Je slaat alles dat reëel is totaal over en roept maar iets.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:20 schreef ssebass het volgende:
[..]
Of als je niets beters kunt bedenken inderdaad.
Cijfers van nibud, niet mijn cijfers. Ga daar dan lopen miepen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:21 schreef Globali het volgende:
[..]
Je slaat alles dat reëel is totaal over en roept maar iets.
Dan begrijp je zelfs die cijfers niet. Dat kan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:21 schreef ssebass het volgende:
[..]
Cijfers van nibud, niet mijn cijfers. Ga daar dan lopen miepen.
Ik begrijp alles bijzonder goed.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:22 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan begrijp je zelfs die cijfers niet. Dat kan.
Hup gratis geldquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:17 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Huiswerk en werkstukken maken? Ja, dat kan in principe ook in de bieb, maar dan wel tussen 4 en 6, als er een plekje vrij is, in een rumoerige omgeving. Dan bouw je idd een achterstand op tav kinderen die op elk moment van de dag achter hun eigen PC kunnen kruipen om iets aan hun huiswerk te doen.
als je 12 bent?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hup gratis geldwaarom nog gaan werken, de Staat betaalt wel
Je hebt gelijk, alle kinderen van 12 betalen hun eigen computer en hebben geen ouders die dat voor hun doen.quote:
maar dan zijn de ouders dus de mensen die zouden moeten werken, niet het kind. Die wordt zo gestraft.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, alle kinderen van 12 betalen hun eigen computer en hebben geen ouders die dat voor hun doen.
Elk kind begint al bij geboorte met een ongelijkheid. Of wil je straks ook iedereen een gelijkwaardig IQ gaan aanmeten en een standaard gratis opleiding tot dokter aanbieden?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:30 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
maar dan zijn de ouders dus de mensen die zouden moeten werken, niet het kind. Die wordt zo gestraft.
Anyway, ik zegt niks over wat wel of niet zou moeten, alleen dat de een een achterstand zal oplopen jegens de ander. Dat de meeste mensen het niet boeit dat sommige kinderen al met een achterstand beginnen, ach ja so be it, Iemand moet de burgers flippen later, toch?
Die natuurlijke ongelijkheid lijkt me niet iets dat je verder moet willen vergroten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Elk kind begint al bij geboorte met een ongelijkheid. Of wil je straks ook iedereen een gelijkwaardig IQ gaan aanmeten en een standaard gratis opleiding tot dokter aanbieden?
dat snap ik, en mijn kinderen krijgen dat net zo, al komt dat niet door armoede. Maar waar wij wonen kunnen ze gewoon fijn buiten spelen. Dat wordt geen rondhangen, ook niet als ze een jaar of 10 zijn. Maar voor veel kinderen die in armoede opgroeien ligt dat anders en is bijv de leefomgeving ook anders.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Klinkt hartstikke mooi, maar dat heb je evengoed bij verstoppertje, bussietrap, voetballen op een pleintje of hutten maken hoor als kind zijnde.
Vroeger groeide ik ook op in situaties die het Nibud als armoede bestempelt, geen enkel probleem mee gehad hoor dat ik enkel in het weekend frisdrank en chips kreeg en doordeweeks water en af en toe siroop.
En sporten? Dat mocht ik lekker buiten doen met vriendjes.
Ik niet, ongelijkheid is wat mij betreft niet onwenselijk. Daarom snap ik ook niet dat we onder het mom van gelijkheid maar iedereen moeten doodgooien met gratis gadgets of lidmaatschappen van allerlei luxe, om over snoepvakanties en iphones/televisies en gratis auto's nog maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:33 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Die natuurlijke ongelijkheid lijkt me niet iets dat je verder moet willen vergroten.
Of wil je door een dokter met een IQ van 112 geopereerd worden omdat de dokter met een IQ van 135 nooit verder heeft kunnen leren?
Waar zijn die gratis iphones en snoepvakanties dan? Ik meld me graag ervoor aanquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik niet, ongelijkheid is wat mij betreft niet onwenselijk. Daarom snap ik ook niet dat we onder het mom van gelijkheid maar iedereen moeten doodgooien met gratis gadgets of lidmaatschappen van allerlei luxe, om over snoepvakanties en iphones/televisies en gratis auto's nog maar te zwijgen.
