abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138040273
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk geen verstand van de arbeidsmarkt. De twee meest genoemde redenen van afwijzing zijn: te weinig ervaring en te hoog gekwalificeerd.

[..]

Ja. Onmiddellijk. Ben er alleen helaas al een aantal keren afgewezen wegens 'het kostenplaatje' in vergelijking met een MOElander.
Ach, ze moeten iets opschrijven in de afwijsbrief. Alsof ze daar heel veel moeite aan gaan besteden.

Nou, wat let je dan? Ik heb eventueel nog wel wat adressen voor je.
pi_138040331
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geld wat je nu ook al weggooit.
Nee. Die 7 miljard komt nog eens bovenop de uitgaven aan de uitkeringen.
pi_138040366
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat de uitvoering verkeerd is doordat we een overheid hebben die die het als een goedkope kostenbesparing ziet om mensen in de bijstand te trappen en te dwingen om hun oude werk te doen met behoud van uitkering wil nog niet zeggen dat het idee slecht is. Het moet alleen door competente mensen worden uitgevoerd.
En zolang dat niet gebeurt kan je dus alleen maar tegen zijn.
pi_138040396
quote:
Nee, dat is juist geen bewijs. Alleen het bewijs dat het huidige pamperen veel te veel geld kost.
pi_138040401
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Noem het frauderen of niet, het is dan een vorm van frauderen waar nu weinig mee wordt gedaan in de zin van controle.

Tijdelijke steun krijg je tijdens je WW-periode. Dat is de periode waarin je je om kunt laten scholen en je hoog van de toren kunt blazen als je baantjes voor je neus krijgt die onder je niveau zijn.

Lukt het je dan niet om te werken, terwijl je dat wel kunt, dan dien je een tegenprestatie te verrichten voor de uitkering (het strikt noodzakelijke om een dak boven je hoofd te hebben en te eten) die je krijgt.

Ik zie niet in wat daar mis mee is.
dat is gewoon niet waar, je wordt vanaf het begin ontzettend streng gecontrolleerd. dat is alleenmar aangescherpt, de algelopen 15 jaar. (jaja, ik ken iemand die bij de soos werkt.)

en niet alle mensen die werkloos worden krijgen WW. zelfstandigen niet, mensen die modderen met arbeidsongeschiktheid niet, je moet een minimaal aantal dagen gewerkt hebben om WW te kunnen krijgen, dus voor flex en seizoenswerkers is het ook vaak niet mogelijk.

die komen dan allemaal gelijk bij de bijstand uit.
ook krijgen veel mensen die uit ellende parttime werk gaan doen, bijstand als aanvulling. en ook deze parttime werkers hebben geen recht op WW, want te weinig uren.

en wat denk je dat beter werkt, bij een sollicitatie; zeggen dat je tussen banen inzit, en je aan bijscholen bent,
of dat je gedwongen in de plantsoenendienst staat te harken?
dan denkt die baas, net als jij, ah, een luie uitkeringstrekker. die hoef ik niet.
pi_138040446
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:20 schreef moussie het volgende:

[..]

De bouwbedrijven klagen juist dat zij vast personeel moeten ontslaan omdat ze verplicht zoveel werklozen uit de kaartenbak per project moeten gebruiken om het project in de wacht te kunnen slepen. Het is al zwaar weer in de bouw, de opdrachten van de gemeentes zijn van levensbelang voor die bedrijven, dus ze moeten wel. Komt neer op dat je eerst ontslagen moet worden voor je weer aangenomen mag worden, absurditeit ten top.
inderdaad.
pi_138040449
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Noem het frauderen of niet, het is dan een vorm van frauderen waar nu weinig mee wordt gedaan in de zin van controle.

Tijdelijke steun krijg je tijdens je WW-periode. Dat is de periode waarin je je om kunt laten scholen en je hoog van de toren kunt blazen als je baantjes voor je neus krijgt die onder je niveau zijn.

Lukt het je dan niet om te werken, terwijl je dat wel kunt, dan dien je een tegenprestatie te verrichten voor de uitkering (het strikt noodzakelijke om een dak boven je hoofd te hebben en te eten) die je krijgt.

Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Tijdens de WW mag je je niet om laten scholen want dan ben je niet beschikbaar voor arbeid.
Daarnaast valt van 70% van het minimumloon ook niet zo heel veel opleiding te betalen.

Ik moest fucking toestemming vragen aan het UWV om een zelf betaalde solicitatietraining bij een jobhunter te gaan volgen. :(
pi_138040489
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, dat is juist geen bewijs. Alleen het bewijs dat het huidige pamperen veel te veel geld kost.
Er wordt aangetoond dat activerend beleid niet werkt. En dat het verlangen van een tegenprestatie 7 miljard kost zonder dat er iets tegenover staat. En volgens mij toon je je juist voorstander van gepamper.
pi_138040503
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat is gewoon niet waar, je wordt vanaf het begin ontzettend streng gecontrolleerd. dat is alleenmar aangescherpt, de algelopen 15 jaar. (jaja, ik ken iemand die bij de soos werkt.)

en niet alle mensen die werkloos worden krijgen WW. zelfstandigen niet, mensen die modderen met arbeidsongeschiktheid niet, je moet een minimaal aantal dagen gewerkt hebben om WW te kunnen krijgen, dus voor flex en seizoenswerkers is het ook vaak niet mogelijk.

die komen dan allemaal gelijk bij de bijstand uit.
ook krijgen veel mensen die uit ellende parttime werk gaan doen, bijstand als aanvulling. en ook deze parttime werkers hebben geen recht op WW, want te weinig uren.

en wat denk je dat beter werkt, bij een sollicitatie; zeggen dat je tussen banen inzit, en je aan bijscholen bent,
of dat je gedwongen in de plantsoenendienst staat te harken?
dan denkt die baas, net als jij, ah, een luie uitkeringstrekker. die hoef ik niet.
Na de WW verval je in een ander stelsel, zoals o.a. de bijstand. Daar zitten dus niet alleen mensen in die niet kunnen werken.

Ik zou liever iemand hebben die tijdens zijn periode als werkloze iets nuttigs doet dan iemand die hele dagen heeft zitten niksen.
pi_138040517
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Na de WW verval je in een ander stelsel, zoals o.a. de bijstand. Daar zitten dus niet alleen mensen in die niet kunnen werken.

Ik zou liever iemand hebben die tijdens zijn periode als werkloze iets nuttigs doet dan iemand die hele dagen heeft zitten niksen.
De meeste werkgevers denken daar anders over.
pi_138040527
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er wordt aangetoond dat activerend beleid niet werkt. En dat het verlangen van een tegenprestatie 7 miljard kost zonder dat er iets tegenover staat. En volgens mij toon je je juist voorstander van gepamper.
Omdat men nu mensen stuurt richting werk dat er simpelweg niet is. Laat ze dan gewoon andere klusjes doen. Hoef je geen ellenlange gesprekken met ze te voeren, ze om te scholen, etc.
pi_138040539
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is toch allemaal terecht? Wat dan? De hele dag op de bank zitten en tell sell kijken en toch gewoon een uitkering trekken?

Terecht dat de overheid niet iemand gaat sponsoren die nog prima een tijdje voor zichzelf kan zorgen. Daar is de bijstand ook helemaal niet voor nodig. Diegene werkt toch niet, dus waar heeft hij/zij een auto voor nodig?

De WW is gemaximeerd qua looptijd. Met de WW is ook niets mis mee. Die is bedoeld voor mensen om na een ontslag, zichzelf weer aan het werk te krijgen.
vind ik ook prima. ik geef aan dat er een enorme filter zit op wie in de bijstand komt, terwijl jij lijkt te denken dat luie uitvreters zo een bijstand uitkering kunnen krijgen. dat is allang niet meer zo.
de enige groep die moeilijk te filteren is, zijn mensen die arbeidsongeschiktheid claimen. omdat je vele kwalen niet kan bewijzen, maar ook niet kan bewijzen dat ze het NIET hebben.
pi_138040547
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tijdens de WW mag je je niet om laten scholen want dan ben je niet beschikbaar voor arbeid.
Daarnaast valt van 70% van het minimumloon ook niet zo heel veel opleiding te betalen.

Ik moest fucking toestemming vragen aan het UWV om een zelf betaalde solicitatietraining bij een jobhunter te gaan volgen. :(
Een studie kun je vaak ook thuis of in de avonduren doen. Genoeg mensen die en werken en studeren.
pi_138040554
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:33 schreef Halcon het volgende:
Omdat men nu mensen stuurt richting werk dat er simpelweg niet is. Laat ze dan gewoon andere klusjes doen. Hoef je geen ellenlange gesprekken met ze te voeren, ze om te scholen, etc.
Dat hele aansturen kost 7 miljard. En ik geloof niet dat schoongeprikte bossen en dergelijke 7 miljard waard is. Anders hadden we daar al wel wat ondernemers bezig gezien met personeel.
pi_138040566
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vind ik ook prima. ik geef aan dat er een enorme filter zit op wie in de bijstand komt, terwijl jij lijkt te denken dat luie uitvreters zo een bijstand uitkering kunnen krijgen. dat is allang niet meer zo.
de enige groep die moeilijk te filteren is, zijn mensen die arbeidsongeschiktheid claimen. omdat je vele kwalen niet kan bewijzen, maar ook niet kan bewijzen dat ze het NIET hebben.
Wie claimt, zou moeten bewijzen. Dus daar is nog wel winst te behalen.
pi_138040588
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat hele aansturen kost 7 miljard. En ik geloof niet dat schoongeprikte bossen en dergelijke 7 miljard waard is. Anders hadden we daar al wel wat ondernemers bezig gezien met personeel.
Dat hele aansturen vervalt dan.

Andere optie is om ze maximaal 250 euro per maand te geven. Dat vind ik ook wel acceptabel.
pi_138040594
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:26 schreef Halcon het volgende:
Nou, wat let je dan? Ik heb eventueel nog wel wat adressen voor je.
Kom maar door met je adressen.
pi_138040621
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat hele aansturen vervalt dan.
Ah, mensen krijgen post vanuit de hemel waarin staat waar ze verwacht worden. En ze worden in de gaten gehouden door een paar opzichters die vanuit de hemel toekijken of ze wel op komen dagen. Dat gaat allemaal vanzelf.
pi_138040648
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:56 schreef Halcon het volgende:
-16,50 per dag voor 4 personen om te eten is vorstelijk veel.
Dit moet een grap zijn. :o Dan heb je maar 125 euro per man per maand. Dat kan toch niet? Althans, theoretisch zal het allicht kunnen, maar je kan daar nooit gezond uitgebalanceerd voedsel voor kopen. Ik ben bijna het drievoudige kwijt.
pi_138040683
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:37 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dit moet een grap zijn. :o Dan heb je maar 125 euro per man per maand. Dat kan toch niet? Ik ben bijna het drievoudige kwijt.
Zakje pinda's en een pak chocomel en je zit aan je dagelijkse behoefte calorieën.

:')
pi_138040727
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

als je na de WW in de bijstand vervalt, heb je al anderhalf jaar alles wat mogelijk is gedaan om werk te krijgen. dan behoor je dus echt tot een probleemgroep.
misschien moet je eens uitleggen hoe je als gewoon lui iemand in de bijstand geraakt.

en je kan lager werk doen ook zien als een gebrek aan ambitie. ik vrees dat veel werkgevers wel degelijk zo denken. daar krijg je sowieso mee te maken, als het je in anderhalf jaar WW nog niet gelukt is om werk te vinden, dan heb je een stempel. dat hebben alle bijstandtrekkers.
pi_138040757
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zakje pinda's en een pak chocomel en je zit aan je dagelijkse behoefte calorieën.

:')
Ja, je kan ook elke dag een glas olijfolie drinken, dan zit je ook aan je dagelijkse behoefte qua calorieën. :) Qua macro's kom je er misschien ook nog aan met dat bedrag, maar qua micro's lijkt het me niet te doen.
pi_138040761
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wie claimt, zou moeten bewijzen. Dus daar is nog wel winst te behalen.
hoe bewijs je rugklachten? of zware migraine? of MS? of depressie?
pi_138040903
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Omscholen doen ze al lang net meer. En toch zouden we juist daarmee een slagje kunnen slaan. Er zijn namelijk wel functies waar een tekort in is en waar een omscholing niet al te lang voor hoeft te duren. Denk elektrotechniek bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')