alleenstaande ouderende stromannen zijn niet van de lucht hier. Of heb je nog een verhaaltje over kennissen van je die allemaal alleenstaand zijn om dit topic compleet te maken?
Zie:quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb NHG. Volgens mij keert die alleen uit als je noodgedwongen moet verkopen. Niet als je zo graag naar een ander land wilt verhuizen om daar seizoensarbeid te gaan verrichten.
Jij maakt vooral de rekensom met getallen die jou uitkomen. Er zijn genoeg argumenten te bedenken waarom het zou lonen om naar bijvoorbeeld Belgie of het Zuiden van het land te verhuizen om over de grens te gaan werken. Die komen jou echter niet goed uit. Je denkt in problemen, niet in oplossingen, en dus ben je eigenlijk voor de rest van je leven gedoemd te blijven zitten waar je zit; in een sociaal vangnet, bedacht voor de minst redzamen van onze samenleving. Niet iets op trots op te zijn Ouder1, zeker niet als je consequent de schuld buiten jezelf blijft leggen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kijk eens naar het ledenaantal op Ouderalleen.nl..
Maar swat, je valt mij aan omdat ik een snelle rekensom maak en concludeer dat het financieel niet haalbaar is dus gaat het om mijn situatie en ik ben alleenstaande ouder.
Dat er te weinig banen zijn voor iedereen maakt voor het individu natuurlijk niks uit. Behalve natuurlijk als je dát als argument wil gebruiken waarom je zelf werkloos bent.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
850.000 - 92.000 .. Dus 748.000 mensen zoeken niet naar een oplossing.
Dit klinkt alsof je tegen een werkeloze vrouw zegt dat ze gewoon niet wil werken omdat ze de prostitutie niet in wil.
Nou fuck. Jij leest ook selectief. Zit ik net te vertellen dat ik naar de tweede ronde ga bij een baan met 1 uur en een kwartier reistijd.. verwijt je me dat ik mijn kinderen van school wil halen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja maar ik wil een baan in de buurt waarbij ik mijn kinderen op kan halen, een enorm netwerk kan maken, bakken met geld verdien en niet te hard hoef te werken, en zeker niet onder mijn niveau! Maar ik stel echt geen hoge eisen hoor, behalve op de gouden WC na.
Nee, heb ik dat niet? Heb jij inzicht in mijn hypotheekakte?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat koophuis had je kunnen financieren met een hypotheek met NHG. Dat heb je niet gedaan, dus dan moet je nu ook niet miepen.
NHG voorziet in coulance m.b.t. de restschuld indien je buiten je schuld om je woning moet verkopen. Iedereen kan bij het aangaan van de hypotheek kiezen voor NHG. Levert je ook nog een lagere rente op.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, heb ik dat niet? Heb jij inzicht in mijn hypotheekakte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |