beetje oppassen met dit soort uitspraken.quote:
Het zijn meer angsten zeg maar. Bang om hierdoor de baby te verliezen, bang dat ik niet functioneer op het werk etc. en dan blokkeer ik de boel. Ik lig uren rustig (zonder slaap) tot op een punt dat ik er zo ontzettend gefrustreerd van raak...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:48 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Wat is het precies waar je hoofd mee vol zit? Ik had in m'n laatste zwangerschap ook wel eens last van niet in slaap kunnen komen (5 weken geleden bevallen van prachtige zoon). Vooral de laatste maand vd zwangerschap. Ik lag dan uren te malen over hoe ik het huis opnieuw wilde inrichten... Maar ik denk dat dit vooral te maken had met de enorme nesteldrang waar ik overdag last van had...het ging 'snachts gewoon door in mijn hoofd zeg maar.
Hoe regelt jouw vrouw dat met het niet kunnen slapen? Slaapt ze ook soms een hele nacht niet?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:07 schreef kovenant het volgende:
en over niet kunnen functioneren op werk:
mijn vrouw is nu bijna 8 maanden zwanger en zit nu al bijna 6 maanden thuis.
bekken instabiliteit , vermoeidheid , niet kunnen slapen , misselijkheid, ziekenhuis bezoeken , verloskundige praktijk in & uit . noem maar op.
gaat het niet op werk , so what.
uwv betaalt je werkgever, kost ze niks.
zorg er wel voor je rust te proberen te pakken, te lang niet slapen ga je ook gevoelsmatig minder goed of zelfs lichtelijk despressief door voelen.
goed en voldoende slapen is echt een must.
lekker warme douche helpt vaak ook wel
Dit soort reacties zijn hier niet op z'n plaats. Verdere reacties in deze stijl worden weggehaald.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:31 schreef R3M1NL het volgende:
Godsamme - je bent zwanger - je bent niet met een mega-deal bezig die miljarden waard is dat het jou slapeloze nachten geeft.
Zwanger, zelfs als je helemaal niets doet, dat kind groeit wel en komt er ook uit - er zijn vrouwen bevallen die in coma waren.
Nix speciaals, move on!
dat weet en snapt iedereen, het gaat om de inhoud van het bericht niet de persoonlijke interpretatiequote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:21 schreef RichardDawkins het volgende:
Tis al een tijd geleden onderzocht dat er niet zoiets bestaat als slaap inhalen.
Sorry maar helaas. Zou zelf ook liever hebben dat het wel kon.
Hier veel herkenning!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Meiden, ik ben eigenlijk ten einde raad. Ik heb dat al vaker gehad voor mijn zwangerschap; psychische problemen hebben met slapen, maar heb het nu ook tijdens zwangerschap. Afgelopen nacht 0,0 geslapen. Ik blokkeer mezelf gewoon.... Ik kan me niet ontspannen, constant hoofd vol. Voorgaande keren is het wel weggegaan dmv slaappil, maar ik wil dit liever niet gebruiken. Ook bang dat mijn baby kwijtraak als ik niet kan slapen. Dit legt ook druk op me natuurlijk. Vanmiddag gelukkig naar mijn psych en inmiddels ook VK gebeld wat ik het beste kan doen. Ze zou het overleggen met mijn huisarts.
Misschien een beetje wazig verhaal, maar heeft iemand tocb herkennING hierin?
Oh, superfijn jouw reactiequote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:20 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
[..]
Hier veel herkenning!
Mijn angsten voelde ik niet zo duidelijk als jij ze omschrijft, maar ik sliep de gehele eerste zwangerschap maar een uur of twee per nacht. Ik had ook al een keer eerder een maand of drie bijna niet geslapen. Dus het was ook een soort herhaling daarvan.
Ik wilde niet uit de routine, dus bleef gewoon werken en doorbikkelen, maar ging er erg onder gebukt. Uiteindelijk in de zevende maand bij een slaap- en waakcentrum terecht gekomen. Die hebben me telefonisch geholpen. Ik had nog geen auto en het was nogal een gedoe om daar te komen, en ik was al moe ;-). Maar ze dachten mee en ik kreeg een slapmethode aangeleerd. het is een teleaccursus (een boek om te lezen en wat opdrachtjes) en dus telefonische consulten. Binnen een maand ging ik naar 5 à 6 uur slaap per nacht. Dat was al een hele verbetering.
Ter geruststelling: Toen de kleine eenmaal geboren was, sliep ik weer als en roosje. Ik heb de gebroken nachten ook helemaal niet als zwaar ervaren, want ik sliep tussen de voedingen meer en lekkerder dan gedurende de zwangerschap. En daarna ook nooit meer last van gehad. Ook bij de tweede zwangerschap geen slapeloosheid meer gehad.
Misschien zo'n slaap- en waakcentrum aankaarten?
Succes ermee, het is echt heel naar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |