En wat is de school een iPad verplicht stelt?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey, als je PC's gaat weggeven omdat andere kinderen ze ook hebben, dan kan je natuurlijk met dezelfde redenering iPads en iPhones gaan weggeven omdat kinderen zonder deze apparaatjes een onvoorstelbare achterstand oplopen (denk aan het gemakkelijk kunnen swipen, van links naar rechts. Onmisbaar in deze maatschappij). Of gelden daar dan 'opeens' andere regels voor, ik denk het niet.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat mij betreft krijgen de ouders en hun kind een PC die volledig onder controle staat van de overheid en helemaal afgesloten is van enige vorm van vermaak. Dus puur voor het solliciteren, huiswerk maken en andere gerelateerde zaken zoals je e-mail checken. Vooral wehkamp.nl enzo blokkeren.
Het is tegenwoordig wel degelijk zo dat je zonder smartphone sociaal minder betrokken bent. Was ook de belangrijkste reden voor mij om er een te kopen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey, als je PC's gaat weggeven omdat andere kinderen ze ook hebben, dan kan je natuurlijk met dezelfde redenering iPads en iPhones gaan weggeven omdat kinderen zonder deze apparaatjes een onvoorstelbare achterstand oplopen (denk aan het gemakkelijk kunnen swipen, van links naar rechts. Onmisbaar in deze maatschappij). Of gelden daar dan 'opeens' andere regels voor, ik denk het niet.
Dan zoek je een andere school.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat is de school een iPad verplicht stelt?
Ja, het bestaat, ja... lagere scholen.
Je kan me best uitleggen waarom iPads en iPhones niet onder de regeling vallen. Probeer dat anders ook eens in een oneliner.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je de redenering prima begrijpt maar je bij gebrek aan beter weer begint te trollen.
Prima toch? Gratis iPads en iPhones voor ieder kind, no questions asked! Oprah is er niks bijquote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat is de school een iPad verplicht stelt?
Ja, het bestaat, ja... lagere scholen.
Weer een reden om gratis iPhones op de hoek van de straat aan 8 jarige kindertjes uit te delen die rondlopen in een 2e hands broek en geen eten hebben op school.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig wel degelijk zo dat je zonder smartphone sociaal minder betrokken bent. Was ook de belangrijkste reden voor mij om er een te kopen.
nee, jij beschrijft alleen maar een rechtse ideologie, niet de feiten van het leven.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het heeft niks te maken met 'sociaal uitsluiten'. Dat is een typisch hersenspinsel van linkse rakkers die een nog groter deel van de inkomens van werkende Nederlanders wil afpakken om te herverdelen onder hun stemvee, die menen aanspraak te kunnen maken op dezelfde faciliteiten als werkenden zonder daarvoor passende tegenprestatie te leveren.
Dit zijn dezelfde mensen die op hun achterste benen staan als hen gevraagd wordt om voor hun uitkering vrijwilligerswerk te verlenen omdat ze 515 verschillende redenen kunnen aanvoeren waarom vooral zij niet aan de slag kunnen.
Het leven is niet eerlijk, niet iedereen krijgt dezelfde kansen in het leven, hard werken en doorleren is ook geen garantie op een goed leven en gratis geld is dat al helemaal niet. Hoe eerder ieder van ons dat erkent, hoe sneller Nederland verder komt.
Ik zou bijna gaan denken dat je zelf schoolgaande kinderen hebt en verlegen zit om die zooi.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:41 schreef Scorpie het volgende:
Je kan me best uitleggen waarom iPads en iPhones niet onder de regeling vallen.
Werkt elkaar wel tegen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:37 schreef RamboDirk het volgende:
minimumloon verhogen
het voor werkgevers aantrekkelijker maken om meer mensen aan te nemen
Dit zou misschien nog wel een beter alternatief zijn, ja.quote:Als dat inhoudt dat de kinderen van minima een pc krijgen/bruikleen voor schoolwerk dan is dat prima, liever iets tastbaars dan lukraak centjes op de rekening voor sigaretten.
Het leven is niet eerlijk, deal with it.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:42 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee, jij beschrijft alleen maar een rechtse ideologie, niet de feiten van het leven.
wij kunnen het leven zo eerlijk mogelijk maken, wel iedereen dezelfde kansen geven, ook de kans op doorleren, en iedereen die kan, laten werken.
zeg dan gewoon dat je geen fuck over hebt voor mensen die het slecht hebben. dan kan ik nog minimaal respect opbrengen voor je, voor je eerlijkheid.
Je kan dus niet even uitleggen waarom ze niet onder de regeling vallen en je probeert dus maar een ad hominempje? Wat......ehm....verrassend weer.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zou bijna gaan denken dat je zelf schoolgaande kinderen hebt en verlegen zit om die zooi.
nee, ik verzet me ertegen. deal with it.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het leven is niet eerlijk, deal with it.
Bij 8-jarigen zal dat nog wel meevallen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Weer een reden om gratis iPhones op de hoek van de straat aan 8 jarige kindertjes uit te delen die rondlopen in een 2e hands broek en geen eten hebben op school.
Maar net zo lang geld van groep A afpakken tot dat groep B even veel heeft, is niet mijn idee van 'eerlijk'.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:42 schreef pokkerdepok het volgende:
wij kunnen het leven zo eerlijk mogelijk maken,
Komt er een nieuw model uit, gooi je hem gewoon op de grond. Krijg je gewoon een nieuwe.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:46 schreef poemojn het volgende:
Nou, als het een bruikleenconstructie wordt waarbij de overheid verantwoordelijk is voor onderhoud zou het idd nog wel op ipads kunnen uitdraaien.
Door mensen die het wat beter hebben dan anderen oneerlijk te behandelen ten faveure van de groep die het minder goed voor elkaar heeft, en dan vind je het gek dat dat idee op verzet stuit. Lekkere vent ben jij met je 'eerlijkheidsverhaal'. Zo eerlijk ben je helemaal niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:46 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee, ik verzet me ertegen. deal with it.
Of je doet je bijstandskind wellicht juist een groot plezier door hem op een school te laten gaan waar hij tussen Joep, Sophie en Florian in de klas zit, zodat hij wellicht wel kan ontsnappen uit de cirkel...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan zoek je een andere school.
Dat altijd en eeuwig denken in problemen moet maar eens afgelopen zijn.
Ligt eraan. Leer je hem dan ook gelijk dat hij niet zoveel zelf hoeft te doen omdat de Staat hem bekogelt met gratis spullen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je doet je bijstandskind wellicht juist een groot plezier door hem op een school te laten gaan waar hij tussen Joep, Sophie en Florian in de klas zit, zodat hij wellicht wel kan ontsnappen uit de cirkel...
Misschien kun je hem ook nog op hockey doen. En om erbij te horen, moet het verjaardagsfeestje wel naar Walibi. Dat kan Sophie namelijk ook. En anders is het niet eerlijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je doet je bijstandskind wellicht juist een groot plezier door hem op een school te laten gaan waar hij tussen Joep, Sophie en Florian in de klas zit, zodat hij wellicht wel kan ontsnappen uit de cirkel...
Gewoon de rekening inleveren bij de gemeente, anders is de achterstand zo grootquote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kun je hem ook nog op hockey doen. En om erbij te horen, moet het verjaardagsfeestje wel naar Walibi. Dat kan Sophie namelijk ook. En anders is het niet eerlijk.
Dat hij stam+t leert is op de basisschool belangrijker.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ligt eraan. Leer je hem dan ook gelijk dat hij niet zoveel zelf hoeft te doen omdat de Staat hem bekogeld met gratis spullen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |