abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137999940
Meiden, ik ben eigenlijk ten einde raad. Ik heb dat al vaker gehad voor mijn zwangerschap; psychische problemen hebben met slapen, maar heb het nu ook tijdens zwangerschap. Afgelopen nacht 0,0 geslapen. Ik blokkeer mezelf gewoon.... Ik kan me niet ontspannen, constant hoofd vol. Voorgaande keren is het wel weggegaan dmv slaappil, maar ik wil dit liever niet gebruiken. Ook bang dat mijn baby kwijtraak als ik niet kan slapen. Dit legt ook druk op me natuurlijk. Vanmiddag gelukkig naar mijn psych en inmiddels ook VK gebeld wat ik het beste kan doen. Ze zou het overleggen met mijn huisarts.
Misschien een beetje wazig verhaal, maar heeft iemand tocb herkennING hierin?
pi_138000908
Godsamme - je bent zwanger - je bent niet met een mega-deal bezig die miljarden waard is dat het jou slapeloze nachten geeft.

Zwanger, zelfs als je helemaal niets doet, dat kind groeit wel en komt er ook uit - er zijn vrouwen bevallen die in coma waren.

Nix speciaals, move on!
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
pi_138001288
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:31 schreef R3M1NL het volgende:

Nix speciaals, move on!
beetje oppassen met dit soort uitspraken.

on-topic.
goed dat je verloskundige belt, als je twijfelt waar dan ook over, bellen, bellen, bellen.
daar worden ze voor betaald.
liever 10x teveel als 1x te weinig bellen!

iedereen heeft weer andere klachten tijdens zwangerschap, en per persoon kunnen de klachten ook nog eens erger / minder erg zijn.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:48:13 #4
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_138001465
Wat is het precies waar je hoofd mee vol zit? Ik had in m'n laatste zwangerschap ook wel eens last van niet in slaap kunnen komen (5 weken geleden bevallen van prachtige zoon). Vooral de laatste maand vd zwangerschap. Ik lag dan uren te malen over hoe ik het huis opnieuw wilde inrichten... Maar ik denk dat dit vooral te maken had met de enorme nesteldrang waar ik overdag last van had...het ging 'snachts gewoon door in mijn hoofd zeg maar.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_138001657
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:48 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Wat is het precies waar je hoofd mee vol zit? Ik had in m'n laatste zwangerschap ook wel eens last van niet in slaap kunnen komen (5 weken geleden bevallen van prachtige zoon). Vooral de laatste maand vd zwangerschap. Ik lag dan uren te malen over hoe ik het huis opnieuw wilde inrichten... Maar ik denk dat dit vooral te maken had met de enorme nesteldrang waar ik overdag last van had...het ging 'snachts gewoon door in mijn hoofd zeg maar.
Het zijn meer angsten zeg maar. Bang om hierdoor de baby te verliezen, bang dat ik niet functioneer op het werk etc. en dan blokkeer ik de boel. Ik lig uren rustig (zonder slaap) tot op een punt dat ik er zo ontzettend gefrustreerd van raak...
pi_138001836
Tja, het is veruit de grootste verantwoordelijkheid die je als mens op je kunt nemen. Je bent over een korte tijd hoofdverantwoordelijke voor de opvoeding en ontwikkeling van een nieuw mens. Iedere seconde van je leven staat straks in het teken van die verantwoordelijkheid gezien het belang ervan voor het kind. Keuzes die je maakt m.b.t. de ontwikkeling van de psyche van je kind zullen permanent sporen achterlaten in het leven van je kind, zowel positief als negatief.

Ik kan me heel, heel goed indenken dat als je je de zwaarte van deze verantwoordelijkheid beseft je dan slapeloze nachten krijgt. Aan de andere kant zit dit natuurlijk verankerd in het ouderschap en behoeft dit niet als verassing te komen voor een toekomstig ouder.
Gelukkig kun je bij jezelf veel rust creëren door jezelf te onderwijzen in alles wat je van te voren moet beheersen voordat het kind er is. Talloze boeken over b.v. kinderpsychologie liggen voor het oprapen. Kennis is macht en in dit geval macht over jezelf wat je weer automatisch mee rust brengt.
pi_138002227
en over niet kunnen functioneren op werk:
mijn vrouw is nu bijna 8 maanden zwanger en zit nu al bijna 6 maanden thuis.
bekken instabiliteit , vermoeidheid , niet kunnen slapen , misselijkheid, ziekenhuis bezoeken , verloskundige praktijk in & uit . noem maar op.

gaat het niet op werk , so what.
uwv betaalt je werkgever, kost ze niks.

zorg er wel voor je rust te proberen te pakken, te lang niet slapen ga je ook gevoelsmatig minder goed of zelfs lichtelijk despressief door voelen.
goed en voldoende slapen is echt een must.

lekker warme douche helpt vaak ook wel :)
pi_138002390
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:07 schreef kovenant het volgende:
en over niet kunnen functioneren op werk:
mijn vrouw is nu bijna 8 maanden zwanger en zit nu al bijna 6 maanden thuis.
bekken instabiliteit , vermoeidheid , niet kunnen slapen , misselijkheid, ziekenhuis bezoeken , verloskundige praktijk in & uit . noem maar op.

gaat het niet op werk , so what.
uwv betaalt je werkgever, kost ze niks.

zorg er wel voor je rust te proberen te pakken, te lang niet slapen ga je ook gevoelsmatig minder goed of zelfs lichtelijk despressief door voelen.
goed en voldoende slapen is echt een must.

lekker warme douche helpt vaak ook wel :)
Hoe regelt jouw vrouw dat met het niet kunnen slapen? Slaapt ze ook soms een hele nacht niet?
pi_138002533
ze zit thuis, als het nodig is overdag wat bij slapen.
soms slaap ze nachten en dagen niet of nauwelijks is dan elke paar uur wakker en ziet dan de uren voorbij gaan
dan kan ze soms instorten en slaapt dan halve dag door "inhalen" zeg maar.
pi_138002711
Tis al een tijd geleden onderzocht dat er niet zoiets bestaat als slaap inhalen.
Sorry maar helaas. Zou zelf ook liever hebben dat het wel kon.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 13:45:26 #11
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_138003678
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:31 schreef R3M1NL het volgende:
Godsamme - je bent zwanger - je bent niet met een mega-deal bezig die miljarden waard is dat het jou slapeloze nachten geeft.

Zwanger, zelfs als je helemaal niets doet, dat kind groeit wel en komt er ook uit - er zijn vrouwen bevallen die in coma waren.

Nix speciaals, move on!
Dit soort reacties zijn hier niet op z'n plaats. Verdere reacties in deze stijl worden weggehaald.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_138004243
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:21 schreef RichardDawkins het volgende:
Tis al een tijd geleden onderzocht dat er niet zoiets bestaat als slaap inhalen.
Sorry maar helaas. Zou zelf ook liever hebben dat het wel kon.
dat weet en snapt iedereen, het gaat om de inhoud van het bericht niet de persoonlijke interpretatie
pi_138004576
Ik heb zelf met name tijdens mijn eerste zwangerschap ook heel slecht geslapen. In mijn geval had dat weinig met angsten te maken, maar was het volgens mij iets hormonaals of zo. Ik weet het niet precies. Wel besproken met mijn vk, maar er was weinig tegen te doen. Bij mij werden tijdens de zwangerschap echt geen slaapmiddelen voorgeschreven (toen de slaapproblemen daarna aanhielden, heb ik weleens slaappillen geslikt). Op mijn werk was er gelukkig veel begrip als ik daardoor eens een dag niet kwam, thuiswerkte, of een kortere dag maakte. Dat gaf me rust, en maakte dat ik minder gefrustreerd was als ik weer eens uren wakker lag. Ook hielp het me in zulke nachten om op een gegeven moment de knoop door te hakken: 'ik ga niet werken morgen, te weinig slaap'. In sommige gevallen viel ik dan alsnog in slaap, en kon ik wel gaan werken de volgende dag.

Slaapgebrek kan absoluut veel doen met je psyche, goed dus dat je dat in de gaten houdt!

Geen idee of je hier wat aan hebt, maar sterkte in elk geval. Slaapgebrek is heel naar.
pi_138005088
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Meiden, ik ben eigenlijk ten einde raad. Ik heb dat al vaker gehad voor mijn zwangerschap; psychische problemen hebben met slapen, maar heb het nu ook tijdens zwangerschap. Afgelopen nacht 0,0 geslapen. Ik blokkeer mezelf gewoon.... Ik kan me niet ontspannen, constant hoofd vol. Voorgaande keren is het wel weggegaan dmv slaappil, maar ik wil dit liever niet gebruiken. Ook bang dat mijn baby kwijtraak als ik niet kan slapen. Dit legt ook druk op me natuurlijk. Vanmiddag gelukkig naar mijn psych en inmiddels ook VK gebeld wat ik het beste kan doen. Ze zou het overleggen met mijn huisarts.
Misschien een beetje wazig verhaal, maar heeft iemand tocb herkennING hierin?
Hier veel herkenning!
Mijn angsten voelde ik niet zo duidelijk als jij ze omschrijft, maar ik sliep de gehele eerste zwangerschap maar een uur of twee per nacht. Ik had ook al een keer eerder een maand of drie bijna niet geslapen. Dus het was ook een soort herhaling daarvan.
Ik wilde niet uit de routine, dus bleef gewoon werken en doorbikkelen, maar ging er erg onder gebukt. Uiteindelijk in de zevende maand bij een slaap- en waakcentrum terecht gekomen. Die hebben me telefonisch geholpen. Ik had nog geen auto en het was nogal een gedoe om daar te komen, en ik was al moe ;-). Maar ze dachten mee en ik kreeg een slaapmethode aangeleerd. het is een teleaccursus (een boek om te lezen en wat opdrachtjes) en dus telefonische consulten. Binnen een maand ging ik naar 5 à 6 uur slaap per nacht. Dat was al een hele verbetering.

Ter geruststelling: Toen de kleine eenmaal geboren was, sliep ik weer als een roosje. Ik heb de gebroken nachten ook helemaal niet als zwaar ervaren, want ik sliep tussen de voedingen meer en lekkerder dan gedurende de zwangerschap. En daarna ook nooit meer last van gehad. Ook bij de tweede zwangerschap geen slapeloosheid meer gehad.

Misschien zo'n slaap- en waakcentrum aankaarten?
Succes ermee, het is echt heel naar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken-jeweetwel op 21-03-2014 14:32:25 ]
pi_138005292
Ik was niet bang dat ik mijn baby kwijt zou raken, maar heb mezelf wel heel lang een soort van schuldig gevoeld.

Ze was een baby zonder rust in de kont. Deed alles in sneltreinvaart, wilde alsmaar onderzoeken en ontdekken en nam geen rust om lekker op schoot te blijven zitten/ hangen. Ik heb me meer dan eens afgevraagd of dat kwam door mijn slaapprobleem.
Nu is ze een meisje van bijna 6, dat nog steeds heel ondernemend is en lang door kan bikkelen. Maar nu kan ze ook haar rust nemen en ze is een heerlijke knuffelkont. Dus die zorg ben ik ondertussen kwijt.

Het komt goed. :*

Tegen mij werd steeds geruststellend gezegd door de vk enzo dat ook in tijden van oorlogen, en heel veel extreme stress en angsten gewoon gezonde babietjes geboren worden. Dat hielp me wel.
pi_138005405
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:20 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:

[..]

Hier veel herkenning!
Mijn angsten voelde ik niet zo duidelijk als jij ze omschrijft, maar ik sliep de gehele eerste zwangerschap maar een uur of twee per nacht. Ik had ook al een keer eerder een maand of drie bijna niet geslapen. Dus het was ook een soort herhaling daarvan.
Ik wilde niet uit de routine, dus bleef gewoon werken en doorbikkelen, maar ging er erg onder gebukt. Uiteindelijk in de zevende maand bij een slaap- en waakcentrum terecht gekomen. Die hebben me telefonisch geholpen. Ik had nog geen auto en het was nogal een gedoe om daar te komen, en ik was al moe ;-). Maar ze dachten mee en ik kreeg een slapmethode aangeleerd. het is een teleaccursus (een boek om te lezen en wat opdrachtjes) en dus telefonische consulten. Binnen een maand ging ik naar 5 à 6 uur slaap per nacht. Dat was al een hele verbetering.

Ter geruststelling: Toen de kleine eenmaal geboren was, sliep ik weer als en roosje. Ik heb de gebroken nachten ook helemaal niet als zwaar ervaren, want ik sliep tussen de voedingen meer en lekkerder dan gedurende de zwangerschap. En daarna ook nooit meer last van gehad. Ook bij de tweede zwangerschap geen slapeloosheid meer gehad.

Misschien zo'n slaap- en waakcentrum aankaarten?
Succes ermee, het is echt heel naar.
Oh, superfijn jouw reactie :) Wat knap dat je door bleef werken en gaan. Echt respect hoor. Gelukkig heb je zo te lezen ook een gezond kindje, VK zei dat te weinig slaap niet goed is voor het ongeboren kindje. Waar ik me natuurlijk dan weer zorgen om maak :/
pi_138005619
Ik had nog een reactie erachteraan geplaatst, over hoe ze als baby was en hoe nu.

Wat een nare reactie van je vk. Het kan wel zo zijn, maar maakt de druk alleen maar groter. Zie de post boven de jouwe, zo kan je het ook bekijken. Misschien helpt dat al een klein beetje in de relativering.
pi_138009946
Misschien zou je wat thee kunnen drinken met kruiden die niet schadelijk zijn voor de baby maar die je wel laten ontspannend. Ik ken het, ik lig ook vaak wakker. Heel erg naar, maar een oplossing heb ik ook niet echt voor je! Sterkte :*
Born to Lose, but Built to Win.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')