Dat is nog maar een kwestie van tijd natuurlijk. Immers, kinderen zonder iphones, ipad's en vakantietripjes richting de Malediven lopen een achterstand op ten opzichte van hun klasgenootjes, en dat vind je zelf ook onwenselijk toch?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:37 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Waar zijn die gratis iphones en snoepvakanties dan? Ik meld me graag ervoor aan
Ik vind ongelijkheid niet erg. Maar ik ben wel voor gelijke kansen. Dat iedereen dezelfde kans krijgt om zelf een trip naar de Malediven bij elkaar te werken/studeren.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is nog maar een kwestie van tijd natuurlijk. Immers, kinderen zonder iphones, ipad's en vakantietripjes richting de Malediven lopen een achterstand op ten opzichte van hun klasgenootjes, en dat vind je zelf ook onwenselijk toch?
Dat is niet hetzelfde als gratis spul weggeven.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:42 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ik vind ongelijkheid niet erg. Maar ik ben wel voor gelijke kansen. Dat iedereen dezelfde kans krijgt om zelf een trip naar de Malediven bij elkaar te werken/studeren.
Oftewel we kunnen beter meer geld aan onderwijs besteden dan aan uitkeringen. Zorg dat kinderen op school goede voorzieningen (computers, leraren, sport, lunch, schoolreisje, etc... ) hebben. Dan krijgt iedereen een kans.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:42 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ik vind ongelijkheid niet erg. Maar ik ben wel voor gelijke kansen. Dat iedereen dezelfde kans krijgt om zelf een trip naar de Malediven bij elkaar te werken/studeren.
Met het weg geven van een pc worden die kansen wat gelijker gemaakt. De rest moeten kinderen zelf doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde als gratis spul weggeven.
lijkt mij een heel goed ideequote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:45 schreef malleable het volgende:
[..]
Oftewel we kunnen beter meer geld aan onderwijs besteden dan aan uitkeringen. Zorg dat kinderen op school goede voorzieningen (computers, leraren, sport, lunch, schoolreisje, etc... ) hebben. Dan krijgt iedereen een kans.
Ik denk dat de materialistische ongelijkheid niet eens het grootste probleem is. Onverantwoord gedrag van ouders dat reflecteert op de kinderen lijkt mij een grotere achterstand opleveren.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:30 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
maar dan zijn de ouders dus de mensen die zouden moeten werken, niet het kind. Die wordt zo gestraft.
Anyway, ik zegt niks over wat wel of niet zou moeten, alleen dat de een een achterstand zal oplopen jegens de ander. Dat de meeste mensen het niet boeit dat sommige kinderen al met een achterstand beginnen, ach ja so be it, Iemand moet de burgers flippen later, toch?
Zoals hierboven al gesteld; beter pomp je dat geld in onderwijs, en niet in een bodemloze put achter een voordeur waar je geen toezicht of sturing hebt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:46 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Met het weg geven van een pc worden die kansen wat gelijker gemaakt. De rest moeten kinderen zelf doen.
dat is wel zo iddquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoals hierboven al gesteld; beter pomp je dat geld in onderwijs, en niet in een bodemloze put achter een voordeur waar je geen toezicht of sturing hebt.
De PC is een eenmalige uitgave op het moment dat het kind naar het VO gaat. En denken dat je in de huidige tijd nog genoeg zou hebben aan een PC die je alleen op school kan gebruiken is gewoon absurd ouderwets .. je stoomt die kinderen toch klaar voor de toekomst en niet voor de vorige eeuw?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoals hierboven al gesteld; beter pomp je dat geld in onderwijs, en niet in een bodemloze put achter een voordeur waar je geen toezicht of sturing hebt.
Zonder enkele garantie dat het ding iets uitmaakt qua 'achterstand', zonder tegenprestatie, kortom, zonder enkele garantie op succes. Weggegooid geld dus.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:54 schreef moussie het volgende:
[..]
De PC is een eenmalige uitgave op het moment dat het kind naar het VO gaat.
Nee hoor, de PC @ home is een puur luxeproduct, niets meer en niets minder. Er kan prima zonder mee geleefd worden.quote:En denken dat je in de huidige tijd nog genoeg zou hebben aan een PC die je alleen op school kan gebruiken is gewoon absurd ouderwets ..
Welke vaardigheden ontwikkelen ze thuis achter een PC die ze niet op school achter een PC ontwikkelen dan? Thuis spelen ze voornamelijk games, en zitten op Facebook/Twitter/Spelen.nl.quote:je stoomt die kinderen toch klaar voor de toekomst en niet voor de vorige eeuw?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |